چرخ و فلک دبی بلندترین چرخ و فلک دنیا

چرخ و فلک دبی بلندترین چرخ و فلک دنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 آبان ، 1400

چرخ و فلک دبی بلندترین چرخ و فلک دنیا【عکس+آدرس】

چرخ و فلک دبی بلندترین چرخ و فلک دنیا می باشد که با 250 متر (820 فوت) در حاشیه خلیج فارس توانسته رکوردی دیگر را برای دبی به ارمغان بیاورد همراه ما باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

چشم دبی کجاست؟

چشم دبی یا همان عین دبی که بلندترین چرخ و فلک جهان می باشد در جزیره بلو واترز در نزدیکی ساحل جمیرا ساخته شده است البته دبی در سال های اخیر انقدری پیشرفت کرده که شاید با شنیدن افتتاح این چرخ و فلک خیلی نتوان غافلگیر شد هتل‌های لوکس، رستوران‌‌ها، مغازه‌‌ها، مراکز بازی و سرگرمی و … از جمله تفریحات این جزیره هستند. گفته می‌شود ساخت جزیره بیش از 1.2 میلیارد یورو هزینه داشته است.

بزرگترین چرخ و فلک دنیا در دبی

نمایی از خلیج فارس و چرخ فلک عین

جزئیات بزرگترین چرخ و فلک دنیا

چرخ و فلک دبی 48 کابین دارد که هر دور آن 38 دقیقه زمان می‌برد به این معنا که دو دور آن 76 دقیقه زمان می برد. هر کابین حداکثر 40 نفر جا دارد همچنین برای صرف نوشیدنی 6 کابین موجود است و همچنین چندین کابین با ظرفیت 12 نفر برای پذیرایی شام طراحی شده‌اند. همین طور به دلیل گرما هوا در دبی هر کدام از کابین‌ها علاوه بر دستگاه تهویه هوای فعلی، یک دستگاه اضافی نیز دارند. در کل، بزرگترین چرخ و فلک جهان مجموعا می‌تواند همزمان پذیرای 1400 نفر باشد

ایمنی چرخ و فلک دبی چگونه است

این چرخ و فلک که در نگاه اول کمی دلهره آور است از ایمنی بالایی برخوردار است. وزن این چرخ و فلک بیشتر از 8 ایرباس A380s است و شاید جالب باشد که بدانید آهن به کار رفته در آن از آهن استفاده شده در برج ایفل بیشتر است. سازه آن به طوری طراحی شده که هنگام سوار شدن افراد در کابین‌های پایینی، چرخ و فلک از حرکت باز نمی‌ایستد و وقفه‌‌‌‌‌ای در آن ایجاد نمی‌شود. پس اگر تور دبی را خریداری کردید و خواستید سوار این چرخ فلک شوید اصلا حراسی نداشته باشید.

نکته دیگر این است که تمامی کابین‌ها به یک دستگاه ژنراتور برق اضطراری مجهز هستند. همین طور به دلیل گرما هوا در دبی هر کدام از کابین‌ها علاوه بر دستگاه تهویه هوای فعلی، یک دستگاه اضافی نیز دارند. بنابراین این چرخ و فلک را می‌توان یکی از امن‌‌‌ترین سازه‌های دبی و جهان دانست.

کابین های چرخ و فلک دبی

نمایی هوایی از کابین های چرخ فلک

انواع کابین های چرخ و فلک دبی

همانطور که گفته شد تعداد زیادی کابین با ویژگی های متنوع در این چرخ و فلک وجود دارد که شامل موارد زیر می باشند:

کابین بیسیک، استاندارد

این کابین‌‌ ها حداکثر پذیرای 40 نفر هستند و شما مجاز به خوردن نوشیدنی و غذا نیستید. با این حال اگر دوست دارید غروب آفتاب در خلیج فارس را در تله کابین تماشا کنید هزینه کمی از این بابت باید پرداخت نمایید.
لازم به ذکر است که حداقل یک ساعت قبل از سوار شدن در کابین ها در محوطه آن حضور داشته باشید. قیمت بلیط این‌ کابین‌ها برای بزرگسالان 130 و بلیط کودکان 3 تا 12 سال نیز 100 درهم می باشد.

کابین خانوادگی

ااین کابین‌‌ها همانگونه که از نامش پیداست برای خانواده‌هایی با دو فرزند به بالا طراحی شده‌اند و قیمت استفاده از آن‌‌ها 370 درهم است. 

کابین خانوادگی پلاس

کابین‌های خانوادگی پلاس نیز با کابین خانوادگی تنها فرقی که دارند این است که در پلاس می‌توانید یک میان وعده و یک نوشیدنی به طور رایگان انتخاب کنید. هزینهرزرو این کابین‌ها از 450 درهم است

نمایی زیبا از چرخ و فلک عین دبی

چرخ و فلک عین "چشم دبی"

کابین لانژپلاس

در این کابین مسافران با یک نوشیدنی خانگی پذیرایی می‌شوند.. قیمت بلیط این کابین 175 درهم است.

کابین پرمیوم

در کابین پرمیوم گردشگران می توانند نوشیدنی دلخواه خود را انتخاب کنند. همچنین می توان از سالن ورودی رو به دریا وارد شد و حتی مدت حضور در این سالن را تمدید کرد. هزینه بلیط کابین‌ها از 380 درهم شروع‌‌‌‌‌ می‌شود.

کابین وایب پلاس

افراد  بالای21 سال می توانند به سالن ورودی سمت دریا در این کابین ها دسترسی داشته باشند.  میهمانان می‌توانند دو نوشیدنی میل کنند. هزینه ورودی آن 200 درهم است.در این کابین ها احتیاجی به ایستادن در صف های طولانی نیست.

کابین سلبریت کلوپ 

در این کابین‌‌ها امکان برگزاری جشن و مهمانی‌های کوچک وجود دارد. خیالتان از این بابت هم راحت است که هیچ فرد غریبه‌‌‌‌‌ای نمی تواند سوار کابین خصوصیتان ‌شود. در این کابین‌ها با غذا و نوشیدنی از شما پذیرایی‌‌‌‌‌ می‌شود. هزینه استفاده از این کابین‌‌ها بیش از 1800 درهم است.

برج خلیفه دبی + عکس و اطلاعات کامل

برج العرب دبی

کابین سلبریت پلاس 

هزینه رزرو آن‌‌ها بیش از 4700 درهم است که بصورت پکیح عرضه می گردند. در این نوع کابین امکان برگزاری جشن با حداکثر ظرفیت 40 نفر وجود دارد در این پکیج از مهمانان شما با چند نوشیدنی، میان وعده و غذا پذیرایی می‌شود و کابین متصدی کافه مخصوص دارد. 

افتتاح چرخ و فلک چشم دبی

پروژه ساخت بلندترین چرخ و فلک جهان در دبی  توسط یک شرکت هلندی در سال 2013 کلید خورد. جالب است که بدانید تمامی کابین‌های چرخ و فلک دبی را شرکت هیوندا ساخته است.به عبارتی بیش از 200 میلیون دلار هزینه برای صرف آن شده. حال در پنجشنبه 29 مهر 1400 بزرگترین چرخ و فلک دنیا در نزدیکی بلندترین برج دنیا در دبی افتتاح شد. لازم به ذکر است این موجموعه  از 12 ظهر تا 10 شب در نظر گرفته شده است.

افتتاح چرخ و فلک عین در سال 2021

افتتاح چرخ و فلک دبی در 2021

حقایقی از چرخ و فلک دبی

  • این سازه رکوردشکنی شامل حدود 11200 تن فولاد است که تقریباً 33 درصد بیشتر از مقدار آهن مورد استفاده برای ساخت برج ایفل در پاریس است.
  • هر یک از کابل های پره دائمی که مسئول حفظ یکپارچگی ساختاری چرخ هستند از سیم های کوچکتر با ضخامت 9 میلی متر ساخته شده اند. آنها با قرار گرفتن در انتها، 2400 کیلومتر را در بر می گیرند - همان فاصله پاریس تا مسکو.
  • 48 کابین مجهز به تهویه مطبوع آین دبی می تواند تا 1750 مسافر را در یک زمان در خود جای دهد و از منظری جدید به آنها نقطه داغ تعطیلات را نشان می دهد.
  • یک چرخش کامل چرخ 38 دقیقه طول می کشد
  • اولین چرخش چرخ رصد غول پیکر در ساعت 2 بعدازظهر 21 اکتبر شروع شد،
  • مهندسی کلیدی کابین ها از فرانسه انجام شد، در حالی که سیستم کنترل و سیستم ارتباطی توسط ایتالیا ارائه شد. مهندسی کلیدی در ساختار اصلی و مدیریت پروژه از هلند و بریتانیا تهیه شده است. بالاترین سطح تخصص فنی توسط یک مهندس بازرسی مستقل معتبر از آلمان تضمین شده است. بیشتر فولاد این پروژه در آلمان، محلی در امارات و مناطق دورتر در کره جنوبی تولید شده است.

کلام آخر

این جاذبه به مجموعه سرگرمی‌های گسترده دبی هلدینگ می‌پیوندد که شامل پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی، دهکده جهانی، کوکاکولا آرنا، سینماهای روکسی، پارک‌های آبی پیشرو و موارد دیگر می‌شود. عین دبی در قلب مقصد منحصر به فرد سبک زندگی، Bluewaters قرار دارد، جایی که جذابیت و انحصار زندگی جزیره ای با شور و نشاط یک سبک زندگی شهری پیچیده روبرو می شود. مکان تفریحی دیدنی برای هر موقعیتی، تجربیات منحصر به فرد و قابل شخصی سازی فوق العاده ای را ارائه می دهد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt