جزیره سینامون

جزیره سینامون

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مرداد ، 1402

همه چیز درمورد جزیره سینامون سریلانکا

جزیره سینامون در جنوب سریلانکا، بزرگترین صادر کننده دارچین در دنیا به شمار می‌رود. در این مطلب، علاوه بر نحوه دسترسی به این جزیره، سایر جاذبه‌های آن را هم بررسی کرده‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سریلانکا، بزرگ‌ ترین صادرکننده دارچین در دنیا و جزیره سینامون (Cinnamon Island) یا دارچین واقع در شهر بنتوتا، در جنوب سریلانکا، به دلیل وجود باغ‌های بزرگ دارچین به شهرت رسیده است. قدمت درخت‌های دارچین این منطقه به بالای چند صد سال می‌رسد. تهیه و تولید دارچین در جزیره سینامون، یک شغل خانوادگی به شمار می‌رود که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

درست است که درخت‌های دارچین جزیره سینامون، از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند؛ اما زیبایی‌های این جزیره فقط درخت‌های دارچین نیستند؛ بلکه طبیعت مسحورکننده و رویایی جزیره سینامون نیز هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این جزیره و جاذبه‌های آن، لطفا تا انتهای مقاله پیش‌رو همراه ما باشید.

آشنایی با تاریخچه جزیره سینامون

سینامون، جزیره‌ای کوچک در دریاچه کوگالا در نزدیکی بنتوتا، یکی از شهرهای جنوبی سریلانکا است. این جزیره بدلیل وجود مزارع بی‌شمار دارچین به شهرت رسیده و هم اکنون به یکی از مقاصد گردشگران از سراسر دنیا تبدیل شده است. در ابتدا تعداد کمی از بومیان منطقه، به مزارع دارچین رسیدگی می‌کردند؛ اما به تدریج تعداد این زمین‌ها و درخت‌ها افزایش پیدا کرد و جزیره سینامون به قطب اصلی صادرات دارچین در دنیا تبدیل شد. بهترین دارچین جهان را می‌توانید در این جزیره تهیه کنید. این ادویه سرشار از آهن، منگنز و کلسیم است و خواص پزشکی فراوانی دارد.

 شما می‌توانید فرآیند برداشت، پوست کندن، روغن‌گیری و لوله کردن دارچین را در جزیره سینامون مشاهده کنید. این مراحل، باعث آشنایی بیشتر شما با ادویه خوشبوی دارچین می‌شوند. برخی درخت‌های موجود در جزیره سینامون بیش از صد سال قدمت دارند و در دهه 1900 کاشته شده‌اند. مزارع چندین هکتاری دارچین و ویلاهایی با معماری جذاب، این جزیره کوچک را به یک مکان خارق‌العاده برای گردشگران تبدیل کرده‌اند. در سفر به سریلانکا، بازدید از جزیره دارچین را از یاد نبرید.

جزیره دارچین سریلانکا

تصویری از جزیره دارچین سریلانکا

تفریحات و فعالیت‌های سرگرم کننده در جزیره سینامون

آشنایی بیشتر با خواص دارچین و مشاهده فرآيند صفر تا صد تولید آن، یکی از جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فعالیت‌ها در سفر به جزیره سینامون است. حتی وقتی در کوچه‌ها و خیابان‌های این جزیره قدم بزنید نیز عطر دارچین را حس خواهید کرد؛ زیرا دیوار اغلب خانه‌ها با استفاده از هسته چوبی درخت دارچین مزین شده‌اند و چای دارچین از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود. انواع سوغاتی‌ها مانند چوب دارچین، روغن دارچین و پودر دارچین را می‌توانید در مغازه‌های جزیره سینامون پیدا کنید.

از دیگر فعالیت‌های تفریحی در جزیره دارچین می‌توان به غواصی، موج‌سواری و سایر ورزش‌های آبی اشاره کرد. همچنین یکی از تفریح‌های جذاب برای گردشگران این است که پاهای خود را داخل آب کم‌عمق اطراف جزیره فرو ببرند تا ماهی‌ها به آرامی آن‌ها را گاز بگیرند. این کار باعث ایجاد حس آرامش در افراد می‌شود و طرفداران بسیاری دارد. اگر دلتان می خواهد از کشور سریلانکا بیشتر بدانید، می‌توانید مطلب جاهای دیدنی سریلانکا را مطالعه کنید.

جاذبه‌های گردشگری جزیره دارچین

عکسی از جزیره سینامون 

آدرس و نحوه دسترسی به جزیره دارچین

شهر بنتوتا حدود 65 کیلومتر تا کلمبو، پایتخت سریلانکا، فاصله دارد. برای اینکه از فرودگاه کلمبو به بنتوتا برسید باید دو ساعت رانندگی کنید. قایق‌های اجاره‌ای در بنتوتا شما را به جزیره سینامون می‌رسانند.

اگر قصد دارید برای رسیدن به بنتوتا از ماشین کرایه‌ای استفاده کنید، در ابتدا خود را به جاده مک کالوم برسانید؛ سپس در سمت راست به طرف بزرگراه جنوبی بپیچید؛ از تقاطع دودانگودا خارج شوید؛ سپس به راست بپیچید و وارد جاده آلوتگاما- ماتوگاما شوید. در سمت چپ به جاده کلمبو خواهید رسید. پس از ورود به جاده کلمبو و طی مسافتی کوتاه، به جاده مادهاوا در سمت چپ دسترسی پیدا خواهید کرد. با حرکت در راستای این جاده به جزیره سینامون می‌رسید.

موقعیت جغرافیایی جزیره دارچین سریلانکا روی نقشه گوگل

سفر به جزیره سینامون؛ معروف ترین جزیره سریلانکا

در این مقاله به معرفی جزیره سینامون و زیبایی‌های آن پرداختیم. درخت‌های دارچین موجود در این ناحیه و نحوه تهیه و تولید ادویه دارچین، از جاذبه‌های گردشگری جزیره دارچین به شمار می‌روند و برای بسیاری از گردشگران یک تجربه تازه و فوق‌العاده را رقم می‌زنند. اگر قصد سفر به سریلانکا را دارید، حتما چند روزی را در جزیره زیبا و دیدنی سینامون سپری کنید. در انتهای سفر، علاوه بر کسب تجربه‌های جدید، حتما اطلاعات بسیاری درباره دارچین، این ادویه خوش عطر و طعم به دست خواهید آورد. برای سفر به سریلانکا و بازدید از جزیره دارچین، می‌توانید تور سریلانکا را از الفبای سفر خریداری کنید.

سوالات متداول

1. مهم ترین جاذبه‌های جزیره سینامون کدام است؟

وجود باغ‌های دارچین در جزیره سینامون سریلانکا، این منطقه را به بزرگترین صادر کننده دارچین در جهان تبدیل کرده است و همین باغ‌ها به مهم ترین جاذبه‌های این جزیره تبدیل شده‌اند. علاوه بر آن‌ها طبیعت زیبای جزیره سینامون و امکان وجود تفریحات آبی، آن را به یکی از محبوب‌ترین جزایر در بین گردشگران تبدیل کرده است.

2. جزیره سینامون در کدام قسمت کشور سریلانکا قرار گرفته است؟

جزیره سینامون در جنوب کشور سریلانکا، در شهر بنتوتا قرار گرفته است. بعد از رساندن خودتان به بنتوتا می‌توانید خودتان را با قایق به این جزیره برسانید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt