پیشنهادهای فوق العاده برای روزهای قرنطینه و پس از شکست کرونا

پیشنهادهای فوق العاده برای روزهای قرنطینه و پس از شکست کرونا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

پیشنهادهای فوق العاده برای روزهای قرنطینه و پس از شکست کرونا

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در مواقع استرس زا مانند این بیماری همه گیر جهانی و روزهای پیروی از #در_خانه_بمانیم، بهترین راه برای فرار از سررفتن حوصله و پر کردن وقت، یک گردش مجازی بسیار عالی می باشد. در این گردش تحقیق در مورد انتخاب رویای مورد علاقه تان پیشنهاد خوبی بوده تا وقتی جهان دوباره به حالت عادی بازگشت برای یک سفر هیجان انگیز آماده باشید و برنامه ریزی و انتخاب هایتان را از قبل کرده باشید. در اینجا سفرهای رویایی به کشورهای پرطرفدار را برای شما عزیزان شرح می دهیم. الفبای سفر امیدوار است هرچه زودتر کرونا را شکست دهیم و به آغوش هم بازگردیم.

جاذبه های گردشگری استانبول

گردش در اوراسیا با یک تور

اولین پیشنهاد ما به شما سفری کم هزینه و نزدیک به شهر اروپایی-آسیایی استانبول است. استانبول یکی از پرطرفدارترین شهرهای توریستی در بین گردشگران جهان می باشد و تعداد زیادی جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگرچه اکثر جاذبه های گردشگری استانبول در منطقه های قدیمی این شهر قرار دارند ولی جاذبه های دیگری در بقیه نقاط استانبول هست که می توان برای گردش و تفریحی به یاد ماندنی با تور استانبول به آنجا رفت. در سفر به استانبول به هیچ وجه بازدید از آب انبار باسیلیکا را فراموش نکنید. این آب انبار یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد و دارای تالاری بزرگ زیرزمینی و مثل کاخی با شکوه که 336 ستون در 12 ردیف آن را نگه داری می کنند، می باشد. آب انبار باسیلیکا استانبول وطیفه ذخیره حجم بسیاری آب را برای امپراتوران بیزانس داشته است. ساخت این پروژه عظیم توسط کنستانتین کبیر آغاز شد ولی در قرن ششم امپراتور جاستینیان آن را به پایان رسانید. تعداد زیادی از ستون های موجود در این بنا مرمت شده و دارای حکاکی های زیادی می باشند. مشهورترین حکاکی تزئینات در ستون های آب انبار باسیلیکا استانبول، پایه های ستونی است که در گوشه شمال غربی به سنگ های مدوسا معروف هستند و حکاکی سر مدوزا می باشند.

آب انبار باسیلیکا استانبول

سفر به سواحل زیبای دریای خزر

سفر به باکو آذربایجان را در برنامه های خود بگنجانید. باکو شهری بسیار زیبا در سواحل دریای خزر و جمهوری آذربایجان می باشد. در سفر با تور باکو حتما از کاخ شیروان شاه باکو دیدن کنید. این کاخ با قدمت 800 ساله خود، در پشت اسکناس 10 مناتی آذربایجان نیز جای خود را باز کرده است. کاخ شیروان شاه باکو در قرن پانزدهم ساخته شده و دارای کاخ، مسجد، طاق های برگذاری مراسم خاکسپاری و مقبره است که آن را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری باکو در منطقه ایچری شاهر تبدیل کرده است.

کاخ شیروان شاه باکو

گردش در زیباترین سواحل مدیترانه

پیشنهاد بعدی الفبای سفر، سفر به شهر زیبای آنتالیا می باشد. آنتالیا شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه است که بخش اعظمی از تاریخ ترکیه را در خود جا داده و با تلفیق تاریخ و طبیعت، این شهر موجب شده تا به مقصدی رویایی برای گردشگران تبدیل شود. آنتالیا از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی محدود شده است. همچنین در طی سال های اخیر دولت ترکیه توانسته است با ایجاد زیر ساخت های مناسب و علاوه بر آن محافظت از اماکن طبیعی و باستانی آنتالیا، سبب شود تا گردشگران خارجی بسیاری به این شهر سفر کنند و بخش زیادی از گردش اقتصاد در صنعت گردشگری ترکیه را به عهده بگیرد. در سفر این شهر با تور آنتالیا زیبا جای ما را هم خالی کنید!

آنتالیا

سفر به بهشت روی زمین

تایلند را در برنامه سفرهای بعد از شکست کرونا بگنجانید. به عقیده بعضی گردشگران تور تایلند، این کشور بخاطر طبیعت زیبا و شگفت انگیزی که دارد به بهشت روی زمین معروف است. در سفر به این کشور زیبا حتما از پارک ملی دوی اینتانون دیدن کنید. در یک پارک ملی 482 کیلومتر مربعی که پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon) نام دارد و در غرب چیانگ مای واقع شده است، یک قله قرار گرفته که مرتفع ترین سطح در تایلند را به خود اختصاص داده است. این قله نسبت به سطح دریا 2565 متر ارتفاع دارد. برای لذت بردن از منظره شگفت انگیز در بالای این قله نیازی به کوهنوردی ندارید، چراکه یک جاده بسیار عالی به سمت بالای قله تعبیه شده است. درآن جا می توانید یک باغ کوچک و زیبا و بهترین منظره از پارک ملی دوی اینتانون، بهترین جاذبه گردشگری تایلند را ببینید.

پارک ملی دوی اینتانون تایلند

با سفر به سرزمین تزارها دوران قرنطینه را تلافی کنید

مسکو از جاذبه های گردشگری زیادی برای گردش هر مسافر در چند هفته برخوردار است، اما با سفر به این شهر از شهر خارج شوید و در مناطق اطراف آن گشت و گذار کنید و تور روسیه خود را تکمیل نمایید. با سفر به خارج از شهر مسکو روسیه و رفتن به شهر تولا خواهید دید که در این شهر از قلعه های قرون وسطایی بهترین حفاظت و نگهداری انجام می شود. تولا مکانی عالی برای سفر روزانه به خارج مسکو است. این شهر در نیمه دوم قرن 14 میلادی شکل گرفته و نماد معروف آن قلعه ای با آجرهای قرمز است که شباهت زیادی به کاخ کرملین دارد. این قلعه در اوایل قرن شانزدهم برای دفاع از روسیه در برابر تاتارها بنا شده است. با گشت و گذار در این قلعه به دیواره های جدید کرملین تازه بازسازی شده می روید و حتما به یکی از موزه های کوچک آن سر بزنید و زمانی را به خوردن غذاهای محلی اختصاص دهید. تولا علاوه بر این دسته از جاذبه های گردشگری روسیه، شگفتی های بیشتری برای ارائه به گردشگران دارد. بعضی از آن ها، خیابان متالیستوف که به تازگی گذرگاهی برای عابر پیاده و گردشگران در آن ساخته شده و دارای بناهای شگفت انگیز قرن 18 و 19 است و یا موزه هنرهای زیبا با مجموعه ای مناسب از آوانگارد روسی، از جمله کاظمیر مالویچ و وسلی کاندینسکی، هستند.

شهر تولا روسیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt