جاهای دیدنی دبی

زیباترین جاهای دیدنی دبی؛ شگفت انگیزترین شهر جهان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 آذر ، 1402

جاهای دیدنی دبی | 20 جاذبه گردشگری + آدرس

دبی شهری لوکس و پرزرق‌وبرق در دل خاورمیانه، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. برای آشنایی با مناطق دیدنی دبی کلیک کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همه ما می‌دانیم که دبی، شهری لوکس و پرزرق‌وبرق در دل خاورمیانه، در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. اغلب مردم دبی را با ساختمان‌های بلند و لاکچری آن می‌شناسند؛ اما نمی‌دانند که چه شگفتی‌هایی داخل این شهر نهفته است. در این مقاله می‌خواهیم از زیباترین جاهای دیدنی دبی پرده برداریم و شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا کنیم. اگر اهل سفر و بازدید از مکان‌های جدید هستید، لطفا تا انتهای این متن همراه ما باشید.

باغ گل معجزه دبی؛ بزرگ ترین باغ گل دنیا

باغ معجزه دبی (Dubai Miracle Garden)، بزرگ‌ترین و متفاوت‌ترین باغ گل دنیا است که حدود 150 میلیون گل از گونه‌های مختلف را در خود جای داده است. همچنین عظیم‌ترین سازه گلی باغ معجزه که به شکل هواپیما است و در آن پنج میلیون گل به کار رفته، در کتاب رکورد گینس به ثبت رسیده است. این سازه 100 تن وزن دارد و بسیار تماشایی است.

باغ گل دبی هر سال از ماه اکتبر تا آوریل به روی گردشگران باز است و یکی از بهترین مکان های دیدنی دبی به شمار می‌رود. اگر می‌خواهید از این باغ بازدید کنید، باید به خیابان آل بارشا جنوبی بروید و مجسمه‌های گلی و امکانات رفاهی و تفریحی آن را از نزدیک ببینید.

باغ گل معجزه دبی از جاهای دیدنی دبی

عکسی از باغ گل معجزه دبی 

برج خلیفه؛ از جاهای دیدنی دبی در شب

برج خلیفه (Burj Khalifa) که به نگین دبی شهرت دارد، در سال 2010 افتتاح شد. هدف از ساخت این آسمان‌خراش، کسب اعتبار بین‌المللی بوده است. برج خلیفه را در ابتدا با نام Downtown Dubai راه‌اندازی کردند؛ اما پس از مدتی به افتخار خلیفۀ ابوظبی، نام برج را تغییر دادند.

برج خلیفه دبی با 160 طبقه و حدود 830 متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه دنیا است. برای بهینه‌سازی فضای مسکونی و هتل این مجموعه، یک سیستم روکش مقاوم در برابر گرما برای برج طراحی شده است. اغلب طبقات این برج مسکونی و تجاری هستند و یا به‌عنوان هتل استفاده می‌شوند؛ ازاین‌رو بازدید ندارند. اما بازدید از برخی از بخش‌های برج خلیفه برای عموم آزاد است.

آبنمای دبی که در کنار این برج قرار گرفته نیز از مکان‌های پرطرفدار شهر به شمار می‌رود و از جاهای دیدنی دبی در شب است؛ زیرا نورپردازی فوق‌العاده‌ای دارد.

برج خلیفه از جاهای دیدنی دبی

قاب دبی؛ از باشکوه ترین جاهای دیدنی شهر

قاب دبی (Dubai Frame) سازه‌ای با 150 متر ارتفاع و 95 متر عرض، از باشکوه‌ترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار می‌رود. در نگاه اول به نظر می‌رسد که این سازه یک قاب بزرگ و معمولی است و به عنوان المان شهری نصب شده؛ اما شما می‌توانید با خرید بلیط، از طبقات آن بازدید کنید و چشم‌اندازی خارق‌العاده از شهر دبی را ببینید؛ همچنین می‌توانید روی سقف شیشه‌ای آن قدم بزنید.

بازدید از قاب دبی همه روزه از ساعت 09:00 تا 21:00 امکان‌پذیر است. برای دسترسی به این سازه باید به الکفاف دبی، زعبیل مراجعه کنید.

قاب دبی از جاهای دیدنی دبی

نصویری از قاب دبی

موزه آینده دبی؛ جذاب‌ترین موزه در خاورمیانه

موزه آینده (Museum of The Future) در سال 2022 در کنار برج‌های بزرگ امارات در بزرگراه شیخ زائد افتتاح شد. این موزه حدود 30هزار متر مربع مساحت دارد و برای ساخت نمای بیضوی آن از نرم‌افزارهای مدل‌سازی پیشرفته استفاده شده است.

انرژی موردنیاز موزه آینده دبی از پنل‌های خورشیدی تامین می‌شود و میزان مصرف انرژی، آب و کربن این سازه، بسیار پایین است. به همین دلیل، موزه آینده، اولین موزه خاورمیانه به شمار می‌رود که موفق به دریافت گواهی پلاتینیوم شده است. این گواهی به سازه‌های سبز که انرژی را مدیریت کرده‌اند، اهدا می‌شود.

موزه آینده از هفت طبقه تشکیل شده و بخش‌های مختلفی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به قهرمانان آينده، موسسه شفا و ایستگاه فضایی هوپ اشاره کرد. همه روزه از ساعت 10:00 تا 18:00 می‌توانید برای بازدید از این موزه اقدام کنید.

موزه آینده دبی

عکسی از موزه آینده دبی

دهکده جهانی دبی؛ بزرگ‌ترین پروژه گردشگری دنیا

دهکده جهانی دبی (Global Village)، برای اولین بار در قالب چندین کیوسک در سال 1997 کار خود را شروع کرد و حالا به بزرگ‌ترین پروژه گردشگری دنیا تبدیل شده است. حدود 30 غرفه جهانی،‌ نمایشگاه‌های فرهنگی، غرفه‌های غذا، دهکده میراث فرهنگی و نمایش‌های روزانه در این دهکده فعال هستند. اگر می‌خواهید با فرهنگ کشورهای مختلف آشنا شوید، حتما سری به دهکده جهانی دبی در جاده شیخ محمد بن زاید بزنید. این مجموعه همه روزه از ساعت 15:30 تا بامداد و در آخر هفته و روزهای تعطیل یک ساعت بیشتر از روزهای معمولی باز است.

دهکده جهانی دبی از جاهای دیدنی دبی

عکسی از دهکده جهانی دبی

موزه توهمات؛ یکی از بهترین مکان های دیدنی دبی

وقتی صحبت از بهترین جاهای دیدنی دبی می‌شود، نباید موزه توهمات یا ایلوژنز دبی (Museum Of Illusions Dubai) را از یاد ببریم. در این موزه، 60 اثر هنری که با خطای دید در ارتباط هستند به نمایش گذاشته شده؛ همچنین 80 اتاق داخل موزه ایلوژنز وجود دارد که طراحی هرکدام بر پایه تصورات غیرواقعی انجام شده است. جعبه جادویی، شهر فرهنگ، صندلی توهم، تونل بی‌نهایت و سر داخل بشقاب از بخش‌های جذاب موزه توهمات دبی هستند. برای بازدید از این موزه می‌توانید همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 به دبی کریک، خیابان السیف مراجعه کنید.

موزه توهمات از مکان های دیدنی دبی

تصویری از موزه توهمات دبی

موزه سکه؛ از جاهای دیدنی رایگان دبی

موزه سکه (Coins Museum) در منطقه الفهیدی دبی قرار گرفته و بیش از 20 سال از تاریخ تاسیس آن می‌گذرد؛ اما ساختمان این موزه در سال‌های دورتر، محل زندگی بومیان دبی بوده است. حدود 500 سکه از دوره‌های تاریخی مختلف در موزه سکه دبی نگهداری می‌شود که قدیمی‌ترین آن‌ها مربوط به قرن هفت میلادی است. این موزه از جاهای دیدنی رایگان دبی به شمار می‌رود و همه روزه از ساعت 08:00 تا 15:00 به روی عموم باز است. با توجه به گرمای شدید هوا در فصول گرم سال، جاهای دیدنی دبی در تابستان گزینه‌های زیادی را در بر نمی‌گیرد؛ اما موزه های دبی می‌تواند انتخاب خوبی برای گردشگران تور دبی در تابستان باشد.

موزه سکه از جاهای دیدنی دبی

تصویری از ورودی موزه سکه

موزه قهوه دبی؛ مکانی برای عاشقان قهوه

موزه قهوه دبی (Coffee Museum)، یکی دیگر از موزه‌های منطقه الفهیدی است. در این ساختمان دو طبقه، انواع وسایل مربوط به دم کردن قهوه و اسنادی در رابطه با تاریخچه قهوه در دبی و خلیج فارس را مشاهده خواهید کرد. اگر در این بین هوس نوشیدن قهوه کردید، به بخش کافه سر بزنید و یک فنجان قهوه خوش‌عطروطعم نوش جان کنید. برای افرادی که قصد خرید قهوه‌جوش یا قهوه دارند نیز یک فروشگاه داخل موزه فراهم شده است.

موزه قهوه یکی دیگر از جاهای دیدنی رایگان دبی محسوب می‌شود که همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00 به روم عموم باز است. برای اینکه سفری اقتصادی داشته باشید، بازدید از جاذبه های گردشگری رایگان دبی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم.

موزه قهوه دبی

عکسی از موزه قهوه دبی

دبی مال؛ مشهورترین مرکز خرید دبی

دبی مال (The Dubai Mall)، از معدود مراکز خرید دیدنی در دنیا است؛ زیرا معماری فوق‌العاده زیبایی دارد و امکانات تفریحی متعددی در آن واقع شده است. برای مثال، آبشار دایره‌ای دبی مال با قطر 30 و ارتفاع 24 متر، از جذاب‌ترین سوژه‌ها برای عکاسی است. سالانه بیش از 75 میلیون گردشگر از دبی مال دیدن می‌کنند. اگر قصد خرید دارید، بهترین برندهای دنیا را می‌توانید در این مرکز خرید پیدا کنید. در غیر این صورت، می‌توانید در فروشگاه‌های آن بگردید و از زیبایی محیط لذت ببرید. در حقیقت، مرکز خرید دبی مال یکی از جاهای دیدنی رایگان دبی محسوب می‌شود و بسیار سرگرم‌کننده است.

دبی مال

عکسی از دبی مال

آکواریوم دبی؛ بزرگترین آکواریوم سرپوشیده دنیا

آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)، بزرگ‌ترین آکواریوم سرپوشیده در دنیا محسوب می‌شود و هزاران آبزی از سراسر آب‌های جهان را در خود جای داده است. اگر می‌خواهید موجوداتی را ببینید که حتی تابه‌حال نام آن‌ها را نشنیده‌اید، حتما از آکواریوم دبی، واقع در دبی مال بازدید کنید. با پرداخت مبلغ اضافه می‌توانید به ماهی‌ها غذا دهید و هیجان‌انگیزتر از آن، با کوسه‌ها شنا کنید. بخشی از آکواریوم دبی داخل دبی مال قرار گرفته است که برای تماشای آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید. آکواریوم دبی همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ و روزهای هفته تا بامداد باز است.

آکواریوم دبی

عکسی از آکواریوم دبی

مسجد جمیرا؛ مشهورترین مسجد دبی

مسجد جمیرا از مشهورترین مساجد دبی، از دو مناره زیبا با گنبدی بزرگ تشکیل شده و سازه آن کاملا سفید است. اگر به معماری علاقه‌مند هستید، در سفر به دبی حتما از مسجد جمیرا بازدید کنید تا با یکی از شاهکارهای معماری اسلامی این شهر آشنا شوید. جمیرا همه روزه به غیر از جمعه‌ها، از ساعت ۱۰:۰۰ تا 20:۰۰ پذیرای افراد مسلمان و غیرمسلمان است. برای بازدید از این مسجد، کافی است خود را به جاده ساحل جمیرا، خیابان هفدهم برسانید. تمامی گردشگران و بومیان امارات در بازدید از این مسجد باید پوشش مناسب را رعایت کنند و خانم‌ها موهای خود را بپوشانند.

مشجد جمیرا دبی

عکسی از مسجد جمیرا

ساحل جمیرا؛ از محبوب ترین مناطق دیدنی دبی

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach) یکی از مناطق دیدنی دبی است. در این ساحل سفید می‌توانید انواع تفریحات و ورزش‌های آبی را انجام دهید و برای ساعت‌های متوالی سرگرم شوید. جمیرا از محبوب‌ترین سواحل نزد گردشگران است؛ زیرا وسعت بالایی دارد و به پارک ساحلی جمیرا، برج العرب و مرکز خرید مدینت نزدیک است. از آنجا که دمای هوای دبی در بهار و تابستان بسیار بالا است، بهترین زمان سفر به دبی برای حضور در سواحل آن پاییز و زمستان است. بنابراین، اگر در این فصول به ساحل جمیرا مراجعه کنید، با انبوهی از گردشگران و افراد محلی مواجه خواهید شد.

ساحل جیمرا از جاهای دیدنی دبی

تصویری از ساحل جیمرا

برج العرب؛ سازه‌ای در دل آب های خلیج فارس

برج العرب در سال ۱۹۹۹ در دل خلیج فارس افتتاح شد و حدود ۲۸۰ متر با ساحل جمیرا فاصله دارد. احتمالا تصویر این برج بادبانی شکل را بارها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید؛ برجی لاکچری که در بخشی از تزئینات آن از ورقه‌های طلای ۲۴ عیار استفاده شده است. هتل لوکس این برج، هفت ستاره است و از گران‌ترین هتل‌های دنیا به شمار می‌رود. این برج ۳۲۱ متری، شامل چندین رستوران، مرکز اسپا و استخر است. اگر در هتل برج العرب اتاقی رزرو نکنید یا قصد صرف غذا در رستوران‌های آن را نداشته باشید، با استفاده از تورهای گردشگری شهری می‌توانید از این برج زیبا دیدن کنید.

برج العرب دبی

عکسی از برج العرب

نهر دبی؛ از جاهای دیدنی دبی در شب

نهر دبی (Dubai Creek) با ۱۴ کیلومتر طول، محل اتصال دو منطقه "دیره" و "بر" است. این نهر آب، نقش به‌سزایی در توسعه شهر دبی داشته و از نظر افراد محلی نماد اصلی دبی به شمار می‌رود. قدمت نهر دبی به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش برمی‌گردد و در گذشته، بندرگاهی برای تردد قایق‌های تجاری بوده است؛ اما امروزه به محلی برای رفت‌وآمد کشتی‌های کروز تبدیل شده و گردشگران می‌توانند با اجاره قایق تفریحی در دبی به تماشای برج‌های بلندبالای امارات بروید. خوشبختانه بازدید از نهر دبی ساعت خاصی ندارد و شما می‌توانید در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز از دبی کریک بازدید کنید و از منظره زیبای آن لذت ببرید.

نهر دبی

تصویری از نهر دبی 

پیست اسکی دبی؛ از جاهای دیدنی دبی در تابستان

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما یکی از مراکز دیدنی دبی، پیست اسکی (Ski Dubai) این شهر است. این مجموعه در سال ۲۰۰۵ در طبقه بالای امارت مال در زمینی به مساحت ۲۲۵۰۰ مترمربع افتتاح شد. پیست اسکی دبی بخش‌های مختلفی دارد که جالب‌ترین آن‌ها کوه برفی با ارتفاع ۸۵ متر است. رمپ‌های برفی، اسنوبرد، جت‌اسکی، زیپ‌لاین و ده‌ها تفریح دیگر، همگی در پیست اسکی دبی فراهم شده‌اند. با ورود به این پیست گویا وارد شهری سردسیر در مناطق اروپایی شده‌اید. برای اسکی روی برف در این پیست می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا بامداد به مرکز خرید امارات مال واقع در خیابان شیخ زاید دبی مراجعه کنید.

پیست اسکی دبی

عکسی از پیست اسکی دبی 

پارک آبی وایلد وادی؛ از جاهای دیدنی دبی برای کودکان

وایلد وادی (Wild Wadi Water Park) از محبوب‌ترین پارک های آبی دبی است. هر کدام از استخرها و سرسره‌های هیجان‌انگیز این پارک طراحی خاص خود را دارند و به نحوی شما را شگفت‌زده می‌کنند. منظره پارک آبی وایلد وادی، برج العرب است و در ساخت آن از المان‌های سنتی عربی استفاده شده است.

کودکان و بزرگسالان می‌توانند با پرداخت هزینه بلیط، چندین ساعت در پارک آبی وایلد وادی به تفریح و سرگرمی بپردازند. کلیه وسایل موجود در این پارک طبق استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده و امنیت بالایی دارند.

خوشبختانه بانوانی که به شنا در مکان‌های مختلط علاقمند نیستند، می‌توانند در تابستان‌ها از بخش بانوان استفاده کنند. این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به روی عموم باز است.

پارک آبی وایلد وادی دبی

تصویری از پارک آبی وایلد وادی 

سیاره سبز دبی؛ شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری شهر

سیاره سبز (The Green Planet) یا گرین پلنت، از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی دبی است؛ زیرا بیش از ۳۰۰۰ گونه گیاهی و جانوری در این سیاره مصنوعی زندگی می‌کنند. این مجموعه در سال ۲۰۱۶ در منطقه سیتی واک دبی راه‌اندازی شده و کاملا مصنوعی است. ساختمانی نیمه‌شیشه‌ای با سقف گنبدی شکل و درختی ۲۵ متری که زیر آن قرار دارد، به همراه آبشاری مصنوعی، همگی در کنار یکدیگر فضایی عجیب و خارق‌العاده را به وجود می‌آورند. حتی وقتی گرین پلنت را از نزدیک ببینید، احساس می‌کنید در رویایی عمیق فرو رفته‌اید.

برای بازدید از سیاره سبز و حیوانات موجود در آن از جمله جوجه تیغی، سوسمار، کروکودیل، طوطی، کوالا و انواع ماهی‌های خاص، می‌توانید همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ به منطقه سیتی واک دبی مراجعه کنید.

سیاره سبز دبی

عکسی از سیاره سبز دبی

محله تاریخی الفهیدی؛ دریچه ای به شهر قدیم دبی

 قدمت محله تاریخی الفهیدی دبی (Al Fahidi Historical Neighborhood) به اواسط قرن نوزده میلادی برمی‌گردد. این محله که در گذشته با نام بستکیه دبی شناخته می‌شد، محلی برای زندگی تاجران و صیادان مروارید بود. با گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های الفهیدی، وارد گذشته خواهید شد. خانه‌های قدیمی، کافه‌ها و رستوران‌های دنج و موزه الفهیدی، از جاذبه‌های این محله تاریخی به شمار می‌روند. برای آشنایی بیشتر با آداب و رسوم مردم دبی و سفر در تاریخ عرب، حتما از این محله بازدید کنید.

محله تاریخی الفهیدی از جاهای دیدنی دبی

تصویری از محله تاریخی الفهیدی 

خانه شیخ سعید المکتوم دبی؛ از جاهای تاریخی دبی

خانه شیخ سعید المکتوم دبی (Sheikh saeed al maktoum house) یکی از جاذبه‌های تاریخی محله قدیمی الفهیدی است. این خانه در گذشته متعلق به فرمانروای دبی بود؛ اما حالا به گنجینه‌ای تاریخی تبدیل شده است. وسعت خانه شیخ سعید المکتوم به بیش از ۳۵۰۰ متر مربع می‌رسد. طاق‌های گنبدی و بادگیرهای این خانه، یادآور خانه‌های کویری هستند و زیبایی بنا را دوچندان کرده‌اند. برای بازدید از این خانه که شباهت بسیاری به قلعه دارد، از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۲۰:۳۰ به محله الفهیدی مراجعه کنید. بازدید از خانه شیخ سعید المکتوم دبی را به همه دوست‌داران تاریخ و معماری پیشنهاد می‌دهیم.

خانه شیخ سعید المکتوم دبی

تصویری از خانه شیخ سعید المکتوم دبی 

سافاری در صحرا؛ پرطرفدارترین تفریح در دبی

دبی فقط به برج‌های بلند و سازه‌های شگفت‌انگیز ختم نمی‌شود؛ بلکه در طبیعت خشک و بی‌آب‌وعلف آن نیز می‌توانید تفریح کنید. سافاری صحرای دبی از محبوب‌ترین تفریحات دبی در زمستان به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به دبی با استفاده از ماشین‌های شاسی بلند و آفرود به دل صحرا بزنید؛ تجربه‌های جدید به دست آورید و برای مدتی در اقامتگاه‌های صحرایی ساکن شوید. افرادی که اهل هیجان هستند، سافاری صحرای دبی را به‌هیچ‌وجه از دست نمی‌دهند.

سافاری دبی

عکسی از سافاری در صحرا دبی

تماشای جاهای دیدنی دبی با تور دبی

در این مطلب با شگفتی‌های یکی از گرم‌ترین نقاط جهان، یعنی شهر دبی در کشور امارات آشنا شدیم. اگر قصد سفر به امارات و بازدید از جاهای دیدنی دبی را دارید، پیشنهاد ما تور دبی ارزان الفبا است. در این صورت می‌توانید بلیط هواپیما و هتل خود را با قیمتی بسیار مناسب رزرو کنید و مابقی بودجه خود را برای تماشای جاذبه های گردشگری و لذت بردن از تفریحات دبی کنار بگذارید.

آیا قبلا به خیره‌کننده‌ترین شهر جهان سفر کرده‌اید؟ از کدام مناطق آن بازدید داشته‌اید؟ لطفا از دیده‌ها و شنیده‌هایتان برای ما و خوانندگان مجله الفبا بنویسید.

سوالات متداول:

1. جاهای دیدنی رایگان دبی کدامند؟

نهر دبی، آبنمای دبی، آبشار کانال دبی، موزه قهوه و موزه سکه از جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شوند که بازدید از آن‌ها رایگان است.

2. بهترین جاهای دیدنی دبی در زمستان کدام است؟

زمستان بهترین فصل سفر به دبی است؛ بنابراین اگر در این موقع از سال به امارات سفر کنید، می‌توانید از بیشتر جاهای دیدنی آن دیدن کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt