موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 آبان ، 1402

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم (موزه دریایی)

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم یا موزه دریایی بدروم اشیایی با قدمت بیش از ۳۵۰۰ سال را در خود جای داده و نیروی دریایی قدیمی آن منطقه را نشان می دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بدروم یکی از شهرهای ساحلی و پر رفت‌وآمد ترکیه است که سالانه از گردشگران بسیاری پذیرایی می‌کند. یکی از جذاب‌ترین اماکن دیدنی این شهر، موزه باستان شناسی زیر آب بدروم یا موزه دریایی بدروم است که اشیایی با قدمت بیش از ۳۵۰۰ سال را در خود جای داده و بسیار شگفت‌انگیز است. در بازدید از این موزه با نیروی دریایی قدیمی آن منطقه آشنا می‌شوید و اطلاعات جالب‌ توجهی کسب می‌کنید.

در این مقاله به توضیحاتی درباره موزه دریایی بدروم، تاریخچه و نحوه دسترسی به آن خواهیم پرداخت. اگر به ماجراجویی علاقه‌مند هستید و قصد بازدید از این موزه تاریخی و شکوهمند را دارید، مطالعه مطلب پیش‌رو کمک بزرگی به شما می‌کند.

نمایی از قلعه و موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

نمایی از قلعه و موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

آشنایی با تاریخچه موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

در اوایل دهه ۶۰ میلادی، دولت وقت ترکیه تصمیم گرفت تا قلعه بدروم را به موزه تبدیل کند و آثاری همچون بقایای کشتی‌های شکسته را در آن به نمایش بگذارد. به همین منظور، بازسازی قلعه آغاز شد تا اینکه در سال ۱۹۶۴ و در خلال بازسازی‌ها، سالن‌های نمایشگاهی برای نمایش بهتر اشیا در محل قلعه ایجاد شد.

در حال حاضر موزه باستان شناسی زیر آب بدروم با ۱۴ بخش نمایشگاهی آماده میزبانی از گردشگران تور بدروم است. نکته جالب توجه درباره موزه دریایی بدروم این است که در سال ۱۹۹۵ به عنوان موزه سال اروپا انتخاب شد.

اشیای داخل موزه دریایی بدروم

اشیای داخل موزه دریایی بدروم

در داخل موزه دریایی بدروم چه می‌گذرد؟

موزه دریایی بدروم به سه بخش تقسیم‌بندی می‌شود. در یک بخش تاریخچه ساخت و تولید کشتی‌ها و قایق‌های قدیمی و باستاتی به همراه آثار باقی‌مانده از آن‌ها و ماکت‌های تعدادی از کشتی‌های کهن نمایش داده می‌شود. قدیمی‌ترین کشتی این مجموعه مربوط به قرن ۱۴ است که در سال ۱۹۸۲ در اولوبورون کشف شد. نزدیک به یک دهه طول کشید تا بقایای این کشتی کهن را از آب خارج کنند.

در بخش دوم نیز شاهد نقشه‌های بسیار قدیمی از موقعیت جغرافیایی شهر بدروم و کشورهای اطراف ترکیه هستیم. در بخش سوم نیز انواع قلاب‌ها و سایر ابزارهای ماهیگیری در معرض دید قرار گرفته‌اند.

در بخشی از موزه دریایی بدروم نیز موجودات دریایی مانند صدف‌ها، مرجان‌ها و ستار‌های دریایی به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین آثار ارزشمندی مانند سکه و جواهرات کشف شده از کشتی‌های قدیمی نیز در موزه موجود هستند. قدمت برخی از اشیا موجود در موزه دریایی بدروم به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد.

سالن شیشه از جذاب‌ترین بخش‌های موزه است. در این سالن با استفاده از تکنیک‌های خاص نورپردازی و به لطف نورهای کم‌رنگ، ظرافت و زیبایی وسایل شیشه‌ای به زیبایی هرچه تمام قابل مشاهده است. از جذابیت‌های دیگر این موزه می‌توان به آکواریومی که در دل دیوار تعبیه شده است نیز اشاره کرد. این آکواریوم نمونه کوچکی از دریا است و توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

داخل موزه دریایی بدروم

داخل موزه دریایی بدروم

زمان و هزینه بازدید از موزه دریایی بدروم

برای بازدید از موزه دریایی بدروم باید بلیط تهیه کنید. هزینه این بلیط در حال حاضر 20 لیر است. موزه دریایی همه روزه به غیر از دوشنبه‌ها، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۰۰ به روی گردشگران و عموم مردم باز است. در کمتر از یک ساعت می‌توانید از کلیه بخش‌های موزه بازدید کنید.

بهترین زمان برای بازدید از موزه باستان شناسی زیر آب بدروم، فصل تابستان است؛ زیرا گرمای هوا مطلوب است و در کنار بازدید از موزه می‌توانید از تفریحات ساحلی نیز استفاده کنید؛ اما شلوغی تابستان برای برخی آزاردهننده است و ترجیح می‌دهند در سایر فصل‌ها به بدروم سفر کنند تا آرامش بیشتری داشته باشند.

نحوه دسترسی به موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

برای دسترسی به موزه باستان شناسی زیر آب بدروم می‌توانید از خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. این موزه داخل سایت قلعه بدروم و در محله چارشی واقع شده است.

بدروم شهر کوچکی است؛ ازاین‌رو برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری آن با مشکل مواجه نخواهید شد. برای اطمینان بیشتر نیز می‌توانید از نقشه‌های موجود در تلفن همراه خود استفاده کنید.

چه جاذبه‌های در اطراف موزه دریایی شهر بدروم قرار دارند؟

پس از بازدید از موزه دریایی بودروم بهتر است به سراغ جاذبه‌های اطراف آن نیز بروید. قلعه بدروم در فاصله کمتر از ۵۰متری موزه قرار دارد و در اصل این موزه دریایی، بخشی از قلعه است. موزه هنرهای زکی مورن و آرامگاه هالیکارناسوس نیز در نزدیکی موزه دریایی قرار گرفته‌انا و بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

اگر پس از بازدید از موزه احساس گرسنگی یا تشنگی کردید نیز می‌توانید به رستوران‌های اطراف از جمله رستوران کورفر بدروم، رستوران آنتیک آک دنیز، رستوران آورو بیسترو بار و رستوران اسپانیایی لا پاسیون مراجعه کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از همه‌ی جاهای دیدنی ترکیه مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

قلعه و موزه باستان شناسی زیر آب در سواحل بدروم

قلعه و موزه باستان شناسی زیر آب در سواحل بدروم

بهترین سفرهای داخلی و خارجی را با آژانس مسافرتی الفبای سفر تجربه کنید

در این مقاله به معرفی موزه دریایی بدروم پرداختیم و هرآنچه لازم بود را برای شما عزیزان شرح دادیم. این موزه اشیا تاریخی و ارزشمند بسیاری را در خود جای داده و یک گنجینه ملی به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به بدروم را دارید، حتما از این موزه دریایی نیز بازدید کنید.

انواع تورهای داخلی و خارجی را با بهترین قیمت از آژانس هواپیمایی خارجی الفبای سفر خریداری کنید و سفری خاطره‌انگیز برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات این مجموعه نیز می‌توانید با شماره‌های موجود در صفحه تماس بگیرید. کارشناسان حاضر در الفبای سفر، شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt