جاهای دیدنی پاریس

جاهای دیدنی پاریس + 20 جاذبه تماشایی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 18 دی ، 1402

جاهای دیدنی پاریس + 20 جاذبه تماشایی

در این مقاله قرار است 20 جاذبه از جاهای دیدنی پاریس را به شما معرفی کنیم و به بررسی هرکدام از مکان‌های گردشگری آن بپردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اغلب مردم پاریس را با برج ایفل،‌ رود سن و خیابان‌ها و کافه‌های دنج آن می‌شناسند؛ اما جاذبه‌های این شهر فقط در این موارد خلاصه نمی‌شود. پاریس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود که حوادث تاریخی بسیاری را از سر گذرانده است و هر گوشه از آن جذابیت‌های خاص خود را دارد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است کمی بیشتر با آن آشنا شوید. در این مقاله تصمیم گرفتیم جاهای دیدنی پاریس را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر به شهر عاشقان علاقه‌مند هستید، تا انتهای مطلب پیش‌رو همراه ما باشید.

1. برج ایفل؛ نماد پاریس

وقتی صحبت از بهترین جاهای دیدنی پاریس می‌شود، اغلب افراد بلافاصله برج ایفل (Eiffel Tower) را به یاد می‌آورند. این برج 330 متری در سال 1889 در سه طبقه افتتاح شد و قرار بود یک سازه موقت باشد؛ اما اکنون به نماد فرانسه تبدیل شده است.

برج ایفل از فولاد ساخته شده و بیش از 2.5 میلیون پیچ و مهره در سازه آن به کار رفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از پله یا آسانسور خود را بر فراز برج برسانند و شهر پاریس را از بالا تماشا کنند. در این برج،‌ تعدادی رستوران و امکانات سرگرم‌کننده نیز برای گردشگران فراهم شده است. به احتمال فراوان، اولین جایی که در سفر به پاریس از آن بازدید خواهید کرد، برج ایفل است؛ ما نیز پیشنهاد می‌دهیم بازدید از این سازه تاریخی و جذاب را از دست ندهید. این برج در نیمه اول سال همه‌روزه از ساعت 09:30 صبح تا 12 شب به روی عموم باز است. در نیمه دوم سال نیز از 9:30 صبح تا 11 شب می‌توانید از این برج دیدن کنید.

برج ایفل از جاهای دیدنی پاریس

عکسی از برج ایفل

2. موزه لوور؛ از بهترین مکان های دیدنی پاریس

موزه لوور (Louvre Museum) یکی دیگر از جاذبه‌هایی است که در فهرست بهترین مکان های دیدنی پاریس قرار می‌گیرد. این موزه در سال 1973 افتتاح شد و در آن زمان، محل سکونت پادشاهان فرانسه بود؛ اما اکنون بیش از 30هزار اثر هنری در آن نگهداری می‌شود. مشهورترین نقاشی این موزه، لبخند ژکوند، اثر لئوناردو داوینچی است که بین سال‌های 1503 تا 1505 خلق شد.

همه مجسمه‌ها و نقاشی‌های موجود در موزه لوور را نمی‌توانید در یک بازدید، ببینید. در سفر به پاریس،‌ حتماً چندین روز برای تماشای آثار هنری ارزشمند لوور زمان بگذارید. این موزه همه‌روزه به غیر از سه‌شنبه‌ها از ساعت 09:00 تا 18:00 باز است.

3. موزه هنرهای زیبا پاریس؛ مکانی برای عاشقان تاریخ و هنر

موزه هنرهای زیبا پاریس در گذشته به عنوان کاخ استفاده می‌شد؛ اما اکنون محلی برای نمایش صنایع دستی، تابلوهای نقاشی و اسناد و اشیایی مربوط به قرون وسطی است. این موزه در خیابان شانزه لیزه قرار دارد و همه‌روزه از ساعت 11:00 تا 18:00 باز است. اگر آثار تاریخی و هنری برایتان جذاب هستند، حتماً بازدید از موزه هنرهای زیبا پاریس را در فهرست برنامه‌های خود قرار دهید.

4. مرکز پمپیدو؛ بنایی با معماری عجیب

مرکز ژرژ پمپیدوPlace Georges Pompidou  یک بنای سه طبقه‌ای با مساحت 15هزار متر مربع است. برای طراحی و ساخت این بنا از سبک معماری‌های تک استفاده شده و ترکیب ساختمان‌های آن، تضاد عجیبی را به وجود آورده است؛ چراکه بخشی از بنا با تکنولوژی مدرن ساخته شده است و بخشی دیگر، بافت تاریخی دارد. مرکز ژرژ پمپدو پاریس بخش‌های مختلفی همچون موزه هنرهای مدرن،‌ کتابخانه و مرکز طراحی صنعتی دارد. کتابخانه این مجموعه بسیار مشهور است؛ چراکه وسعت بالایی دارد و کتب اغلب ناشران معروف در آن موجود است. با خرید تور پاریس حتماً به مرکز پمپدو سر بزنید و عجایب آن را از نزدیک ببینید.

مرکز پمپیدو از جاهای دیدنی پاریس

عکسی از مرکز پمپیدو 

5. موزه اورسای؛ مهم ترین موزه نقاشی و مجسمه سازی فرانسه

یکی دیگر از مناطق دیدنی در پاریس،‌ موزه اورسایMusée d'Orsay  است. این موزه بین سال‌های 1848 تا 1914 ساخته و در سال 2011 بازسازی شد. موزه اورسای یا اورسی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین موزه‌های نقاشی و مجسمه‌سازی در دنیا به شمار می‌رود و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری دارد.

مجموعه بزرگی از آثار امپرسیونیسم در اورسای به نمایش درآمده‌اند. آثار افراد مشهوری همچون کلود مونه و ادگار دگاس را نیز می‌توانید در این موزه ببینید. موزه اورسای فرانسه همه‌روزه از ساعت 09:30 تا 18:00 به روی عموم باز است و با خرید تور اروپا می‌توانید از آن بازدید کنید.

6. کلیسای جامع نوتردام؛ یکی از معروف ترین کلیساهای دنیا

کلیسای جامع نوتردامNotre Dame de Paris  یکی از معروف‌ترین کلیساهای دنیا به شمار می‌رود. ساخت این کلیسا در سال 1345 میلادی و پس از 182 سال، به پایان رسید. کلیسای نوتردام حوادث تاریخی متعددی را از سر گذرانده و تا مدت‌ها بزرگ‌ترین کلیسای جهان بوده است. این کلیسا به سبک معماری گوتیک و بسیار هنرمندانه ساخته شده و همچنان یکی از آثار معماری و تاریخی برتر دنیا به شمار می‌رود.

متأسفانه بخش قابل‌توجهی از کلیسای جامع نتردام در سال 2019 در آتش سوخت و این کلیسا در حال حاضر، در دست بازسازی است؛ اما طبق گفته‌ها، مرمت این بنا موفقیت‌آمیز بود و تا سال 2024 دوباره به روی عموم گشوده خواهد شد.

7. کلیسای سنت شاپل؛ نماد شکوه و زیبایی

در فهرست جاهای دیدنی پاریس، اکنون نوبت به کلیسای سنت شاپل Sainte Chapelle رسیده است. این کلیسا بین سال‌های 1238 تا 1248 به دستور لویی چهارم و در سبک معماری گوتیک ساخته شد. کلیسای سنت شاپل با ترکیبی از رنگ‌های سبز، قرمز و آبی، پنجره‌های بلند و تزئینات زیبا به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های پاریس تبدیل شده است. نقاشی‌هایی که روی شیشه‌های این کلیسا انجام شده‌اند شهرت فراوانی دارند و زیبایی و شکوه کلیسا را دوچندان کرده‌اند. در سفر به پاریس، بازدید از سنت شاپل را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

کلیسای سنت شاپل پاریس

عکسی از کلیسای سنت شاپل پاریس

8. معبد پانتئون؛ مقبره اشخاص مشهور

کلیسا یا معبد پانتئون پاریس Panthéon در منطقه لاتین، یکی از تماشایی‌ترین مناطق پاریس، واقع شده است. این معبد به دستور لویی پانزدهم و با الهام از بناهای یونان و روم باستان ساخته شد. اشخاص مشهوری همچون ویکتور هوگو و ماری کوری در پانتئون به خاک سپرده شده‌اند.

هنگام بازدید از معبد پانتئون حتماً در کوچه‌های منطقه لاتین قدم بزنید و در کافه‌ها و رستوران‌های این محله جذاب وقت بگذرانید. از دلایل اصلی شهرت منطقه لاتین، وجود دانشگاه سوربن در این منطقه است؛ همچنین اغلب روشنفکران و نویسندگان فرانسوی در این محل رفت‌وآمد می‌کردند.

معبد پانتئون از جاهای دیدنی پاریس

عکسی از نمای بیرونی معبد پانتئون 

9. مسجد بزرگ پاریس؛ الهام گرفته شده از مسجد الحمرا

وجود مسجد در شهر پاریس کمی عجیب است؛ اما حقیقت دارد. این مسجد طی سال‌های 1922 تا 1926 در محله لاتین پاریس ساخته شد و معماری آن تلفیقی از معماری بناهای اسپانیایی و آفریقایی است؛ همچنین طراحان این بنا برای ساخت مسجد بزرگ پاریس از مساجد مشهوری همچون الحمرا الهام گرفته‌اند. اگرچه زیبایی مسجد بزرگ پاریس به پای مساجد ایرانی نمی‌رسد؛ اما بازدید از آن خالی از لطف نیست.

10. کاخ اپرای گارنیه؛ محل برگزاری نمایش ها و اپراهای مشهور

کاخ اپرای گارنیه Palais Garnier از زیباترین کاخ‌های موجود در پاریس است که در سال‌های 1861 تا 1875 ساخته شد. شارل گارنیه، نقشه این کاخ را با تلفیق سبک‌های یونان و رم طراحی کرد. سالن اصلی اپرای گارنیه شبیه به نعل اسب است و از رنگ‌های قرمز و طلایی برای تزئین آن استفاده شده است. کاخ گارنیه در حال حاضر مکانی برای برگزاری تئاتر و اپراهای مشهور است و عموم مردم می‌توانند از کتابخانه، موزه و فروشگاه‌های آن بازدید کنند.

11. کاخ الیزه؛ مقر رئیس جمهور

اغلب کاخ‌های پاریس، شهرت جهانی دارند و کاخ الیزه Élysée Palace نیز‌ محل اقامت رئیس‌جمهور فرانسه و از مشهورترین کاخ‌های فرانسه به شمار می‌رود. این کاخ در سال 1718 برای اقامت کنت دورو ساخته شد و پس از مرگ کنت، یکی از معشوقه‌های لویی پانزدهم، این مکان را خریداری کرد.

کاخ الیزه در دوره ناپلئون به عنوان کاخ ریاست‌جمهوری مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما پس از آن چندین‌بار تغییر کاربری دارد تا اینکه در دوره والری ژیسکار، مجدداً کاخ ریاست‌جمهوری شد.

12. کاخ ورسای؛ لوکس ترین کاخ پاریس

در بین ده‌ها کاخ موجود در پاریس، نوبت به کاخ ورسای رسیده است. این کاخ محل زندگی سه پادشاه بوربن فرانسه بود که پیش از انقلاب بر این کشور سلطنت می‌کردند و با نماد گل زنبق شناخته می‌شدند. معماری کاخ ورسای به زیباترین شکل ممکن انجام شده است و تزئینات آن بسیار چشمگیر و لوکس هستند. سقف بلند و دیوارهای منقوش کاخ نیز باعث شکوه بیش از پیش این بنای ماندگار شده است.

کاخ ورسای سالن‌های متعددی دارند که برخی از آن‌ها به نمایشگاه نقاشی و آثار هنری اختصاص داده شده‌اند. در بازدید از ورسای، حتماً به فضای سبز آن نیز سر بزنید. گل‌ها و گیاهان رنگارنگ و فواره‌های رقصان، جاذبه کاخ را دوچندان کرده‌اند.

13. پله رویال پاریس؛ کاخی با 60 سالن بزرگ

کاخ باشکوه پله رویال Palais Royal در گذشته محل زندگی صدر اعظم لویی پانزدهم بود. این کاخ 60 سالن بزرگ دارد و در باغی زیبا واقع شده است. عظمت کاخ به اندازه‌ای است که گردشگران در یک روز نمی‌توانند از کل قسمت‌های آن بازدید کنند؛ به همین دلیل در پله رویال چندین رستوران و کافه نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان راه‌اندازی شده است. همه‌روزه از ساعت 08:00 تا 20:30 می‌توانید از این مجموعه بزرگ و شکوهمند در پاریس بازدید کنید.

کاخ پله رویال پاریس  از مکان های دیدنی پاریس

عکسی از کاخ پله رویال پاریس 

14. خیابان شانزه لیزه؛ معروف ترین خیابان پاریس

شانزه لیزه Champs-Élysées  از زیباترین و معروف‌ترین خیابان‌های پاریس است که شما نیز به احتمال فراوان نام آن را شنیده‌اید. درختان بلند و تنومند دور تا دور شانزلیزه را پوشانده‌اند و بهترین فروشگاه‌های پاریسی در این خیابان واقع شده‌اند. اگر قصد خرید دارید، به یاد داشته باشید که اغلب برندهای مطرح بین‌المللی در خیابان شانزه لیزه شعبه دارند. حتی اگر اهل پیاده‌روی یا گشت‌وگذار در مراکز خرید نیستید، حتماً برای یک بار هم که شده به خیابان شانزلیزه پاریس مراجعه کنید.

15. طاق پیروزی پاریس؛ بزرگ ترین طاق در دنیا

طاق پیروزی Arc de Triomphe بزرگ‌ترین طاق دنیا در شمال خیابان شانزه لیزه واقع شده است. این طاق در سال 1806 به دستور ناپلئون و برای بزرگداشت پیروزی فرانسه بر اتریش ساخته شد. پیکر تعدادی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول نیز در این مکان به خاک سپرده شده است.

موزه‌ای نیز داخل طاق پیروزی تاسیس شده که اطلاعات جالبی درباره تاریخ فرانسه در اختیار گردشگران می‌گذارد. بهتر است حوالی ساعت 18:30 از این مجموعه بازدید کنید تا شعله‌ای را که به احترام سربازان گمنان روشن می‌شود ببینید.

16. دیزنی لند پاریس؛ مکانی برای تحقق رؤیای کودکی

اغلب گردشگران در شهر پاریس فقط به دنبال مکان‌های تاریخی هستند و از جاذبه‌های تفریحی این شهر غافل می‌شوند. دیزنی لند Disneyland Paris یکی از بهترین جاهای دیدنی پاریس برای کودکان و بزرگسالان است. در این مکان رؤیایی می‌توانید سفری به سال‌های کودکی خود داشته باشید و در دنیای شخصیت‌های کارتونی دیزنی همچون سفیدبرفی، زیبای خفته و سیندرلا زندگی کنید.

دیزنی لند پاریس شامل دو پارک اصلی است که یکی از آن‌ها در سال 1992 و دیگری در سال 2002 ساخته شد. این مجموعه جذاب، محلی فوق‌العاده برای تفریح و خوش‌گذرانی است. در سفر به پاریس هرگز از این مکان به سادگی عبور نکنید.

17. پل پونت دس آرتس؛ مشهورترین پل عشاق در دنیا

پونت دس آرتس پاریس pont des arts paris مشهورترین پل عشاق در دنیا است که بر فراز رود سن قرار دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که وزن قفل‌های موجود روی این پل به 93 تن می‌رسد. در سال 2014، بخشی از پونت دس آرتس فرو ریخت؛ تا جایی که شهرداری پاریس مجبور به حذف تعداد قابل‌توجهی از قفل‌ها از نرده‌های پل شد. بازدید از این پل و رود سن را به شما گردشگران عزیز پیشنهاد می‌کنیم.

پل پونت دس آرتس از جاهای دیدنی پاریس

تصویری از پل پونت دس آرتس 

18. گورستان پر لاشز‌؛ آرامگاه صادق هدایت

گورستان پر لاشز واقع در خیابان بیستم پاریس، شناخته‌شده‌ترین گورستان دنیا و یکی از جاهای دیدنی پاریس است و سالانه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند. این گورستان با 45 هکتار مساحت، مدفن افراد مشهوری همچون اسکار وایلد، پل الوار و مارسل پروست است. از بین مشاهیر ایرانی نیز چند تن از جمله صادق هدایت و غلام‌حسین ساعدی در پر لاشز آرام گرفته‌اند. در سفر به پاریس، حتما از این مکان بازدید کنید؛ چراکه پرلاشز یک گورستان معمولی نیست و فضای بسیار گیرایی دارد.

19. باغ تویلری پاریس؛ مشهورترین باغ فرانسه

باغ تویلری The Tuileries، معروف‌ترین باغ فرانسه است که در سال 1889 به دستور ملکه کاترین، همسر هنری دوم، در شرق پاریس ساخته شد. این باغ به سبک باغ‌های ایتالیایی دوران رنسانس ساخته شده است و فواره‌ها و پوشش‌های گیاهی زیبایی دارد. باغ تویلری‌ بین موزه لوور و میدان کنکورد قرار دارد و در حال حاضر جشن‌های متعددی از جمله جادوی کریسمس در آن برگزار می‌شود. تعدادی رستوران و جاذبه تفریحی نیز برای رفاه حال گردشگران در باغ تویلری ساخته شده است. این باغ هم اکنون،‌ از جذاب‌ترین جاهای دیدنی در فرانسه و پاریس به شمار می‌رود.

20. باغ گیاهان پاریس؛ یکی از جاذبه های ملی فرانسه

باغ گیاهان پاریس با مساحت 28 هکتار و گونه‌های گیاهی متعدد، اصلی‌ترین باغ گیاه‌شناسی فرانسه محسوب می‌شود. بخشی از این باغ به گالری‌های مختلف همچون گالری دیرینه‌شناسی، گالری کانی‌شناسی و گالری تکامل اختصاص یافته است. موزه ملی تاریخ طبیعی و یک باغ وحش نیز داخل باغ گیاهان پاریس قرار گرفته‌اند. این باغ به عنوان یکی از جاذبه‌های ملی فرانسه به ثبت رسیده و بازدید از آن برای دوست‌داران طبیعت بسیار سرگرم‌کننده و آموزنده است.

سفر به پاریس و بازدید از مکان های دیدنی آن

پاریس یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است و جاذبه‌های گردشگری آن را نمی‌توان در یک مقاله خلاصه کرد؛ اما در این مقاله به 20 مورد از جاهای دیدنی پاریس فرانسه اشاره کردیم. اغلب این اماکن نه فقط در پاریس بلکه در کل دنیا مشهور هستند و سالانه گردشگران بسیاری را به پاریس می‌کشانند. در سفر به فرانسه حتماً بازدید از این جاذبه‌ها را در برنامه خود جای دهید.

سؤالات متداول:

1. بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه کدام اند؟

برج ایفل، موزه لوور، موزه هنرهای زیبا، کلیسای جامع نوتردام، دیزنی لند، خیایبان شانزه لیزه، گورستان پرلاشز، کاخ ورسای و پله رویال از جمله بهترین جاذبه های گردشگری فرانسه هستند.

2. بازدید از کدام جاهای دیدنی پاریس رایگان است؟

گورستان پرلاشز، خیابان شانزه لیزه و طاق پیروزی از جمله جاهای دیدنی رایگان پاریس هستند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt