واقعیت های جالب درباره مونت سن میشل

واقعیت های جالب درباره مونت سن میشل

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 بهمن ، 1402

واقعیت های جالب درباره مونت سن میشل

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

صدها متر در بالای جزیره سنگی در میان شن و ماسه های وسیع که در معرض جزر و مد های قدرتمند قرار گرفته اند، قلعه سنت میشل ایستاده و جزیره سنگی کوچکی واقع در ساحل شمال غربی فرانسه و محاصره شده توسط یک دهکده قرون وسطایی می باشد. مونت سنت میشل که در بین سده های یازدهم و شانزدهم ساخته شده است، شهادت بر نبوغ انسانی است که از خدا الهام گرفته شده و بنای بسیار نفس گیری می باشد. در این مطلب با اطلاعاتی شگفت انگیز و رویایی درباره قلعه مونت سنت میشل و واقعیت های جالب درباره مونت سن میشل-شهر قرون وسطایی در یک صخره، همراه ما باشید.

قلعه مونت سنت میشل در فرانسه

مونت سن میشل در یک رویا تصور شد

در سال 708 بعد از میلاد، مایکل که شیطان را در جنگ در بهشت شکست داده بود، در یک رویا ظاهر شد و به اوبرت دستور داد که در جزیره صخره ای، در دهانه رودخانه کوئسونن، یک بنا ایجاد کند.
در ابتدا، اوبرت این رویا را نادیده گرفت، تا اینكه فرشته برای یادآوری بازگشت و نجوا كرد كه "آن را بساز و آنها خواهند آمد" و آنها آمدند، گردشگرانی از مسیحیت و امروز نیز، گردشگرانی از گوشه و کنار جهان!

داخلی یکی از تالار های قلعه مونت سنت میشل

مونت سنت میشل دارای یک سلسله مراتب ساختاری جامعه فئودالی

در بالا، خدا وجود دارد، سپس اوبرت و بعد صومعه مونت سنت میشل. در زیر این قلعه، سالن های بزرگ، سپس فروشگاه ها و مسکن ها، و در پایین، در خارج از دیوارها، محل اسکان ماهیگیران و کشاورزان است.

راهروی داخلی قلعه مونت سنت میشل در فرانسه

مونت سنت میشل یکی از مهمترین مقاصد زیارتی

مونت سنت میشل زیارتگاه مهمی در قرون وسطی بود. ریچارد دوم، دوک نرماندی و معمار ایتالیایی، ویلیام ولپانیانو، کلیسای رومانیایی قلعه را طراحی کردند و به طرز جسورانه ای گذرگاه آن را در بالای کوه قرار دادند. برای جبران این وزن، باید بسیاری از پی های زیرزمینی ساخته شوند که پایه و اساس ساختار حمایتی رو به بالا را که امروزه می بینیم تشکیل دهند. هنگامی که قلعه در قرن نوزدهم سکولار شد، کلیسای مونت سن میشل مورد توجه قرار گرفت.

کلیسای قلعه مونت سنت میشل

ناتوانی انگلیسی ها در فتح مونت سن میشل

پادشاهی انگلیس حملات مكرری در این جزیره انجام داد اما به دلیل استحكامات شدید قلعه قادر به تصرف آن نبود. با محاصره مونت در سال 1423، نیروهای انگلیسی تحت فرمان توماس دی اسكالز، دو توپ آهنی را هنگام محاصره رها کردند و پا به فرار گذاشتند.

نقاشی جنگ انگلیسی ها برای فتح قلعه مئنت سنت میشل فرانسه

دو توپ آهنی از انگلیسی ها هنگام حمله به مونت سنت میشل

مونت سنت میشل به عنوان زندان استفاده می شد

در زمان انقلاب فرانسه با توجه به محبوبیت و شهرت آن به عنوان مرکز زیارتی، راهبان بسیار کمی در آنجا اقامت داشتند و در سال 1791، قلعه به زندان تبدیل شد. یک جرثقیل چوبی، به بلند کردن اجسام سنگین زندان کمک می کرد. زندانیان با راه رفتن در داخل آن مانند همستر می چرخیدند. جرثقیل های تردمیل مانند، معمولا برای بلند کردن اجسام سنگین در اماکن ساختمان های قرون وسطایی مورد استفاده قرار می گرفتند. با بسته شدن زندان در سال 1863، ناپلئون سوم دستور داد كه 650 زندانی به سایر مراكز منتقل شوند.

نقاشی زندانیان در حال کار در زندان مونت سنت میشل

جرثقیل غول پیکر برای جابجایی اجسام سنگین در مونت سنت میشل

مونت سن میشل در میراث جهانی یونسکو

مونت سن میشل و عبادتگاه بندیکتین قرن یازدهم، در سال 1979 به عنوان میراث جهانی یونسکو و یک مقصد مورد علاقه برای زائران و گردشگران تبدیل شده اند و سالانه بیش از 3 میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کنند. برای اطلاع از تور های خارجی الفبای سفر و یا بلیط هواپیما و رزرو هتل های خارجی در سراسر جهان به الفبای سفر پارسیان مراجعه کنید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt