راهنمای سفر به آلانیا

راهنمای سفر به آلانیا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 بهمن ، 1400

راهنمای سفر به آلانیا

راهنمای سفر به آلانیا به صورت کامل همراه با آب و هوا، جاهای دیدنی، تفریحات، مراکز خرید، رستوران و توصیه هایی برای داشتن سفر عالی با تور آلانیا در این بخش

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آیا شما به دنبال راهنمای سفر به آلانیا در ترکیه هستید؟با راهنمای سفر به آلانیا با تعداد زیادی راهنمایی عالی بررسی کنید!
آلانیا محبوب ترین مقصد تعطیلات در ترکیه است و هر ساله بیش از 150،000 گردشگر بازدید می شود. شما بلافاصله متوجه خواهید شد که شما در یک سفر ساحلی گردشگری دوستانه با استراحتگاه های بزرگ، رستوران ها از تمام گوشه های جهان، صدها مغازه و مردم محلی دوستانه هستید. فراموش نکنید که سواحل شنی کیلومتر طولانی و تضمین خورشید در تمام طول سال را فراموش نکنید! این همه به ایجاد یک مقصد تعطیلات کامل کمک می کند تا بسیاری از گردشگران دوباره به دوباره و دوباره بازگردند.

با این حال، اگر قبلا هرگز از آلانیا ندیده اید، ممکن است بخواهید بدانید کجا در آلانیا بمانید یا اینکه چگونه در اطراف شهر بمانید. به همین دلیل است که شما باید این راهنمای سفر به آلانیا را بخوانید. به این ترتیب قبل از سفر به آلانیا در ترکیه، به سوالات خود پاسخ خواهید داد.

نمایی از شهر آلانیا

کروز سواری در آلانیا

بهترین زمان برای بازدید از آلانیا چیست؟

آلانیا مقصدیستکه می توانید در تمام طول سال بازدید کنید، اما چرخه آب و هوا تابستان های گرم و زمستان های خنک کننده را فراهم می کند. فصل اوج در آلانیا از آغاز ماه مه تا پایان ماه سپتامبر اجرا می شود، جایی که درجه حرارت معمولا بین 25 تا 31 درجه است.
با این حال، درجه حرارت تمایل دارد در ماه های ژوئیه و اوت حتی بالاتر باشد، و گرما گاهی اوقات احساس غیر قابل تحمل می شود! در ماه های تابستان نیز یک خطر بسیار کم باران وجود دارد و شما می توانید (تقریبا) کاملا مطمئن از تضمین خورشید باشید.
از سوی دیگر، اگر شما از آلانیا خارج شوید، ممکن است بخواهید یک پیراهن بلند آستین را در نظر بگیرید. دما در جایی بین 9 تا 20 درجه است و خطر بسیار بیشتری از باران وجود دارد. اگر چه درجه حرارت اغلب در بهار و پاییز در آلانیا راحت است، اما هنوز توصیه می شود در ماه های تابستان از آلانیا بازدید کنید. در تابستان نیز به طور قابل توجهی بیشتر گردشگران وجود دارد،

کجا در آلانیا بمانید؟

هنگام رزرو هتل در آلانیا، هیچ جایی درست یا غلط برای اقامت در آلانیا وجود ندارد. اما این یک مزیت بزرگ برای زندگی به عنوان نزدیک به مرکز شهرستان ممکن است. مرکز شهرستان در پای شبه جزیره سنگی قرار دارد. این نیز جایی است که شما می توانید تعداد زیادی از رستوران ها، مغازه ها و سرگرمی ها را پیدا کنید. بسیاری از گردشگران همچنین در Cleopatra Beach، که بسیاری از هتل های خوب را ارائه می دهند، انتخاب می کنند.

تور آلانیا نوروز

چگونه به آلانیا بروم؟

اکثر مناظر در آلانیا در حال پیاده روی هستند و این واقعا آسان است که در اطراف شهر. اما اگر می خواهید پاهای خود را بشوید، بسیاری از گزینه های حمل و نقل مختلفی نیز برای مسافران تور آلانیا وجود دارد.

Dolmus: MiniBusses در آلانیا Dolmus نامیده می شود و راه سریع برای رفتن به اطراف شهر است. شما هرگز نباید منتظر بمانید تا یک دلموس را فشار دهید. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه راننده متوجه شود، باید به اتوبوس بروید. این هر دو ارزان ترین و ساده ترین راه برای رسیدن به آلانیا است.

اتوبوس: اتوبوس های محلی از ایستگاه اتوبوس در غرب مرکز شهر اجرا می شوند و راه حل آسان دیگری با قیمت های ارزان هستند. اگر می خواهید از شهر بزرگ آنتالیا، منوگات یا یک شهر دیگر بازدید کنید، می توانید یکی از اتوبوس های آنجا را انتخاب کنید.

تاکسی: البته، تاکسی های زرد در آلانیا نیز وجود دارد و مطمئنا پیدا کردن یک مشکل نیست. مهم است که شما از راننده بخواهید تا تاکسیگر را روشن کنید یا در قیمت ثابت موافقت کنید. نه همه رانندگان تاکسی بهترین فرزندان خدا هستند و این به جلوگیری از وضعیت ناخوشایند کمک می کند.

یک زنگ کوچک برای تماس با یک تاکسی در چند درخت و چراغ های خیابانی در آلانیا وجود دارد. پس از فشار دادن زنگ، کمی صبر کنید کمی و فورتی، پس یک تاکسی وجود دارد. این واقعا یک سیستم هوشمند است!

ترافیک در آلانیا می تواند کمی استرس زا و گیج کننده باشد، اما هنگام رانندگی خود بسیار مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که بیمه دارید تا بتوانید از وضعیت بالقوه ناخوشایند و گران قیمت اجتناب کنید.

حمل و نقل در آلانیا

حمل و نقل در آلانیا

چه مناظری را در آلانیا باید دید؟

آلانیا یک شهر زیبا با تاریخ، فرهنگ، سواحل شنی سفید طولانی و خورشید تضمین کننده بیشتر سال است. کارهای سرگرم کننده زیادی در آلانیا برای انجام دادن وجود دارد، اما در اینجا لیستی از بهترین و مهم ترین چیزهایی که در آلانیا باید ببینید وجود دارد:
قلعه آلانیا در شبه جزیره صخره ای آلانیا قرار دارد و مهمترین نقطه دیدنی شهر است. در آلانیا باید حتما ببینید، اما به خصوص مناظر جذاب از بالای آن ارزش دیدن را دارد.
قدمت کشتی سازی قدیمی به سال 1227 برمی گردد و قبلا برای ساخت کشتی های جنگی استفاده می شد. این یک بازدید تاریخی با چندین یافته باستان شناسی است.
برج قرمز یکی دیگر از نقاط دیدنی آلانیا است و در ابتدا به عنوان برج آبی و پاسگاه دیده بانی ساخته شد. امروزه این برج یک موزه قوم شناسی با چندین نمایشگاه و منظره ای زیبا از بالای آن است.
دیم کی به زیبایی در کوه های توروس واقع شده است و یک منطقه دیدنی با رودخانه ای بسیار خنک است. در آب یخی غوطه ور شوید یا در محیطی آرام استراحت کنید.
غار داملاتاس یک غار باستانی استالاکتیتی است که تصور می شود 10000 تا 15000 سال قبل از میلاد شکل گرفته است. آنقدرها هم بزرگ نیست، اما هنوز هم تجربه خوبی در آلانیا است.

قلعه سرخ آلانیا

قلعه سرخ آلانیا

کجا برای خرید در آلانیا برویم؟

آلانیا فرصت های خرید بسیار خوبی دارد، اما من در این پست فقط به سه مکان برتر برای خرید در آلانیا می پردازم:
بازار محبوب ترین منطقه خرید در آلانیا است و فروشگاه هایی با انواع کالاهای کپی مانند لباس، کفش و کیف را با قیمت های ارزان ارائه می دهد. بازار رنگارنگ و جوی البته در آلانیا یک امر ضروری است!
بازارها در آلانیا به خوبی در سطح شهر پراکنده شده اند و در واقع هر روز یک بازار محلی وجود دارد. در اینجا می توانید همه چیز از میوه های عجیب و غریب، ادویه جات ترشی جات، لباس، کفش و خیلی چیزهای دیگر بخرید.
بلوار آتاتورک، خیابان اصلی و بزرگترین خیابان خرید آلانیا است. در اینجا طیف گسترده ای از مغازه های معمولی را خواهید یافت، اما چند مغازه بازار نیز در این بین وجود دارد.

در آلانیا چه بخوریم؟

آلانیا صدها رستوران را با غذا از تمام نقاط جهان و در هر سطح قیمتی ارائه می دهد. اما قطعاً نباید غذاهای ترکی را از دست بدهید که سومین غذای برتر در کل دنیا محسوب می شود!
یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه غذاهای ترکی، سفارش Meze است که تقریباً پاسخ ترکیه به تاپاس است. همچنین کباب های خوشمزه، آبجو افس، راکی، بره و چای ترکی را از دست ندهید! غذاهای سنتی ترکیه بسیار خوشمزه است، پس امتحان کنید.

خوراک آلانیا

خوراک آلانیا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt