راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا

راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 شهریور ، 1401

راهنمای سفر به کلمبو در سریلانکا + عکس و اطلاعات سفر

کلمبو پایتخت سریلانکا در جنوب کشور هند قرار دارد، در این جزیره ی زیبا گردشگران می توانند از جنگل ها، کوه ها، مزارع چای و خط ساحلی آن دیدن کنند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کلمبو کجاست؟ کلمبو مرکز فرهنگی و پایتخت سریلانکا است، جزیره ای مسحور کننده که در بخش جنوبی کشور هند قرار دارد. کلمبو به طول 50 کیلومتر در امتداد ساحل غربی جزیره در یک تنگنای شهری طولانی و بی شکل کشیده شده است که اکنون خانه حدود سه میلیون نفر است.
در این جزیره گرمسیری زیبا گردشگران می توانند از جنگل ها، کوه ها، مزارع چای و خط ساحلی بهشت عبور کنند. برای جابجایی در کلمبو همچنین گردشگران می توانند از وسایل حمل و نقل از جمله اتوبوس، توک توک، موتور و یا تاکسی استفاده کنند.
چیزهای زیادی برای لذت بردن در کلمبو وجود دارد، از جمله آن ها می توان به فرهنگ غنی، غذاهای خوشمزه و متنوع، مذاهب و نژاد های گوناگون، جاهای دیدنی تاریخی، تفریحات متنوع، ماساژ درمانی و درمان گیاهی سنتی اشاره کرد. در ادامه به بررسی راهنمای سفر به کلمبو می پردازیم.

عکس شهر کلمبو در سریلانکا

عکس شهر کلمبو در سریلانکا

در کلمبو چه باید کرد؟

وقتی به کلمبو در سریلانکا سفر می کنید، از خود می پرسید که در کلمبو چه باید کرد و از کجا باید شروع کنیم ؟

1. تور اتوبوس شهری کلمبو

سوار رنگارنگ ‌ترین و هیجان ‌انگیزترین اتوبوس روباز کلمبو شوید و از گردش در داخل شهر کلمبو لذت ببرید. سوار شدن تور اتوبوس شهر یکلمبو یکی از جذاب ترین راه ها برای کشف میراث غنی پایتخت سریلانکا است. 

2. خرید در بازار پتا 

جذاب ترین منطقه کلمبو، بازار پتا است، یک منطقه بازار پرهیاهو که هنوز تجارت پر جنب و جوش خود را دارد. شبکه ای از خیابان های باریک پر از کالاهای رنگارنگ و متنوع از برندهای داخلی و بین المللی را خواهید دید.
برخی از خیابان ‌های این بازار به اقلام خاصی واگذار شده است، یکی از خیابان ‌های آن به فروش کالاهای چرمی، دیگری به اجناس خانگی و غیره اختصاص دارد. 
برخی از قدیمی‌ ترین و جالب‌ ترین ساختمان‌ های کلمبو در میان مغازه‌ ها و خیابان‌ های پرجمعیت پنهان شده‌ اند. در خیابان دوم این بازار ساختمان پتا و مسجد جامی ‌الالفار قرار دارد، که در سال 1909ساخته شده است رنگ این مسجد با راه‌ راه قرمز و سفید مانند کیک لایه ‌ای تمشک با مناره‌ های آب نباتی شکل است.

3. کلوب رویال گلف کلمبو

بازی گلف در قدیمی ترین باشگاه گلف سریلانکا یکی از بهترین کارهایی است که در شهر کلمبو می توانید انجام دهید. این زمین گلف 18 سوراخه که در زمین گلف اندرسون واقع شده است، چه آماتور باشد و چه حرفه ای، مکانی عالی برای گذراندن یک روز آرام در قلب پایتخت است.

4. پارک ویهاراماهادیوی کلمبو

یکی از مفرح ترین کارهایی که می توانید در کلمبو انجام دهید، بازدید از پارک معروف کلمبو پارک ویهاراماهادیوی است. این پارک  با داشتن یک باغ وحش بزرگ و غنی و یک پارک در محوطه خود مکانی عالی برای گذراندن یک روز رضایت بخش با دوستان و خانواده است.
شما می توانید به همراه دوستان و خانواده در این پارک به پیک نیک بپردازید و از آبشار ها، درمسیر های پیاده روی  لذت ببرید. این پارک در روز های دوشنبه تا یکشنبه 7 صبح تا 6 بعد از ظهر به روی عموم باز می باشد.

5. موزه ملی کلمبو

انتهای جنوبی پارک ویهاراماهادیوی، خانه موزه ملی قرار دارد. این موزه یک سازه استعماری سفید و زیبا می باشد، که در سال 1877 ساخته شده است.
این مجموعه یک نمای کلی از هنرها و صنایع دستی سریلانکا را ارائه می دهد، که با بودای آهکی از آنورادهاپورا شروع می شود، که در سر تا سرا این موزه نشسته است.

6. معبد بودایی گانگارامایا

برای آنهایی که در فکر این هستند که یک روز در کلمبو چه کاری انجام دهند، معابد کافی است تا شما را برای یک روز کامل مشغول نگه دارند. و از میان تمام معابد سریلانکا، تجربه یک تور از معبد معروف بودایی گانگارامایا کلمبو تجربه ای عالی برای بازدیدکنندگانی است، که با تهیه تور سریلانکا به این کشور دیدنی سفر کرده اند.
 این معبد که به عنوان نمونه ای از درخشش معماری در نظر گرفته می شود، تلفیقی از طرح های هندی، چینی و تایلندی را منعکس می کند.

7. باغ وحش دهیوالا در کلمبو

در حومه جنوبی کلمبو باغ وحش وسیع دهیوالا میزبان طیف وسیعی از حیات وحش و حیات پرندگان بین المللی است. در این باغ وحش می توانید جیوانات متنوعی از جمله سه نوع میمون محلی، سامبور و گوزن خالدار، خرس تنبل و پلنگ، و همچنین طیف گسترده ای از حیات پرندگان را ببینید.

دریاچه بیرا در کلمبو

دریاچه بیرا در کلمبو

8. دریاچه بیرا در کلمبو

بازدید از دریاچه معروف و آرام بیرا هنگام سفر به کلمبو یکی از کارهایی است که می توانید انجام دهید. قایق سواری با قایق قو در دریاچه بیرا که درست در قلب شهر قرار دارد، بسیار لذت بخش است.
در میان آب ‌های درخشان این دریاچه قایق سواری کنید و از مناظر دیدنی مانند معبد Seema Malaka دیدن کنید.

9. ساحل کوه لاوینیا در کلمبو

ساحل کوه لاوینیا در استان غربی کلمبو واقع شده است، این نوار ساحلی با تعداد زیادی رستوران و کافه احاطه شده است. مکانی عالی برای لذت بردن از برخی از بهترین غذاهای دریایی و همچنین غذاهای خیابانی است. 

10. اسپای آیورودا

زمانی که به سریلانکا سفر می کنید به هیج وجه نباید اسپای آیورودا را از دست بدهید. تعادل کامل بین سلامت روحی و جسمی در درمان آیورودا در کلمبو آرامش کاملی را به شما می دهد.

11. غواصی در کلمبو

غواصی در آب های شفاف یکی از بهترین کارهایی است که می توان در کلمبو، سریلانکا انجام داد. برخی از بهترین مکان‌ ها برای غواصی عبارتند از Medhufaru، Cargo Wreck، Nilgiri Drug و Palagala می باشند. مراکز غواصی در کلمبو دارای گواهینامه هستند و بنابراین غواصی ایمن است. 

12. مزارع چای کلمبو

اگر به دنبال کارهای منحصر به فرد برای انجام دادن در کلمبو هستید، تورهای چای در شهر کلمبو یکی از جذاب ترین کارهایی است، که باید در لیست شما باشد. 
این کشور به خاطر انواع چای شناخته شده است. می توانید در این تورها در مورد فرآیند تولید چای بیاموزید و برخی از بهترین انواع چای و گیاهان دارویی را به خانه بیاورید.

13. غذای خیابانی 

اگر به کلمبو سفر می کنید، باید غذاهای خیابانی آن را حتما امتحان کنید. در کلمبو می توانید از خوردن غذاهای خیابانی مانند سمبوسه در ایستگاه راه‌آهن پتا، و غذاهای هوس انگیز رنگارنگ سریلانکایی بچشید و لذت ببرید.

وسایل حمل و نقل در کلمبو

اگرچه سریلانکا از نظر اندازه نسبتا کوچک است، اما سفر در اطراف جزیره می تواند خسته کننده و وقت گیر باشد. به استثنای بزرگراه این و جاده ‌های باریک و ترافیک آن شما را خسته می کنید.
گردشگران برای اینکه بتوانند به راحتی در این شهر رفت آمد کنند از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، توک توک و ریشکا استفاده می کنند.
همچنین کرایه خودرو از چندین آژانس بین المللی نیز در دسترس است. ریکشاهای موتوری نیز به راحتی در شهرها و روستاها برای کرایه در دسترس هستند. 
قطارها کلمبو نیز اکثر شهر های توریستی را به یکدیگر متصل می کنند، یک شبکه اتوبوسرانی گسترده در سراسر جزیره وجود دارد. اگرچه اکثر اتوبوس ها چندان راحت نیستند و در طول مسیر توقف های زیادی انجام می دهند، اما از لحاظ هزینه و امنیت وسایل مناسبی هستند.
تاکسی های کلمبو دارای رنگ های زرد و پلاک های قرمز و سفید هستند. در کلمبو، تاکسی ‌ها دارای تاکسی متر هستند
توک توک ها نیز برای سفرهای کوتاه در داخل شهرها ایده آل است و برای گشت و گذارهای کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند.
هزینه حمل و نقل در کلمبو برای بلیط تک سفره اتوبوس ۲۰ روپیه،هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۱۰۰۰ روپیه و هزینه ی ورودی تاکسی 50 روپیه و به ازای هر یک کیلومتر ۴۵ روپیه سریلانکا به مبلغ آن اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۱۲۰ روپیه سریلانکا باید پرداخت نمایید.

جنگل های کلمبو در سریلانکا

جنگل های کلمبو در سریلانکا

بهترین زمان برای بازدید از کلمبو در سریلانکا

دارای آب و هوای استاوایی است. که درجه دمادر تمام طول سال نسبتاً ثابت است، مناطق ساحلی دارای میانگین دمای 25-30 درجه سانتیگراد هستند. 
سریلانکا تنها در فصل های بارانی سال دارای آب و هوای متفاوتی هستند. فصل بارندگی در سریلانکا از ماه آبان تا دی طول می ‌کشد. 
بهترین زمان سفر به سریلانکا سریلانکا در فصول خشک و گرم است. به منظور سفر به شهر کلمبو با توجه به این که شرایط آب و هوایی آن در اکثر روزهای سال یکسال است برنامه ریزی به منظور سفر هیچ محدودیتی نخواهید داشت. 

هزینه های اقامت در کلمبو

شما می توانید برای اقامت در کلمبو بسته به بودجه ی خود در هتل های لوکس و مدرن، مسافرخانه ها و هاستل ها اقامت کنید. هر کدام از این اقامتگاه ها دارای امکانات متنوعی است. 
هاستل ها از لحاظ قیمتی و امکانات از هتل ها ارزان تر وامکانات کمتری دارند. از جمله هتل های پیشنهادی در شهر کلمبوهتل Cinnamon Grand، هتل Cinnamon Lakeside هستند.

هزینه ی خورد و خوراک در کلمبو

گردشگرانی که به شهر کلمبو سریلانکا سفر می کنند، مایل هستند که از غذاهای سنتی این کشور میل کنند. برای داشتن یک وعده غذایی در یک رستوران های ارزان قیمت کلمبو هر نفر باید مبلغ ۳۰۰ روپیه سریلانکا بپردازد.
همچنین برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان های متوسط کلمبو نیز هر نفر باید مبلغ ۲  هزار روپیه سریلانکا پرداخت کند.
گردشگران همچنین می توانند ازرستوران های زنجیره ای مک دونالد در شهر کلمبو استفاده کنند و هزینه ی کمتری را برای خوردن غذا پرداخت کنند. 
برای تهیه آب معدنی در کشور سریلانکا می بایست مبلغ  ۴۸ روپیه سریلانکا بپردازید و برای میل کردن یک فنجان قهوه میل باید مبلغ ۳۴ روپیه سریلانکا بپردازید.

غذاهای محبوب در کلمبو

اگر مایل هستید از غذاهای محلی و محبوب کشور رنگارنگ سریلانکا میل کنید، ما در ادامه به چند مورد از آن ها شاره می کنیم.

خورشت سبزیجات

از جمله غذاهای اولیه در کشور سریلانکا خورشت های معطر و فصلی است، که هر کدام از آن ها دارای عطر و طعمی مخصوص به خود می باشد این خورشت ها هر کدام در فصل خود  درست می شوند.

غذای Gotu Kola Kanda

یکی از غذاهای محلی و مقوی کلمبو غذای Gotu Kola Kanda است، که بخشی از آن سوپ و بخش دیگر آن حبوبات است. این غذا که از سبزیجات جنگلی سریلانکا و برنج درست می شود دارای خواص بسیار زیادی است.

غذای Dhal

غذای Dhal در واقع یک نوع خورشت عدس است و جزو غذاهای اصلی و محلی سریلانکا بحساب می آید. این غذا در کنار غذاهای دیگری مانند برنج خورده می شود.

غذاهای کلمبو در سریلانکا

غذاهای کلمبو در سریلانکا

غذای Lamprais

غذای Lamprais نوعی کوفته است، که از گوشت و خوراک گوشت با ادویه های متنوعی مانند هل و دارچین مزه دار شده است و با برنج ترکیب و در داخل یک برگ موز پیچیده و به آرامی پخته می شوند.

سخن آخر

کلمبو پاینخت غنی و زیبای کشور سریلانکا است، که هر ساله میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است. کلمبو فقط یک پایتخت نیست، بلکه این شهر دارای میراث غنی استعماری، برخی از بهترین مکان‌های غذایی کشور، و معماری شگفت‌انگیزی است.
این شهر به دلیل تنوع فرهنگی و نژادی، غذاهای لذیذ و رنگارنگ، مزارع چای، جاهای دیدنی تاریخی، تفریحات متنوع ، ماساژ درمانی و درمان گیاهی و اسپا آیورودا بسیار معروف است.
از جمله جاهای دیدنی و معروف کلمبو می توان به باغ وحش دهیوالا، ساحل کوه لاوینیا، دریاچه بیرا در کلمبو، موزه ملی کلمبو و ... اشاره کرد.
شما همچنین می توانید در آب های شفاف این کشور به غواصی بپردازید و از غذاهای خیابانی شهر کلمبو میل کنید. برای گردش در داخل شهر کلمبو می توانید برای کاهش هزینه ها از وسایل حمل و نقل عمومی ارزان قیمت مانند اتوبوس، توکتوک استفاده کنید.
برای داشتن یک اقامت خوب چندین گزینه پیش رو دارید، می توانید در یک هتل لوکس و شیک و یا در یک هاستل و یا مهمان خانه ی ارزان قیمت بسته به بودجه خود اقامت کنید.
برای خرید ارزان تور مالدیو به آژانس هواپیمایی الفبای سفر مراجعه کنید و خرید های خود را بدون دغدغه و به صورت آنلاین تهیه کنید.

سوالات متداول درباره ی سفر به کلمبو در سریلانکا

کلمبو کجاست؟

کلمبو مرکز فرهنگی و پایتخت سریلانکا است، جزیره ای مسحور کننده که در بخش جنوبی کشور هند قرار دارد.

جاهای دیدنی معروف در کلمبو کدامند؟

از جمله جاهای دیدنی معروف کلمبو بازار پتا، پارک ویهاراماهادیوی، موزه ملی، معبد بودایی گانگارا، ساحل کوه لاوینیا و مزارع چای است.


در ادامه درباره سریلانکا بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به سریلانکا

شهرهای دیدنی سریلانکا

مالدیو بهتره یا سریلانکا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt