اپلیکیشن موویت (Moovit) راهنمای حمل و نقل عمومی

اپلیکیشن موویت (Moovit) راهنمای حمل و نقل عمومی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 مرداد ، 1402

اپلیکیشن موویت (Moovit) راهنمای حمل و نقل عمومی

اپلیکیشن موویت ترکیبی از اطلاعات اپراتورهای حمل و نقل عمومی و اطلاعات دقیق در هر لحظه از جامعه کاربران است و به عنوان راهنمای حمل و نقل عمومی کاربرد دارد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در طول چند سال گذشته، برنامه ‌های تلفن همراه مبتنی بر حمل‌ ونقل به طور فزاینده ‌ای پیچیده شده اند و گزینه هاس بیشتری را برای سفارش، اشتراک ‌گذاری و پرداخت هزینه ‌ها و مسیریابی کاربران ارائه می ‌دهند. 
یکی از اپلیکیشن ها و نرم افزار مسیریاب حمل و نقل عمومی اپلیکیشن موویت است. این اپلیکیشن در بیش از 3200 شهر و بیش از 106 کشور در دسترس است.

اپلیکیشن موویت (Moovit) ترکیبی از اطلاعات اپراتورهای حمل و نقل عمومی و اطلاعات دقیق در هر لحظه از جامعه کاربران است که تصویری از زمان واقعی به مسافران را ارائه می‌دهد. مثل یافتن بهترین مسیر برای سفر درون شهری یا رسیدن به مقصد مورد نظر را می توانید از طریق این اپلیکیشن دریافت کنید.

اپلیکیشن موویت Moovit

اپلیکیشن موویت Moovit

آشنایی با اپلیکیشن موویت (Moovit) 

اپلیکیشن موویت  در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شده است و از آن زمان تا به حال به صورت رایگان از طریق مرورگرهای اندروید (Android) و آی اُ اِس (iOS)، و برای مرورگرهای وب در دسترس عموم قرار گرفته است. 
این اپلیکیشن برای راهنمایی مردم برای تردد در شهر راه اندازی شد، تا مردم بتوانند به راحتی و بدون سردرگمی مقصد خود را پیدا کنند.
اپلیکیشن موویت به 45 زبان مختلف قابل دسترس است، هدف اصلی این اپلیکیشن درواقع از بین بردن محدودیت و موانع تردد می باشد.
این اپلیکیشن در هر جای دنیا که باشید و با  زبان های مختلف به شما کمک می کند تا مقصد خود را به راحتی پیدا کرده و با گزینه های موجود در اپلیکیشن امکان برنامه ریزی برای سفر های درون شهری را امکان پذیر می کند.
همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می توانید انوع پرداخت های آنلاین وسایل نقلیه، کرایه ی دوچرخه را از طریق این اپلیکیشن پرداخت کنید.
شما می توانید با نصب این اپلیکیشن بر روی تلفن های همراه خود به اطلاعات کاملی درباره ی وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی، خدمات محلی، ایستگاه های دوچرخه، ایستگاه های اسکوتر، تعمیرگاه های خودرو، پمپ بنزین ها، رستوران ها، مسیریابی و نشان دادن نزدیک‌ ترین مسیر برای رسیدن به مقصد و نشان دادن حجم ترافیک و همچنین قابلیت درخواست تاکسی اوبر (Uber) و لیفت (Lyft) در کشورهای دیگر و امکاناتی از این قبیل دست یابید. 

نحوه استفاده از اپلیکیشن موویت (Moovit)

ابتدا باید اپلیکیشن موویت را در تلفن همراه خود از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید و نصب کنید. با نصب اپلیکیشن moovit وارد صفحه ی اصلی شوید و پس از آنکه نقطه مبدا و مقصد خود را انتخاب کردید، می توانید مسیری را که بیشتر برای شما مناسب است، بر اساس مدت زمان، زمان حرکت یا رسیدن و نوع حمل و نقل را انتخاب کنید. با ضربه زدن روی مسیر دلخواه خود، دستورالعمل‌ های گام به گام، از جمله اعلان‌ هایی در مورد زمان رسیدن، مقدار کیلومتر را به شما ارائه می ‌شود.

لازم به ذکر است اپلیکیشن موویت (Moovit) در ایران قابل استفاده نمی باشد، به همین خاطر شهرهای ایران در این برنامه وجود ندارند. و استفاده از این اپلیکیشن با زبان فارسی امکان پذیر نیست.
برای استفاده ی منظم و راحت از این برنامه بهتر است یک حساب کاربری برای خود باز کنید، شما می توانید حساب کاربری خود را از طریق  فیسبوک، جیمیل و ایمیل راه اندازی کنید.
پس از مشخص کردن منطقه ی خود صفحه ای جدید باز می شود در آنجا می توانید آدرس مقصدی که قصد دارید بروید را روی نقشه مشخص کنید.
سپس تمامی اطلاعات و جزئیاتی که در مورد ایستگاه انتخابی می باشد به طور کامل برای شما به نمایش در می آید. اپلیکیشن موویت دارای سه زبانه در پایین صفحه است، که با استفاده از آن می توانید به راحتی در برنامه حرکت کنید.
مسافران از طریق این اپلیکیشن زمان اتوبوس ها، زمان قطارها، نقشه های حمل و نقل و در صورت وجود، ورودی های لحظه ای خط را پیدا می کنند. با کلیک بر روی نماد ایستگاه، لیستی از خطوطی که در آنجا متوقف می شوند و ایستگاه های بعدی آن ها به شما ارائه می شود.

امکانات و مزیت های اپلیکیشن موویت

با استفاده از اپلیکیشن موویت شما می توانید از امکانات زیر بهرهمند شوید. با ما در ادامه راهنمای حمل و نقل عمومی موویت همراه شوید.

زمان ورود وسایل حمل و نقل عمومی به ایستگاه

مشاهده به ‌روزرسانی‌ های لحظه لحظه ورود وسایل حمل و نقل عمومی که مستقیماً از دستگاه‌ های GPS مستقر در اتوبوس‌ ها و قطارها گرفته می ‌شوند. 

پرداخت دیجیتال

با ایجاد حساب کاربری و کیف پول مجازی در اپلیکیشن موویت می ‌توانید بلیط اتوبوس و قطار و کارت دیجیتال خود را با یک کلیک با استفاده از کیف پول اپلیکیشن موویت شارژ و اعتبار سنجی کنید.
برای مثال در سفر به استانبول ترکیه می توانید از طریق این اپلیکیشن استانبول کارت را خریداری و برای مترو و تراموا از آن استفاده کنید.
همچنین می توانید به اندازه ی سفرهایی که می روید کیف پول خود را شارژ کنید، و برای همراهان خود نیز می توانید بلیط بخرید.
از دیگر مزیت های اپلیکیشن موویت می توان به ذخیره شدن تمامی اطلاعات بلیط های خریداری شده، اطلاعات پرداخت، صورتحساب‌ ها، اطلاعات تمامی ایستگاه‌ هایی که سوار و پیاده شده ‌اید می باشد.

هشدارهای زمان

در صورت دیرکرد وسایل حمل و نقل عمومی می توانید از طریق این اپلیکیشن اختلالات اضطراری و غیرمنتظره، تأخیر، ترافیک و تغییر زمان اتوبوس یا قطار را از قبل برنامه ‌ریزی کنید.

ناوبری زنده

در این اپلیکیشن شما می توانید به صورت زنده و آنلاین گام به گام مسیرهای اتوبوس و سایر مسیرهای حمل و نقل عمومی را با ناوبری زنده مشاهده کنید.

گزارش کاربران

در اپلیکیشن موویت کاربران می توانند مشکلاتی را که در ایستگاه‌ ها، خدمات خط و برنامه‌ ها پیدا شده گزارش ‌کنند تا دیگر کاربران نیز از این مشکل مطلع شوند.

ردیابی بر روی نقشه

از طریق نقشه ی اپلیکیشن موویت می توانید تمامی ایستگاه های مترو، اتوبوس، تراموا، ایستگاه های دوچرخه و اسکوتر را ببینید. این نقشه به صورت PDF در دسترس کاربران قرار می گیرد تا کاربران بتوانند به صورت آفلاین نیز از اطلاعات آن استفاده کنند.

مسیرهای دوچرخه سواری

علاوه بر برنامه‌ های سفر با اتوبوس، مترو، قطار، مسیرهای دوچرخه ‌سواری را نیز می توانید دریافت کنید. اگر دوچرخه سواری می کنید می توانیم مسیری را که شامل قطار یا اتوبوس باشد برنامه ریزی کنید.
همچنین می توانید از طریق این اپلیکیشن از سیستم اشتراک گذاری دوچرخه استفاده کنید، برای مثال شما در یک ایستگاه دوچرخه ای را کرایه می کنید و تا مسیری با آن حرکت کرده و از ادامه مسیر می بایست ادامه ی راه را پیاده بروید.
به همین خاطر دیگر احتیاجی به دوچرخه نخواهید داشت، بنابراین می توانید دوچرخه را با شخصی دیگری در نزدیکی همان منطقه به اشتراک بگذارید و دیگر مجبور نیستید برای تحویل دوچرخه به همان ایستگاه اول بازگردید.

چگونه بهترین مسیر را در اپلیکیشن موویت پیدا کنیم؟

یکی از جالب ‌ترین عملکردهای این اپلیکیشن ارائه کوتاه‌ ترین مسیر به کاربران خود است و آن را از طریق مسیرهای شهری محاسبه می‌ کند. 
برنامه موویت را روی تلفن همراه خود دانلود کنید و وقتی آن را باز کردید، به آن اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را بدهید.
در صفحه ی اصلی اپلیکیشن بهترین مسیر را با اتوبوس یا قطار انتخاب کند.
پس از تایپ مقصد در قسمت مشخص شده، می توانید بهترین و کوتاهترین مسیر را انتخاب کنید.
مسیر را با برنامه دنبال کنید.

نحوه مشاهده برنامه اتوبوس در موویت (Moovit)

اپلیکیشن موویت زمان واقعی از برنامه اتوبوس، قطار و مترو را اطلاع می دهد. در قسمت ایستگاه‌ ها در منوی پایینی، می ‌توانید ایستگاه‌ های نزدیک به موقعیت مکانی خود را ببینید و به آنها دسترسی داشته باشید.
برای مشاهده زمان رسیدن اتوبوس هایی که از نزدیکی محل شما عبور می کنند، روی "مشاهده ایستگاه های نزدیک" کلیک کنید. هنگام باز کردن ایستگاه اتوبوس، می توانید زمان رسیدن وسایل حمل و نقل را در زمان واقعی مشاهده کنید.

ردیابی مسیر در اپلیکیشن موویت

ردیابی مسیر در اپلیکیشن موویت

نقاط ضعف در اپلیکیشن موویت 

با نصب اپلیکیشن موویت بر روی تلفن همراه خود می توانید با مسافرت به کشورهای مختلف مسیر های خود را به راحتی و بدون نگرانی پیدا کنید، همچنین از وسایل حمل و نقل عمومی در کشورهای مختلف بهرهمند شوید و از پرداخت هزینه های بالا برای سوار شدن تاکسی جلوگیری کنید.
اما باید به شما بگوییم این اپلیکیشن دارای نقاط ضعفی نیز می باشد، یکی از نقاط ضعف مهم در اپلیکیشن موویت این است، که پایگاه داده‌ ها نام موقعیت‌ های مکانی وجود ندارد. 
برای مثال زمانی که نام ایستگاه یا آدرس را تایپ می کنید در جستجو نمایش داده می شود، لیکن زمانی که نام مغازه و یا رستورانی را جستجو می کنید امکان دارد یکبار و یا دوبار نمایش داده شود و دیگر در نوار جستجو نمایش داده نمی شود.
اما گوگل مپ بر خلاف موویت عمل می ‌کند و همه موقعیت ‌های مکانی را می ‌توانید به راحتی در آن پیدا کنید. از دیگر نقاط ضعف موویت این است، که این اپلیکیشن به زبان فارسی قابل استفاده نیست و کشور ایران در میان فهرست مناطقی که پوشش می دهند قرار ندارد.

سخن آخر

اگه شما جزو کسانی هستید که بیش تر وقت خود را در مسافرت به کشور های مختلف می گذرانید، ما به شما پیشنهاد می کنیم اپلیکیشن موویت را بر روی گوشی خود نصب کنید. این اپلیکیشن بر روی گوشی های اندروید و ios قابل نصب است.
با استفاده از این اپلیکیشن شما در کشورهای مختلف جهان و با زبان های مختلف می توانید مقاصد خود را با کمترین هزینه و صرف کمترین وقت پیدا کنید.
ما در این مقاله شما را با نحوه ی استفاده از اپلیکیشن موویت و امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار کاربران خود قرار می دهد آشنا کرده ایم. شما می توانید از طریق شارژ کیف پول آنلاین این اپلیکیشن هزینه های سفر خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید و همچنین از امکانات این اپلیکیشن بهرهمند شوید.
برای اطلاع از قیمت تور استانبول و قیمت تور لحظه آخری آنتالیا به سایت الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تور های مسافرتی را به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی اپلیکیشن موویت (Moovit)

آیا با اپلیکیشن موویت می توان مسیر وسایل حمل و نقل عمومی را دید؟

در اپلیکیشن موویت می توانید به صورت آنلاین گام به گام مسیرهای اتوبوس و سایر مسیرهای حمل و نقل عمومی را روی نقشه ببینید.

آیا اپلیکیشن موویت (Moovit) در ایران قابل دسترس است؟

خیر. این اپلیکیشن به زبان فارسی قابل استفاده نیست و کشور ایران در میان فهرست مناطقی که پوشش می دهند قرار ندارد.


درباره اپلیکیشن های ضروری در سفر بیشتر بخوانید:

8 اپلیکیشن مسافرتی که بدون اینترنت کار می کنند

بهترین برنامه تاکسی در ترکیه

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt