بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه را بدانید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 شهریور ، 1402

بهترین زمان سفر به روسیه را بدانید

اگر دوست دارید به روسیه بروید اما نمی‌دانید بهترین زمان سفر به روسیه چه فصلی است، این مقاله برای شما نوشته شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

روسیه به عنوان بزرگ‌ترین کشور دنیا، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است. اغلب افراد، تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ اما سؤال اینجاست که بهترین زمان برای سفر به روسیه چه فصلی است؟ برای پاسخ به این سؤال باید با آب‌وهوای روسیه در فصل‌های مختلف آشنا شوید و سایر جنبه‌ها مانند هزینه سفر و امکان دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در هر فصل را بررسی کنید. اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، هیچ سؤال و ابهامی درباره بهترین زمان سفر به روسیه برایتان باقی نمی‌ماند.

آب و هوای روسیه در بهار؛ فصل شکوفه و جشنواره های متعدد

برای تشخیص بهترین زمان مسافرت به روسیه در ابتدا باید با آب‌وهوای این کشور در فصل‌های مختلف آشنا شویم. بررسی آب‌وهوای روسیه را با فصل بهار شروع می‌کنیم و در بخش‌های بعدی، به سایر فصل‌ها می‌پردازیم. آب و هوای روسیه در فصل بهار، اصلاً قابل مقایسه با بهارهای ایران نیست. این کشور، بهار تقریباً سردی دارد و دمای هوا در اغلب شهرهای آن در فصل بهار بین 8- تا 19 درجه سانتی‌گراد متغیر است.

مردم روسیه در فصل بهار شاهد رویش گیاهان و شکوفه زدن درختان هستند و همچنین جشنواره‌های متعددی در این فصل در شهرهای سن پترزبورگ و مسکو برگزار می‌شود. اگر مشکلی با سردی هوا ندارید و علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم روس‌ها هستید، فصل بهار، برای شما بهترین زمان سفر به روسیه و خرید تور روسیه است.

روسیه در فصل بهار

عکسی از روسیه در فصل بهار

آب و هوای روسیه در تابستان؛ شرایطی مناسب برای تفریح های آبی

از نظر آب‌وهوایی، بهترین زمان سفر به روسیه فصل تابستان است. در این فصل، از آفتاب سوزان و گرمای طاقت‌فرسا خبری نیست و دمای هوا در مطلوب‌ترین حالت ممکن قرار دارد. تابستان‌ها دمای هوا در روسیه معمولاً بین 11 تا 23 درجه سانتی‌گراد است و به این عدد به ندرت به 30 می‌رسد. اگر در این فصل با تور روسیه تابستان به مسکوی دوست‌داشتنی سفر کردید، در کنار بازدید از جاذبه‌های گردشگری، انواع ورزش‌ها و تفریح‌های آبی مانند شنا، قایق‌سواری و ماهی‌گیری را امتحان کنید و علاوه بر لباس‌های تابستانی، حتماً لباس گرم نیز به همراه داشته باشید.

آب و هوای روسیه در پاییز؛ شروع سرمای زودرس

شهرهای روسیه بعد از یک تابستان نه چندان گرم، وارد پاییزی نسبتاً سرد می‌شوند. دمای هوای روسیه در فصل پاییز معمولاً بین 3- تا 16 درجه سانتی‌گراد متغیر است. شاید پاییز، بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ و مسکو نباشد؛ اما در این فصل قیمت هتل‌ها و بلیط‌ها، پایین‌تر از فصل‌های بهار و تابستان است و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود. در فصل پاییز می‌توانید از جاهای دیدنی روسیه بازدید کنید و به تماشای تئاترها و نمایش‌های هنرمندانه آن بنشینید. فقط لباس گرم را از یاد نبرید.

آب و هوای روسیه در زمستان؛ سرمای طاقت فرسا و هتل های ارزان

روسیه فاصله قابل توجهی با خط استوا دارد؛ ازاین‌رو در فصل زمستان حتی زندگی در برخی از شهرهای روسیه سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. در این کشور دمای هوا در اغلب روزهای زمستان به 20- درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در برخی مواقع تا 35- درجه نیز پایین می‌آید. همه جای روسیه در فصل زمستان پوشیده از برف و یخ است و شرایط سفر کمی دشوار می‌شود.

البته اگر با سرمای روسیه مشکلی نداشته باشید، تفریح‌های جالبی در انتظار شما هستند. در درجه اول، پروازها و بهترین هتل های 5 ستاره روسیه در زمستان قیمت پایین‌تری دارند و نیازی نیست برای بازدید از اماکن گردشگری در صف‌های طولانی منتظر بمانید. در درجه دوم نیز فقط در فصل زمستان است که می‌توانید شفق قطبی را در مورمانسک روسیه مشاهده کنید و از حضور در جشنواره‌های زمستانی همچون جشنواره پنکیک، لذت ببرید. شاید سفر به روسیه در فصل زمستان طرفداران چندانی نداشته باشد؛ اما تجربه بسیار جالبی است.

روسیه در زمستان

تصویری از زمستان در روسیه

شما برای سفر به روسیه چه فصلی را انتخاب می کنید؟

در این مقاله بهترین زمان سفر به روسیه را بررسی کردیم وبه معرفی آب‌وهوای روسیه در چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان پرداختیم. روسیه زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های متعادلی دارد؛ ازاین‌رو اغلب گردشگران، فصل تابستان را برای بازدید از این کشور انتخاب می‌کنند؛ اما زمستان‌های روسیه نیز بسیار تماشایی و جذاب هستند. البته از آن‌جایی‌ که بازار سفر در تابستان‌ها بسیار داغ است، هتل‌ها، بلیط‌های هواپیما و همچنین تورها در این بازه زمانی، گران‌تر از سایر فصل‌ها هستند؛ در نتیجه، انتخاب زمان مناسب برای سفر به روسیه، کاملاً به سلیقه، روحیه و بودجه شما بستگی دارد.

کشور روسیه تاریخچه‌ای بسیار غنی دارد و طبیعت آن شگفت‌انگیز است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، همین حالا با خرید تور روسیه از سایت الفبای سفر، یکی از به‌یادماندنی‌ترین مسافرت‌های عمرتان را برنامه‌ریزی کنید.

سؤالات متداول:

1. بهترین زمان سفر به روسیه چه فصلی است؟

از نظر آب‌وهوایی، بهترین زمان برای سفر به روسیه فصل تابستان است که از آفتاب سوزان و گرمای طاقت‌فرسا خبری نیست و هوای آن برای یک مسافرت خانوادگی عالی است.

2. ارزان ترین زمان سفر به روسیه چه فصلی است؟  

فصل پاییز و زمستان به دلیل سرمای هوا در مسکو زمان مناسبی برای سفر نیست؛ به همین دلیل قیمت بلیط‌ها و هتل‌های روسیه ارزان‌تر می‌شود.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt