آنتالیا کجاست

آنتالیا کجاست؟ راهنمای سفر به آنتالیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 اسفند ، 1402

آنتالیا کجاست؟ راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا کجاست؟ برای یافتن پاسخ این سؤال و آشنایی با جاهای دیدنی آنتالیا، سواحل آنتالیا، مراکز خرید، جشنواره‌ها، بهترین هتل های آنتالیا و هزینه اقامت در آن آشنا می‌شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که نامی از مروارید مدیترانه، شهر زیبای آنتالیا نشنیده باشد. آنتالیا یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ترکیه و به نوعی پایتخت تفریحی - گردشگری این کشور به حساب می‌آید. اگر از زندگی سخت و فرسایشی روزمره به تنگ آمده‌اید و به دنبال جایی می‌گردید که بتوانید در کمال رفاه و آسایش، بار خستگی‌ها را از روی شانه خود بردارید، آنتالیا بهترین انتخابی است که پیش روی خود دارید. حال اگر می‌خواهید بدانید آنتالیا کجاست و چرا و چگونه باید از آن دیدن کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مهم‌ترین مواردی که در این سفر به کارتان می‌آید آشنا کنیم.

آنتالیا کجاست؟

قبل از هر سخنی بد نیست که کمی به موقعیت جغرافیایی آنتالیا محل قرارگیری آن در کشور ترکیه و ویژگی‌های مهم این شهر اشاره کنیم و در یک کلام ببینیم آنتالیا کجاست.

شهر محبوب آنتالیا، مرکز استان آنتالیا در جنوب غربی ترکیه است. آنتالیا یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری یا به عبارتی پایتخت گردشگری ترکیه به شمار می‌آید و سالانه بیش از ۳۰ درصد گردشگران خارجی از این شهر بازدید می‌کنند. 

این شهر قدمتی باستانی دارد و کاوش‌های باستانی نشان داده‌اند که آنتالیا حداقل از ۳۰۰ سال پیش از میلاد وجود داشته و در زمان امپراتوری رومیان پایگاه نیروی دریایی روم بوده است.

موقعیت جغرافیایی آنتالیا روی نقشه گوگل

چرا به آنتالیا برویم؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که آنتالیا چه جاذبه‌هایی دارد که به عنوان پایتخت گردشگری ترکیه شناخته می‌شود و اصلاً چرا باید به آنتالیا برویم؟ 

بد نیست بدانید که آنتالیا به‌ معنای واقعی، بزرگ‌ترین تفرجگاه ساحلی بین‌المللی ترکیه به شمار می‌آید و رکورد بیش از ۱۲ میلیون گردشگر را در سال ۲۰۱۴ ثبت کرده است.

پس حتماً دلایل محکمی وجود دارد که این تعداد گردشگر را به آنتالیا می‌کشاند! ما در ادامه این مقاله به این دلایل اشاره خواهیم کرد؛ اما بد نیست یک نگاه گذرا به همه آنچه باعث محبوبیت آنتالیا و جذب گردشگران شده است داشته باشیم.

  • سواحل زیبای مدیترانه
    منطقه آنتالیا بیش از ۶۰۰ کیلومتر خط ساحلی چشمگیر دارد و انواع تفریحات آبی و ساحلی در این سواحل شنی بی‌نظیر برای گردشگران فراهم است.

  • جاذبه‌های دیدنی متعدد و مختلف
    آنتالیا به عنوان شهری تاریخی، آثار تاریخی باشکوه و شهرهای باستانی متعددی دارد که دیدن آنها برای هر گردشگری بسیار جذاب است.

  • هتل‌های لوکس و متنوع
    یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به آنتالیا اقامت در هتل‌های لوکس آن است که خود یک جاذبه مهم برای این شهر محسوب می‌شود.

  • نزدیکی و دسترسی آسان برای گردشگران ایرانی
    شهر آنتالیا یکی از مقاصد محبوب ایرانیان به شمار می‌آید؛ چرا که سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارد، به ایران نزدیک است و در نتیجه دسترسی آسانی دارد.

چرا به آنتالیا سفر کنیم

عکسی از سواحل آنتالیا

    چگونه به آنتالیا برویم؟

    اگر شما هم متقاعد شده‌اید که لازم است از نزدیک با زیبایی‌ها و جاذبه‌های پایتخت گردشگری ترکیه آشنا شوید، باید بدانید که برای سفر به آنتالیا دو گزینه پیش روی شماست: خرید تور آنتالیا از آژانس‌های هواپیمایی یا خرید بلیط هواپیما و سفر شخصی.

    شاید در ابتدا هزینه خرید تور آنتالیا به نظرتان نسبت به سفر شخصی، بیشتر باشد؛ اما خرید تور آنتالیا خیال شما را بابت مسائل بسیاری راحت می‌کند. شما با خرید تور آنتالیا، هزینه سفر رفت و برگشت، رزرو هتل دلخواه، گشت‌های شهری، ورودی جاذبه‌های دیدنی و… را یکجا پرداخت می‌کنید و دیگر نیازی نیست خودتان جداگانه برای این موارد هزینه کنید. به‌علاوه سفر با تور، بسیاری از دغدغه‌های شما را کاهش می‌دهد و می‌توانید با خاطری آسوده از سفرتان لذت ببرید.

    اگر گزینه سفر شخصی را انتخاب کنید، بنابراین باید یک بلیط هواپیما به مقصد آنتالیا بخرید. پروازهای مختلفی از مقصد تهران به آنتالیا انجام می‌شوند و شما می‌توانید بلیط هواپیمای خود را از ایرلاین‌هایی همچون پگاسوس، ترکیش ایرلاینز یا قطر خریداری کنید.

    تاریخچه آنتالیا

    همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، آنتالیا شهری با قدمت تاریخی است که پادشاهی‌های مختلفی بر آن حکومت کرده‌اند. در حدود ۱۵۰سال پیش از میلاد مسیح، آتالوس دوم، پادشاه پرماگون (شهری در یونان)، این شهر را بنیان نهاد و نام آنتالیا نیز ریشه در نام آتالوس دارد.

    سپس آنتالیا به تصرف رومیان درآمد و به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود، به‌عنوان مقر نیروی دریایی روم انتخاب شد. آنتالیا در زمان حکومت روم به شهری کاملاً رومی تبدیل شد و پیشرفت چشمگیری را به خود دید. برخی از مهم‌ترین بناهای تاریخی آنتالیا مانند دروازه هادریان و برج هیدیرلیک در این دوران ساخته شدند.

    با قوت گرفتن حکومت‌های اسلامی، مسلمانان به تدریج، مناطق تحت سلطه روم شرقی (بیزانس) را در دست گرفتند و در نهایت، سلجوقیان در قرن سیزدهم آنتالیا را تصرف کردند. با ظهور امپراطوری عثمانی در ترکیه، آنتالیا در انتهای قرن ۱۴ به تصرف عثمانیان درآمد و در حدود ۵۰۰ سال در اختیار آنان ماند.

    طی جنگ جهانی اول، امپراتوری عثمانی تجزیه شد و آنتالیا به دست ایتالیایی‌ها افتاد. درنهایت در اوایل قرن بیستم در خلال جنگ استقلال ترکیه به رهبری آتاتورک، آنتالیا از اشغال ایتالیایی‌ها درآمد و آنتالیا رسماً بخشی از خاک ترکیه شد. 

    آب و هوای آنتالیا

    آب‌و‌هوای آنتالیا باتوجه به موقعیت جغرافیایی آن، مدیترانه‌ای بوده و تابستان‌های آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی دارد. میانگین دمای هوای این شهر ۲۸ تا ۳۶ درجه در تابستان و ۹ تا ۱۵ درجه در زمستان است و آب‌و‌هوای برفی و یخ‌بندان به ندرت در شهر رخ می‌دهد.

    بهترین زمان سفر به آنتالیا

    هوای آنتالیا تقریباً همیشه آفتابی و معتدل است. از اواسط خرداد تا اوایل مهر به‌دلیل مطبوع بودن آب‌وهوا، مسافران می‌توانند از دریا و ساحل و آفتاب بیشترین بهره را ببرند؛ اما در فصل پاییز و زمستان به‌دلیل سردی هوا و امکان بارش باران‌های فصلی، هوا مناسب شنا و آفتاب‌‌گرفتن نیست. به‌‌طور کلی از اواخر فروردین تا اواسط آبان را می‌توان بهترین زمان سفر به آنتالیا دانست.

    ناگفته نماند که بسیاری از مسافران، تابستان را بهترین فصل سفر به آنتالیا می‌دانند؛ چراکه لذت آفتاب گرفتن در سواحل آنتالیا و بسیاری از ورزش‌های آبی در آنتالیا در تابستان معنی پیدا می‌کند. علاوه‌بر این، تابستان شلوغ‌ترین فصل آنتالیاست و بسیاری از مسافران، این فصل را برای سفر به آنتالیا انتخاب می‌کنند.

    بهترین فصل سفر به آنتالیا

    تصویری از آنتالیا در تابستان

    فرودگاه های آنتالیا

    معمولاً پروازهایی که به مقصد آنتالیا انجام می‌شوند در دو فرودگاه به زمین می‌نشینند: فرودگاه اسپارتا و فرودگاه بین‌المللی آنتالیا.

    فرودگاه اسپارتا در آنتالیا

    پروازهای ایرانی در فرودگاه اسپارتا فرود می‌آیند که فرودگاه کوچکی است و حدود ۳ ساعت (۱۴۰کیلومتر) با شهر آنتالیا فاصله دارد. 

    فرودگاه بین‌المللی آنتالیا

    این فرودگاه، سومین فرودگاه بزرگ ترکیه محسوب می‌شود. این فرودگاه از پرترددترین فرودگاه‌های قاره اروپاست و سالانه پذیرای حدود ۲۲میلیون نفر مسافر است. پروازهای ایرلاین‌های ترک (پرواز مستقیم تهران آنتالیا) به‌ مقصد فرودگاه آنتالیا انجام می‌شوند که فرودگاه اصلی این شهر است و در ۱۰کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. 

    فرودگاه بین‌المللی آنتالیا از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و در این فرودگاه می‌توانید از رستوران، کافی‌شاپ، سالن استراحت، نمازخانه، فروشگاه‌های متعدد، پارکینگ و… استفاده کنید.

    سواحل آنتالیا

    بر کسی پوشیده نیست که آنچه آنتالیا را به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل کرده، سواحل زیبا و بی‌نظیر آن است. مهم‌ترین و معروف‌ترین سواحل آنتالیا که باعث شده‌اند این شهر عنوان ساحل فیروزه‌ای را به خود اختصاص دهد، سه ساحل لارا، بلک و کمر هستند که در ادامه کمی درباره آنها صحبت می‌کنیم.

    • ساحل لارا با شن‌های طلایی در کرانه آب‌های شفاف و موج‌های نرم و ملایم دریای مدیترانه‌ قرار دارد. لارا بزرگ‌ترین ساحل تفریحی آنتالیاست و نیم‌ساعت با مرکز شهر فاصله دارد. در امتداد ساحل لارا هتل‌ها و رستوران‌های پرشمار و انواع و اقسام امکانات تفریحی وجود دارد؛ مانند انواع پلاژها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی و قایق‌سواری، صندلی‌های ساحلی، پارک عجایب، زمین والیبال ساحلی و زمین فوتبال.

    • ساحل بلک نیز از سواحل شنی با شن‌های سفیدرنگ منحصربه‌فرد در آنتالیاست و به‌ دلیل داشتن جنگل‌های کاج، زمین‌های گلف، نزدیکی به آثار تاریخی و وجود هتل‌ها و تفریحات متنوع، محبوب گردشگران است. انواع امکانات و تفریحات ساحلی در این منطقه نیز به وفور در دسترس هستند و از جمله آنها می‌توان به رفتینگ و قایق‌سواری، پاراسل، گلف و ورزش‌های ساحلی اشاره کرد.

    • ساحل کمر در شهر زیبا و سرسبز کمر، واقع در ۴۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. این شهر با کوه‌های پوشیده از درخت‌های انبوه و دریایی فوق‌العاده زیبا یکی از مقاصد اصلی گردشگران برای لذت بردن از تفریحات ساحلی و طبیعت‌گردی به شمار می‌آید. ساحل کمر، سنگ‌ریزه‌ای است و دریا در این منطقه تقریباً آرام و بدون موج است. سواحل کمر نیز پرچم آبی (به نشان کیفیت بالای پاکی و تمیزی) را دارد و بارها در فهرست زیباترین سواحل جهان جای گرفته است. 

    ساحل کمر آنتالیا

    تصویری از ساحل کمر آنتالیا

      جشنواره های شهر آنتالیا

      فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم آنتالیا بسیار غنی و سرشار از سنت‌های جالب برای گردشگران است. نشانی از این آداب‌ورسوم غنی را می‌توان در جشنواره‌های شهر آنتالیا دید.

      جشنواره گل آنتالیا

      جشنواره گل، یکی از جشنواره‌های برجسته‌ آنتالیا در فروردین‌ماه و آغاز فصل بهار است. مردم شهر، گل‌های مختلف و بعضاً کمیابی را به زیباترین شکل ممکن کاشته و پرورش می‌دهند و در جای جای شهر در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

      جشنواره اپرا و موسیقی

      اگر در ماه ژوئن به آنتالیا بروید، فرصت شرکت در جشنواره اپرا و باله‌ آنتالیا را خواهید داشت. در ماه جولای نیز می‌توانید در جشنواره گردشگری آنتالیا حضور پیدا کنید. در جشنواره بین‌المللی موسیقی و رقص محلی آنتالیا، گروه‌های موسیقی از سراسر جهان و گروه‌های کر، ارکسترها، گروه‌های تئاتر و گروه‌های کودک، همگی گرد هم می‌آیند و زیباترین اجراها را بر روی صحنه می‌برند.

      جشنواره مجسمه‌های شنی آنتالیا

      هرساله در ساحل لارای آنتالیا، جشنواره مجسمه‌های شنی برگزار می‌شود. جشنواره Sandland یک نمایشگاه بزرگ است که در آن، هنرمندان مختلف از سراسر جهان، ۱۰ هزار تن ماسه را به شکل مجسمه‌های منحصر‌به‌فرد درمی‌آورند و در فضایی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع به نمایش می‌گذارند.

      حمل و نقل در آنتالیا

      برای تردد در سطح شهر آنتالیا، گزینه‌های مختلفی همچون تاکسی، اتوبوس شهری و دلموش در اختیار شماست. به‌علت گران‌بودن بنزین، رفت‌وآمد با تاکسی در آنتالیا هزینه گزافی را به گردشگران تحمیل می‌کند. به‌علاوه شهر آنتالیا مترو ندارد؛ اما شبکه اتوبوسرانی آنتالیا تقریباً تمامی مسیرهای رفت‌وآمد این شهر را پوشش می‌دهد.

      درحال‌حاضر، دو خط تراموا در شهر آنتالیا، مکان‌های مهمی مانند فرودگاه آنتالیا را به مرکز شهر آنتالیا متصل می‌کند. البته اتوبوس‌های بزرگ‌تری هم وجود دارند که بین مناطق در رفت‌و‌آمد هستند. پرداخت هزینه‌های حمل‌و‌نقل عمومی در شهر آنتالیا، توسط آنتالیا کارت انجام می‌شود. علاوه بر این دولموش‌ها (مینی‌بوس‌های عمومی ترکیه) هم حمل‌ونقل را بسیار راحت کرده‌اند.

      جاهای دیدنی آنتالیا

      اگرچه آنتالیا به سواحل زیبا، هتل‌های لوکس و تفریحات آبی‌اش معروف است؛ اما به این معنا نیست که آنتالیا سرگرمی دیگری برای گردشگران ندارد. جاذبه‌های دیدنی آنتالیا قطعاً به اندازه تفریحات ساحلی برای شما جذاب خواهند بود. در ادامه با برخی از این جاهای دیدنی آنتالیا آشنا می‌شویم:

      کاله ایچی آنتالیا

      کاله ایچی در زبان ترکی درواقع به بافت تاریخی و سنتی شهر اشاره دارد و به بخش قدیمی و تاریخی آنتالیا گفته می‌شود. در بافت تاریخی شهر آنتالیا با خانه‌های بسیار قدیمی، کوچه‌های تنگ و باریک با سنگفرش‌های کهن و حال‌وهوای روزگار باستان روبرو می‌شوید که یادگار دوران رومیان است.

      دروازه هادریان آنتالیا

      دروازه هادریانوس یا اوچ کاپلار، ۱۳۰ قبل از میلاد به افتخار ورود امپراتور روم به هادریانوس ساخته شد و امروزه یکی از زیباترین آثار تاریخی آنتالیا به شمار می‌آید.

      دروازه هادریان آنتالیا

      عکسی از دروازه هادریان

      مسجد ییولی مناره آنتالیا

      این مسجد در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین مساجد آنتالیا محسوب می‌شود. امروزه این مسجد خشتی با شش گنبد و یک مناره‌ استوانه‌ای، به نماد شهر آنتالیا تبدیل شده است.

      آسپندوس در آنتالیا

      آمفی تئاتر باستانی آسپندوس که از روزگار رومیان به جا مانده است، یکی از زیباترین بناهای رومی آنتالیا به شمار می‌آید که از قرن دوم میلاد به یادگار باقی مانده است.

      شهر پرگا در آنتالیا

      قدمت این شهر باستانی به دوران امپراتوری یونان برمی‌گردد و اکنون از بناهای مهم آنتالیا به شمار می‌آید. اگرچه بخش‌های زیادی از بناهای این شهر ویران شده؛ اما ستون‌های باشکوه با سرستون‌های زیبا و مجسمه‌های دیدنی، نشان‌دهنده شکوه این شهر هستند.

      موزه آنتالیا

      موزه آنتالیا بهترین جا برای آشنایی با تاریخ کهن و باستانی این شهر شگفت‌انگیز است. در این موزه می‌توانید ۵ هزار اثر تاریخی مختلف که از نواحی مدیترانه‌ای به دست آمده‌اند را ببینید.

      اقامت در آنتالیا و بررسی هتل های آنتالیا

      در آنتالیا هتل‌های متعددی با بازه قیمتی متفاوت برای اقامت وجود دارد. این شهر پر از هتل‌های مختلفی است که هرکدام امکانات خاص خودشان را دارند. اگر به‌دنبال هتل‌های لوکس و پنج‌ستاره هستید، تعداد چنین هتل‌هایی در آنتالیا بسیار زیاد است. بهترین هتل‌های آنتالیا یکی از شعب هتل‌های زنجیره‌ای و بین‌المللی هستند که نام آن‌ها را اغلب شنیده‌اید. با انتخاب این هتل‌ها در سفر به آنتالیا می‌توانید کاملاً مطمئن باشید که بهترین خدمات ممکن را دریافت خواهید کرد.

      به‌طورکلی، هتل‌های پنج‌ستاره و لوکس آنتالیا در میان گردشگران، طرفدار بیشتری دارند؛ زیرا این هتل‌ها انواع خدمات تفریحی را ارائه می‌دهند و مسافر نیازی ندارد از محیط آن‌ها خارج شود. از پارک‌های آبی و استخر گرفته تا مراکز خرید و رستوران‌ها در این مجتمع‌های غول‌پیکر وجود دارند. این‌گونه هتل‌ها به دو نوع ALL و UALL تقسیم‌بندی می‌شوند و براساس خدماتی که به مسافران ارائه می‌دهند، در یکی از این دو دسته قرار می‌گیرند. این تفاوت، مربوط به زمان سرویس‌دهی بخش‌های خدماتی مانند کافه و رستوران است. در هتل‌های ALL، زمان ارائه این خدمات محدود است؛ اما در هتل‌های UALL، خدمات ۲۴ساعته وجود دارد.

      غذاهای معروف آنتالیا

      اگر بگوییم ترکیه یکی از بهترین مقاصد برای تجربه‌ تنوعی بی‌نظیر در غذا و خوراکی و شیرینی است، اغراق نکرده‌ایم. شهر آنتالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ترکی را در این شهر نوش جان کنید. در ادامه به ۴ غذای مهم ترکی آنتالیا اشاره می‌کنیم:

      گوزلمه؛ از غذاهای خیابانی آنتالیا
      این غذا معمولاً به‌عنوان پنکیک ترکی شناخته می‌شود و یکی از بهترین غذاهای خیابانی آنتالیاست که روی یک میز گریل در فضای باز طبخ می‌شود و با انواع موادی مثل پنیر، سیب‌زمینی، اسفناج یا گوشت خردشده سرو می‌شود.

      بورک؛ ا ز مهم ترین غذاهای آنتالیا

      یکی از غذاهایی که درآنتالیا جایگاه ویژه‌ای دارد، بورک است. این غذا در اصل ورقه‌های نازک خمیر است که لابه‌لای آن با موادی مانند گوشت، سبزی، پنیر و سیب زمینی پر می‌شود و سپس این ورقه‌ها را رول کرده و در فر یا روغن سرخ می‌کنند و به‌عنوان صبحانه یا میان‌وعده سرو می‌شود.

      بورک از غذاهای معروف آنتالیا

      تصویری از بورک ترکیه

      لوفر؛ از غذاها دریایی آنتالیا

      اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستند، لوفر یکی از بهترین انتخاب‌های شما در آنتالیا خواهد بود. لوفر غذایی است خوش‌طعم و لذیذ که با ماهی لوفر، یکی از ماهی‌های مدیترانه‌ای بزرگ با گوشتی لذیذ تهیه می‌شود.

      کوله؛ از بهترین غذاهای آنتالیا

      کوله غذایی بسیار مقوی و در عین حال خوشمزه است. این غذا که از ترکیب موادی چون بلغور گندم، نخود، لوبیا، باقالی، آب لیمو تازه، ذرت، گردو، فلفل قرمز و رب انار تهیه می‌شود، غذایی است خوش‌طعم که به دلیل استفاده از بلغور در آن بسیار مقوی است.

      مراکز خرید معروف آنتالیا

      اگر پس از گشت‌وگذار در شهر آنتالیا و تجربه تفریحات بی‌نظیر آن هوس خرید کردید، آنتالیا با مجموعه‌ای از بهترین و مجهزترین مراکز خرید در اختیار شماست. در ادامه با ۵ مرکز خرید مهم آنتالیا آشنا می‌شویم.

      ترا سیتی در ساحل لارا آنتالیا

      این مرکز خرید در ساحل لارا واقع شده است و بهترین برندهای کفش و پوشاک را می‌توانید در آن پیدا کنید. به‎علاوه چندین رستوران و کافه باکیفیت هم در این مرکز خرید آماده خدمت‌رسانی به مشتریان هستند.

      مرکز خرید آنتالیا

      مرکز خرید آنتالیا یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید و سرگرمی در منطقه مدیترانه به شمار می‌آید. این مرکز خرید محل حضور نمایندگی معتبرترین برند‌های پوشاک و کیف و کفش است و با داشتن ۱۱ سالن سینما و فضای بازی سرپوشیده، محلی برای سرگرمی کودکان و خانواده‌هایش نیز هست.

      مرکز خرید مارک آنتالیا

      این مرکز خرید دقیقاً در مرکز شهر آنتالیا قرار گرفته است و شعبات مختلف بیش از ۱۵۵ برند مختلف، در این مرکز خرید فعالیت می‌کنند. در این مرکز شما می‌توانید طیف وسیعی از محصولات مرتبط با مد، سرگرمی و فناوری را خریداری کنید.

      مرکز خرید شی مال آنتالیا

      این مرکز نیز یکی دیگر از مراکز خرید معروف آنتالیا است که فروشگاه‌های بسیار شیک و مجللی را در خود جا داده است. این مرکز خرید بیش از ۷۰ فروشگاه دارد که برندهای مطرح جهانی مانند پلو، ال سی وایکیکی، لاگوست، کلوین کلاین، سواچ و ناین وست را در خود جای داده‌ است.

      بازار فرش لیدیا سوزانی

      قدیمی‌ترین بازار آنتالیا، بازار فرش لیدیا سوزانی در منطقه مرادپاشا است. این بازار به‌طور اختصاصی مخصوص فروش فرش است و در آن، انواع فرش‌های دستباف و نفیس دیده می‌شود.

      هزینه های سفر به آنتالیا 

      سفر به آنتالیا اساساً سفر ارزانی محسوب نمی‌شود و به دلیل نوع تفریحات و هتل‌های لوکس این منطقه، سفر نسبتاً گرانی است. درواقع هزینه‌های سفر به آنتالیا، کاملاً به انتخاب‌های شما بستگی دارد؛ مثلاً اگر با تورهای لوکس به این سفر بروید، قطعاً هزینه‌های سفرتان بسیار بیشتر از زمانی می‌شود که در هتل‌های اقتصادی آنتالیا اقامت می‌کنید.

      اگر خودتان بخواهید بلیط هواپیما بگیرید، اگر با پرواز ترک از تهران به آنتالیا بروید، زمان سفر برایتان کوتاه‌تر می‌شود؛ اما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. از دیگر عواملی که روی هزینه‌‌های سفر به آنتالیا مؤثر است، خوردوخوراک در سفر است. در هتل‌های آنتالیا، رستوران‌ها و فودکورت‌های متعددی وجود دارد که هر سلیقه‌ای را در بر می‌گیرد؛ اما برای کم‌کردن هزینه‌ها می‌توانید از غذاهای خیابانی آنتالیا استفاده کنید.

      به‌علاوه نوع هتلی که انتخاب می‌کنید نیز یکی از اصلی‌ترین عوامل‌ تعیین‌کننده هزینه سفر است، اگرچه اقامت در هتل‌های لوکس پنج ستاره با تفریحات خاص خودشان، سفری رویایی را برای شما رقم می‌زنند؛ اما اقامت در هتل‌های سه ستاره یا اقامتگاه‌های ارزان‌تر هزینه‌های سفر را بسیار کاهش می‌دهند.

      سفر به آنتالیا، شهر سواحل آفتابی و دریای فیروزه ای

      اکنون که دانستید آنتالیا کجاست، مراکز خرید آنتالیا کدامند و چه تفریحاتی در تور آنتالیا در انتظار شماست، احتمالاً شما هم دوست دارید به این شهر سفر کنید. بدون شک آنتالیا مقصدی است که با داشتن سواحل درخشان، دریای زلال و پاک، طبیعت بی‌نظیر، آب‌وهوای متعادل و تفریحات متنوع، از همه گردشگران دل می‌رباید. بنابراین تردید نکنید و این سفر رویایی را به خودتان هدیه دهید.

      سؤالات متداول:

      1. آنتالیا کجاست؟

      آنتالیا در جنوب غربی ترکیه قرار دارد و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری یا به عبارتی پایتخت گردشگری ترکیه است و سالانه بیش از ۳۰ درصد گردشگران خارجی از این شهر بازدید می‌کنند. 

      2. جاهای دیدنی آنتالیا کدامند؟

      کاله ایچی، دروازه هادریان، آسپندوس، شهر پرگا و موزه آنتالیا از مهم‌ ترین جاهای دیدنی آنتالیا هستند.

      6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt