مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا

مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا کجاست؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 مرداد ، 1402

مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا کجاست + عکس و اطلاعات تکمیلی

در این مقاله قرار است به بررسی مرکز نگهداری لاکپشت کوسگودا بپردازیم و اطلاعاتی را درباره این مرکز حفاظت از لاکپشت‌های دریایی به شما بدهیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آیا می‌دانستید لاک‌پشت‌های دریایی به هفت‌گونه تقسیم می‌شوند و پنج‌گونه از آن‌ها در سواحل سریلانکا زندگی می‌کنند؟ تعدادی از حامیان محیط‌زیست و گونه‌های جانوری در حال انقراض تصمیم گرفتند مرکز حفظ و نگهداری از لاکپشت‌ کوسگودا (Kosgoda Turtle Hatchery) را در یکی از شهرهای سریلانکا تأسیس کنند. در این مرکز از لاک‌پشت‌های چند روزه تا 75ساله نگهداری و محافظت می‌شود. بسیاری از لاکپشت‌ها در این مکان درمان و به اقیانوس بازگردانده می‌شوند.

اگر به دنیای لاک‌پشت‌ها علاقه دارید و همواره در پی کسب تجربه‌های تازه هستید، حتماً از مرکز نگهداری لاکپشت کوسگودا بازدید کنید. در این مقاله از مجله گردشگری الفبا قرار است درباره مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا صحبت کنیم. پیشنهاد می‌دهیم با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله با مرکز حفظ لاکپشت های دریایی کوسگودا بیشتر آشنا شوید.

معرفی مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا

مرکز نگهداری از لاکپشت کوسگودا در دهه 80 میلادی در دهکده کوسگودا واقع در بنتوتا، یکی از شهرهای ساحلی و توریستی سریلانکا، احداث شد. هدف از راه‌اندازی این مرکز، حفاظت و درمان لاک‌پشت‌ها، به‌ویژه گونه‌های در حال انقراض، عنوان شده است. با خرید تور سریلانکا و در ابتدای ورود به پرورشگاه، با آکواریومی حاوی کوسه‌ها و ماهی‌های کمیاب مواجه می‌شوید؛ اما سایر بخش‌های پرورشگاه به لاک‌پشت‌ها اختصاص داده شده است.

در این مکان می‌توانید مراحل لانه‌سازی، تخم‌گذاری و به دنیا آمدن بچه‌لاک‌پشت‌ها را مشاهده کنید. کلیه این لاک‌پشت‌ها بعد از به دنیا آمدن در اقیانوس رها می‌شوند. در مرکز پرورش لاک‌پشت کوسگودا، هیچ لاک‌پشتی در قفس نگهداری نمی‌شود و زندگی آن‌ها یک روند طبیعی دارد. این پرورشگاه برای کودکان و بزرگسالان بسیار جذاب است و یک تجربه جدید و تکرارنشدنی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید لاک‌پشت‌های یک‌روزه تا 75ساله را از نزدیک تماشا کنید و بیشتر با این موجودات آرام و دوست‌داشتنی آشنا شوید، پرورشگاه کوسگودا بهترین مکان است.

مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا سریلانکا

عکسی از ورودی مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا در سریلانکا

آدرس و نحوه دسترسی به پرورشگاه لاکپشت‌ های کوسگودا

مرکز پرورش لاک پشت کوسگودا Kosgoda Turtle Hatchery در یازده کیلومتری جنوب بنتوتا، یکی از شهرهای توریستی سریلانکا، قرار گرفته است و با خرید تور خارجی می‌توانید از این پرورشگاه دیدن کنید. برای رسیدن به مرکز پرورش لاکپشت‌های دریایی کوسگودا باید خود را به جاده گاله در دهکده کوسگودا برسانید. برای بازدید از مرکز نگهداری لاکپشت‌ها در بنتوتا، وسایل حمل‌ونقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی در سطح شهر قابل دسترس هستند. تاکسی‌ها شما را سریع‌تر به مقصد می‌رسانند، اما اتوبوس‌ها هزینه کمتری دارند. در هر صورت انتخاب با شما است.

موقعیت جغرافیایی مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا در سریلانکا روی نقشه گوگل

ساعت کاری و هزینه بازدید از مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا

مرکز نگهداری از لاکپشت‌های کوسگودا یکی از جاهای دیدنی سریلانکا است و برای دوست‌داران حیوانات و حیات‌وحش توصیه می‌شود.  این مرکز همه‌روزه از ساعت 08:30 تا 18:30 برای عموم مردم باز است. برای ورود به این مکان باید به ازای هر نفر، 500 روپیه پرداخت کنید. شاید این مبلغ کمی بالا باشد؛ اما تجربه‌ای متفاوت و شگفت‌انگیز را برای‌تان رقم می‌زند. اگر بخواهید به روند درمان لاک‌پشت‌های بیمار یا قطع عضو نیز کمک کنید، می‌توانید مبلغی جدا از هزینه ورودی بپردازید.

حدود یک تا دو ساعت برای بازدید از پرورشگاه لاک‌پشت کوسگودا زمان نیاز دارید. اگر به دنبال تجربه‌های جدید هستید، در سفر به شهر ساحلی بنتوتا در کشور سریلانکا، حتماً از این مکان جذاب بازدید کنید.

بهترین زمان برای بازدید از پرورشگاه لاک پشت کوسگودا

به‌طورکلی آب‌وهوای کشور سریلانکا گرم و خشک است؛ در نتیجه تابستان‌های بسیار گرم و زمستان‌های معتدلی دارد. البته در برخی ماه‌ها نیز مردم این کشور شاهد بارش‌های سیل‌آسا هستند. بهترین زمان برای بازدید از پرورشگاه لاکپشت‌ کوسگودا، یکی از دیدنی های بنتوتا، حد فاصل ماه‌های اکتبر تا آوریل است. در این بازه زمانی از بارش‌های شدید و گرمای طاقت‌فرسا خبری نیست و به‌خوبی می‌توانید از سفرتان لذت ببرید. البته در صورتی که می‌خواهید شاهد تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها باشید، فصل بهار را انتخاب کنید؛ چراکه اغلب این حیوانات در فصل بهار تخم‌گذاری می‌کنند.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی مرکز پرورش لاکپشت کوسگودا در سریلانکا پرداختیم. سریلانکا یکی از زیباترین کشورهای آسیایی است و جاذبه‌های منحصربه‌فردی دارد؛ ازاین‌رو به یکی از مقاصد اصلی گردشگران سراسر دنیا تبدیل شده است. اگر به طبیعت و همچنین لاک‌پشت‌ها علاقه‌مند هستید و به آن‌ها اهمیت می‌دهید، بازدید از این مکان در کشور سریلانکا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با مراجعه به مرکز پرورش لاک‌پشت‌های کوسگودا، اطلاعات مفیدی درباره این موجودات به دست می‌آورید و تجربه‌ای تازه و فراموش‌نشدنی را کسب می‌کنید.

اگر قصد بازدید از این کشور دوست‌داشتنی را دارید، همین حالا تور سریلانکا را از الفبای سفر خریداری کنید. کلیه تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با خدمات ویژه و قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌شوند. برای کسب تجربه‌ای تازه و هیجان‌انگیز، برای یک‌بار هم که شده با ما همسفر شوید.

سؤالات متداول:

1. مرکز پرورش لاکپشت های کوسگودا کجاست؟

پرورشگاه لاکپشت‌های دریایی کوسگودا در دهکده کوسگودا در شهر بنتوتا قرار دارد و هدف از راه‌اندازی آن حفاظت و درمان لاک‌پشت‌ها، به‌ویژه گونه‌های در حال انقراض، است.

2. بهترین زمان برای بازدید از مرکز حفظ و نگهداری از لاکپشت‌های دریایی کوسگودا چه فصلی است؟

بهترین زمان برای بازدید از پرورشگاه لاکپشت‌ کوسگودا در ماه‌های اکتبر تا آوریل است که خبری از بارش‌های شدید و گرمای طاقت‌فرسا نیست. همچنین فصل بهار که زمان تخم‌گذاری لاکپشت‌ها محسوب می‌شود، یکی از بهترین فصل‌های سفر به سریلانکا است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt