جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول

شهر استانبول

استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه  و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است . استانبول تنها شهر جهان است که دو قاره را به یکدیگر متصل کرده است.شهر استانبول در گذشته به نام های بیزانتیوم، رم جدید، استیمبول، آگوستا آنتونینا، کنستانتینوپل و اسلامبول شناخته میشد. در زمان حکومت عثمانی استانبول به نام قسطنطنیه شناخته میشد. استانبول به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیاد در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است و به همین دلیل سالانه میزبان گردشگران بسیاری می باشد. این شهر در کنار دریا مرمره قرار دارد و تنگه بسفر و این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده است. این تقسیم شدن شهر باعث شده است که قسمت غربی استانبول را اروپایی و قسمت شرقی را آسیایی می نامند و شما با تورهای لحظه آخری استانبول می توانید از دوقسمت استانبول بازدید نمایید.

آب و هوای استانبول

برای سفر به استانبول لازم دارید که از آب و هوای این شهر با خبر باشید. آب و هوای شهر استانبول به دلیل بارندگی مرطوب است و اغلب همراه با وزش باد است و به همین خاطر شهر استانبول دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد است. شهر استانبول بیشتر اوقات دارای مه می باشد و در زمستان به اوج میرسد. به طور میانگین بیشترین درجه حرارت در زمستان بین 7 و 9 درجه سلسیوس و در تابستان 28 درجه سلسیوس است. آب و هوای استانبول در ماه های فروردین و مهر مناسب ترین زمان برای سفر به استانبول می باشد.

جاذبه های توریستی شهر استانبول

شهر استانبول در زمینه ی جاذبه های توریستی و گردشگری بسیار غنی است.بازدید از مساجد، بازارها و حمام های ترکی شهر استانبول می تواند حس خوب یک سفر دلچسب را برای شما پدید آورد. تعداد بسیار زیادی آثار تاریخی و مکان های گردشگری از جمله  کاخ توپکاپی، مسجد سلیمانیه و بسیاری از جاذبه های گردشگری دیگر در اطراف مناطق سلطان احمد، بی اوغلو و تکسیم هستند همچنین این شهر دارای تعداد زیادی مراکز خرید شیک و مدرن مانند مرکز خرید جواهیر،اکمرکز، پالادیوم و ...  می باشد. جاذبه های گردشگری استانبول به قدری زیاد است که می توانید خاطره های فراموش نشدنی ای را برای خود بسازید.

غذاهای ترکی

 علاوه بر جاذبه ها ی توریستی غذاهای ترک را نباید فراموش کرد. استانبول دارای رستوران های شیک و مدرن می باشد که دارای منو های وسوسه برانگیزی هستند که غذاهای گرانی هستند اما اگر دنبال غذاهای ارزان قیمت در استانبول هستید بهتر است که غذاهای لذیذ خیابانی استانبول را حتما بچشید، غذاهایی مانند: سیمیت، کومپیر، لهمجون، بورک، تاووک پیلاو، دوروم، تانتونی، کوکورچ و میدیه دولما که طعمشان را فراموش نخواهید کرد.

هتل های شهر استانبول

شهر استانبول مملو از هتلهای بیشمار است. هتلهای استانبول شامل هتل آپارتمانهای کوچک و هتلهای لوکس 5 ستاره بین المللی میشود. در تور استانبول برای انتخاب از میان تعداد زیاد هتل ها، بهتر است از بین هتل های 3،4 و5 ستاره،هتلی را انتخاب کنید که به مرکز شهر استانبول و میدان تقسیم (تکسیم) نزدیک تر باشد. به این دلیل که به مکان های تفریحی استانبول نزدیک تر خواهید بود.در طول سفر خود نگران دانستن زبان خاصی نباشید به این دلیل که شهر استانبول پذیرای توریست های بسیاری می باشد و مردم این شهر به زبان ها مختلف آشنایی دارند و متوجه خواسته شما خواهند شد.بعد از استقرار در هتل حتما از راهنمای تور ویا هتل بخواهید که نقشه ی گردشگری در اختیارتان بگذارد.

گردش در شهر استانبول

برای گشت و گذار در شهر استانبول می توانید از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. شما می توانید از سوپر مارکت ها استانبول کارت تهیه کنید و با اتوبوس، تراموا و مترو به مقصدهای مورد نظر خود بروید همچنین می توانید در ایستگاه های مترو شهر استانبول کارت خود را شارژ کنید.

🔍مشاهده تورهای لحظه آخری استانبول

🔍مشاهده لیست هتلهای استانبول

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در استانبول نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt