آشنایی با ورزشگاه احمد بن علی

آشنایی با ورزشگاه احمد بن علی

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 دی ، 1401

آشنایی با ورزشگاه احمد بن علی (الریان قطر)

ورزشگاه احمد بن علی که با نام استادیوم الریان نیز شناخته می شود، یکی از مکان های بازی جام جهانی 2022 قطر است. در سال 2020 افتتاح شد. این ورزشگاه میزبان بازی ایران و ولز می باشد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تاریخچه و شرح استادیوم احمد بن علی 

ورزشگاه احمد بن علی که با نام استادیوم الریان نیز شناخته می شود، یکی از مکان های بازی جام جهانی 2022 قطر است. در سال 2020 افتتاح شد.
این ورزشگاه به جای استادیوم قدیمی احمد بن علی، محل استقرار الریان SC ساخته شد. در ابتدا برنامه توسعه و بازسازی استادیوم موجود بود، اما در نهایت آنها یک استادیوم کاملا جدید ساختند.
آخرین بازی در ورزشگاه قدیم در سال 2014 برگزار شد که به دنبال آن تخریب شد و کارهای آماده سازی برای ورزشگاه جدید آغاز شد. طرح های نهایی در سال 2015 ارائه شد و کار فونداسیون در اواخر سال 2016 آغاز شد.

تور جام جهانی قطر وعده ما به شما برای تماشای بازی های پرهیجان

ورزشگاه احمد بن علی در تاریخ 18 دسامبر 2020 با دیدار فینال امیر کاپ بین السد و العربی (2-1) رسما افتتاح شد. چند ماه بعد این ورزشگاه یکی از دو مکان برگزاری جام جهانی باشگاه‌های فوتبال در سال 2020 در کنار استادیوم شهر آموزش بود که به دلیل همه‌گیری کووید-19 در اوایل سال 2021 برگزار شد. میزبان یکی از دو نیمه نهایی بود.
برای جام جهانی این ورزشگاه تقریباً 40000 صندلی خواهد داشت. پس از جام جهانی، تقریباً نیمی از آنها دوباره حذف خواهند شد و در نتیجه ظرفیت 21000 نفر خواهد بود.
ویژگی برجسته آن نمایی است که نمادهای مختلف فرهنگ قطر را در خود جای داده و از تپه های شنی صحرای مجاور الهام گرفته شده است.
در طول جام جهانی، این ورزشگاه قرار است میزبان پنج بازی دور اول گروهی و یک بازی مرحله یک شانزدهم نهایی باشد.

نمایی از استادیوم احمد بن علی

نمایی از استادیوم احمد بن علی


چگونه به ورزشگاه احمد بن علی برویم

ورزشگاه احمد بن علی در حومه الریان در حاشیه شرقی منطقه شهری دوحه واقع شده است. فاصله تا مرکز دوحه حدود 20 کیلومتر است.

با مترو می توانید به راحتی از مرکز دوحه به استادیوم برسید. ایستگاه مترو Al Riffa در فاصله کوتاهی از استادیوم قرار دارد. این آخرین ایستگاه در خط تازه ساخته شده گرین است که می تواند در مرکز دوحه سوار شود. سفر از ایستگاه البیدا حدود 25 دقیقه طول می کشد. در راه، از استادیوم شهر آموزش در الریان عبور می کنید.
از مقاصد شمالی‌تر در امتداد خلیج مانند The Pearl، انتقال از خط قرمز مورد نیاز است. انتقال در ایستگاه البیدا.

دسته بندی بلیط ورزشگاه احمد بن علی 

چهار دسته بلیط برای جام جهانی 2022 قطر وجود دارد:

رده 1 بالاترین قیمت را دارد و در مناطق پربازدید در استادیوم قرار دارد.
رده های 2 و 3 خارج از منطقه دسته 1 قرار دارند.
رده 4 مقرون به صرفه ترین دسته است و منحصراً برای ساکنان قطر رزرو شده است*
* ساکنان قطر به هر فردی اطلاق می شود که به طور قانونی به طور دائم یا موقت در قطر اقامت داشته باشد، از جمله شهروندان قطری و شهروندان سایر کشورها (به همراه چنین شهروندان خارجی، از جمله، افرادی که به طور قانونی در قطر کار می کنند).

سکوهای استادیوم احمد بن علی

جایگاه های استادیوم احمدبن علی

بازی هایی که در استادیوم احمد بن علی برگزار می شوند

21 نوامبر  ایالات متحده – ولز گروه B
23 نوامبر  بلژیک – انادا گروه F
25 نوامبر  ولز – ایران گروه B
27 نوامبر  ژاپن– کاستاریکا یا  نیوزیلند گروه E
29 نوامبر  انگلیس – ولز گروه B
1 دسامبر  کرواسی – بلژیک گروه  F
3 دسامبر تیم اول گروه C– تیم دوم گروه D

تماشای مسابقات جام جهانی با تور قطر الفبای سفر

طرح ورزشگاه احمد بن علی 

طراحی ورزشگاه احمد بن علی در الریان داستان قطر است. بارزترین ویژگی آن یک نمای درخشان است که از الگوهایی تشکیل شده است که جنبه های مختلف کشور را مشخص می کند: اهمیت خانواده، زیبایی کویر، گیاهان و جانوران بومی و همچنین تجارت محلی و بین المللی. شکل پنجم، یک سپر، همه چیزهای دیگر را گرد هم می آورد و نشان دهنده قدرت و وحدتی است که به ویژه مربوط به شهر الریان است.

طرفداران می توانند با استفاده از متروی دوحه به محل برگزاری مسابقه برسند. ایستگاه الریفا، در خط سبز، در چند قدمی استادیوم قرار دارد.

این نمای منحصربه‌فرد در اطراف یک ساختار نشستن فشرده قرار گرفته است که فضای الکتریکی را تضمین می‌کند و به همه 40000 طرفدار اجازه می‌دهد بیش از هر زمان دیگری به فعالیت در زمین نزدیک‌تر شوند. این فن ها توسط یک سایبان سبک وزن و سیستم های خنک کننده پیشرفته در برابر عناصر محافظت می شوند و به آنها اجازه می دهد از هر مسابقه در راحتی کامل لذت ببرند.

برنامه بازی ها در استادیوم احمدبن علی
برنامه بازی های جام جهانی قطر در استادیوم احمد بن علی

آشنایی با استادیوم الخلیفه میزبان دیدار ایران و انگلیس

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt