جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

  

آنتالیا

آنتالیا در منطقه مدیترانه و درغرب ترکیه قرار دارد و مرکز استان آن نیز هم نام خود، آنتالیاست. قدمت این شهر به 300 سال قبل از میلاد مسیح می رسد که تمدن و آثار زیادی را در خود جای داده است. زبان مردم این شهر ترکی استانبولی بوده و مسیحیت  نیز در قرن دوم میلادی در این شهر فراگیر شد. واحد پول رایج آن لیر ترکیه بوده ولی گردشگران میتوانند از دلار نیز استفاده کنند. آنتالیا اکنون محبوبترین و پر جاذبه ترین شهر در کشور ترکیه است که مرکز تفریحی مهمی نیز محسوب می شود. آنتالیا ترکیه نقاط محبوب زیادی در میان توریست های تور آنتالیا دارد از جمله مناظر و طبیعت زیبا و سرسبز، معماری تاریخی و با شکوه، بافت خانه های قدیمی با قدمت، وجود مساجد کلیسا و کاروانسرا و به دلیل آب و هوای خوب و موقعیت مناسب شهر آنتالیا جشنواره های متعددی در این شهر بر پا می گردد که طرفدارن خاص خود را دارد.

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا مدیترانه‌ای است؛ تابستان‌های آفتابی و زمستان‌هایش معتدل‌ و گاه با بارش باران همراه است. اما در مجموع هوای آنتالیا در اکثر روزهای سال آفتابی است. حداکثر دما در تابستان 34 درجه و در فصل زمستان نیز حداقل دما به 5 درجه نیز میرسد و بارش برف به ندرت اتفاق می افتد. فصل بهار در آنتالیا هوا نسبتا گرم بوده  و شب های آن نیز خنک است. پاییزنیز مانند بهار، روزهای تقریبا گرم و آفتابی دارد ولی نسبت به فصل بهار میزان بارش افزایش می یابد. اما به طور کل بهترین زمان سفر به آنتالیا، اوایل بهار و اوایل پاییزمی باشد چرا که  این شهر از آب و هوای خوبی برخوردار است رطوبت آن مطلوب بوده،  گرما آزار دهنده نیست و میزان بارش نیز کم است. 

غذاهای آنتالیا

 برخی از غذاهای آنتالیا به سبک ترکی وبرخی به سبک عثمانی طبخ می شوند. سبک غذایی ترکی دارای تنوع زیادی است و در سطح جهانی مشهور است. این سبک غذایی از سبک‌های غذایی چون آسیای میانه، خاورمیانه و بالکان  تاثیر گرفته است.غذاهای آنتالیا از مواد اولیه جالب و متنوعی شامل محصولات دریایی، میوه‌ها و سبزیجات خاص تهیه می شود.
 صبحانه در آنتالیا  شامل پنیر، عسل، مربا، زیتون های سیاه و سبز، کالباس، تخم مرغ، کره، گوجه فرنگی و خیار، نان، سوسیس و ژامبون، نیمرو، انواع عدسی و سوپ، میوه های تازه ، کیک و شیرینی های محلی و بین المللی است.برای ناهار بیشتر کباب را انتخاب می کنند  که با برش استیک در یک سیخ کباب و برش های نازک آماده می شود پخته شود. کباب می تواند به عنوان فست فود با نان یا برنج خورده شود.دیگر غذاهای مورد علاقه مردم این شهر عبارتند از: کوفته، پیتزا ترکی و دوغ ترکی . شامی  که مردم این شهر طبخ می کنند شامل: دلمه، حیدری هوموس، پیش غذا سالاد و انواع ترشی ترکی است. وعده های غذایی  اصلی نیز عبارتند از استیک، انواع غذاهای تنوری و سرخ شده محلی که برخی طعم شیرین دارند، همچنین از سبزی جات در وعده های شام بسیار استفاده می شود.

هتل های آنتالیا

هتل های گوناگون با درجه و امکانات مختلف در شهر آنتالیا وجود دارد. از نظر گردشگری به طور کلی  آنتالیا به دو منطقه تقسیم می شود. شهر قدیمی (کالچی) با ساختمان های تاریخی بازسازی شده که مسافرخانه های دنج و زیبا در آنجا قرار دارد و منطقه لارا در شرق آنتالیا که یکی ازسواحل  پر طرفدار آنتالیا در آن منطقه قرار دارد همراه با هتلهای 5 ستاره آنتالیا، هتل های آنتالیا 4 ستاره،  که در این منطقه واقع شده و هتل های لوکسی که  امکانات کامل به گردشگران ارائه می دهند. هتل های آنتالیا این منطقه برای علاقه مندان به تجملات، تفریحات ساحلی، آفتاب گرفتن، ورزش های آبی و استراحت مناسب است.
برای علاقه مندان به دیدنی های فرهنگی و جاذبه های تاریخی شهر آنتالیا نیز، هتل های منطقه کالچی مناسب هستند. البته در دیگر مناطق شهر هتل هایی  متعددی وجود دارد که تراکم آنها قابل مقایسه با این دو منطقه نیست.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

آنتالیا  به یک قطب پر طرفدار گردشگری در کشور ترکیه تبدیل شده است. امکانات تفریحی انبوه و متنوع، بازارهای آنتالیا، مراکز خرید آنتالیا، هتل های مجلل، مناظر زیبا، رستوران ها ، کافه های گوناگون، بناهای تاریخی، سواحل آنتالیا به همراه ورزشهای آبی و قایق سواری و کشتیرانی بخشی از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب میشود. همچنین با وجود قدمت تاریخی این شهر آثار باستانی، بافت قدیمی شهر با مساجد و کلیساها، پارک آبی و پارک دلفین ها، کاروانسرا و حمام ترکی همه و همه توریست های گوناگونی را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند.

🔍 مشاهده تورهای لحظه آخری آنتالیا

🔍 مشاهده لیست هتلهای آنتالیا

🔍 دیدنیها، سرگرمی و تفریحاتی که در آنتالیا نباید از دست دهید!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt