بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی را بدانید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 شهریور ، 1402

بهترین زمان سفر به دبی را بدانید

اگر دوست دارید به شهر دبی بروید اما نمی‌دانید بهترین زمان سفر به دبی چه فصلی است، این مقاله برای شما نوشته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر دبی، یکی از لاکچری‌ترین مقاصد گردشگری دنیا، در اغلب روزهای سال گرم است؛ اما گرمای هوا مانع گردشگران برای بازدید از این شهر مدرن نمی‌شود. اگر سؤال شما نیز این است که بهترین زمان برای سفر به دبی چه فصلی است، ما در مقاله پیش‌رو به بررسی آب‌وهوای دبی در فصل‌های مختلف سال می‌پردازیم. اگر چند دقیقه از وقت ارزشمندتان را صرف مطالعه این مطلب بکنید، بهترین زمان سفر به دبی را متوجه می‌شوید.

سفر به دبی در بهار؛ بهترین زمان بازدید از اماکن گردشگری سرپوشیده

در فصل بهار و به ویژه تعطیلات نوروز، گردشگران ایرانی بسیاری راهی سفرهای داخلی و خارجی می‌شوند. آب و هوای دبی در فروردین معمولاً طوفانی است؛ ازاین‌رو در این زمان، رفتن به سواحل دبی را به شما عزیزان پیشنهاد نمی‌دهیم؛ اما می‌توانید با خرید تور دبی به سراغ مکان‌های گردشگری سرپوشیده مانند پارک برفی،‌ آکواریوم و پارک آبی دبی بروید.

در بهار، دمای هوای دبی معمولاً بین 18 تا 38 درجه سانتی‌گراد است و در برخی مواقع شاهد بارش باران در تعداد محدودی از مناطق این شهر هستیم. با اینکه هوای بهاری دبی نوسان بسیاری دارد؛ اما به‌طورکلی، زمان مناسبی برای سفر به دبی و استفاده از تفریحات سرباز و سرپوشیده آن است.

سفر به دبی در تابستان؛ هوای گرم و تورهای ارزان

در تابستان، دمای هوای دبی به بالای 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و ساکنان آن شاهد یک موج گرمای سوزان و طاقت‌فرسا هستند. درجه حرارت و رطوبت بالای دبی در فصل تابستان،‌ معمولاً مانع از ورود گردشگران به این شهر توریستی می‌شود؛ البته بسیاری از افراد نیز برای استفاده از تفریح‌های آبی و ساحلی،‌ فصل تابستان را برای سفر به دبی انتخاب می‌کنند. اگر تور دبی تابستان را خریداری کرده‌اید، در این فصل هتل‌ها و بلیط‌های ارزان‌تری به مقصد دبی پیدا می‌کنید.

بهترین زمان سفر به دبی

تصویری از دبی در تابستان

سفر به دبی در پاییز؛ فصل مورد علاقه گردشگران برای بازدید از دبی

در فصل پاییز، مقداری از گرمای هوای دبی کاهش پیدا می‌کند و میانگین دمای هوا به 30 تا 37 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در برخی از روزهای پاییز نیز شاهد بارش‌های کم و کوتاه هستیم. اغلب گردشگران، این فصل را برای بازدید از دبی انتخاب می‌کنند؛ در نتیجه قیمت هتل‌‌ها، پروازها و تورها در پاییز و همچنین زمستان، بالاتر از بهار و تابستان است؛ همچنین جمعیت توریست‌ها برای بازدید از جاهای دیدنی دبی در این فصل بیشتر می‌شود. اگر در فصل پاییز به دبی سفر می‌کنید، امکان استفاده از انواع تفریحات آبی و ساحلی از جمله پارک آبی وایلد وادی و همچنین تفریحات سرپوشیده را خواهید داشت.

سفر به دبی در زمستان؛ بهترین فصل برای تفریح های آبی

آب و هوای دبی در زمستان‌ به 13 تا 23 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اهالی دبی در این وقت از سال، شاهد پارش پراکنده باران در بسیاری از مناطق شهر هستند؛ اما در دبی خبری از برف نیست. اگر به هوای سرد علاقه دارید، در سفر زمستانی به دبی، در بخش‌های بیابانی اقامت کنید؛ چراکه شب‌ها دمای هوا در این مناطق به صفر نزدیک می‌شود. همچنین اگر در فصل زمستان به شهر دبی سفر کردید، حتماً به پیست اسکی دبی بروید.

رطوبت هوای دبی در زمستان به 50 تا 60درصد می‌رسد و دمای هوا نیز برای تفریح در ساحل، شنا و حتی پیاده‌روی کاملاً مناسب است. بسیاری از افراد سفر به دبی در کریسمس را انتخاب می‌کنند. حال و هوای کریسمس دبی نیز بسیار جالب است و بازدید از مراکز خرید در این زمان،‌ جذابیت خاص خود را دارد.

پیست اسکی دبی

عکسی از تفریحات زمستانه در دبی

چه ماه هایی ارزان ترین زمان سفر به دبی است؟

از آنجایی که دمای هوای دبی در فصل تابستان به بیش از 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و رطوبت نیز در اوج است، گردشگران کم‌تری در این فصل به دبی سفر می‌کنند؛ ازاین‌رو اغلب هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی برای جذب مشتری، قیمت‌ها را پایین‌تر از حد معمول می‌آورند. اگر تحمل آفتاب سوزان دبی را دارید، تابستان و اواخر بهار، ارزانترین زمان سفر به دبی است. در صورتی که به دنبال شرایط ایده‌آل و هوای مناسب هستید، باید گرانترین فصل سفر به دبی، یعنی پاییز و زمستان را انتخاب کنید.

شما چه فصلی را برای بازدید از دبی انتخاب می کنید؟

در این مقاله بهترین زمان سفر به دبی را بررسی کردیم و به معرفی آب و هوای دبی و هزینه سفر به این شهر در فصل‌های مختلف پرداختیم. آب‌وهوای دبی در اغلب روزهای سال گرم است؛ اما تابستان‌های این شهر برای بسیاری از افراد قابل تحمل نیست؛ ازاین‌رو در فصل تابستان، گردشگران کم‌تری به دبی سفر می‌کنند. در نهایت، انتخاب زمان سفر کاملاً به سلیقه و بودجه شما عزیزان بستگی دارد.

هر موقع از سال که قصد سفر به دبی را داشتید، بهترین و ارزان‌ترین تور دبی را از آژانس الفبای سفر خریداری کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه، با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مسافران عرضه می‌شوند.

سؤالات متداول: 

1. بهترین زمان برای سفر به دبی چه فصلی است؟

فصل پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به شهر دبی محسوب می‌شوند و دمای هوا برای گشت‌وگذار در دبی و استفاده از امکانات آبی آن عالی است.

2. ارزانترین زمان برای سفر به دبی چه فصلی است؟

در فصل بهار و تابستان ساکنان شهر دبی گرمای طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کنند و زمان مناسبی برای سفر نیست؛ به همین دلیل قیمت بلیط‌ تورها، هواپیما و هتل‌ها ارزان‌تر می‌شود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt