هزینه های سفر به دبی

هزینه های سفر به دبی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 تیر ، 1400

هزینه های سفر به دبی

هزینه های سفر به دبی با تور و همچنین هزینه های هتل های دبی، پوشاک، حمل و نقل و رستوران را می توانید در این بخش از وبسایت الفبای سفر مطالعه نمایید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کشور همسایه دبی شهری لوکس و مدرن با وجود ،برج های آسمان خراش،ساختمان های لاکچری و زیبا، تفریحات هیجان انگیز و متفاوت برای هر توریستی تجربه ای خاص را به همراه دارد. اما هزینه های سفر به دبی به چه میزان است؟ همراه با آژانس هواپیمایی الفبای سفر هزینه مسافرت به دبی را بررسی می کنیم و به سوال برای سفر به دبی چقدر پول لازم است پاسخ می دهیم.

هزینه های سفر به دبی

 واحد پول امارات

واحد پول کشور امارات متحده عربی، دبی درهم است.( هر درهم حدود 3700 تومان است). از جمله اسکانس های رایج امارات می توان به ۵ درهمی ( قهوه ای )، ۱۰ درهمی ( سبز )، ۲۰ درهمی ( آبی )، ۵۰ درهمی ( بنفش )، ۱۰۰ درهمی ( قرمز )، ۲۰۰ درهمی (نارنجی)، ۵۰۰ درهمی (آبی) و ۱۰۰۰ درهمی (قهوه ای ارغوانی) و همچنین سکه های ۱، ۵۰ و ۲۵ فلسی اشاره کرد. هر درهم برابر با ۱۰۰ فلس است.

درهم، واحد پول امارات

مدارک و هزینه های قبل سفر

اولین قدم و هزینه سفر به امارات، تهیه بلیط هواپیما دبی، گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه است که برای تهیه آنها نیاز به مدارک و پرداخت هزینه دارید که البته این هزینه ها هر سال تغییر می کند.

هزینه های اخذ گذرنامه برای سفر به دبی 

1- هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
۲- هزینه 5.000 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
۳- هزینه 100.000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
۴- هزینه 42.861 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست

هزینه های گرفتن ویزای امارات

گرفتن ویزا برای یکی از موارد هزینه رفتن به دبی است که با شهرهای خارجی دیگر متفاوت می باشد. برای دریافت ویزا باید به آژانس های مسافرتی مراجعه کنید و یا از طریق کارگزاران اقدام کنید. شرایط و هزینه های دریافت ویزای دبی به شرح زیر است

  • هزینه ویزا عادی ۱۴ روزه (تحویل ۷-۵ روز کاری) دبی: ۳۰۰ درهم
  • هزینه ویزا نیمه فوری ۱۴ روزه (تحویل ۳ روز کاری) دبی: ۳۶۰ درهم
  • هزینه ویزا عادی ۱ ماهه دبی: ۳۴۰ درهم
  • هزینه ویزا سه ماهه توریستی دبی: حدود ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ درهم
  • هزینه ویزای مولتی یک ماهه دبی: ۱۰۱۰ درهم
  • هزینه ویزای مولتی سه ماهه دبی: ۲۱۹۰ درهم

* با ویزاهای مولتی دبی چندین بار میتوانید وارد کشور امارات شوید و هر دفعه ۱۴ روز در شهر دبی اقامت داشته باشید.
** برای دریافت ویزا دبی به رزرونامه هتل  نیاز ندارید، اما باید چک ضمانت به مبلغ ۱۰ میلیون تومان بگذارید.
*** از آن جا که قوانین سفارت دبی به مرور زمان در حال تغییر است، حتما قبل از اقدام برای دریافت ویزا از قوانین جدید مطلع شوید.

روش‌ های سفر به دبی و هزینه های آن

برای سفر به دبی از شیوه های مختلف می توانید استفاده کنید. از راه انواع تورهای آژانس های مسافرتی و یا به شکل شخصی از راه هوایی و یا با کشتی سفر کنید که هر کدام هزینه هایی در بر دارد که درادامه آنها را شرح می دهیم.

سفر به دبی با تورهای مسافرتی دبی

  • سفر با تورهای هوایی دبی
  • سفر با تورهای دریایی دبی

سفر به دبی به صورت شخصی و بدون تور

  • سفر بدون تور و شخصی به دبی با هواپیما
  • سفر بدون تور و شخصی به دبی با کشتی

هزینه های سفر به دبی با تورهای دبی

تورهای هوایی دبی در چندین نوع ارائه می شود که معمولا به شکل تورهای ۳ شب و ۴ روز و به صورت زیر است.

سفر با تورهای دبی از مسیر هوایی

با توجه به آژانس هواپیمایی ارائه دهنده تور هوایی دبی، کلاس هتل در دبی، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر به دبی قیمت های متفاوتی برای تور دبی باید بپردازید.

  • هزینه تور دبی برای ۳ شب و ۴ روز : بین 5.800.000 تومان تا ۱۷۰۰۰۰۰۰ تومان

سفر با تورهای دبی از مسیر دریایی

با توجه به آژانس مسافرتی ارائه دهنده تور دریایی دبی، هتل در دبی و اتاق مورد نظر، هزینه سفر به دبی با کشتی تغییر و قیمت‌های متفاوتی برای تور دریایی دبی وجود دارد. با رجوع به آژانس های مسافرتی می توانید تور سفر دریایی به دبی را خریداری کنید و یا ابتدا به شهرهای جنوبی رفته و در آن جا از طریق تور های کشتی دبی سفرتان را آغاز کنید. 

هزینه بلیط کشتی تا دبی:

  • قیمت بلیط کشتی به دبی یکسره از بندر لنگه: حدود 625.000 تومان
  • قیمت بلیط کشتی به دبی دوسره از بندر لنگه: حدود 967.000 تومان

هزینه های سفر شخصی و بدون تور به دبی

برای سفر به دبی به طورشخصی تنها از دو راه سفر بدون تور به دبی با هواپیما و کشتی می توانید اقدام کنید. در ادامه از هزینه های سفر شخصی به دبی مطلع شوید.

سفر شخصی و بدون تور به دبی با هواپیما

در زیر برخی از پروازهای دبی به همراه هزینه گفته شده که هر کدام طیف هزینه بلیط یک طرفه می باشد

  • قیمت بلیط هواپیما تهران دبی: بین 1.033.000 تومان تا 15.271.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما مشهد دبی: بین 1.511.000 تا 10.455.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما کیش دبی: بین 716.000 تا 1.034.000 تومان
  • قیمت بلیط هواپیما اهواز دبی: حدود 864.000 تا 1.249.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما اصفهان دبی: بین 5.093.000 تا 6.786.000 تومان 
  • قیمت بلیط هواپیما شیراز دبی: بین 984.000 تومان تا 13.626.000
  • قیمت بلیط هواپیما بندرعباس دبی: بین 826.000 تا 4.287.000 تومان

سفر شخصی و بدون تور، سفر به دبی با کشتی

برای آن که با کشتی به دبی  سفرکنید، ابتدا باید به شهر بندر لنگه بروید. در صورت مساعد بودن هوا و با توجه به شرکت کشتی رانی، روزهای حرکت و ساعات رفت و برگشت متفاوت است. اکثرا این کشتی ها در ساعات ۱۰ و ۱۱ صبح از بندرلنگه و بندر عباس به سمت دبی حرکت می کنند که از بندرلنگه تا شهر دبی ۵ ساعت زمان می برد. شما می توانید با خرید بلیط کشتی به دبی به این شهر توریستی سفر کنید.

هزینه بلیط کشتی تا دبی:

  • قیمت بلیط کشتی یکسره از بندر لنگه به دبی: به علت شیوع بیماری کرونا سفر های این مسیر تا اطلاع ثانوی لغو می باشد
  • قیمت بلیط کشتی دبی به بندر لنگه: به علت شیوع بیماری کرونا سفر های این مسیر تا اطلاع ثانوی لغو می باشد
  • قیمت بلیط کشتی بندرعباس به دبی: به علت شیوع بیماری کرونا سفر های این مسیر تا اطلاع ثانوی لغو می باشد

* نکته مهم این است که تنها تا ۵۰ کیلوگرم بار می توانید همراه خود ببرید و در ازای هر کیلوگرم حمل بار اضافه، ۵ هزار تومان جریمه می شوید.

سفر به دبی با کشتی

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری دبی

حمل و نقل عمومی در تور دبی با متروی دبی، اتوبوس های درون شهری دبی، اتوبوس آبی و ابرس (تاکسی آبی) صورت می گیرد. قبل استفاده از مترو و یا اتوبوس های دبی باید بلیط الکترونیک دبی را با نام نول کارت (Nol Card) از مراکز فروش بلیط مترو دبی و برخی از پایانه های اتوبوس در دبی خریداری کنید. همچنین دستگاه های شارژ الکترونیک در کلیه ایستگاه های مترو و پایانه های اتوبوس و محل های مانند مراکز خرید دبی و فرودگاه های دبی وجود دارد. به صورت کلی ۴ نوع نول کارت دبی وجود دارد که شامل نول کارت قرمز، نول کارت طلایی، نول کارت نقره ای و نول کارت آبی هستند.

نول کارت قرمز دبی

هزینه خرید این نول کارت ۲ درهم بوده، با ۹۰ روز اعتبار و نهایتا تا ۱۰ بار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، البته استفاده از نول کارت های قرمز محدودیت دارد و فقط برای یک نوع وسیله حمل و نقل عمومی باید از آن  استفاده شود.  به طور مثال یک نول کارت فقط در اتوبوس ها و یا فقط در متروی دبی قابل استفاده است و در صورتی که نیاز داشته باشید در طول سفر هم از مترو و هم از اتوبوس های دبی استفاده کنید، باید دو نول کارت جداگانه بخرید. نول کارت های قرمز کاغذی بوده و باید آن ها را از هر دستگاه فروش بلیت بخرید. نول کارت های قرمز برای پرداخت هزینه مترو، اتوبوس و یا اتوبوس آبی  نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

نول کارت نقره ای دبی

بلیط های هوشمند و الکترونیکی هستند که تا ۵۰۰۰ درهم شارژ می شوند. هزینه خرید نول کارت های نقره ای دبی ۲۵ درهم است که ۱۴ درهم آن اعتبار اضافه است.  استفاده از این نول کارت نامحدود است و همزمان برای تمام گزینه های حمل و نقل عمومی دبی قابل استفاده می باشد. نول کارت های نقره ای دارای اعتباری ۵ ساله است و می توانید از تمام دفاتر فروش بلیط، ماشین های فروش بلیط، دفاتر خدمات مشتری RTA و آژانس های تخفیف مجاز آن را تهیه کنید.

نول کارت طلایی دبی

نول کارت های طلایی قابل استفاده از قسمت های درجه یک سیستم حمل و نقل عمومی هستند. هزینه آنها معادل با ۲۵ درهم است که ۱۴ درهم آن شارژ اضافه نول کارت می باشد. نول کارت های طلایی 5 سال اعتبار دارند و محدودیتی در استفاده همزمان در وسایلی چون مترو و اتوبوس را ندارند. این کارت در دفاتر فروش بلیط مترو دبی وجود دارند.

نول کارت طلایی دبی

نحوه محاسبه هزینه های حمل و نقل درون شهری در دبی

مناطق شهر دبی به ۷ منطقه تقسیم می شوند و نرخ سفرهای درون شهری مترو، اتوبوس و تراموای دبی با توجه به مساحت این 7 منطقه و نوع نودل کارت متفاوت است که به طور خودکار محاسبه و از کارت کسر می شود. بنابر این نیاز است که هم در ابتدای ورود به وسیله نقلیه و هم در هنگام خروج از آنجا از کارت استفاده کنید.

گزینه های حمل و نقل درون شهری در دبی

مترو دبی

مترو شهر دبی دارای دو خط قرمز، بنفش، آبی و سبز و دارای ۴۷ ایستگاه است. خط قرمز مترو از نزدیک فرودگاه بین المللی دبی شروع شده و تا ساحل جبل علی پیش می رود. در هر ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس هایی برای رساندن مقصد وجود دارد.

* پرداخت هزینه مترو دبی با استفاده از نول کارت در دستگاه های مخصوص در مقصد به تعداد ایستگاه هایی که از قطار استفاده شده از شارژ کارت کسر می شود. استفاد از مترو برای افراد افراد کمتر از ۵ سال، یا قد زیر ۹۰ سانتی متر و همچنین افراد معلول رایگان است.

مترو دبی

تاکسی دبی

ورودی تاکسی در دبی حدود ۱۲ درهم و تعرفه هر کیلومتر نیز ۲ درهم است.

اتوبوس های دبی

دو نوع اتوبوس خارج شهری و درون شهری در دبی وجود دارد؛ اتوبوس های درون شهری با شماره هایی که در قسمت جلو نمایش داده شده مقصد خود را نشان می دهند و اتوبوس های خارج شهری با مقاصد مشخص می شوند. این اتوبوس ها تمیز، راحت، ارزان و دارای تهویه مناسب اند.

اتوبوس درون شهری و نمای برج خلیفه دبی

* پرداخت هزینه اتوبوس های دبی توسط نول کارت بوده و هزینه آن با توجه به مسافتی که طی می کنید بین ۳ تا ۱۵ درهم متغیراست.

مونوریل دبی

مونوریل های دبی بدون راننده بوده و جزیره نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل می کنند. این مونوریل ها دارای دو ایستگاه هستند و کل مسیر را در ۵ دقیقه طی می کنند.

هزینه سفر یک طرفه مونوریل ۱۵ درهم و دو طرفه ۲۵ درهم است.

تراموا دبی

ترامواها دبی مارینا را به برج العرب و جزیره نخل جمیرا متصل می کنند.

هزینه سواری تراموا با توجه به مسافت بین ۳ تا ۱۵ درهم متفاوت است.

قایق های دبی

قایق های چوبی و سنتی در دو مسیر، دیره را به منطقه بور دبی متصل می کنند.

* هزینه قایق های دبی ۱ درهم و هزینه قایق دربستی نیز برای هر ساعت ۱۰۰ درهم است. قایق های مدرنی نیز وجود دارد که هزینه آن ها از حداقل ۵۰ درهم شروع می شود. این قایق ها در ساعات ۱۰ تا ۲۲ فعالیت می کنند.

اتوبوس آبی دبی

فعالیت اتوبوس های آبی در ۵ مسیر و روزانه بین ساعات ۶ تا ۲۳ است.

مسیر بی۱ اتوبوس های آبی دبی از ایستگاه بور دبی تا السخبا، بی۲: الد سعود دبی تا بانیاس، بی۳: ایستگاه السیف تا السخبا؛ بی۴: ایستگاه بور دبی تا پارک آبی کرید؛ بی۵: بین ایستگاه شن داغ و پارک آبی کرید : حرکت هر نیم ساعت فواصل حرکت در مسیرهای بی۱ و بی۴: هر نیم ساعت و در مسیرهای بی۲ و بی۳: هر ۱۵ دقیقه

* هزینه اتوبوس های آبی دبی: می توانید برای پرداخت هزینه از نول کارت استفاده کنید. هزینه در مسیرهای بی ۱،۲،۳ و ۴ : ۲ درهم

در مسیر بی۵: بزرگسالان ۵۰ درهم و ۲۵ درهم کودکان تا ۶ سال

حمل و نقل درون شهری در دبی با قایق

هزینه های اقامت در دبی

هزینه اقامت در دبی به این شرح است:

هزینه اقامت در هتل های دبی

  • قیمت هتل های ۱ ستاره دبی: حدود ۱۰۰-۴۵۰ درهم
  • قیمت هتل های ۲ ستاره دبی: حدود ۱۰۰-۶۰۰ درهم
  • قیمت هتل های ۳ ستاره دبی: حدود ۱۲۰-۷۰۰ درهم
  • قیمت هتل های ۴ ستاره دبی: حدود ۱۳۰-۱۰۰۰ درهم
  • قیمت هتل های ۵ ستاره دبی: حدود ۳۰۰ درهم تا ۴۲ هزار درهم

هزینه اقامت در مهمان خانه و هاستل های دبی

در دبی چندین هاستل و مهمان خانه وجود دارد که طیف قیمت آنها در حدود شبی ۳۰ تا ۱۰۰ درهم است.

هزینه اقامت در آپارتمان های دبی

هزینه ‌ها با توجه به محل آپارتمان در دبی، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر دبی و امکانات آن با هم تفاوت دارد. هزینه آپارتمان های دبی از شبی ۱۰۰-۳۵۰۰ درهم  متفاوت است.

نمای برج خلیفه از تراس یکی از اتاق های شانگری لا هتل دبی

هزینه‌ های غذا در دبی

هزینه های غذا در رستوان های مختلف دبی متفاوت است

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت دبی: حدود ۲۰-۵۰ درهم
  • هزینه رستوران با قیمت متوسط دبی برای دو نفر: حدود ۱۰۰-۲۵۰ درهم
  • هزینه رستوران های گران قیمت دبی: از ۱۰۰ درهم به بالا
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای  دبی مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود 30 درهم

هزینه خرید خوراکی های لازم در دبی

  • قیمت نان (۵۰۰ گرمی) در دبی: 4 درهم
  • قیمت شیر در دبی: هر لیتر 5 درهم
  • قیمت برنج سفید (کیلویی) در دبی: حدود 6 درهم
  • قیمت تخم مرغ ۱۲ عددی در دبی: حدود ۱۰ درهم
  • قیمت آب معدنی در دبی ۱.۵ لیتری: حدود ۲ درهم

هزینه خرید میوه و سبزیجات (۱ کیلوگرم) در دبی

  • قیمت گوجه فرنگی در دبی: حدود 5 درهم
  • قیمت پیاز در دبی: حدود ۳.۵ درهم
  • قیمت سیب زمینی در دبی: حدود ۴ درهم
  • قیمت کاهو در دبی: حدود 7 درهم
  • قیمت سیب در دبی: حدود 7 درهم
  • قیمت موز در دبی: حدود 6 درهم
  • قیمت پرتقال در دبی: حدود 6 درهم

غذاهای عربی در دبی

هزینه تفریحات دبی

هزینه بازدید از جاهای دیدنی دبی به این شرح است:

  • هزینه تورهای سافاری و صحراگردی دبی: بین ۱۵۰ - ۲۴۰ درهم
  • هزینه تورهای هلی کوپتر سواری در دبی: حدود ۶۴۰ درهم
  • هزینه جت اسکی بسته به زمان در دبی: حدود ۳۰۰ تا ۹۰۰ درهم
  • هزینه فلای بورد بسته به زمان در دبی: حدود ۳۰۰  تا ۸۰۰ درهم

شهر دبی از درون هلی کوپتر تفریحی در دبی

هزینه های ورودی پارک های آبی دبی

  • قیمت ورودی پارک آبی وایلد وادی دبی: ۲۰۰ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی آتلانتیس دبی: ۱۷۵ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی آیس لند دبی: ۳۷۹ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی واندر لند دبی: ۱۰۰ درهم برای بزرگسالان
  • قیمت ورودی پارک آبی دریم لند دبی: ۱۴۰ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی اسپلش ان پارتی دبی: ۸۶ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی اسپلش پد دبی: ۵۵ درهم
  • قیمت ورودی پارک آبی لگولند دبی: ۲۰۰ درهم

هزینه‌ خرید پوشاک و لباس در دبی

هزینه پوشاک دبی، پوشاکِ برند و غیر برند در بعضی موراد بیش تر و گاهی نیز کم تر از پوشاک در ایران است، اما به صورت کلی هزینه پوشاک در دبی بین ۱۵ تا ۵۰ درصد بیش تر از تهران است.

  • قیمت یک شلوار جین برند در دبی: حدود 211 درهم امارات
  • قیمت یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام در دبی:حدود 188 درهم امارات
  • قیمت یک جفت کفش نایک در دبی: حدود 336 درهم امارات
  • قیمت یک جفت کفش چرم مردانه در دبی: حدود 345 درهم امارات

هزینه سرویس و خدمات موبایل در دبی

در امارات دو اپراتور تلفن همراه وجود دارد با نام های دو (Du) و اتصالات (Etisalat). هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتور اتصالات معادل ۳۰ فلس و با سیم کارت های دو ۲۵ فلس است .سیم کارت های مخصوص مسافران اپراتور اتصالات و دو در فرودگاه دوبی و یا هتل شما قابل تهیه هستند. هزینه سیمکارتهای دبی دو ۳۵ درهم است. البته سیمکارت دو دبی همراه دارای خدمات رایگانی چون ۲۰ دقیقه مکالمه رایگان، ۲۰ پیام رایگان و ۲۰۰ مگابایت اینترنت همراه هستند که ۷ روز اعتبار دارند. همچنین امکان آن را دارید که سیم کارت های دو دبی را در ایران و در شهرهایی مانند تهران، شیراز، مشهد و اصفهان تهیه کنید. هزینه سیم کارت های یک ساله دو با قابلیت شارژ مجدد ۸۱ هزار تومان است.

دیگر پکیج های مسافرتی به دبی

تور خارجی

تور لحظه آخری

تور دبی تابستان

سوالات متداول

قیمت بلیط کشتی کیش به دبی چقدر است؟

تور کشتی به دبی از بندر لنگه می باشد که تا سال 99 بصورت رفت و برگشت حدود 1 میلیون تومان بود.

قیمت بلیط هواپیما بندرعباس به دبی چقدر است؟

در پاییز 99 قیمت بلیط هواپیما دبی 2 میلیون تومان می باشد.

هزینه باشگاه بدنسازی در دبی چقدر در می آید؟

هزینه باشگاه بدنسازی در دبی حدودا 293 درهم می باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt