ساحل بنتوتا

ساحل بنتوتا؛ راهنمای سفر به منحصربه‌فردترین ساحل سریلانکا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 مرداد ، 1402

ساحل بنتوتا کجاست + عکس و اطلاعات تکمیلی

یکی از سواحل جذاب و شگفت‌انگیز در دنیا، ساحل بنتوتا در سریلانکا نام دارد که در این مقاله به طور کامل با آن آشنا خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آیا تا‌به‌حال نام جزیره بهشت را شنیده‌اید؟ جزیره بنتوتا به دلیل وجود نوار شنی طلایی‌رنگ، درختان نخل و مناظر خارق‌العاده، در جهان به این نام شهرت پیدا کرده است. ساحل جذاب بنتوتا (Bentota Beach) یکی از زیباترین و معروف‌ترین سواحل شهر بنتوتا به شمار می‌رود که سالانه پذیرای گردشگران متعددی از کشورهای مختلف است. اگر شما نیز به دریا، طبیعت و تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، حتماً به این ساحل رؤیایی در بخش جنوبی پایتخت سریلانکا سربزنید. در این مقاله به معرفی ساحل بنتوتا در کشور سریلانکا می‌پردازیم و امکانات رفاهی و تفریحی، آدرس و نحوه دسترسی به آن را برای شما توضیح می‌دهیم.

معرفی ساحل بنتوتا؛ یکی از مشهوترین سواحل سریلانکا

ساحل بنتوتا سریلانکا در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر کلمبو، پایتخت کشور سریلانکا، در امتداد اقیانوس هند واقع شده است. بنتوتا یکی از مشهورترین سواحل و یکی از جاهای دیدنی سریلانکا به شمار می‌رود و طبیعتی بکر و خیره‌کننده دارد. بسیاری از زوج‌ها برای ماه عسل به این ساحل می‌آیند تا لحظات رمانتیک خود را در فضایی آرامش‌بخش و تماشایی سپری کنند. همچنین برگزاری مراسم عروسی در ساحل زیبای بنتوتا نیز طرفداران بسیاری دارد.

طبیعت این ساحل به قدری زیبا است که انسان را یاد تابلوی نقاشی می‌اندازد. وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس با امکانات ویژه نیز باعث محبوبیت بیش از پیش ساحل دوست‌داشتنی بنتوتا شده است. اگر می‌خواهید یک سفر همه‌چیز تمام و رؤیایی در شهری بکر و زیبا را تجربه کنید، بنتوتا بهترین گزینه است.

دریاچه بنتوتا

تصویری از دریاچه بنتوتا سریلانکا

آشنایی با امکانات تفریحی و رفاهی موجود در ساحل بنتوتا

سواحل شهر بنتوتا به تفریحات آبی متنوع و منظره زیبایشان شهرت دارند. در اصل، شهر بنتوتا پایتخت ورزش‌های آبی نیز شناخته می‌شود. با خرید تور سریلانکا و رفتن به ساحل جذاب بنتوتا می‌توانید از موج‌سواری، اسکی روی آب، قایق‌سواری، ماهی‌گیری، غواصی و شنا لذت ببرید. همچنین مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز در کنار ساحل در نظر گرفته شده است. یکی از تفریحات منحصربه‌فرد در ساحل بکر بنتوتا، هلیکوپترسواری و تماشای زیبایی‌های شهر محسوب می‌شود. علاوه‌بر امکانات تفریحی، تعدادی رستوران، اقامتگاه و هتل‌های لوکس نیز در اطراف ساحل شگفت‌انگیز بنتوتا واقع شده‌اند تا گردشگران در رفاه کامل باشند. در سفر به سریلانکا، حتماً به بنتوتا و سواحل بکر و خارق‌العاده آن نیز سربزنید.

آدرس و نحوه دسترسی به ساحل بنتوتا

ساحلBentota Beach  در شهری ساحلی با همین نام واقع شده است. این شهر حدود ۱۰۰ کیلومتر با فرودگاه کلمبو، پایتخت سریلانکا، فاصله دارد و از دیدنی های بنتوتا به شمار می‌آید. برای دسترسی به این ساحل سریلانکایی کافی است تاکسی‌های فرودگاه را سوار شوید تا در ۹۰ دقیقه به مقصد برسید. البته سایر وسایل نقلیه عمومی، تاکسی‌های اینترنتی یا اتومبیل‌های کرایه‌ای نیز در دسترس هستند؛ اما تاکسی‌های فرودگاه بهترین و امن‌ترین انتخاب محسوب می‌شوند. بازدید از ساحل خیره‌کننده بنتوتا رایگان و حدود 2 تا 3 ساعت زمان‌بر است.

موقعیت جغرافیایی ساحل بنتوتا سریلانکا روی نقشه گوگل

بهترین زمان برای سفر به ساحل خیره‌کننده بنتوتا در سریلانکا

برای استفاده از تفریحات آبی ساحل چشمگیر بنتوتا باید پیش از سفر به آب‌وهوا توجه کنید. اغلب گردشگران ماه‌های اکتبر تا آوریل مصادف با مهر تا فروردین را برای سفر به سریلانکا انتخاب می‌کنند. در این بازه زمانی، دریا آرام و هوا بسیار مطبوع است.

در اواسط بهار تا اواخر تابستان، شدت گرمای هوا به اوج خود می‌رسد و بارش‌های سیل‌آسا، باعث افزایش رطوبت هوا می‌شوند. در فصول گرم سال تعداد کمی از گردشگران به سریلانکا، به‌ویژه شهر ساحلی بنتوتا، سفر می‌کنند؛ بنابراین هزینه های سفر به سریلانکا تا حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

ساحل بنتوتا

تصویری از ساحل بنتوتا سریلانکا

لذت قایق‌ سواری و تفریحات آبی در ساحل زیبای بنتوتا

در این مقاله از مجله گردشگری الفبا به معرفی ساحل بنتوتا، یکی از زیباترین سواحل سریلانکا پرداختیم. در این ساحل زیبا و خیره‌کننده می‌توانید به انواع تفریحات آبی هیجان‌انگیز از جمله قایق‌سواری، موج‌سواری، ماهی‌گیری، غواصی و اسکی روی آب بپردازید و با قدم زدن کنار نوار طلایی ساحل از منظره آرامش‌بخش آن لذت ببرید. در سفر به سریلانکا و شهر بنتوتا، بازدید از این ساحل تماشایی را هرگز از یاد نبرید.

برای خرید تور سریلانکا با قیمت مناسب و خدمات عالی، همین حالا از طریق سایت الفبای سفر اقدام کنید. کافی است با چند کلیک، سفری شیرین و به‌یادماندنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

سؤالات متداول:

1. ساحل بنتوتا کجاست؟

ساحل دیدنی بنتوتا سریلانکا در ۶۵ کیلومتری جنوب شهر کلمبو، پایتخت کشور سریلانکا، در امتداد اقیانوس هند واقع شده است و یکی از مشهورترین سواحل با طبیعت خیره‌کننده محسوب می‌شود.

2. بهترین زمان برای سفر به ساحل منحربه‌فرد بنتوتا چه فصلی است؟

ماه‌های اکتبر تا آوریل (مهرماه تا فروردین) برای سفر به سریلانکا مناسب است و فصل‌های گرم سال به‌هیچ‌عنوان برای رفتن به این ساحل دیدنی زمان مناسبی نیست.

3. چه تفریحات جذابی در ساحل شهر بنتوتا برای گردشگران وجود دارد؟

موج‌سواری، اسکی روی آب، قایق‌سواری، ماهی‌گیری، غواصی، شنا، دوچرخه‌سواری و هلیکوپترسواری از تفریح‌های جذاب ساحل رؤیایی بنتوتا به شمار می‌آیند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt