بهترین رستوران های ترکیه را بشناسید

بهترین رستوران های ترکیه را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1402

بهترین رستوران های ترکیه را بشناسید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه جز 10 کشور توریستی دنیا محسوب می شود که همواره میزبان گردشگران پرشماری از اقصی نقاط مختلف دنیا می باشد. اما نمی توان به این کشور سفر کرد و غذاهای معروف آن جا را امتحان نکرد مخصوصا در رستوران های پرشمار و معروفی که این غذاها را با طعم های بی نظیر و فوق العاده ارائه می دهند. در این بخش برای علاقه مندان و مسافران این سرزمین می خواهیم به بررسی بهترین رستوران های ترکیه بپردازیم.

1- رستوران چانگا، تماشای دوقاره در بهترین رستوران استانبول

رستوران چانگا (changa restaurant) از معروفترین رستوران های ترکیه می باشد که در منطقه تکسیم استانبول قرار دارد. این رستوران در سال 1999 میلادی افتتاح شد و در سال 2007 نیز توانست جایزه بهترین رستوران را از جهت طراحی و دکوراسیون از آن خود کند. گنجایش رستوران چانگا تقریبا 90 نفر است که یکی از جالب ترین نکاتی که در آن جا می توان مواجه شد آشپزخانه آن است که در محوطه زیر رستوران قرار دارد و باتوجه به اینکه این رستوران با شیشه های نشکن طراحی شده است، مهمانان و مشتریان می توانند داخل آشپزخانه را مشاهده کنند. مسافران تور ترکیه این فرصت را دارند تا با حضور در این رستوران به تماشای تنگه بسفر استانبول بنشینند.

آدرس: Cihangir, Sıraselviler Cd. No:47, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

رستوران چانگا

2- رستوران کلاب آرما، بهترین رستوران آنتالیا در فضایی خاص

تماشای شهر قدیم آنتالیا (مارینا) و دریای مدیترانه به صورت همزمان رویاییست که فقط در رستوران کلاب آرما (Club Arma) به حقیقت می پیوندد. این رستوران علاوه بر برخورداری از چشم اندازی فوق العاده که موجب حیرت مهمانان خود می شود ارائه دهنده انواع غذاها مخصوصا غذاهای دریایی و مدیترانه لذیذ است که به صورت شیک و خاصی سرو می شوند و می توان موارد ذکر شده را عواملی موثر در تبدیل شدن کلاب آرما به یکی از بهترین رستوران های ترکیه دانست. لازم به ذکر است که معماری و طراحی و دکوراسیون داخلی این رستوران ترکیبی از سنگ های محلی با طاق های ایتالیایی می باشد. علاقه مندان و مسافران تور آنتالیا می توانند از ساعت 11 الی 23 در رستوران کلاب آرما حضور داشته باشند.

آدرس: Selçuk, Selçuk Mah No:75, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey

رستوران کلاب آرما آنتالیا

3- رستوران کروانسرا، صرف غذای عالی در بهترین رستوران وان

وان به واسطه هم مرز بودن با ایران از محبوب ترین نقاط نزد ایرانیان می باشد که می توان بعد از گشت و گذار و خرید در این شهر برای استراحت و صرف یک غذای عالی به سراغ رستوران کروانسرای وان که از دیگر رستوران های خوب ترکیه می باشد رفت. از دیگر نکات موثر در تبدیل شدن کروانسرای به یکی از بهترین رستوران های این شهر، قیمت معقول غذاهای آن می باشد. سرو غذاها در رنگ و اشکال متفاوت در ظروف مسی از جذابترین کارهایی است که می توان در این رستوران مشاهده کرد.

آدرس: Cumhuriyet Caddessi no: 119, Van 65100, Turkey

رستوران کروانسرای وان

4- رستوران دنیز، بهترین رستوران ازمیر در سواحل دریای مدیترانه

در منطقه آتاتورک ازمیر یکی از محبوب ترین رستوران های ازمیر ترکیه با نام دنیز (ِDeniz) قرار دارد که ارائه دهنده انواع غذاهی ترکی، مدیترانه ای و حتی دریایی می باشد. از ویژگی های این رستوران می توان به نزدیک بودن آن به جاذبه های گردشگری ازمیر دانست که مهمانان می توانند بعد از ثبت لحظات تکرار نشدنی در اماکن دیدنی شهر، به این رستوران بیایند و غذاهای لذیذ آن جا را امتحان کنند. البته ناگفته نماند که ممکن است کمی هزینه رستوران دنیز بالا به نظر برسد ولی به کیفیت و خدماتی که ارائه می شود، یک بار امتحان آن در تور ازمیر می ارزد.

آدرس : Ataturk Caddesi, No:188/B Izmir Palas Oteli, Alsancak, Izmir 35220 Turkey

رستوران دنیز ازمیر

5- رستوران بیسترو فلوید، تجربه دل انگیز در بهترین رستوران بدروم

رستوران بیسترو فلوید (Bistro Floyd) از رستوران های خوب ترکیه واقع در آلانیا می باشد که می توان آن را رستورانی هلندی دانست که دارای چند طبقه است و همچنین باتوجه به برخورداری از تزئینات چوبی دارای نمای داخلی و دکوراسیون فوق العاده زیبایی می باشد. از جاذبه های توریستی آلانیا می توان به بندر این شهر اشاره کرد که در نزدیکی رستوران بیسترو فلوید قرار دارد.

آدرس: Damlatas 19, Alanya 07400, Turkey

رستوران هلندی بیسترو فلوید آلانیا

6- رستوران مولانا، تماشای مقبره شاعر بزرگ ایران در بهترین رستوران قونیه

یکی دیگر از رستوران های خوب ترکیه، رستوران مولانا شهر قونیه می باشد. که درست در مقابل شاعر بزرگ ایرانی مولوی قرار دارد. رستوران مولانا مکانی فوق العاده که الهام گرفته از سنت های قدیم است و خوشمزه ترین غذاهای آناتولی در کاناپه های مولانا و غذاهای سنتی قونیه در آنجا ارائه می شوند. این رستوران قابلیت پذیرایی به 700 نفر را دارد و گردشگران پس از بازدید از آرامگاه مولانا می توانند برای استراحت و صرف غذا مهمان این رستتوران باشند.

آدرس: Aziziye, Amil Çelebi Sk. no1, 42030 Karatay/Konya, Turkey

رستوران مولانا قونیه

7- رستوران کوکادان، آرامش در بهترین رستوران بدروم

رستوران کوکادان در نزدیکی شهر قدیمی بدروم قرار دارد. با انتخاب این رستوران هم می توان از طعم لذیذ غذاهای این رستوران همچون سالاد ها و پیش غذا های فرانسوی , غذاهای دریایی , گوشت های کبابی و نیز دسر های خوش طعم نهایت لذت را برد و هم می توان به تماشای یک محیط تماشایی و تاریخی نشست. 

آدرس: Tepecik, Saray Sk. No:1, 48400 Bodrum/Muğla, Turkey

رستوران کوکادان بدروم

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt