6 مکان بی نظیر سریلانکا

6 مکان بی نظیر سریلانکا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 خرداد ، 1400

6 مکان بی نظیر سریلانکا

سریلانکا کشوری واقع در آسیا که به دلیل طبیعت زیبا و سر سبز، شما را وارد سرزمین شگفت انگیزی می کند که گویی وارد بهشت شده اید. جاذبه های طبیعی این کشور وصف ناپذیر است. همراه با الفبای سفر چند جای دیدنی این کشور را به شما معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سریلانکا کشوری واقع در آسیا که به دلیل طبیعت زیبا و سر سبز، بسیار دیدنی است. سفر به سریلانکا شما را وارد سرزمین شگفت انگیزی می کند که گویی وارد بهشت شده اید. مناظر و جاذبه های طبیعی این کشور وصف ناپذیر است. همراه با الفبای سفر چند جای دیدنی این کشور را به شما معرفی می کنیم.

1.بنتوتا

بنتوتا منطقه ای در شمالی ترین قسمت سریلانکا با طبیعتی بکر و زیبا، سواحل شنی با چشم اندازی کم نظیر است که هر توریستی را مجذوب خود می کند. بنتوتا اولین ساحل اقیانوس هند است با انواع تفریحات و ورزش های آبی مانند قایق رانی،موج سواری و غواصی. علاوه بر گشت وگذار در این محل زیبا می توانید انواع لاکپشت های آبی با گونه های مختلف را  تماشا کنید. پنج گونه از هفت گونه لاک پشت دریایی در این دریا وجود دارد. با قدم زدن در این منطقه و بازدید از دژ تاریخی، باغ های سر سبز، معبد های باشکوه بودا دوران قرون وسطی گویی در قرن 17 هستید و حتما از تماشای این همه زیبایی شگفت زده در تور سریلانکا لحظه آخری خواهید شد.

بنتوتیا،سریلانکا-الفبای سفر

2.نووارا الیا

یکی از دلایل شهرت سریلانکا چای و مزارع چای است. در قرن نوزدهم این تپه ها مستعمره بریتانیا شد و نام مستعار Little England را به دست آورد. بسیاری از بناها و ساختمان های آن دوران دارای ویژگی های دوران استعماری انگلیس است. بهار بهترین زمان برای دیدن شکوفه ها و جشن سال نو سری لانکا و تماشای این محل رویایی است . از دیگر مناظر دیدنی این ناحیه دریاچه گرگوری و لاکساپانا و آبشارهای خروشان و مشهور سریلانکا را می توان نام برد.

نووارا الیا سریلانکا-الفبای سفر

3.پولونارووا

 دو کلمه زیبایی و ویرانی معمولا در یک معقوله نمی گنجند، به غیر از پولونارووا که زیبایی و ویرانی در یک محل ادغام شده است. دومین شهر در سریلانکا، به دلیل وجود خرابه های این شهر باغ باستانی از شهرت زیادی برخوردار است. خرابه های قرن ۱۲ در این محل  یکی از دیدنی ترین مکان ها در سریلانکا است. پولونارووا محلی بود که معامله گران کالاها و اجناس عجیب و غریب را به معبد برده و در معبد  نیز عبادت می کردند. پس از گشت و گذار در  پولونارووا از کاخ سلطنتی عظیم نیز بازدید کنید.  در آنجا با چهار مجسمه بودا که از صخره تراشیده شده اند مواجه می شوید، از جمله مجسمه ۱۴ متری بودا با چشمان نیمه باز و هفت مجسمه بودای ایستاده. برای ورود به این محل نیز قوانین مخصوص وجود دارند که بر اساس آن  باید با پای برهنه وارد شده  و به مجسمه های مقدس بودا پشت نکنید.

پولونارووا سریلانکا-الفبای سفر

4.انورادهاپورا

انورادهاپورا شهر مقدس باستانی  است با قدمتی از قرن سوم پیش از میلاد که مرتبط به بودا است و در اطراف آن درخت انجیر وجود دارد. بنیانگذار راهب بودایی این محل را تاسیس کرده و این شهر با وجود انواع کاخ ها؛معابد و ساختمان های کهن و پرقدمت برای 1300 سال شکوفا گردید، اما در اواخر قرن دهم دیگر مورد توجه قرار نگرفت. اما بعدها مجددا توسط اروپایها شناخته شد و به یک شهر شگفت انگیز و پر جاذبه تبدیل گشت.موزه  باستان ‌شناسی،بنای داگوبای آبهایاگیری، راتناپراسادا بنای داگوبای آبهایاگیری برخی از آثار کم نظیر در انورادهاپورا می باشند.

انورادهاپورا سریلانکا-الفبای سفر

5.میریسا

ساحل میریسا مانند الماسی در سریلانکا است که با آب زلال و تابش نور خورشید که جذابیت این جای رویایی را صد چندان می کند. وجود نخل های نارگیل ، تماشای نهنگ ها  در میریسا که بزرگترین بندر ماهیگیری در ساحل جنوبی است بسیار لذت بخش است. تماشای غروب و طلوع خورشید در کنار آرامش این ساحل، خاطره فراموش نشدنی را خواهد ساخت.

میریسا سریلانکا-الفبای سفر

6.پارک ملی یالا

پارک ملی یالا در جنوب شرقی سریلانکا، در استان اووا  و در نزدیکی کلمبو واقع شده است. این محل در سال 1900 به عنوان منطقه ی حفاظت شده، زیست گاه حیوانات وحشی شناخته شده و حدود 250 نوع حیوان مختلف و گونه های انبوه و وسیع گیاهی در این پارک ملی وجود دارد. فقط 2 بخش این پارک برای عموم باز است و چند نوع حیوان پارک یالا که در حال انقراض هستند بسیار مورد توجه و رسیدگی هستند. پارک ملی صربستان نیز  مانند پارک ملی سریلانکا به همین اندازه تماشایی است که از جاذبه های گردشگری صربستان به شمار می رود.


پارک ملی یالا سریلانکا-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt