باغ وحش دهیوالا سریلانکا

باغ وحش دهیوالا سریلانکا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 مرداد ، 1402

باغ وحش دهیوالا سریلانکا+ بخش‌های مختلف و هزینه بلیط

اگر عاشق حیات وحش و حیوانات هستید، این مطلب را مطالعه کنید تا با باغ وحش دهیوالا در کشور سریلانکا آشنا شوید. در این جا به نحوه دسترسی، ساعت و هزینه بازدید، و انواع حیواناتی که در این باغ وحش وجود دارند، پرداخته‌ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دهیوالا، یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های آسیا در کشور سریلانکا واقع شده است. باغ جانورشناسی دهیوالا (Dehiwala Zoo) که با نام بوستان ملی جانورشناسی سریلانکا نیز شناخته می‌شود، از اولین باغ وحش‌های روباز دنیا به شمار می‌رود و بیش از 200 گونه جانوری را در خود جای داده است. در دهیوالا به بهترین شکل از حیوانات نگهداری می‌شود و سالانه گردشگران متعددی از سراسر دنیا به این مکان سفر می‌کنند.

در سفر به سریلانکا، بازدید از این مکان شگفت‌انگیز را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با باغ وحش دهیوالا و جاذبه‌های آن، لطفا تا پایان مقاله پیش‌رو همراه ما باشید.

آشنایی با باغ وحش دهیوالا؛ قدیمی ‌ترین باغ وحش آسیا

دهیوالا، در سال 1936 در سریلانکا تاسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های قاره آسیا به شمار می‌رود. در حال حاضر حدود 3000 حیوان در این باغ وحش 100هزار متر مربعی زندگی می‌کنند. این گونه‌های جانوری مختلف در فضای روباز نگهداری می‌شوند و همین موضوع باعث جلب توجه گردشگران از سراسر دنیا شده است. هر یک از این جانوران در فضایی که تشابه بسیاری به زیستگاه اصلی آن‌ها دارد، نگهداری می‌شوند. باغ وحش دهیوالا علاوه بر تنوع گونه‌های جانوری، طبیعت بسیار زیبا و رنگارنگی نیز دارد. در ادامه بخش‌های مختلف این باغ وحش را به شما معرفی می‌کنیم.

  • بخش نگهداری از پرندگان
  • بخش نگهداری از خزندگان
  • بخش نگهداری از آبزیان
  • بخش نگهداری از پستانداران
  • بخش نگهداری از پروانه‌ها
  • بخش نگهداری از فیل‌های آفریقایی

در این باغ وحش انواع حیواناتی که تا‌به‌حال با آن‌ها روبه‌رو نشده‌ یا حتی عکس آن‌ها را در فضای مجازی ندیده‌اید را ملاقات خواهید کرد. سالانه بیش از 1.5 میلیون نفر از این باغ وحش بازدید می‌کنند. بازدید از دهیوالا یک تجربه بی‌نظیر و هیجان‌انگیز است که در سفر به سریلانکا نباید آن را از دست بدهید. اگر مجذوب طبیعت شگفت‌انگیز سریلانکا هستید پیشنهاد می‌کنیم مطلبی که در مورد جاهای دیدنی سریلانکا نوشته‌ایم را مطالعه کنید.

باغ وحش دهیوالا سریلانکا

تصویری از باغ وحش دهیوالا سریلانکا 

انواع حیوانات عجیب و غریب در باغ جانورشناسی دهیوالا

تعداد قابل‌توجهی از گونه‌های جانوری در دهیوالا زندگی می‌کنند. شاید بسیاری از این موجودات را ندیده و حتی نامی از آن‌ها نشنیده باشید. انواع پستانداران وحشی و اهلی، خزندگان، پرندگان، دوزیستان، آبزیان و پروانه‌ها در این باغ وحش نگهداری می‌شوند. علاوه بر حیوانات مرسوم مانند شیر، ببر، میمون، فیل، گورخر،‌ شترمرغ و خرس که در اغلب باغ وحش‌های دنیا وجود دارند، حیواناتی عجیب غریب در دهیوالا زندگی می‌کنند. در ادامه با تعدادی از جالب‌ترین حیوانات موجود در باغ وحش سریلانکا آشنا خواهید شد.

  • آناکوندای سبز
  • اژدهای کومودو
  • فیل سریلانکایی
  • قوی خاموش
  • توراکوی بنفش
  • طوطی ماکائو
  • ایگوانای کرگدنی

این حیوانات از نقاط مختلف دنیا به باغ وحش دهیوالا آورده شده‌اند و در بهترین حالت ممکن نگهداری و حفاظت می‌شوند. اگر می‌خواهید برای یک بار هم که شده، انواع موجودات عجیب و غریب را از نزدیک تماشا کنید و اطلاعات جالبی درباره آن‌ها کسب کنید، حتما سفر به سریلانکا را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید. اگر سریلانکا برایتان مقصد جذابی به نظر می‌رسد، می‌توانید مقاله ۵ دلیل برای سفر به کشور زیبای سریلانکا را مطالعه کنید.

حیوانات باغ وحش دهیوالا سریلانکا

تصویری از حیوانات نادر در باغ وحش دهیوالا سریلانکا

آدرس و نحوه دسترسی به باغ وحش دهیوالا

باغ وحش دهیوالا در فاصله 40 کیلومتری فرودگاه کلمبو، در جاده کواری قرار گرفته است. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، تاکسی یا قطار استفاده کنید. قطارهایی که در بندر کلمبو واقع شده‌اند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، شما را به باغ وحش می‌رسانند.

موقعیت جغرافیایی باغ وحش دیوالا سریلانکا روی نقشه گوگل

ساعت کار و هزینه بازدید از باغ وحش دهیوالا

باغ جانورشناسی دهیوالا همه روزه از ساعت 9:00 تا 18:00 پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر دنیا است اما روزهای جمعه تعطیل می‌باشد. بزرگسالان و کودکان برای بازدید از این باغ باید به ترتیب، 400 و 200 روپیه پرداخت کنند. گردش در باغ وحش سریلانکا یکی از تفریح‌های اقتصادی در این کشور به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد. اگر بخواهید از کلیه بخش‌های باغ وحش بازدید کنید، حدود دو ساعت زمان نیاز دارید.

بهترین فصل برای بازدید از بوستان ملی جانورشناسی سریلانکا

آب‌وهوای سریلانکا به‌طورکلی گرم و خشک است و در طول سال تغییر چندانی نمی‌کند. برای بازدید از بوستان ملی جانورشناسی سریلانکا، بهتر است ماه‌های اکتبر تا فوریه را انتخاب کنید. در این بازه زمانی از باران‌های شدید، گرمای طاقت‌فرسا و سرمای استخوان‌سوز در امان خواهید بود. دهیوالا در این دوره، طبیعت بسیار زیبایی دارد و آب‌وهوای آن کاملا مناسب سفر است.

دیدنی‌های اطراف باغ وحش دهیوالا

پس از بازدید از باغ وحش سریلانکا می‌توانید به جاهای دیدنی اطراف آن مراجعه کنید. از جمله جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی دهیوالا می‌توان به معبد گالویهارا، معبد پراتهی بیمبارامایا، سالن سینمای کانکورد، آواریوم د فیش استاپ و ساحل دهیوالا اشاره کرد. کلیه این مکان‌ها در فاصله کمتر از سه کیلومتری باغ وحش قرار دارند و برای دسترسی به آن‌ها نیازی به ماشین ندارید.

باغ جانورشناسی دهیوالا جدا از بافت شهری نیست؛ ازاین‌رو هتل‌ها و رستوران‌های بسیاری نیز در اطراف آن واقع شده‌اند. شما می‌توانید پس از بازدید از باغ وحش، یک وعده غذایی را در رستوران‌های نزدیک به دهیوالا نوش جان کنید.

باغ وحش دهیوالا

در این مقاله به معرفی باغ وحش دهیوالا و جاذبه‌های آن پرداختیم. این مکان به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین باغ وحش‌های آسیا شناخته می‌شود و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد. بیش از 2500 جانور در دهیوالا نگهداری می‌شوند که تماشای آن‌ها یک تجربه جدید و جالب برایتان به ارمغان می‌آورد. در سفر به سریلانکا، حتما از این باغ وحش بازدید کنید. برای خرید تور سریلانکا می‌توانید با قیمت مناسب و امکانات عالی، همین حالا از طریق سایت الفبای سفر اقدام کنید.

سوالات متداول

1. بهترین زمان سفر به سریلانکا کی است؟

بهترین زمانی که می‌توانید از کشور سریلانکا و جاذبه‌هایش دیدن کنید، از ماه اکتبر تا فوریه است.

2. قیمت بلیط باغ وحش دهیوالا سریلانکا چند است؟

دو نوع بلیط برای بازدید از باغ وحش دهیوالا وجود دارد که می‌توانیدبرای خودتان و کودکانتان خریداری کنید. بلیط مخصوص کودکان 100 روپیه و بلیط مخصوص بزرگسالان 250 روپیه است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt