دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 اسفند ، 1402

دهکده جهانی دبی (global village) + قیمت بلیط و ساعت کاری

دهکده جهانی دبی یکی از جاذبه های دیدنی معروف در جهان است، که سالانه در دبی برگزار می شود. غرفه های دهکده جهانی دبی نماینده کشورهای مختلف جهان است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دیگر لازم نیست برای دیدن جاذبه‌های کشورهای مختلف جهان به سفر دور دنیا بروید؛ بلکه تنها کافی است سری به دبی بزنید. جایی که یکی از مشهورترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های جهان در آن برگزار می‌شود: دهکده جهانی دبی. اگر می‌خواهید با یک تیر چندین نشان بزنید و هم از دیدن مهم‌ترین آثار تاریخی و فرهنگی کشورهای جهان لذت ببرید، هم شاهد جذاب‌ترین نمایش‌ها و رویدادها با حضور هنرمندان مشهور باشید، هم از یک کارناوال تفریحی - سرگرمی عالی دیدن کنید، پس به سوی این جای دیدنی بشتابید. اگر تاکنون چیزی درباره این نمایشگاه نمی‌دانستید و حالا برایتان سوال شده است که دهکده جهانی شهر دبی کجاست یا چگونه به آنجا برویم، تا انتهای این مطلب با همراه باشید تا جواب سوال‌های خود را بگیرید.

معرفی دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی از جاهای دیدنی دبی است که همه جذابیت‌های جهان را می‌شود یک‌جا در آن دید. و البته فقط این نیست؛ در دهکده جهانی شما می‌توانید زیباترین آثار تاریخی کشورهای مختلف دنیا را ببینید، طعم انواع غذاها و خوراکی‌های سنتی هر کشور را بچشید، بهترین اجناس موردنیازتان را از فروشگاه‌های لوکس و معتبر تهیه کنید و انواع تفریحات، سرگرمی‌ها، نمایش‌ها و کارناوال‌ها و… را از نزدیک ببینید.

اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح بدهیم که دهکده جهانی دبی دقیقاً چگونه جایی است، باید بگوییم در این دهکده شما شاهد غرفه‌های مختلفی خواهید بود که به شکل مهم‌ترین و زیباترین بناها و آثار تاریخی هر کشور ساخته شده‌اند و در هر یک از این غرفه‌ها، با فرهنگ و آداب‌ورسوم آن کشور، لباس‌های سنتی، غذاها و خوراکی‌های خاص، جاذبه‌های گردشگری و… آشنا می‌شوید.

غرفه‌ کشورها و ملیت‌های مختلف که نمایانگر فرهنگ و آداب و رسوم بیش از ۷۸ کشور مختلف است، مهم‌ترین بخش‌ این دهکده محسوب می‌شود؛ اما جاذبه‌های دهکده جهانی به این غرفه‌ها محدود نمی‌شود؛ در این دهکده، کنسرت‌ها و نمایش‌های متعدد، رویدادهای مختلف و هیجان‌انگیز، بازی‌ها و تفریحات مخصوص کودکان، رستوران‌ها و مراکز خرید مختلفی وجود دارد که بازدید از این دهکده را به یک تفریح همه‌جانبه و تمام‌عیار تبدیل می‌کند.

دهکده جهانی یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری دبی محسوب می‌شود که بیش از ۷ میلیون بازدیدکننده در سال دارد و یکی از ۴ نقطه گردشگری برتر جهان براساس میانگین بازدید روزانه به شمار می‌آید.

دهکده جهانی دبی

عکسی از دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی کجاست؟

اگر می‌خواهید آدرس دهکده جهانی دبی را به طور دقیق بدانید، باید بگوییم این دهکده گردشگری بزرگ و جذاب، در جاده شیخ محمد بن زاید یا جاده E 311، خروجی شماره ۳۷ در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی دهکده جهانی دبی روی نقشه گوگل

تاریخچه دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۹۷ در فضایی کوچک و با تعداد محدودی غرفه کار خود را آغاز کرد. محل اولیه قرارگیری این دهکده در مجاورت دبی کریک بود و پس از مدتی به نزدیکی وافی مال در دبی منتقل شد. 

پس از گسترش یافتن فضای این دهکده و افزایش غرفه‌ها و امکانات تفریحی آن، محل قرارگیری این دهکده بزرگ از سال ۲۰۰۵ میلادی به طور کامل و دائمی به خارج از شهر دبی تغییر پیدا کرد تا بناهای دائمی برای آن طراحی و ساخته شود و از حالت جشنواره به حالت یک دهکده دربیاید.

بخش های مختلف دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی شهر دبی را می‌توان یک پارک تفریحی - فرهنگی دانست که به صورت فصلی فعالیت می‌کند و اصلی‌ترین فعالیت آن، معرفی فرهنگ‌های مختلف جهان و فعالیت‌های تفریحی است. طبیعتاً بعید نیست که در هر دوره برگزاری دهکده جهانی، تغییرات جزئی در برنامه‌های آن رخ دهد.

باوجود این، پنج بخش ثابت را می‌توان همواره در دهکده جهانی مشاهده کرد: 

  • غرفه‌های کشورهای مختلف یا به اصطلاح پاویون
  • رویدادها
  • کارناوال‌ها
  • غذا
  • خرید

غرفه کشورهای مختلف دهکده جهانی

بدون شک، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش دهکده جهانی و همان بخشی که در این نمایشگاه عظیم، فرهنگ کشورها را به تصویر می‌کشد، غرفه‌هایی است که به کشورهای مختلف تعلق دارد. در این بخش، نمادهای فرهنگی، سبک معماری، آثار هنری، صنایع دستی و سازه‌های نمادین و مهم یک کشور یا قاره خاص در قالب سازه‌ای به شکل یک غرفه در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و یک تصویر جامع و منسجم از آن کشور را به نمایش می‌گذارند.

به این غرفه‌ها به اصطلاح پاویون گفته می‌شود که هریک به زیباترین شکل ممکن و شبیه به مهم‌ترین سازه‌های هر کشور ساخته شده‌اند و مجموع این پاویون‌ها یا غرفه‌ها، بخش غرفه‌های دهکده جهانی شهر دبی را تشکیل می‌دهند.

وقتی پا به هریک از این غرفه‌ها می‌گذارید، درواقع پا به دنیای فرهنگی آن کشور گذاشته‌اید، هم با نمونه‌های معماری و آثار مهم تاریخی آن کشور آشنا می‌شوید و هم می‌توانید غذاها و خوراکی‌های مخصوص آن کشور را میل کنید و درنهایت حتی می‌توانید از سوغات و صنایع دستی آن کشور هرچه دلتان خواست بخرید.

تعداد این غرفه‌ها در هر دوره می‌تواند تغییر کند؛ معمولاً در هر دوره به تعداد غرفه‌ها افزوده می‌شود و کشورهایی که غرفه آنها در دوره‌های قبلی به نمایش درآمده است همچنان پابرجا می‌مانند. در آخرین دوره برپایی دهکده جهانی، مجموع غرفه‌های موجود به ۲۷غرفه رسیده است.

در انتها بد نیست که بدانید در سایت رسمی دهکده جهانی دبی غرفه ایران به عنوان یکی از غرفه‌های محبوب بازدیدکنندگان معرفی شده است. غرفه کشور ما همواره یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین غرفه‌های این نمایشگاه بوده که نمای بیرونی و سازه اصلی آن نشان‌دهنده معماری باشکوه و بی‌نظیر تخت جمشید است. در غرفه ایران صنایع دستی باکیفیت ایرانی، اقلام خوراکی مانند چای، زعفران، سوهان و… و فرش‌های مشهور دست‌بافت به فروش می‌رسند.

کشورهایی که در دهکده جهانی غرفه‌های مربوط به آنها به نمایش درمی‌آید، عبارتند از:

کره جنوبی، بحرین، کویت، فلسطین، عمان، قطر، سوریه، ایران، روسیه، لبنان، تایلند، عربستان سعودی، یمن، مراکش، مصر، افغانستان، ژاپن، ترکیه، امارات متحده عربی، پاکستان، چین و هند. به علاوه سه غرفه نیز به سه قاره آمریکا، اروپا و آفریقا اختصاص یافته است.

غرفه ایران در دهکده جهانی دبی

تصویری از غرفه ایران در دهکده جهانی دبی

یکی از بخش‌های جدید دهکده، جاده آسیا است. این مسیر، یکی از مسیرهای بسیار زیبا برای پیاده‌روی در فضای دهکده است که کنار غرفه‌های کشورها قرار دارد. در سرتاسر این جاده، ۴۳ غرفه مختلف ساخته شده که در آنها اجناس و خوراکی‌های متعلق به کشورهایی که در دهکده غرفه ندارند، به فروش می‌رسد. از جمله کشورهای این جاده می‌توان به فیلیپین، سریلانکا، ویتنام، مالزی، تایوان، اندونزی، نپال و هنگ‌کنگ اشاره کرد.

رستوران ها و کافه های دهکده جهانی دبی

همان‌طور که گفتیم یکی از بخش‌های دهکده جهانی، غذاها و رستوران‌های متنوع آن است که یکی از بخش‌های جذاب گردش در دهکده جهانی به شمار می‌آید. بیش از ۲۰۰ غذاخوری به اشکال مختلف مانند رستوران، کافه و غذای خیابانی در فضای دهکده وجود دارد و هیچ سلیقه و ذائقه‌ای از این رستوران‌های فوق‌العاده دست خالی برنمی‌گردد.

در میان رستوران‌های این مکان، همه نوع غذایی را می‌توانید پیدا کنید؛ از انواع فست‌فودها، پیتزاها و پاستاهای ایتالیایی، بهترین برگرها و مرغ سوخاری‌ها گرفته تا انواع غذای ایرانی و کباب‌های معروف کشورمان و انواع غذاهای عربی و لبنانی و انواع فلافل و حتی غذاهای تند و تیز مکزیکی و هندی!

تفریحات دهکده جهانی دبی

حتی اگر علاقه‌ای به دیدن غرفه‌های کشورهای مختلف نداشته باشید، بازهم دهکده جهانی می‌تواند برایتان جذاب باشد، چراکه در هر کوی و برزنِ این دهکده می‌توان تفریحات و برنامه‌های هیجان‌انگیزی را پیدا کرد که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده هستند.

کنسرت‌، اجراهای موسیقی مختلف، اجراها و نمایش‌های سنتی، انواع بازی‌های مفرّح و هیجان‌انگیز، شهربازی و تجربه‌های متنوع و جدید، همگی از جمله تفریحاتی به شمار می‌آیند که در دهکده جهانی می‌تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در ادامه، برخی از این تفریحات را بیشتر توضیح می‌دهیم.

نمایش های دهکده جهانی دبی

شاید باورش برایتان سخت باشد، اما در طول برگزاری دهکده جهانی دبی، بیش از ۴۰ هزار نمایش در بخش‌های مختلف این نمایشگاه عظیم اجرا می‌شود که هریک شما را با بخشی از فرهنگ کشورهای مختلف آشنا می‌کنند.

این نمایش‌ها برای سلیقه‌ها و رده‌های سنی مختلف طراحی و اجرا می‌شوند و شامل اجراهای خیابانی، اجراهای کودکان، بدل‌کاری، شعبده‌بازی، نوازندگی، خوانندگی،حرکات آکروباتیک، آتش‌بازی، رقص فواره‌ها، نورپردازی و... می‌شود.

رویدادهای جهانی دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی شهر دبی محل برگزاری بسیاری از رویدادهای مهم بوده است. برای مثال در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، بزرگترین کنسرت مجازی راک جهان در این دهکده برگزار شد.

به‌علاوه یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که در طول برگزاری دهکده جهانی می‌توان شاهد آن بود، اجراهای فرهنگی و هنری هنرمندان مختلف است . برای مثال، شما در این دهکده می‌توانید شاهد نمایش‌ها و اجراهای سنتی کشورهای مختلف مانند تایلند، روسیه، ژاپن، هند، مراکش، یمن، ترکیه، کره جنوبی و... باشید که با موسیقی‌های سنتی و لباس‌های مخصوص کشور خود، به اجرای نمایشنامه، آواز یا رقص می‌پردازند. 

یکی دیگر از رویدادهای جذاب دهکده جهانی، اجرای کنسرت‌های زنده است که در آنها بیشتر از ۴۰۰ هنرمند، صدای موسیقی محلی نقاط مختلف جهان را به گوش شما می‌رسانند. در این رویداد شاهد اجرایی به نام (Loud House) هستید که تلفیقی از نمایش و موسیقی بالیوودی به همراه نورپردازی‌های جذاب است. کلمبیایی‌ها نقش پررنگی در اجرای رویدادهای موسیقی و نمایش کمدی دهکده جهانی دارند. برای مثال، گروه کلمبیایی «AAINJAA» در این دهکده با درام‌نوازی، رویدادی خاص را خلق می‌کنند.

کارناوال های دهکده جهانی دبی

بازدید از کارناوال‌های دهکده جهانی، فقط باعث می‌شود نهایت هیجان و شگفتی را تجربه کنید. کارناوال‌ها یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های دهکده جهانی هستند و بیش از ۱۷۰ نوع بازی، جاذبه دیدنی و وسایل بازی، اوقات خوشی را برای بزرگسالان و کودکان رقم می‌زنند.

به‌علاوه در این کارناوال شما می‌توانید تجربیات جدیدی را رقم بزنید، مثلاً وارد میدان تیراندازی شوید و برای اولین بار تیراندازی با کمان یا با تفنگ بادی را تجربه کنید و در یک محیط تقریباً واقعی قدرت نشانه‌گیری خود را بیازمایید.

یکی دیگر از تجربیات قطعاً هیجان‌انگیز، به ویژه برای جوانان، رفتن به «خانه ترس» است. چیزی شبیه به یک اتاق فرار بزرگ که برای فرار کردن از آن باید از چنگ اشباح و ارواح بگریزید.

کارناوال های دهکده جهانی دبی

تصویری از کارناوال‌های دهکده جهانی دبی

بازی های دهکده جهانی دبی

اگر می‌خواهید لذت بازی‌ کردن با کودکان یا دوستانتان را بچشید، فرصت فراهم است! بیش از ۱۲۵ بازی در دهکده جهانی برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده است که هریک می‌توانند یک تجربه خاطرانگیز را برای شما رقم بزنند. بازی‌های زیر را می‌توانید در کارناوال دهکده جهانی تجربه کنید:

  • بازی ماشین کوبنده 

یک بازی ایده‌آل برای کسانی که عشق سرعت دارند! با شرکت در این بازی، با سرعت رانندگی کنید و از برخورد با ماشین‌های دیگر نترسید و لذت ببرید.

  • بازی برج‌های ترانسیلوانیا 

بازی برج‌های ترانسیلوانیا طوری طراحی شده تا هم برای شما جذاب باشد و هم تا حدی ترسناک. قسمت هیجان‌انگیز این بازی زمانی است که سوار کالسکه‌ای معلق می‌شوید و از هتل ترانسیلوانیا دیدن می‌کنید.

  • موج‌سواری میامی 

در این بازی باید آماده موج‌سواری پرهیجان و پرپیچ‌وخم در رودخانه‌ای به طول ۲۴۰ متر شوید. برای انجام این بازی باید با ۳ نفر دیگر همراه شوید.

  • چرخ و فلک 

چرخ‌وفلک یک مسیر دایره‌ای به شعاع ۶۰ متر را دور می‌زند و شما سوار بر این چرخ‌وفلک، نمایی خارق‌العاده از دبی را در برابر خود خواهید دید.

  • بمبمئی اکسپرس 

اگر می‌خواهید به همراه فرزندتان سوار ترن هوایی با سرعتی مناسب و هیجانی ملایم شوید، بمبمئی اکسپرس بازی مناسبی برای شماست.

  • تای‌توئیست 

اگر کودکانتان دوست دارند هیجانی شبیه به سقوط آزاد را تجربه کنند، بازی تای‌توئیست را در دهکده جهانی دبی پیشنهاد می‌کنیم. بازی تای‌توئیست به اندازه ۱۲ نفر ظرفیت دارد و کودکان می‌توانند تا ارتفاع ۱۷ متر بالا بروند.

  • نیویورک جامپ 

بازی نیویورک جامپ را به همراه کودکتان انجام دهید و از پرش‌های هیجان‌انگیز روی ترامپولین لذت ببرید.

  • دزد دریایی هفت دریا 

بازی دزد دریایی هفت دریا با ترن هوایی کوچک و صندلی‌های چرخان، شما را به دنیای دزدان دریایی می‌برد.

بهترین زمان بازدید از دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی یک نمایشگاه باشکوه فصلی است و با توجه به آب‌وهوای گرم کشور امارات، در ماه‌های گرم سال برگزار نمی‌شود. تاریخ برگزاری آن از پاییز تا بهار است؛ در نتیجه بهترین زمان سفر به دبی برای دیدن این مکان نیز پاییز تا بهار است. بیست و هشتمین دوره این نمایشگاه از ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۲۶ مهر سال ۱۴۰۲) آغاز شده و تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ادامه خواهد داشت.

ساعت کاری و قیمت بلیط دهکده جهانی دبی

قیمت بلیط ورودی دهکده جهانی دبی برای هر نفر ۵/۲۲ درهم امارات است که در کل مدت برگزاری دهکده برای بازدید در روز یکشنبه تا پنجشنبه معتبر است. بلیط دیگری نیز به قیمت ۲۷ درهم قابل‌خریداری است که در تمام روزهای هفته می‌توان از آن استفاده کرد. بلیط برای کودکان زیر سه سال رایگان است و هر یک از بلیط‌ها را می‌توان به صورت آنلاین یا در محل تهیه کرد. توجه داشته باشید که برای شرکت در برخی رویدادها یا موزه‌ها یا بازی‌ها باید بلیط جداگانه تهیه کنید.

ساعات کاری دهکده جهانی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب و در روزهای پنجشنبه و شنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱ بامداد است. به خاطر داشته باشید که روزهای پنجشنبه مخصوص بازدید بانوان و بازدید خانوادگی است.

چگونه به دهکده جهانی دبی برویم؟

باتوجه به اینکه دهکده در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته است، شما می‌توانید از تاکسی‌های این شهر برای دسترسی آسان استفاده کنید. اتوبوس‌های خطوط ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ که به ترتیب از ایستگاه‌های رشیدیه، یونیون و الغوبایبا حرکت می‌کنند نیز دسترسی شما را به آنجا را تسهیل خواهند کرد. البته شما برای رفتن به دهکده جهانی نمی‌توانید از مترو استفاده کنید.

سفر به دور دنیا در ۵ ساعت در دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی است که با هدف آشنا کردن مردم جهان با فرهنگ کشورها و ملیت‌های مختلف ساخته شده است. در این دهکده، غرفه‌هایی از ۲۷ کشور مختلف وجود دارد که هریک نشان‌دهنده فرهنگ، سنت‌ها و آداب‌ورسوم یک کشور است. شما در تور دبی با گردش در دهکده جهانی نه‌تنها با کشورهای دیگر آشنا می‌شوید، بلکه می‌توانید از غذاهای سنتی هر کشور بچشید، سوغات آن کشور را خریداری کنید، در رویدادها، نمایش‌ها، اجراها و کنسرت‌های مختلف حضور داشته باشید، بازی‌های هیجان‌انگیز را تجربه کنید و در یک کلام یک تجربه فراموش‌نشدنی را رقم بزنید.

سؤالات متداول:

1. دهکده جهانی دبی کجاست؟

این دهکده گردشگری بزرگ و جذاب، در جاده شیخ محمد بن زاید یا جاده E 311، خروجی شماره ۳۷ در فضایی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع قرار دارد.

2. بلیط دهکده جهانی دبی چقدر است؟

قیمت بلیط ورودی دهکده جهانی دبی برای هر نفر ۵/۲۲ درهم امارات است که در کل مدت برگزاری دهکده برای بازدید در روز یکشنبه تا پنجشنبه معتبر است. بلیط دیگری نیز به قیمت ۲۷ درهم قابل‌خریداری است که در تمام روزهای هفته می‌توان از آن استفاده کرد. بلیط برای کودکان زیر سه سال رایگان است.

3. ساعت کاری دهکده جهانی دبی به چه شکل است؟

ساعات کاری دهکده جهانی در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب و در روزهای پنجشنبه و شنبه از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۱ بامداد است. به خاطر داشته باشید که روزهای پنجشنبه مخصوص بازدید بانوان و بازدید خانوادگی است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt