آب و هوای مالدیو در تمام فصول سال

آب و هوای مالدیو در تمام فصول سال

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 28 آبان ، 1401

آب و هوای مالدیو در تمام فصول سال

آب و هوای مالدیو در تمام فصول سال معتدل است، و گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از سواحل مالدیو به این کشور سفر می کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مالدیو با سواحل ماسه ‌ای سفید، صخره‌ های مرجانی، تالاب ‌های فیروزه‌ ای و درختان نخل، یکی از بکرترین بهشت‌ های جزایر جهان در نظر گرفته می ‌شود. 
مالدیو در نزدیکی خط استوا قرار دارد، بنابراین آب و هوای مالدیو از نوع موسمی استوایی است. یکی از جذابیت های این کشور آب و هوای گرم و آفتابی آن است، درجه حرارت در مالدیو به طور متوسط 28 درجه سانتیگراد در تمام طول سال است و حتی در طول فصل بارانی با یک بارندگی خورشید دویاره طلوع می کند.
کشور مالدیو، مانند بسیاری از مقاصد گرمسیری تنها دو فصل دارد. فصل تابستان که خشک و مرطوب است و فصل کم باران های موسمی از ماه می تا اکتبر می باشد.
دما در این فصل از 25 درجه سانتیگراد تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است. فصل دیگر، فصل پاییز و زمستان می باشد، که تقریباً بین نوامبر تا آوریل، با دمای بین 25 درجه سانتیگراد تا 32 درجه سانتیگراد است. 
تمام جزایر مالدیو دارای آب و هوای موسمی استوایی هستند و دمای حداکثر و حداقل آن تغییر چندانی ندارد. میانگین حداکثر دما در طول روز و در طول سال حدود 30 درجه سانتیگراد است. 

آب و هوای مالدیو در زمستان

آب و هوای مالدیو در زمستان

مالدیو در ژانویه

ماه ژانویه که از 11 دی ماه تا 11 بهمن ماه می باشد، در مالدیو دارای آب و هوایی بسیار گرم است. رطوبت هوا رو به کاهش و تابش خورشید و گرمای سوزان است.
هر از گاهی باران نیز می بارد، این فصل یکی از بهترین زمان سفر به مالدیو برای انجام ورزش های آبی است. آب و هوای مالدیو در زمستان فصل زیبا و جذاب است.
معمولاً در تعطیلات کریسمس گردشگرانی بسیاری برای تماشای جشن های کریسمس و سال نو میلادی به جزیره ی مالدیو سفر می کنند.

مالدیو در فوریه

ماه فوریه که از 12 بهمن ماه تا 9 اسفند می باشد، عمدتاً یکی از فصول خشک و مرطوب است. دما طبق معمول گرم است، اما با پیشروی بادهای موسمی، هر چه به ماه می نزدیک ‌تر می ‌شود، هوا مرطوب تر و وزش باد بیش تر می شود.
در این ماه ها آب و هوای مالدیو به یکی از خشک ترین حالت خود در طول سال می رسد. همچنین عواملی چون میزان بارندگی کمتر از ۷۰ میلی متر در ماه و میانگین دمای ۳۰ درجه با روزانه 10 ساعت آفتاب آن را به یکی از بهترین ماه ها برای سفر به مالدیو تبدیل می کند.

مالدیو در مارچ

ماه مارچ از ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین می باشد، در این ماه های سال آب و هوای مالدیو با افزایش دما روبرو می شود. به صورت کلی میانگین دمای هوای مالدیو در این ماه ها به ۳۱ درجه سانتی گراد می رسد.
افزایش دما در مالدیو، به گردشگران کمک می کند تا یک روز کامل را در ساحل شنی نرم آن استراحت کنند. و به شنا و ورزش های آبی بپردازند.
در این ماه از سال می توانید به موج سواری، جت اسکی، پاراگلایدر، غواصی و انواع ورزش های آبی جذاب بپردازید.

مالدیو در آوریل

ماه آوریل از ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت است، که در این ماه ها  آب و هوای مالدیو همچنان گرم است و می توان گفت گرم ترین و مرطوب ترین ماه های سال است.
این ماه هنوز هم برای ورزش ها و تفریحات آبی بسیار مناسب است و گردشگران می توانند در طول این ماه ها به ورزش و تفریح بپردازند.

مالدیو در مِی

ماه می بین 11 اردیبهشت و 10 خرداد است، آب و هوا در این ماه سال نیز همچنان گرم و داغ است. ماه می را می توان آغاز فصل بارندگی با طوفان و بارش های موسمی دانست. در این ماه آب دریا به دلیل وجود پلانکتون ها به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

مالدیو در ژوئن

ماه ژوئن نیز از اوایل خرداد ماه تا تیر ماه است، آب و هوای مالدیو در ژوئن با بارش زیاد باران همراه است. در این ماه از سال هتل های مالدیو با قیمت های مناسب و پیشنهادهای مقرون به صرفه همراه است.
ژوئن به عنوان بخشی از فصل بزرگتر باران های موسمی آسیا، رطوبت، بارندگی و رعد و برق را نشان می دهد. غواصی در این ماه از سال به دلیل وجود پلانکتون ها رو به کاهش است، اما به دلیل وجود این پلانکتون ها، نهنگ هایی برای تغذیه وجود دارند.

مالدیو در ژوئیه

ماه ژوئیه از تیرماه تا مرداد ماه است، در این ماه ها آب و هوای مالدیو بسیار گرم و مرطوب است. همچنین میزان بارش بارندگی تا حد زیادی افزایش می یابد.
ماه ژوئیه همانند دو ماه قبلی به دلیل وجود پلانکتون ها در دریا از شفافیت آب کاسته شده و امکان غواصی در آن وجود ندارد. اما نهنگ ها به دلیل وجود پلانکتون ها به ساحل نزدیک تر می شوند و می توانید آن ها را از نزدیک مشاهده کنید.

مالدیو در اوت

ماه اوت از ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور می باشد، آب و هوای مالدیو در این ماه گرم و مرطوب است. به صورت میانگین دمای هوا در روز 7 ساعت به صورت آفتابی می باشد. همچنین احتمال بارش های کوتاه اما سنگین نیز در ماه اوت وجود دارد.

مالدیو در سپتامبر

ماه سپتامبر از 10 شهریور تا 8 مهر ماه می باشد. آب و هوای مالدیو در این  ماه ها به شدت بارانی است، به طوری که ماه سپتامبر را یکی از پر بارش ترین ماه های سال می دانند. میانگین بیش ترین دمای این ماه 30 درجه ی سانتی گراد می باشد و در طول روز 7 ساعت خورشید در آسمان می تابد.

مالدیو در اکتبر

ماه اکتبر از 9 مهر تا 9 آبان ماه است و آب و هوا در این ماه از سال بسیار مرطوب است. همچنین اکتبر بارانی ترین ماه در مالدیو است، به طوری که در طول روز باران زیاد می بارد.
در این ماه از سال به دلیل آب و هوای خاصی که دارد، پیشنهادات خوبی برای رزرو هتل داده می شود. و قیمت ها برای سفر بسیار جذاب می شود، این ماه گردشگران را از سراسر جهان به این کشور می کشاند.
اکتبر آخرین ماه از سال در مالدیو است، که در آن امکان موج سواری وجود دارد. همچنین می توان گفت که اکتبر آخرین ماهی است، که در آن می توان نهنگ ها را از نزدیک به وضوح دید.

مالدیو در نوامبر

ماه نوامبر از 10 آبان ماه تا 9 آذر ماه است، آب و هوا در این فصل از سال همچنان بارانی و مرطوب است. اما باید گفت این بارندگی رو به پایان است و بیش تر به صورت رگبار گذرا می باشد. همچنین باید گفت در این ماه هوای مالدیو به طور میانگین به بالاترین حد خود یعنی 30 درجه ی سانتی گراد می رسد.

مالدیو در دسامبر

ماه دسامبر از 10 آذر ماه تا 10 دی ماه می باشد، در این ماه از سال آب و هوای مالدیو به حد زیادی گرم و خشک می شود. اما بارش هایی به صورت رگبار وجود دارد و آفتابی زمستانی در حال تابش و گرم کردن زمین را تجربه خواهید کرد.

برای اطلاع از قیمت تور مالدیو و همچنین اطلاع از سایر تورهای خارجی می توانید به آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید.


درباره مالدیو بیشتر بخوانید:

مالدیو بهتره یا سریلانکا

راهنمای سفر به مالدیو

رزرو هتل مالدیو

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt