دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس؛ سفر به دنیای انیمیشن های والت دیزنی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 شهریور ، 1402

دیزنی لند پاریس کجاست + عکس و اطلاعات کامل

دیزنی لند پاریس یکی از جاذبه‌های جذاب و تماشایی در کشور فرانسه است. با خواندن این مقاله اطلاعاتی از بخش‌های مختلف دیزنی لند کسب می‌کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کارتون‌های کمپانی والت دیزنی از خاطرات مشترک نسل‌های مختلف هستند. حتماً شما نیز با تماشای زیبای خفته، سیندرلا، سفید برفی، پیتر پن یا پینوکیو خود را جای شخصیت‌ها گذاشته و با آن‌ها زندگی کرده‌اید. در دیزنی لند، همه خاطرات کودکی پیش چشمتان جان می‌گیرند و لحظات جادویی و خارق‌العاده‌ای را برایتان رقم می‌زنند. والت دیزنی با ساخت انیمیشن‌‌های جذاب و تماشایی ما را به یک سفر جادویی در دنیای خیالی کارتون‌ها می‌برد تا ساعاتی از هیاهوی زندگی امروزی دور باشیم.

در این مقاله از سری مقاله‌های مجله گردشگری الفبای سفر قرار است برای شما درباره‌ی دیزنی لند پاریس صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این جاذبه‌ی گردشگری جذاب و مهم در اروپا، با ما وارد دنیای سرزمین اسرارآمیز دیزنی لند شوید.

دیزنی لند پاریس کجاست؟

برای پاسخ به سؤال پرتکرار شما در ارتباط با اینکه «دیزنی لند پاریس چیست» باید بگوییم که دیزنی لند Disneyland Paris در سال 1992 با نام «دیزنی اروپا» و در حومه شهر پاریس تأسیس شد. این مکان که با الهام از دیزنی لند آمریکا ساخته شده است، در ابتدا مورد استقبال مردم فرانسه قرار نگرفت؛ چراکه بسیاری از فرانسویان آن را تقلیدی از غرب و دلیلی برای نابودی فرهنگ فرانسه می‌دانستند. درهرحال گذر زمان خلاف این فرضیه را به فرانسویان و روشنفکران آنان اثبات کرد. دیزنی لند در حال حاضر یکی از توریستی‌ترین اماکن تفریحی فرانسه محسوب می‌شود و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر دنیاست. با خرید تور فرانسه می‌توانید علاوه‌بر گشت‌وگذار در شهر پاریس، از دیزنی لند اعجاب‌انگیز نیز دیدن کنید.

این مجموعه از دو پارک اصلی به نام‌های پارک دیزنی لند (پارک قلعه) و پارک استودیو والت دیزنی، دهکده دیزنی و مرکز خرید تشکیل شده است. در پارک دیزنی لند، بازدیدکنندگان به گذشته سفر می‌کنند. برای مثال به جست‌وجوی طلا یا ملاقات با گاوچران‌ها می‌روند یا از رودخانه‌های مصنوعی خروشان عبور می‌کنند. پارک والت دیزنی نیز مخصوص علاقه‌مندان به کارتون‌های دیزنی است. در این پارک که در سال 2002 به مجموعه اضافه شد، یک زندگی رؤیایی را تجربه خواهید کرد.

رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها، دریاچه مصنوعی، زمین گلف و مراکز خرید از بخش‌های دیگر دیزنی لند هستند که خدمات باکیفیتی به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند. دیزنی لند برای تمام سنین مناسب است و هیجان شما را برمی‌انگیزد. در سفر به پاریس، بازدید از این مکان جادویی را فراموش نکنید.

اگر می‌خواهید با سایر جاهای دیدنی پاریس آشنا شوید، ما در مقاله‌ای به معرفی 20 جاذبه گردشگری در این شهر پرداخته ایم. 

 

نمای بیرونی دیزنی لند پاریس

تصویری از نمای بیرونی دیزنی لند پاریس

بخش‌های مختلف دیزنی لند؛ از برج هالیوود تا قلعه زیبای خفته

دیزنی لند به دو پارک استودیو والت دیزنی (Walt Disney Studio Park) و پارک قلعه (The Castle Theme Park) تقسیم می‌شود. این پارک‌ها دنیای رنگارنگ و منحصربه‌فردی دارند و بسیار شگفت‌انگیز و تماشایی هستند. در این بخش به معرفی برخی از جذاب‌ترین بازی های دیزنی لند پاریس فرانسه و بخش‌های مختلف پارک می‌پردازیم.

پارک استودیو والت دیزنی

تصویری از پارک استودیو والت دیزنی  

سرزمین ماجراجویی (Adventureland)

یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیزنی لند در پارک والت دیزنی، سرزمین جادویی نام دارد که در طراحی آن از جنگل‌های آفریقایی و آسیایی الهام گرفته شده است. این سرزمین شامل چهار بخش علاالدین در دیزنی لند فرانسه، ایندیانا جونز و معبد پریل، دزدان دریایی کارائیب و مجموعه‌ای از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها است.

راه‌آهن کوهستان بزرگ (Big Thunder Mountain Railroad)

 در این بخش از پارک به وسیله یک ترن وارد معدن طلا می‌شوید و در یک جزیره قدیمی قرار می‌گیرید. راه‌آهن کوهستان بزرگ یکی از بهترین بازی های دیزنی لند پاریس به‌شمار می‌آید و مسیرهای پرپیچ‌وخم این راه‌آهن نوید یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور را می‌دهند.

راه‌آهن کوهستان بزرگ دیزنی لند پاریس

تصویری از راه‌آهن کوهستان بزرگ دیزنی لند

برج هالیوود (Hollywood Tower)

 این برج که با نام برج وحشت نیز شناخته می‌شود، در پارک والت دیزنی قرار دارد. داستان برج هالیوود مربوط به یک هتل در سال 1939 است که تعدادی از مسافران در آسانسور گیر می‌کنند و ماجراهایی هیجان‌انگیز و وحشتناک برایشان رقم می‌خورد.

قلعه زیبای خفته (Sleeping Beauty Castle)

 اگر کارتون زیبای خفته را تماشا کرده باشید، قطعاً عاشق قلعه زیبای خفته می‌شوید. این قلعه به دو بخش سیاه‌چاله و بالکن تقسیم شده است. در سیاه‌چاله با اژدهای قصه روبه‌رو می‌شوید و در بالکن نقاشی‌های باشکوهی از کارتون زیبای خفته به نمایش درآمده‌اند.

سفید برفی و هفت کوتوله (Blanche-Neige et les Sept Nains)

سفید برفی نیز یکی از خاطره‌انگیزترین کارتون‌های دیزنی به شمار می‌آید. در دنیای سفید برفی که در دیزنی لند فرانسه ساخته شده است، شما باید به همراه هفت کوتوله، ملکه بدجنس را از بین ببرید.

اگر بعد از یک‌سال کار سخت و خسته‌کننده به‌دنبال سفری جذاب و پر از هیجان می‌گردید، ما تور اروپا را به شما توصیه می‌کنیم. لذت گشتن در فرانسه، حضور در شهر عاشقان و غرق شدن در جذابیت‌های دیزنی لند را به خود و خانواده هدیه دهید.

قلعه سفیدبرفی و هفت کوتوله دیزنی لند

عکسی از قلعه سفیدبرفی و هفت کوتوله دیزنی لند

رستوران‌های دیزنی لند؛ قیمت بالا و کیفیت مناسب

حدود 50 رستوران و کافه در منطقه دیزنی لند قرار دارد؛ اما اغلب قیمت بالایی دارند. خوشبختانه شما می‌توانید غذا و خوراکی مورد نظرتان را با خود به پارک بیاورید. در غیر این صورت بهتر است با استفاده از سیستم FASTPASS، رستوران دلخواه را به‌صورت آنلاین رزرو کنید تا در صف‌های طولانی منتظر نمانید.

اگر می‌خواهید سر فرصت و با خیال راحت در دیزنی لند به گردش و تفریح بپردازید، باید دو الی سه روز را در این مجموعه سپری کنید.

اقامتگاه‌ و هتل‌های دیزنی لند برای استراحت

هتل‌های دیزنی لند به‌قدری زیبا و لوکس هستند که نظیر ندارند. اگر دوست دارید در کنار دوستان یا خانواده آرامش را تجربه کنید، هتل‌ها و اقامتگاه‌های دیزنی آرامش‌‌خاطر را به شما هدیه می‌دهند. درنظر داشته باشید شش هتل در محدوده دیزنی لند واقع شده‌ که امکان اقامت را برای گردشگران فراهم کرده‌اند. در صورتی که می‌خواهید در یکی از هتل‌های شهر فرانسه اقامت کنید، بوتیک هتل های پاریس یکی از بهترین پیشنهادها برای شماست. بوتیک هتل ها علاوه‌بر شیک بودن، جمع‌وجور هستند و طرفداران بسیاری دارند.

آدرس و راه‌های دسترسی به دیزنی لند در منطقه مارنی لا والی

دیزنی لند در 32 کیلومتری شرق پاریس، در منطقه مارنی لا والی قرار دارد. اگر به نقشه دیزنی لند نگاه کنید، بهترین راه برای رسیدن به منطقه مارنی لاوالی استفاده از قطارهای مسافربری پاریس (RER) است. در خط A سوار قطار شوید و در ایستگاه مارنو لوله شسی، قطار را ترک کنید. با استفاده از این روش، حدود 40 دقیقه در راه خواهید بود. سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون قطارهای تندرو (TGV)، مترو و تاکسی نیز از گزینه‌های در دسترس برای رسیدن به دیزنی لند هستند. البته این مجموعه سرویس حمل‌ونقل مخصوص به خود را دارد. هنگام خریداری بلیط می‌توانید در ازای پرداخت هزینه بیشتر از این سرویس بهره‌مند شوید.

موقعیت دیزنی لند پاریس روی نقشه گوگل

شهر پاریس جذابیت‌های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها دیزنی لند است. ازجمله جذابیت‌های دیگر فرانسه می‌توان به موزه لوور پاریس اشاره کرد. اگر به فرانسه سفر می‌کنید و علاقه‌مند به تاریخ جهان هستید، حتماً از موزه لوور برای تماشای سرگذشت کشورهای مختف دنیا و آشنایی با آثار باستانی‌شان دیدن کنید.

ساعت کار و قیمت بلیط دیزنی لند در پاریس

مجموعه دیزنی لند همه‌روزه از ساعت 09:30 الی 23:00 میزبان علاقه‌مندان است. دیزنی لند دو پارک دارد که برای بازدید از هرکدام باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. قیمت بلیط پارک یک از 62 یورو و بلیط پارک یک و دو از 89 یورو آغاز می‌شود. اگر قصد استفاده از سرویس حمل‌ونقل را داشته باشید، ورودی دیزنی لند پاریس از 119 یورو آغاز می‌شود. برای افزودن هرروز اضافه در پارک‌ها، باید 80 تا 109 یورو بیشتر پرداخت کنید.

این قیمت برای سال 2023 در نظر گرفته شده است و در سال‌های آینده امکان افزایش قیمت را دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه بلیط دیزنی لند و همچین ساعات کاری، به سایت رسمی مجموعه دیزنی لند مراجعه کنید. دیزنی لند یکی از تفریحات گران‌قیمت و لاکچری پاریس به‌شمار می‌آید؛ اما بازدید از آن ارزش دارد.

بهترین زمان برای بازدید از دیزنی لند در شهر پاریس

اغلب افراد فصل تابستان را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ ازاین‌رو دیزنی لند در این فصل بسیار شلوغ و پرازدحام است. اگر می‌خواهید از هیاهوی جمعیت دور باشید و با خیال آسوده به تفریح در این سرزمین رؤیایی بپردازید، ماه‌های آوریل تا ژوئن و اکتبر تا نوامبر، بهترین زمان برای بازدید از دیزنی لند محسوب می‌شوند. پاریس در این دوره هوای مطلوبی دارد و تعداد گردشگران بسیار کمتر از تابستان است. اگر دوست دارید به دور از هیاهو و صف‌های طویل از دیزنی لند دیدن کنید و در آن قدم بزنید، دیزنی لند پاریس در زمستان تماشایی است. فصل زمستان خلوت‌ترین زمان برای بازدید از این جاذبه‌ی چشم‌نواز محسوب می‌شود.

سفر جادویی به دیزنی لند؛ تفریح سرشار از هیجان در کنار شخصیت‌های کارتونی

در این مقاله از مجله گردشگری الفبای سفر، شما را با مجموعه دیزنی لند در کشور فرانسه آشنا و تفریح‌های آن را به شما معرفی کردیم. بیش از سه دهه از فعالیت دیزنی لند می‌گذرد؛ اما این مجموعه همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و به یکی از توریستی‌ترین جاهای پاریس تبدیل شده است. در این مکان همه رؤیاهای کودکی جان می‌گیرند و به حقیقت می‌پیوندند. امیدواریم این مقاله درباره‌ی دیزنی لند پاریس فرانسه راهنمای مناسبی برای سفر شما به این مجموعه تفریحی چشمگیر باشد.

سوالات متداول

1. ورودی دیزنی لند پاریس چقدر است؟

ورودی دیزنی لند از 119 یورو آغاز می‌شود

2. دیزنی لند پاریس چه بخش‌هایی دارد؟

دیزنی لند به دو پارک استودیو والت دیزنی و پارک قلعه تقسیم می‌شود. پارک والت دیزنی شامل سرزمین جادویی، راه آهن کوهستان بزرگ، برج هالیوود، قلعه زیبای خفته و قلعه سفید برفی و هفت کوتوله است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt