سواحل استانبول

سواحل استانبول بهترین فرصت برای تفریح و شنا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 فروردین ، 1403

معروف ترین سواحل استانبول

در این مقاله قرار است معروف‌ترین و بهترین سواحل استانبول با ویژگی‌های محنصربه‌فرد هرکدام را به طور کامل بررسی کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بازدید از ساحل‌های استانبول در فصل بهار و تابستان از واجبات سفر به این شهر محسوب می‌شود. خط ساحلی شهر استانبول بسیار طولانی است؛ ازاین‌رو در این شهر شاهد سواحل جذاب متعددی هستیم. در سفر به این شهر دوست داشتنی، فرصت تفریح و شنا را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. در این مقاله چند ساحل از بهترین و محبو‌ب‌ترین سواحل استانبول را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با سواحل جذاب استانبول و ویژگی هرکدام از آن‌ها، تا انتهای مطلب پیش‌رو همراه ما باشید.

ساحل ببک در استانبول؛ دور از هیاهوی شهر

ساحل ببک (Bebek Beach) در امتداد رود بسفر واقع شده است و طبیعت چشم‌نوازی دارد. اگر می‌خواهید با خرید تور استانبول برای چند ساعت از هیاهوی استانبول دور باشید و به دریا و طبیعت پناه ببرید، ببک گزینه مناسبی است. با شروع فصل شنا در استانبول، اغلب سواحل این شهر شلوغ و پرجمعیت می‌شوند و استراحت در آن‌ها تقریباً غیرممکن است؛ اما در ساحل ببک می‌توانید خود را با سرگرمی‌های متنوع از جمله دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی و بازدید از قلعه رومی مشغول کنید. رستوران‌ها و کافه‌های نزدیک به اسکله نیز صبحانه‌های بسیار لذیذی را سرو می‌کنند که امتحانشان خالی از لطف نیست.

ساحل دالیا؛ یکی از بهترین سواحل استانبول برای آفتاب گرفتن

ساحل دالیا (Dalia Beach) یکی از بهترین سواحل استانبول برای آفتاب گرفتن، تفریح و رسیدن به آرامش است. اغلب سواحل زیبای استانبول در تابستان شوغ هستند؛ اما این ساحل به قدری بزرگ و سرسبز است که همه افراد بدون ایجاد مزاحمت و سروصدا به کار مورد علاقه خود می‌پردازند.

والیبال ساحلی،‌ موج‌سواری و قایق‌سواری، از امکانات تفریحی موجود در ساحل دالیا به شمار می‌روند. در کافه‌ها و رستوران‌های اطراف این ساحل نیز می‌توانید نوشیدنی‌های گوارا و غذاهای دریایی لذیذ نوش جان کنید. اگر به دنبال یک آخر هفته دل‌پذیر هستید،‌ تور ترکیه را بخرید و از ساحل دالیا بازدید کنید.

تصویری از ساحل استانبول

تصویری از ساحل دالیا 

ساحل نان استاپ؛ از بهترین سواحل در استانبول برای شنا

اگر به دنبال یک راهنمای سفر به استانبول و تفریح در ساحل‌های آن می‌گردید، ساحل نان استاپ (Non Stop Beach) را از دست ندهید. بسیاری از افراد برای بازی‌های دسته‌جمعی همچون والیبال و فوتبال ساحلی در این ساحل دور هم جمع می‌شوند. ساحل نان استاپ در منطقه سارییر واقع شده است و حدود 60 کیلومتر از مرکز استانبول فاصله دارد؛ اما اغلب ساکنان استانبول در روزهای آخر هفته تابستان به این ساحل مراجعه می‌کنند.

از تفریح‌های تابستانه ساحل نان استاپ می‌توان به اسکیت روی آب، موج‌سواری، قایق‌سواری، شنا و حمام آفتاب اشاره کرد. برنامه‌های مفرح و اجراهای زنده موسیقی نیز به جذابیت‌های این ساحل اضافه کرده‌اند. در سفر به استانبول، بازدید از ساحل نان استاپ را از دست ندهید.

ساحل سولار؛ یکی از طولانی ترین سواحل استانبول

 ساحل سولار (Solar Beach) با طول یک کیلومتر، از طولانی‌ترین سواحل در استانبول به شمار می‌رود. کلیه امکانات رفاهی و تفریحی در این ساحل فراهم شده است تا مردم و گردشگران اوقات خوشی را سپری کنند. از جمله تفریح‌های آبی ساحل سولار می‌توان به موج‌سواری، قایق‌سواری، جت‌اسکی و صخره‌نوردی اشاره کرد. هنگامی که آب‌وهوا مساعد باشد، هنرمندان با هزینه‌های اندک در این ساحل کنسرت برگزار می‌کنند. مطمئن باشید با خرید تور خارجی و بازدید از ساحل سولار، یک تجربه جذاب و تازه را برای خود رقم می‌زنید.

 ساحل بابیلون؛ محل برگزاری فستیوال های موسیقی

در فهرست بهترین سواحل در شهر زیبای استانبول، نوبت به معرفی ساحل بابیلون (Babylon Beach) رسیده است. گردشگرانی که با تور استانبول تابستان 1403 به این شهر دیدنی سفر می‌کنند، حتماً به سراغ ساحل بابیلون می‌روند. فستیوال‌های موسیقی، تفریح‌های آبی و ساحلی و غذاهای مدیترانه‌ای لذیذ از دلایل شهرت ساحل بابیلون محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید از دریا، آفتاب و موسیقی بیشترین لذت را ببرید، حتماً از این ساحل زیبا و دوست‌داشتنی بازدید کنید.

ساحل بابیلون از سواحل استانبول

عکسی از ساحل بابیلون

ساحل های رایگان استانبول

برای ورود به اغلب سواحل در استانبول باید هزینه پرداخت کنید؛ اما برخی از این سواحل رایگان هستند و فقط استفاده از تجهیزات رفاهی آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه دارد. در ادامه به تعدادی از ساحل های رایگان استانبول اشاره می‌کنیم.

  • ساحل آیا نیکولا: ساحلی شنی در جزیره تاریخی بیوک آدا که همه‌روزه از ساعت 09:00 تا 18:00 باز است.
  • ساحل جاده بستان: این ساحل بزرگ در بخش آسیایی استانبول واقع شده و استفاده از پلاژ آن برای عموم رایگان است.
  • ساحل بیوک چکمجه: ساحلی شنی در غرب استانبول که خدمات پلاژ آن رایگان نیستند.

اگر می‌خواهید برای ورود به ساحل‌های استانبول هزینه پرداخت نکنید و فقط قصد پیاده‌روی یا استراحت را دارید، ساحل‌هایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم گزینه‌های بسیار مناسبی هستند.

سواحل مخصوص بانوان در استانبول

پلاژ بانوان ساریر (Sariyer Altinkum Kadinlar) مخصوص خانم‌ها راه‌اندازی شده و هیچ آقایی اجازه ورود به آن را ندارد. هدف از احداث این ساحل بانوان استانبول، تفکیک جنسیتی نیستفصل شنا در ، بلکه احترام به عقاید بانوان مسلمانی است که حاضر به انجام تفریحات ساحلی در مکان‌های عمومی و در حضور مردان نیستند. این پلاژ برای آفتاب گرفتن، شنا و استراحت مکان بسیار مناسبی است.

نزدیک ترین ساحل به میدان تکسیم

اغلب گردشگران در سفر به استانبول، در هتل‌های نزدیک به میدان تکسیم اقامت می‌کنند؛ چراکه این میدان فاصله کمی با جاذبه‌های گردشگری دارد و مرکز شهر محسوب می‌شود. در این بخش قصد داریم تعدادی از سواحل استانبول نزدیک تکسیم را به شما معرفی کنیم.

  • ساحل طلایی استانبول: حدود 10 کیلومتر با میدان تکسیم فاصله دارد و می‌توانید در این مکان به تفریح‌هایی از قبیل شنا، قایق‌سواری، پیاده‌روی، صخره‌نوردی و گلف بپردازید.
  • ساحل سوما: این ساحل در 30 کیلومتری تکسیم و در محله گوموش دره واقع شده است. نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بسیاری در این مکان برگزار می‌شوند.
  • ساحل کیلیوس: یکی از تمیزترین سواحل در شهر استانبول، در 30 کیلومتری میدان تکسیم است و بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد.

اگر در هتل‌های نزدیک میدان تکسیم اقامت دارید، حتماً از این سواحل بازدید کنید. کلیه این سواحل فاصله کمی با تکسیم دارند و با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی قابل دسترس هستند.

سفر به استانبول و بازدید از بهترین ساحل های آن

در این مقاله بهترین و جذاب‌ترین سواحل استانبول را به شما معرفی کردیم و به بررسی ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها پرداختیم. این سواحل در بخش‌های مختلف استانبول قرار گرفته‌اند و هرکدام جذابیت خاص خود را دارند. اگرچه استانبول یک شهر قدیمی با جاذبه‌های تاریخی فراوان است؛ اما نباید از سواحل و دیدنی‌های طبیعی آن غافل شوید.

با خرید تور استانبول از سایت الفبای سفر، یکی از بهترین سفرهای عمرتان را رقم بزنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با قیمت مناسب و خدمات ایده‌آل به فروش می‌رسند.

سؤالات متداول:

1. بهترین ساحل های استانبول کدام اند؟

ساحل ببک، ساحل دالیا، ساحل نان استاپ، ساحل سولار و ساحل بابیلون از بهترین سواحل در استانبول هستند.

2. کدام سواحل در شهر استانبول نزدیک میدان تکسیم قرار دارند؟

ساحل طلایی استانبول، ساحل سوما و ساحل کیلیوس نزدیک میدان تکسیم قرار دارند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt