جاهای دیدنی فرانسه

بهترین جاهای دیدنی فرانسه برای سفر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 فروردین ، 1403

جاهای دیدنی فرانسه | معرفی 40 جاذبه گردشگری

جاهای دیدنی فرانسه را چقدر می‌شناسید؟ در این مقاله، برای شما از 40 جاذبه گردشگری کشور فرانسه نوشته ایم که در سفرتان باید حتما ببینید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر بگوییم جاهای دیدنی فرانسه رؤیایی‌ترین مقاصدی هستند که در عمرتان خواهید دید، گزافه نگفته‌ایم. فرانسه کشوری است که آن را محل شکوفایی فرهنگ مدرن جهان می‌دانند؛ جایی که از دیرباز تاکنون در فرهنگ و هنر، سیاست و اقتصاد از مهمترین کشورهای جهان بوده‌ است. ردپای این فرهنگ غنی و اثرگذار در هر گوشه این شش ضلعیِ اروپا به چشم می‌خورد و جاهای دیدنی فرانسه به خوبی روایتگر گذشته پرشکوه آن هستند. با ما همراه باشید تا در یک تور مجازی به مهم‌ترین نقاط دیدنی فرانسه سفر کنیم.

کاخ ورسای؛ از معروف ترین جاهای دیدنی فرانسه

کاخ ورسای یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فرانسه است که به عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی جهان شناخته می‌شود. طراحی و ساخت این کاخ در قرن هفدهم به دستور لویی چهاردهم در دهکده زیبای ورسای آغاز شد. کاخ ورسای درواقع مجموعه‌ای از کاخ‌ها و بناهای سلطنتی است که با هدف اقامت پادشاه و ملکه و همچنین گردهم آوردن دستگاه‌های دولتی و درباریان ساخته شد. این کاخ از عمارت پادشاه و عمارت ملکه با هفت تالار وسیع به نشانه منظومه شمسی و ایزدهای رومی، تالار اپرا، چندین کاخ مجزا، مجموعه چند باغ و فضای سبز که بزرگترین فضای سبز ساخته دست بشر هستند، تشکیل شده است.

کاخ ورسای از معروف ترین جاهای دیدنی فرانسه

عکسی از کاخ ورسای

موزه لوور فرانسه؛ تمام جهان در یک موزه

بی‌تردید مشهورترین موزه جهان را باید موزه لوور دانست، موزه‌ای که بزرگترین موزه هنری جهان است و بیش از ۳۸ هزار اثر هنری را به نمایش می‌گذارد. موزه لوور در واقع در کاخ لوور واقع شده که زمان ساخت آن به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. تمرکز موزه لوور بر روی موضوعات هنری، تاریخ بشر و فرهنگ است و آثار متنوعی از دوران پیشاتاریخ تا دوران حاضر را دربرمی‌گیرد. از مشهورترین آثار این موزه می‌توان به نقاشی مشهور مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، بخش‌های قابل‌توجهی از تخت جمشید، کتیبه داریوش بزرگ، لوح حمورابی و... اشاره کرد.

موزه لوور فرانسه مشهورترین موزه جهان

تصویری از موزه لوور پاریس

برج ایفل؛ از بهترین جاهای دیدنی پاریس

احتمالاً همه ما فرانسه را با برج ایفل به یاد می‌آوریم؛ برجی فلزی که در قرن نوزدهم توسط گوستاو ایفل ساخته شد و با ۳۳۰ متر ارتفاع، زمانی بلندترین سازه جهان بود. این برج پربازدیدترین بنا در جهان است که در میدان شان دو مارس در کنار رود سن قرار دارد. این سازه فلزی عظیم، قریب به ۸ هزار تن وزن دارد و در درون آن ۱۶۹۵ پله تعبیه شده که با استفاده از آنها می‌شود به بلندترین نقطه برج ایفل دسترسی پیدا کرد. در این نقطه، چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از شهر خیره‌کننده پاریس و رود سن را می‌توانید مشاهده کنید.

برج ایفل از مشهورترین مکان های دیدنی فرانسه

تصویری از برج ایفل

کلیسای سنت شاپل پاریس در فرانسه

کلیسای سنت شاپل یک کلیسای کاتولیک در پاریس است. قدمت کلیسای سنت شاپل به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد و یک کلیسای سلطنتی به شمار می‌رود که در جزیره سیته محل اقامت خاندان سلطنتی قرار داشته است. این کلیسا از مشهورترین نمونه ‌های معماری گوتیک محسوب می‌شود و اکنون به عنوان موزه فعالیت می‌کند و آثار مذهبی مشهوری از جمله مجسمه مریم مقدس، دیوارنگاره بشارت و تاج خار مسیح در آن نگهداری می‌شود.

کلیسای سنت شاپل پاریس در فرانسه

عکسی از کلیسای سنت شاپل

معبد پانتئون فرانسه؛ دیدار با ارواح افراد مشهور

پانتئون یا معبد خدایان یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانسه پاریس است که در قرن هجدهم به عنوان کلیسا ساخته شد. سبک معماری این بنا تا حد زیادی از معبد رومی پانتئون در رم ایتالیا الهام گرفته شده و آن را کلیسای سنت ژنویو، قدیس حامی پاریس نیز می‌نامند. پس از انقلاب فرانسه، معبد پانتئون دیگر به عنوان کلیسا استفاده نشد و به عنوان مقبره‌ای برای افراد مشهور و انقلابیون فرانسه در نظر گرفته شد. هم‌اکنون افراد مشهوری همچون ویکتور هوگو، امیل زولا، ژان ژاک روسو، امیل زولا، ماری کوری، ولتر و... در آن دفن شده‌اند.

معبد پانتئون فرانسه از بهترین جاهای دیدنی فرانسه

تصویری از معبد پانتئون

خیابان شانزلیزه پاریس؛ از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه

معروف‌ترین خیابان پاریس و چه بسا جهان، احتمالاً خیابان شانزلیزه است. خیابانی اعیان‌نشین که فرانسوی‌ها آن را زیباترین خیابان جهان می‌دانند. شانزلیزه از میدان کنکورد آغاز شده و به میدان شارل دوگل ختم می‌شود. خیابان شانزلیزه تا ابتدای قرن هفدهم، دشت وسیعی بود که سپس به دستور ملکه فرانسه، در آن درخت‌کاری‌های گسترده انجام شد و اکنون با کافه‌تراس‌های مشهور و فروشگاه‌های لوکس و سالن‌های تئاتر خاص و اعیانی، یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی فرانسه به شمار می‌رود.

خیابان شانزلیزه پاریس از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه

عکسی از خیابان شانزلیزه

باغ گیاهان پاریس؛ یک باغ گیاه شناسی تاریخی در فرانسه

یکی از جذابیت‌های طبیعی پاریس، باغ گیاه‌شناسی این شهر است که به عنوان اصلی‌ترین باغ گیاه‌شناسی فرانسه شناخته می‌شود. پایه‌گذاری این باغ به اواسط قرن هفدهم برمی‌گردد و در آن زمان زیر نظر پزشک شخصی پادشاه اداره می‌شد و محلی برای تحقیقات بر روی گیاهان به شمار می‌آمد. باغ گیاهان پاریس از باغی به وسعت ۲۴ هکتار و ۴ گالری اصلی که به عنوان موزه فعالیت می‌کنند تشکیل شده است. به علاوه در این باغ یک باغ وحش کوچک، موزه ملی تاریخ طبیعی و بناهای تاریخی بجا مانده از قرن ۱۷ و ۱۸ نیز وجود دارد.

باغ گیاهان پاریس اصلی ترین باغ گیاه شناسی فرانسه

تصویری از باغ گیاهان پاریس

کلیسای جامع نوتردام پاریس در فرانسه

کلیسای جامع نوتردام یا کلیسای بانوی ما، به عنوان یکی از نمادهای ملی و فرهنگی فرانسه، در جزیره سیته قرار دارد و در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده است. کلیسای نوتردام یکی از شاهکاری معماری گوتیک است و در تزیین آن از صدها مجسمه‌ سنگی و چوبی استفاده شده است. مناره آن ۹۶ متر ارتفاع دارد و دو برج ۶۹ متری نیز در نمای غربی آن خودنمایی می‌کنند. با استفاده از ۳۸۰ پله که برای بالا رفتن از این برج‌ها تعبیه شده است، می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از شهر پاریس و رود سن داشته باشید.

کلیسای جامع نوتردام پاریس در فرانسه

تصویری از کلیسای نوتردام پاریس

پله رویال پاریس؛ کاخی تاریخی در فرانسه

پله رویال یا پله کاردینال نام کاخی تاریخی است که در منطقه یک پاریس قرار دارد. این کاخ در قرن هفدهم به دستور کاردینال ریشلیو از کشیشان و سیاستمداران بلندپایه فرانسوی ساخته شد. پله رویال پاریس در واقع مجموعه‌ای از چند بنا شامل کاخ اصلی، باغ، گالری و سالن تئاتر است. کاخ اصلی با معماری به سبک یونانی ساخته شده و اکنون محل اسقرار وزارت فرهنگ فرانسه، شورای قانون اساسی، باغ‌ها و گالری‌های عمومی است.

پله رویال پاریس کاخی تاریخی در فرانسه

عکسی از پله کاردینال

کلیسای سکره کور؛ کلیسایی به شکل صلیب در فرانسه

کلیسای سکره کور دو مون مارتر یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی پاریس است که میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. این بنای باشکوه در محله مون مارتر و بر فراز تپه‌ای به همین نام در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. تپه مون مارتر قبل از ظهور مسیحیت نیز یک منطقه مقدس تلقی می‌شد. مسیحیان نیز قدیمی‌ترین کلیسای پاریس را در همین منطقه بنا کردند و سپس بنای کنونی کلیسای سکره کور جایگزین آن شد. این کلیسا با الهام از سبک معماری بیزانس و کلیسای جامع واتیکان و به شکل یک صلیب ساخته شده است.

کلیسای سکره کور از مشهورترین جاهای دیدنی فرانسه

تصویری از کلیسای سکره کور

گورستان پر لاشز فرانسه؛ محل دفن صادق هدایت

گورستان پر لاشز بزرگترین گورستان پاریس و یکی از مشهورترین گورستان‌های جهان است که آن را پربازدیدترین گورستان جهان نیز می‌دانند. این گورستان ۴۳ هکتاری که قدمت آن به اوایل قرن نوزدهم برمی‌گردد، محل دفن بسیاری از افراد مشهور است. مشاهیری همچون پل الوار، مارسل پروست، انوره دو بالزاک، صادق هدایت، غلام‌حسین ساعدی، فردریک شوپن و... در این گورستان دفن شده‌اند.

گورستان پر لاشز بزرگترین گورستان فرانسه

عکسی از گورستان پر لاشز

 دیزنی لند پاریس؛ از مفرح ترین جاهای دیدنی فرانسه

دیزنی لند پاریس که به نام رسمی یورو دیزنی ریزورت شناخته می‌شود، یکی از دیدنی‌ترین مراکز تفریحی پاریس در حومه شرقی آن است. دیزنی لند پاریس را پرطرفدارترین پارک موضوعی اروپا می‌دانند که مکانی برای تفریح و گشت‌وگذار در دنیای دیزنی‌لند محسوب می‌شود. این پارک دو بخش تحت عنوان پارک دیزنی‌لند و پارک استودیو والت دیزنی دارد که مجموعاً بیش از ۵۰ تفریح و سرگرمی هیجان‌انگیز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

 دیزنی لند پاریس از مفرح ترین جاهای دیدنی فرانسه

عکسی از دیزنی‌لند

میدان کنکورد پاریس در کشور فرانسه

یکی از میدان های مشهور پاریس که در انتهای شرقی خیابان شانزلیزه قرار دارد، میدان کنکورد است. این میدان جایی است که در دوران انقلاب فرانسه، دستگاه گیوتین در آن قرار داشت و افراد مشهوری همچون آنتوان لاوازیه، لویی شانزدهم، ملکه ماری آنتوانت در آن گردن زده شدند. در این میدان، بناهای مهمی همچون هتل کریلیون، سفارت آمریکا، باغ تویلری، ستون تاریخی ابلیسک و فواره‌های مشهور آن قرار دارد. ابلیسک میدان کنکورد از مصر به پاریس آمده و قدیمی‌ترین اثر موجود در شهر پاریس به حساب می‌آید.

میدان کنکورد از میدان های مشهور پاریس

عکسی از میدان کنکورد

قلعه های دره لوآر فرانسه؛ مجموعه ای از 9 قلعه تاریخ

دره لوآر یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی فرانسه است که به دلیل وجود قلعه‌های مربوط به دوران رنسانس و دژهای قرون وسطایی، باغ‌های سرسبز و جاذبه‌های طبیعی گوناگون، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این دره، ۹ قلعه تاریخی ساخته شده است که زمان ساخت آنها به قرن سیزدهم تا هفدهم میلادی برمی‌گردد. از قلعه‌های این مجموعه می‌توان به قلعه چمبورد، قلعه بلویس، قلعه چورنی و قلعه ویلاندری اشاره کرد.

قلعه های دره لوآر فرانسه

عکسی از قلعه‌های دره لوآر فرانسه

پل الکساندر سوم پاریس در فرانسه

پل الکساندر سوم، پلی است که در اواخر قرن نوزدهم بر روی رودخانه سن احداث شده و محله‌های شانزلیزه، برج ایفل و لس اینولید را به یکدیگر متصل می‌کند. این پل با هدف اتحاد روسیه و فرانسه ساخته و به نام الکساندر سوم، تزار روسیه نیز نام‌گذاری شد. معماری این پل از سبک هنر نو پیروی می‌کند و هنر مجسمه‌سازی نیز در آن شکوه بسیاری دارد. در چهار طرف این پل، ۴ مجسمه برنزی اسب بالدار بر روی پایه‌هایی به ارتفاع ۱۷ متر قرار دارد.

پل الکساندر سوم پاریس در فرانسه

عکسی از پل الکساندر سوم پاریس

کوت دازور یا ساحل لاجوردی فرانسه

کوت دازور یا ساحل لاجوردی یا ریویرای فرانسه، خط ساحلی در جنوب شرقی این کشور بر کرانه‌های دریای مدیترانه است. این منطقه ساحلی، یکی از خوش‌ آب‌وهواترین و خوش‌منظره‌ترین سواحل فرانسه است و دو شهر دیدنی نیس و آنتیب نیز در این منطقه قرار گرفته‌اند.

ساحل لاجوردی فرانسه

عکسی از ساحل لاجوردی

مونت سن میشل در نرماندی فرانسه

مونت سنت میشل، یکی از مناطق شهری فرانسه در ناحیه نرماندی در شمال غرب این کشور است. جزیره‌ای صخره‌ای به همین نام در این منطقه واقع شده که به دلیل معماری خاص بناها و وجود یک صومعه زیبای گوتیک، یکی از ده نقطه برتر گردشگری فرانسه به شمار می‌رود. این جزیره، یکی از خاص‌‌ترین چشم‌اندازهای دریایی فرانسه را دارد و برای رسیدن به آن، یک راه عبور بر روی آب ساخته شده است.

مونت سن میشل در نرماندی فرانسه

عکسی از مونت سن میشل

شهر تاریخی کارکاسون؛ یادگار قرون وسطی در فرانسه

شهر تاریخی و باستانی کارکاسون، شهری قرون وسطایی است که با دیوارها عظیم و برج‌های مرتفع احاطه شده و از جمله میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. دیوارهای این شهر، ۵۲ برج غول‌پیکر را به‌عنوان سازه‌های دفاعی در خود جای داده و بناهای مشهوری همچون برج تفتیش عقاید قرون وسطی، کلیسای جامع کارکسون با معماری گوتیک، کوچه‌ها و خانه‌های سنگی قرون وسطایی در آن به چشم می‌خورد.

تصویری از شهر تاریخی کارکاسون

پروانس؛ از سرسبزترین جاهای دیدنی فرانسه

شهر پروانس فرانسه، مشهور به شهر اسطوخودوس‌ها، چشم‌نوازترین جاذبه‌های طبیعی فرانسه را در خود جای داده است. این شهر در جنوب شرقی فرانسه قرار دارد و به دلیل داشتن مزارع اسطوخودوس، باغات زیتون، تاکستان‌ها و بناهای تاریخی مهم، از جمله دیدنی‌ترین شهرهای فرانسه است. بناهای مشهوری همچون کاخ پاپ آوینیون، محل اقامت پاپ در قرن چهاردهم، صومعه قرن یازدهمی سنانکه گوردس و بندر قدیمی مارسی از جمله جاهای دیدنی فرانسه در پروانس هستند.

پروانس فرانسه شهر اسطوخودوس‌ها

عکسی از شهر پروانس

دهکده های آلزاس فرانسه؛ پر از رنگ و زیبایی

منطقه آلزاس، منطقه‌ای تاریخی در شرق فرانسه است که در همسایگی آلمان و سوییس قرار دارد. دهکده‌های این منطقه به دلیل معماری سنتی و قدیمی خود، سقف‌های چوبی با شیروانی‌های رنگارنگ و خیابان‌ها و کوچه‌های تنگ و تودرتو، شهرت دارد. دهکده کولمار، دهکده اوبرنه، دهکده ریکویر و دهکده کایزرسبرگ از جمله مشهورترین و زیباترین دهکده‌های منطقه آلزاس هستند.

دهکده های آلزاس فرانسه

عکسی از دهکده‌های آلزاس

مرکز پمپیدو پاریس در کشور فرانسه

مرکز ژرژ پمپیدو، یک مؤسسه فرهنگی و هنری در پاریس است که در سال ۱۹۷۷ به نام رئیس جمهور فرانسه ساخته شد. این مرکز شامل موزه ملی هنر مدرن، مرکز طراحی صنعتی، کتابخانه عمومی، بنیاد موسیقی و اداره توسعه فرهنگی می‌شود و بزرگترین موزه هنر مدرن جهان به شمار می‌رود. معماری این مرکز نیز به عنوان یکی از معروف‌ترین نمونه‌های معماری inside out است، به این معنا که سیستم‌های سازه‌ای، مکانیکی و مدارهای الکتریکی در نمای بیرونی بنا مشخص هستند.

مرکز پمپیدو پاریس از جاذبه های دیدنی فرانسه

عکسی از مرکز پمپیدو پاریس

برتانی؛ بریتانیای کوچک در فرانسه

برتانی، بریتانی یا بروتانی یک منطقه تاریخی و فرهنگی در فرانسه است که به بریتانیای صغیر شهرت دارد. برتانی در شمال غرب فرانسه، جایی است که زمانی اقوامی از بریتانیا در آن ساکن بودند و به همین دلیل، فرهنگ و سنت‌های این شهر بی‌شباهت به بریتانیایی‌ها نیست. این منطقه از سه جهت با آب محصور شده و به همین دلیل، یک شبه‌جزیره بسیار خوش آب‌وهوا است که آثار باستانی جذابی را در آن مشاهده کرد.

برتانی بریتانیای کوچک در فرانسه

عکسی از منطقه برتانی

موزه انولید فرانسه؛ محل دفن ناپلئون بناپارت

موزه انولید یا لزنولید یا هتل ملی لزنولید، یک موزه و آرامگاه در پاریس است که در قرن هفدهم به دستور لویی چهاردهم برای نگهداری از سربازان پیر و آسیب‌دیدگان جنگی ساخته شد. این بنا که اکنون به عنوان موزه نظامی کاربرد دارد، عمارتی است بسیار بزرگ که چندین حیاط داخلی و یک کلیسا در آن قرار دارد. ناپلئون بناپارت و برخی دیگر از فرماندهان نظامی فرانسه در این عمارت دفن شده‌اند. موزه ارتش و موزه فرمان آزادی از جمله موزه‌های این مجموعه هستند.

موزه انولید فرانس محل دفن ناپلئون بناپارت

تصویری از موزه انولید

موزه اورسای پاریس؛ از مهم ترین موزه های فرانسه

موزه اورسی یکی از معروف‌ترین موزه‌های پاریس و از جمله ارزشمندترین موزه‌های نقاشی و مجسمه‌سازی جهان است که در ساحل سمت چپ رود سن قرار دارد. آثار هنری که در این موزه به نمایش درآمده‌اند متعلق به اواسط قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم هستند و شامل آثار نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی و مبلمان می‌شوند. یکی از دلایل شهرت این موزه، وجود آثار هنرمندان مشهوری همچون کلود مونه و رنوار در این موزه است.

موزه اورسای از معروفترین موزه های پاریس

عکسی از موزه اورسای

کاخ اپرا گارنیه؛ اصلی ترین محل برگزاری اپرای پاریس

کاخ گارنیه یا اپرا گارنیه، بنایی است با ۱۲ هزار متر مربع وسعت که در اواسط قرن نوزدهم برای نمایش‌های تئاتر، اپرا و رقص باله ساخته شد. شارل گارنیه، ساخت این بنا را برعهده داشت و در معماری این بنا از سبک معماری یونانی و رومی بهره برد. کاخ اپرا گارنیه، اصلی‌ترین محل برگزاری اپراهای پاریس با ۱۶۰۰ صندلی بوده است.

کاخ اپرای گارنیه اصلی‌ترین محل برگزاری اپراهای پاریس

تصویری از کاخ اپرای گارنیه

قلعه کونسیرژوری در جزیره سیته فرانسه

قلعه کونسیرژری در کنار کلیسای نوتردام و کلیسای سنت شاپل، یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانسه در جزیره سیته است. این قلعه و ساختمان سلطنتی در فاصله قرن ۱۰ تا ۱۴ میلادی ساخته شد و در ابتدا، از جمله کاخ‌های سلطنتی بود و سپس به زندان تبدیل شد. این قلعه در انقلاب فرانسه، محل زندانی شدن مجرمان سیاسی و همچنان برگزاری دادگاه‌های مختلف بوده است. اگرچه این ساختمان بازسازی شده است، اما بخش‌هایی مانند برج سزار یا برج نقره از جمله بخش‌هایی هستند که بی‌هیچ تغییری از قرون وسطی به جا مانده‌اند.

قلعه کونسیرژوری در جزیره سیته فرانسه

عکسی از قلعه کونسیرژوری

پارک شان دو مارس پاریس در فرانسه

پارک یا میدان شان دو مارس یک فضای سبز عمومی وسیع در پاریس است که در حدفاصل برج ایفل و مدرسه نظامی پاریس قرار گرفته است. واژه مارس در نام این میدان، نماد جنگ در روم باستان است. در این میدان، وقایع مهمی همچون اولین جشن ملی فرانسه و قتل عام مردم در انقلاب فرانسه در قرن هجدهم رخ داده است. فضای سبز گسترده با درختان متعدد و باغ‌آرایی بسیار زیبا و همچنین نماهای جذاب از برج ایفل، این پارک را به یک مکان محبوب گردشگری تبدیل کرده است.

پارک شان دو مارس پاریس در فرانسه

تصویری از پارک شان دو مارس

باغ لوکزامبورگ پاریس در فرانسه

پارک لوکزامبورگ، یک پارک و فضای سبز عمومی در منطقه ۶ پاریس است که در قرن هفدهم به دستور ملکه مدیچی ساخته شد تا به زیبایی‌های کاخ لوکزامبورگ که اکنون ساختمان مجلس سنای فرانسه است، بیفزاید. این پارک ۲۳ هکتاری با انواع مجسمه‌ها، گل‌های متعدد، باغ‌آرایی چشم‌نواز، آب‌نماهای دیدنی و صندلی‌های فراوان دورتادور حوض مرکزی، محلی برای استراحت و آرامش محسوب می‌شود.

باغ لوکزامبورگ پاریس در فرانسه

تصویری از باغ لوکزامبورگ

باغ تویلری پاریس؛ از پارک های زیبای فرانسه

باغ تویلری یک فضای سبز گسترده در حد فاصل لوور و میدان کنکورد است که به دستور ملکه مدیچی در قرن شانزدهم ساخته شد تا زینت‌بخش کاخ تویلری باشد. کاخ تویلری در جریان اعتراضات فرانسه به آتش کشیده شد، اما باغ‌های تویلری به‌عنوان یادگاری از شکوه آن کاخ برجای‌ مانده‌اند. این باغ‌ها در قرن هفدهم به روی عموم مردم گشوده شدند و با دربرداشتن انواع مجسمه‌های زیبا، آب‌نماها و حوضچه‌های کوچک و نیمکت‌های متعدد، محل تفریح پاریسی‌ها هستند.

باغ تویلری پاریس از پارک های زیبای فرانسه

تصویری از باغ تویلری

محله لاتین پاریس؛ از فرهنگی ترین جاهای دیدنی فرانسه

محله لاتین یا لاتن یکی از جاهای دیدنی فرانسه در منطقه ۶ پاریس است که در محوطه دانشگاه مشهور سوربن قرار دارد. این محله یکی از محلات فرهنگی و علمی پاریس به شمار می‌رود؛ چراکه دانشگاه‌های متعددی از جمله سوربن، دانشگاه پاریس ۲، ۳ و ۶، مدرسه عالی هنرهای زیبا، مدرسه عالی نرمال و برخی کالج‌های قدیمی دیگر در این محله قرار دارند. کاخ لوکزامبورگ، فرهنگستان فرانسه، میدان سن میشل و موزه ملی قرون وسطی نیز در این محله خودنمایی می‌کنند.

محله لاتین پاریس از فرهنگی ترین جاهای دیدنی فرانسه

عکسی از محله لاتین پاریس

محله مون مارت یا بام پاریس در فرانسه

محل مون مارت یا مون‌مارتر، یکی از محله‌های دیدنی پاریس است که به بام پاریس شهرت دارد؛ چراکه در منطقه‌ای مرتفع با ۱۳۰ متر ارتفاع قرار گرفته است. این محله به دلیل آثار تاریخی خود، مانند کلیسای سکره کر، کلیسای سنت پی‌یر و خانه‌هایی که محل زندگی هنرمندان مشهور فرانسوی بوده است شهرت دارد. البته زندگی شبانه و کلاب‌های این محله نیز شناخته‌شده هستند.

میدان باستیل پاریس؛ از سیاسی ترین جاهای دیدنی فرانسه

میدان باستیل یا به قول فرانسوی‌ها، باستی، میدانی است که به دلیل وقایع تاریخی و سیاسی خود شهرت دارد. فتح قلعه باستیل که نقطه آغازین انقلاب فرانسه بود، در این مکان اتفاق افتاد و اکنون نیز محل برگزاری تجمعات سیاسی و اجتماعی است. ستون ژوئیه که یادبودی از انقلاب ۱۸۳۰ فرانسه است در این میدان قرار دارد.

میدان باستیل پاریس از سیاسی ترین جاهای دیدنی فرانسه

عکسی از میدان باستیل پاریس

طاق پیروزی یا طاق نصرت در فرانسه

طاق پیروزی یا طاق نصرت یکی از جاهای دیدنی فرانسه پاریس است که در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانزلیزه قرار دارد. این بنا در ابتدای قرن نوزدهم برای گرامی‌داشت سربازانی که در تاریخ فرانسه جان خود را از دست داده بودند ساخته شد. در دیواره‌های این بنا، نام فرماندهان فرانسوی نوشته شده و در زیر آن، مقبره کشته‌شدگان گمنام جنگ جهانی اول قرار دارد. در این بنا آتشی به یاد سربازان گمنام روشن است و هر روز هنگام غروب، طی مراسم خاصی این آتش را تجدید می‌کنند.

طاق نصرت از جاهای دیدنی فرانسه

عکسی از طاق پیروزی

میدان جمهوری؛ از میادین معروف پاریس فرانسه

میدان جمهوری یا پلاس دو لا رپوبلیک، یکی از میادین اصلی شهر پاریس است که پس از استقرار جمهوری سوم در فرانسه در قرن نوزدهم ساخته شد. در مرکز این میدان، مجسمه برنزی ماریانا، نماد جمهوری فرانسه قرار دارد که با ۱۰ متر ارتفاع، بر روی یک پایه سنگی تزئین‌شده، نصب شده است. علاوه‌بر تندیس ماریان، آب‌نماهای جذاب در حوضچه این میدان، به همراه نیمکت‌ها و صندلی‌های متعدد، این میدان را برای گردشگران جذاب می‌سازد.

میدان جمهوریت از میادین اصلی شهر پاریس

عکسی از میدان جمهوریت

گالری لافایت پاریس؛ خرید از بهترین برندها دنیا

گالری لافایت که اولین بار در اواخر قرن نوزدهم افتتاح شد، یک مرکز تجاری مشهور و باشکوه با معماری خیره‌کننده در خیابان لافایت پاریس است. گالری لافایت در پاریس که پایتخت مد جهان است، محل فروش اجناس از مشهورترین برندهای جهان است و بیش از ۲۵۰۰ برند در این گالری دیدنی به عرضه اجناس خود می‌پردازند. این مرکز تجاری عظیم با امکانات رفاهی بسیار خاص، از جمله پربازدیدترین جاهای دیدنی فرانسه است.

گالری لافایت پاریس

عکسی از گالری لافایت

برج سن ژاک پاریس با معماری باشکوه در فرانسه

برج سن ژاک در خیابان دو ریولی، تنها بنای باقیمانده از کلیسای قرن شانزدهمی سن ژاک است که در جریان انقلاب فرانسه ویران شد. این برج ۵۲ متری به سبک معماری گوتیک ساخته شده و تزئینات و معماری باشکوه آن بسیار خیره‌کننده است. این برج در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

مون بلان؛ بلندترین کوه رشته کوه آلپ در فرانسه

مون بلان یا کوه سپید، نام بلندترین کوه از رشته‌کوه‌های آلپ است که در مرز بین فرانسه و ایتالیا قرار گرفته است. این کوه یکی از مخازن عظیم یخچال‌های طبیعی محسوب می‌شود. این کوه که به سقف اروپا مشهور است، به دلیل پربرف بودن، یکی از مقاصد محبوب کوهنوردان و اسکی‌بازان و دوستداران ورزش‌های زمستانی است. به‌علاوه تله کابینی که در این محل قرار دارد، دو شهر از ایتالیا و فرانسه را به یکدیگر متصل می‌کند.

مون بلان بلندترین کوه رشته کوه آلپ در فرانسه

عکسی از کوه مون بلان

سن امیلیون؛ شهری کوچک اما پر از جاذبه در فرانسه

سن امیلیون شهری است کوچک و تاریخی که در نزدیکی بوردو قرار دارد. این شهر به واسطه ساختمان‌های سنگی قدیمی بجا مانده از قرن نوزدهم، حفره‌های ایجاد شده در دل سنگ‌ها، کلیساها و صومعه‌های قدیمی، خیابان‌های سنگفرش‌شده و کافه رستوران‌های جذاب، یکی از جاهای دیدنی فرانسه محسوب می‌شود.

سن امیلیون از جاذبه های گردشگری در فرانسه

تصویری از سن امیلیون

بورگوندی؛ از شهرهای زیبای فرانسه

بورگونی یکی از شهرهای فرانسه است که از دوران نوسنگی سکونتگاه انسان‌ها بوده است و بورگوندی‌ها مهم‌ترین اقوام ساکن این منطقه بوده‌اند. تاکستان‌ها، مزارع سرسبز، ساختمان‌های سنگی کهن و آثار بجامانده از قرون وسطی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این منطقه بین گردشگران است.

بورگوندی از شهرهای زیبای فرانسه

عکسی از بورگوندی 

گسکون و تولوز؛ شهر صورتی فرانسه

منطقه روستایی گسکون و تولوز از جمله مناطق روستایی دلنشین فرانسه‌اند که به دلیل معماری قرن سیزدهمی و استفاده از آجرهای قرمز رنگ در ساختمان‌ها به شهر صورتی مشهور شده است.

بهترین جاهای دیدنی فرانسه از نظر شما

وقتی سخن از کشوری مثل فرانسه به میان می‌آيد، جایی که محل تولد اروپای مدرن امروزی بوده است، بدون تردید، سخن گفتن از جاهای دیدنی آن کار ساده‌ای نیست. پاریس دیدنی‌ترین شهر جهان است که بخش‌ بزرگی از جاهای دیدنی فرانسه مثل برج ایفل، موزه لوور، خیابان شانزلیزه، کلیسای نوتردام، کاخ ورسای، طاق نصرت و بسیاری جاهای دیگر را در خود جای داده است. برای اطلاع از قیمت تور فرانسه با کارشناسان ما در تماس باشید.

سؤالات متداول:

1. بهترین جاهای دیدنی فرانسه کدامند؟

کاخ ورسای، برج ایفل، خیابان شانزلیزه، طاق نصرت، دیزنی لند، کلیسای جامع نوتردام، مون بلان، موزه لوور، میدان باستیل و بسیاری جای دیدنی دیگر در فرانسه منتظر شما هستند.

2. کدام افراد مشهور در گورستان پرلاشز دفن شده‌اند؟

مشاهیری همچون پل الوار، مارسل پروست، انوره دو بالزاک، صادق هدایت، غلام‌حسین ساعدی، فردریک شوپن و... در این گورستان دفن شده‌اند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt