راهنمای سفر به مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 خرداد ، 1400

راهنمای سفر به مالدیو بهشت روی زمین بصورت کامل + تصاویر

راهنمای سفر به مالدیو قطعا کمک زیادی به گردشگران تور مالدیو و علاقه مندان به این جزیره میکند. همه چیز قبل از سفر به مالدیو از جمله هزینه ها و دیدنی ها را در اینجا بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مالدیو کشوری زیبا است که از چندین جزیره تشکیل شده است و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. به همین دلیل تور جزایر مالدیو با استقبال خوبی مواجه می شود. در این مطلب هر آنچه قبل از سفر به مالدیو لازم است بدانید را بررسی می‌کنیم.

نمای از شهر ماله، پایتخت مالدیو

نمایی از شهر ماله، پایتخت مالدیو

مالدیو کجاست

مالدیو، کشوری با بیش از هزار جزیره در جنوب آسیا است. این کشور در اقیانوس هند قرار گرفته و به دلیل داشتن آب های زلال، سواحل زیبایی که تا جایی که تا چشم می بیند ادامه دارد و البته هتل های مجلل روی آب، شهرت دارد. این مجمع الجزایر با ویژگی هایی از این دست، اقامتگاهی ایده آل برای مهمانان فراهم می کند که می توانند در غروب خورشید غواصی کنند، شنا کنند و لذت ببرند. مالدیو علاوه بر اینکه یکی از خیره کننده ترین سفرهای جزیره ای در جهان است، همچنین یک سفر عالی برای مسافرانی است که از شهرهای باشکوه آسیای جنوبی یا پایتخت های خاورمیانه بازدید می کنند.

فاصله ایران تا مالدیو 7 ساعت پرواز است و این پرواز معمولا با یک توقف در مسیر انجام می شود. این توقف معمولا در فرودگاه دوحه قطر یا فرودگاه دبی در امارات انجام می شود.

ویژگی های کشور مالدیو

مالدیو حدود 515،696 نفر جمعیت دارد که در 185 جزیره پراکنده شده اند. اکثر مردم این کشور مسلمان هستند. این کشور با رشد چشمگیر در زیرساخت ها، یک کشور موفق در توسعه بوده است. این کشور همچنین خدمات عمومی با کیفیت و مقرون به صرفه ای را برای مردم خود فراهم کرده است، در نتیجه شاخص های چشمگیری در زمینه بهداشت و سلامت و آموزش دارد. شاخص آموزش یا نرخ سواد در مالدیو نزدیک به 100% است و امید به زندگی مردم مالدیو بیش از 78 سال است. بیش از 30 درصد جمعیت مالدیو در پایتخت آن یعنی ماله زندگی می کنند.

آب و هوای مالدیو در تمام طول سال بین 24 تا 33 درجه سلسیوس است. اگر چه رطوبت بالایی دارد اما همواره باد ملایمی در آن می وزد و باعث معتدل شدن هوا می شود.

نقشه مالدیو

نقشه مالدیو را می توانید در زیر مشاهده کنید.

نقشه مالدیو. همانطور که می بینید در جنوب سریلانکا و هند قرار گرفته است.

نقشه مالدیو. همانطور که می بینید در جنوب سریلانکا و هند قرار گرفته است.

تور مالدیو

تور مالدیو معمولا یکی از تورهای لاکچری محسوب می شود. اگرچه می توان با رزرو هتل های ارزان تر هزینه سفر را کاهش داد اما اغلب مسافران قصد دارند از تعطیلات خود در مالدیو بیشترین استفاده را ببرند. شما می توانید تور مالدیو خود را از آژانس مسافرتی الفبای سفر رزرو کنید. همچنین در مجموعه ما، تور مالدیو نوروز نیز ارائه می شود.

هتل های مالدیو

اولین چیزی که باید در مورد مالدیو بدانید این است که اکثر هتل ها در جزیره اختصاصی خود واقع شده اند. در واقع هر جزیره کوچک، یک هتل است. این از نظر جغرافیایی نیز منطقی است، با توجه به اینکه مالدیو حداقل 1192 جزیره خالی از سکنه و 200 جزیره فعال و قابل استفاده دارد. در طول تعطیلات خود با اقامت در بیش از یک هتل، در چندین جزیره گشت بزنید یا یک قایق اجاره کنید یا یک تور یک روزه به سواحل مرجانی مجاور داشته باشید.

مالدیو به عنوان مقصدی خاص و فوق العاده باشکوه شهرت دارد. اما در واقع سفر به مالدیو با بودجه کم نیز امکان پذیر است. اگر پروازهای آسیایی را جستجو کنید، حتی بلیط هواپیما نیز گران نیست. برای کاهش هزینه ها، در یک مهمانسرای محلی یا هتلی با قیمت مناسب مانند Holiday Inn Resort Kandooma اقامت داشته باشید. لازم نیست برای سفر به مالدیو همه از یک چارچوب پیروی کنند. قایق های تفریحی و غواصی در هتل های روی آب جزو تفریحات پر هزینه است.

از هتل های مالدیو می توان به هتل روی آب پارادایس آیلند، هتل رویال، هتل سینامون، نیکا آیلند، موونپیک ریزورت و کارامبا اشاره کرد که پر هزینه هستند اما امکانات فوق العاده ای دارند.

یک هتل زیبا در یکی از جزایر مالدیو

یک هتل زیبا در یکی از جزایر مالدیو

غذاهای مالدیو

کشور مالدیو غذاهای مختلفی دارد. به شما توصیه می کنیم حتما از رستوران های محلی مالدیو غذا سفارش دهید. معروف ترین غذای مالدیو ماس هونی است که از ماهی، نارگیل و پیاز تشکیل شده است و همراه نان روشی سرو می شود. این نان، نان سنتی معروف مالدیو است. از دیگر غذاهای معروف مالدیو می توان به گارودیا، هونی روشی، بیس کیمیا و مرغ و ماهی با کاری اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت نارگیل نقش مهمی در غذا و همچنین صنایع دستی این کشور دارد.

سواحل مالدیو

در اینجا راهنمای سفر و نکاتی که باید برای سفر به سواحل مالدیو در نظر بگیرید را بیان کرده ایم.

از هتل های All-inclusive استفاده کنید

هنگام جستجوی محل اقامت در مالدیو، فراموش نکنید که غذا و نوشیدنی گران هستند. شما در جزیره ای در وسط دریا هستید، بنابراین حمل و نقل غذا و نوشیدنی های مورد علاقه شما هزینه زیادی دارد. به همین دلیل، بسیاری از گردشگران یک هتل همه جانبه و کامل (All-inclusive) را انتخاب می کنند. حتی اگر نرخ و هزینه های این هتل ها از برخی از هتل های مقرون به صرفه بالاتر باشد. زیرا آن ها هزینه غذا و نوشیدنی را با هزینه اقامت شما همراه می کنند.

مالدیو هم برای سفر مجردی و هم برای سفر خانوادگی مناسب است

به دلیل وجود هتل هایی روی آب رویایی و غروب خورشید رمانتیک، مالدیو همیشه به عنوان بهترین مقصد برای ماه عسل شناخته می شود. اما مالدیو برای سفر مجردی و خانوادگی به یک اندازه مناسب است. در حقیقت، بسیاری از استراحتگاه های جزیره ای در مالدیو به طور خاص از خانواده ها پذیرایی می کنند و بیش از اینکه محلی برای زوج ها باشد، مالدیو مکانی است که می توانید در آن آرامش پیدا کنید و نگرانی های زندگی واقعی خود را رها کنید.

تور مالدیو تابستان تجربه بهترین سفر در دل اقیانوس هند

کشتی تفریحی رزرو کنید

مالدیو دارای 158 کشتی تفریحی است که در اطراف آب‌های بکر و صخره های مرجانی، خدمات گشت و گذار دریایی ارائه می دهند. این کشتی های تفریحی با امکانات زیادی از جمله اتاق هایی برای اقامت، سرآشپزهای شخصی، مربیان غواصی و موج سواری و سایر کارکنان بسته به نوع کشتی تفریحی که رزرو می کنید، ارائه می شوند. مسافران حتی می توانند یک قایق تفریحی، قایق خانه با اتاق اقامتی یا کشتی کوچک مسافرتی را اجاره کنند و سپس کارکنان را با توجه به نیازهای خود سفارشی سازی کنند. به طور مثال شاید یک ماساژور در محل اضافه کنند.

یک کشتی تفریحی در مالدیو

یک کشتی تفریحی در مالدیو

با فرهنگ مردم مالدیو آشنا شوید

از آنجا که مالدیو به عنوان یک مقصد ساحلی شناخته می شود، فرهنگ آن در جنوب آسیا اغلب نادیده گرفته می شود. فرهنگ مالدیو آمیخته ای بی نظیر از تأثیرات سری لانکا، مالزی، خاورمیانه، اندونزی و آفریقاست. این ترکیب عالی را فقط می توان اینجا در مالدیو تجربه کرد. شما می توانید فرهنگ مالدیو را با حضور در نمایش های موسیقی و رقص و یا تست کردن غذاهای محلی از نزدیک شاهد فرهنگ مالدیوی باشید. همچنین می توانید برای یادگیری بیشتر در مورد شیوه زندگی سنتی، یک سفر یک روزه به جزیره روستای مجاور ترتیب دهید.

سوغاتی های مالدیو را بشناسید

اکثر سوغاتی های مالدیو جزو صنایع دستی این کشور محسوب می‌شود. زیور آلات با مروارید و صدف، حصیربافی، ماهی دودی، شیرینی های خوش طعم، ادویه جات و صنایع دستی با چوب از سوغاتی های رایج مالدیو است.

حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

جزایر مالدیو بر روی خط استوا واقع شده اند. این بدان معناست که نور خورشید با زاویه 90 درجه به پایین می تابد. به عبارت دیگر، آفتاب فوق العاده قوی است و ضد آفتاب شما باید ضد آب باشد، دارای SPF باشد و دائماً از آن استفاده شود. همچنین، مطمئن شوید که برای محافظت از آفتاب لباس های مناسب به همراه خود دارید. مانند کلاه، پارچه های محافظ ، پیراهن های سبک و شلوار بلند برای مواردی که به پوشش بیشتری احتیاج دارید. هنگام بازدید از هر مقصدی که صخره مرجانی جاذبه اصلی آن باشد، ضد آفتاب محافظ صخره های مرجانی بسیار مهم است. زیرا ممکن است در آب شنا کنید. پس برای حمایت از اقدامات زیست محیطی در حال انجام برای حفظ صخره های مالدیو، قبل از سفر به جزیره، ضد آفتاب Reef-Safe خریداری کنید.

سفر مالدیو خود را با شهرهای دیگر آسیایی ترکیب کنید

مالدیو در اقیانوس هند واقع شده است، یک بهشت گرمسیری که در آسیا قرار گرفته است. مالدیو از مراکز مهم خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا مانند دبی (پرواز مستقیم چهار ساعته از مالدیو) و سریلانکا (پرواز سه ساعته از مالدیو) کاملاً قابل دسترسی است. به لطف طیف گوناگونی از پروازها با مشارکت شرکت های هواپیمایی مانند کانتاس، هواپیمایی سنگاپور، اتحاد، امارات و قطر ایرویز، می توان به راحتی به مالدیو سفر کرد و بعد از آن به دبی، سریلانکا، سنگاپور، مالزی یا هر مقصدی که پرواز مستقیم داشت، پرداخت.

از منظره زیست تابِ دریا دیدن کنید

مالدیو به داشتن سواحل روشن در شب مشهور است که توسط پلانکتون های زیست تاب روشن می شود. زیست تاب به موجوداتی گفته می شود که در شب از خود نور تولید می کنند. برای تجربه این نمایش نور جادویی، شما می توانید در فصل اوج پلانکتون ها (اواسط تابستان تا اواسط زمستان) بازدید کنید، زمانی که پلانکتون‌های زیست تاب، بخش زیادی از سواحل را تشکیل می دهند و در لب آب دریا جلوه زیبایی ایجاد می کنند.

پلانکتون های زیست تاب در ساحل مالدیو

پلانکتون های زیست تاب در ساحل مالدیو

درباره سواحل و جزیره ها بیشتر بخوانید:

آشنایی با سواحلی که تنها در نقاشی ها دیده اید

6 شهر جزیره ی معروف دنیا

جزیره بورا بورا کجاست

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt