قلعه بدروم ترکیه را بشناسید

قلعه بدروم ترکیه را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 فروردین ، 1403

قلعه بدروم ترکیه یا سنت پیتر را بشناسید

قلعه بدروم یا قلعه سنت پیتر، از جاذبه‌های گردشگری بدروم به شمار می‌رود. در این مقاله به معرفی قلعه بدروم و ساعت بازدید، نحوه دسترسی و تاریخچه آن می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آیا با یکی از مشهورترین یادگارهای دوره جنگ‌های صلیبی در شهر بدروم ترکیه آشنا هستید؟ بدروم، یکی از شهرهای تاریخی واقع در جنوب غربی ترکیه، دوران شگفت انگیز و پر ماجرایی را از سر گذرانده است. این شهر علاوه بر طبیعت تماشایی و سواحل چشم‌نواز، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین آثار باقی‌مانده از جنگ‌های صلیبی را نیز در خود جای داده است. قلعه بدروم یا قلعه سنت پیتر، از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌رود و سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کند. در سفر به بدروم، بازدید از این بنای ارزشمند را از دست ندهید.

در این مقاله به معرفی کامل قلعه بدروم می‌پردازیم و ساعت بازدید، نحوه دسترسی و تاریخچه آن را شرح می‌دهیم. تا گردشگران عزیز برای بازدید از این جاذبه تاریخی به مشکلی مواجه نشوند. پیشنهاد می کنیم پیش از مراجعه به قلعه بدروم حتما این مطلب را مطالعه کنید.

نمایی از قلعه بدروم

نمایی از قلعه بدروم

آشنایی با تاریخچه قلعه بدروم

قلعه بدروم یا قلعه سنت پیتر یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مناطق بدروم است و داستان‌های بسیاری برای گفتن دارد که می توانید در تور بدروم از آن بازدید کنید. این بنا در سال ۱۴۰۳ توسط شوالیه‌های سنت جان ساخته شد. قلعه بدروم چهار برج بلند به نام برج‌های انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی دارد؛ زیرا در سال‌های مختلف، شوالیه‌هایی از ملل متفاوت مسئولیت محافظت از هر برج را بر عهده داشته‌اند؛ همچنین این چهار ملت در ساخت برج نیز نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

برج بدروم در سال 1437 تکمیل شد و در سال 1522 به تصرف امپراتوری عثمانی درآمد. در این دوره تغییراتی در معماری بنا نیز ایجاد شد؛ برای مثال عثمانی‌ها مناره‌ای به سازه افزودند و عبادتگاه قلعه را نیز به مسجد تبدیل کردند. این قلعه و دژ نظامی که در بندر بدروم واقع شده است، برای مدتی به عنوان زندان نیز به کار گرفته می‌شد؛ اما در حال حاضر به شکل موزه درآمده و در اختیار گردشگران قرار گرفته است. در فضای اطراف قلعه نیز موزه‌ای به نام موزه دریایی بدروم ساخته شده است که انواع کشتی‌ها، قایق‌ها و نقشه‌های قدیمی بدروم به همراه برخی گنجینه‌های ارزشمند آن منطقه در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

تاریخچه قلعه بدروم

تاریخچه قلعه بدروم

داخل قلعه بدروم با چه چیزی مواجه می‌شویم؟

وقتی بر فراز قلعه بدروم قرار بگیرید، با نمای شگفت‌انگیزی روبه‌رو می‌شوید؛ زیرا تمام شهر زیر پای شما قرار می‌گیرد. داخل قلعه تعدادی کافه و رستوران دنج وجود دارد که می‌توانید برای ساعاتی در آن فضا بنشینید و نوشیدنی یا غذای موردعلاقه‌تان را میل کنید. باغچه کوچکی که پر از گیاهان بومی است نیز قطعا توجهتان را جلب خواهد کرد. جالب اینجاست که پندگان مختلفی همچون طاووس نیز در حیاط قلعه به چشم می‌خورند.

اگر می‌خواهید برای ساعاتی در بدروم قدیم و زیبایی‌های آن غرق شوید و از هرگونه هیاهو دور باشید، بازدید از قلعه بدروم را فراموش نکنید. اشیا دیدنی نیز در محوطه‌ای خارج از فضای داخلی قلعه، یعنی همان موزه دریایی در معرض نمایش قرار گرفته‌اند که بازدید از آن نیز خالی از لطف نیست.

اشیای تاریخی قلعه بدروم

اشیای تاریخی قلعه بدروم

بهترین فصل برای بازدید از قلعه بدروم

بدروم واقع در استان مولای ترکیه یک شهر ساحل به شمار می‌رود که در مجاورت دریای اژه قرار گرفته است. میانگین دمای بدروم در فصل بهار معمولا 20 تا 26درجه سانتی‌گراد تخمین زده می‌شود و عصرها اغلب باد خنکی می‌وزد. طبیعت در این فصل زیبایی چشمگیری دارد و شرایط برای سفر بسیار ایده‌آل است.

تابستان‌های بدروم بسیار گرم است و دمای هوا به بیش از 36درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. البته این فصل از توریستی‌ترین فصل‌های سال به شمار می‌رود؛ زیرا بهترین زمان برای شنا، حمام آفتاب و انواع تفریحات آبی است. در این فصل قیمت تورها اغلب بالاتر و هتل‌ها نیز گران‌تر هستند.

در فصل پاییز هوا به تدریج خنک می‌شود و دمای آب کاهش پیدا می‌کند؛ در نتیجه زمان مناسبی برای آبتنی نیست. بارش‌های سیل‌آسا نیز در این فصل شروع به باریدن می‌کنند و ممکن است گردشگران را گرفتار کنند. در زمستان‌های بدروم شاهد سرمای استخوان‌سوز و آنچنانی نخواهید بود؛ اما هوا سرمای قابل‌توجهی دارد و برای تفریحات آبی اصلا مناسب نیست؛ اما قیمت تورها در این فصل بسیار پایین‌تر از تابستان است.

اگر قصد بازدید از قلعه بدروم و سایر جاذبه‌های تاریخی را دارید، کلیه فصل‌های سال برای سفر به شهر بدروم مناسب است؛ اما بهار و تابستان برای تفریحات دریایی مناسب‌تر هستند.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از همه‌ی جاهای دیدنی ترکیه مقاله‌ای با همین عنوان را در سایت ما بخوانید.

نحوه دسترسی به قلعه بدروم

برای رسیدن به قلعه بدروم راه‌های مختلفی در دسترس گردشگران قرار گرفته است. در درجه اول می‌توانید با استفاده از مینی‌بوس‌ها یا اتوبوس‌های شهری خود را به این بنای تاریخی برسانید. این وسایل نقلیه عمومی از جاده اصلی به سمت بندرگاه بدروم حرکت می‌کنند. پس از رسیدن به ایستگاه پایانی از اتوبوس یا مینی‌بوس پیاده شوید؛ بعد از 10 دقیقه پیاده‌روی قلعه را دقیقا مشاهده خواهید کرد. این بنا دقیقا در کنار بندرگاه بدروم قرار گرفته است.

ساعت بازدید و هزینه ورودی قلعه بدروم

قلعه بدروم همه روزه از ساعت 8:30 تا 23:00 آماده پذیرایی از گردشگران است. کلیه افراد به غیر از کودکان زیر 18 سال، معلم‌های ترکیه و اشخصاصی که کارت موزه دارد، باید 65 لیر برای ورود به قلعه بدروم پرداخت کنند. ساعت بازگشایی و هزینه بازدید از این مکان ممکن است باتوجه‌به شرایط اقتصادی یا اعیاد و تعطیلات، تغییر کند؛ در نتیجه پیش از مراجعه حتما اطلاعات لازم را از طریق سایت اصلی مجموعه به دست آورید.

قلعه بدروم در کنار سواحل این شهر

قلعه بدروم در کنار سواحل این شهر

سفر به زیباترین شهرهای ترکیه با تورهای الفبای سفر

در این مقاله به معرفی قلعه بدروم یا همان قلعه سنت پیتر در ترکیه پرداختیم و کلیه اطلاعات لازم را در اختیار گردشگران عزیزقرار دادیم. اگر قصد سفر به شهر زیبای بدروم در جنوب غربی ترکیه را دارید، حتما از این بنای تاریخی ارزشمند و باشکوه، دیدن کنید. در طول سفر به هر شهر یا کشور سعی کنید جاذبه‌های گردشگری آن منطقه را از دست ندهید؛ زیرا قطعا در پشت هر جاذبه تاریخی یک داستان و سرگذشت جذاب نهفته است که ارزش توجه را دارد.

آژانس مسافرتی الفبای سفر بهترین خدمات گردشگری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای خرید تورهای داخلی و خارجی،‌ بلیط هواپیما و رزرو هتل با قیمت مناسب، همین حالا از طریق سایت اقدام کنید. به شما اطمینان می‌دهیم که خاطره‌انگیزترین سفرهایتان را با پکیج های تور ترکیه در مجموعه الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt