استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر | همه اطلاعات + تصاویر

استادیوم های جام جهانی 2022 در قطر که به عنوان میزبان جام جهانی تمرکز قابل توجهی را برای ساخت استادیوم های جدید و همچنین بازسازی استادیوم های موجود انجام داده است را بشناسید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قطر به عنوان میزبان جام جهانی در سال 2022، تمرکز قابل توجهی را برای ساخت استادیوم های جدید و همچنین بازسازی استادیوم های موجود انجام داده است. جام جهانی یک رویداد جهانی است و قطر تمام اقدامات لازم را انجام داده است تا مطمئن شود جام جهانی 2022 یکی از خاطره انگیزترین جام جهانی است. اگر قصد دارید تور قطر جام جهانی را برای تماشای بازی ها خریداری کنید حتما ادامه بخش را بخوانید.
قطر در جام جهانی چند استادیوم دارد؟ برای جام جهانی 2022 قطر از 8 استادیوم استفاده می شود که عبارتند از:

1.استادیوم بین المللی خلیفه

استادیوم خلیفه در سال 1976 در دوحه، پایتخت قطر ساخته شد و نام آن به نام خلیفه بن احمد آل ثانی، امیر سابق قطر گرفته شده است.
از آنجایی که این استادیوم از قبل وجود داشت، پس از بازگشایی رسمی آن در سال 2017، ورزشگاه به راحتی عنوان اولین استادیوم آماده مسابقات جام جهانی را به خود اختصاص داد. زیرا فقط نیاز به بازسازی داشت و نیازی به ساخت و ساز نداشت. 
این استادیوم با ظرفیت 48000 صندلی که از ظرفیت 20000 صندلی اولیه به روز شده بود، اکنون ظرفیت آن افزایش یافته برای میزبانی مسابقات جام جهانی امکانات لازم را دارد.

مسابقات جام جهانی

استادیوم بین المللی خلیفه میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود، زیرا ظرفیت آن بسیار کمتر از سایر استادیوم ها مانند استادیوم لوسیل است.

محل قرارگیری استادیوم

این استادیوم در منطقه آسپایر که به نام شهر ورزشی دوحه نیز شناخته می شود، در حدود 8 کیلومتری (5 مایلی) از منطقه تجاری مرکزی دوحه در منطقه الواب واقع شده است.

طرح استادیوم

Arup & Associates، یک شرکت مهندسی بین‌المللی مستقر در لندن، وظیفه طراحی ساختاری و توسعه بازسازی استادیوم را بر عهده داشت. آنها استادیوم را با طاق نورپردازی مشخص و سقف تماشایی و در عین حال ظریف تغییر دادند، با طاق های دوگانه جدید که برای نشان دادن تداوم طراحی شده اند، و طراحی سایبان سقف جدید خنک کننده را برای ورزشگاه فراهم می کند.
قسمت‌های نشیمن با استفاده از فناوری پیشرفته خنک‌کننده آب و هوا کنترل می‌شوند و توسط یک سایبان بالای سر از عناصر محافظت می‌شوند.

2. ورزشگاه الجنوب

الجنوب یکی دیگر از ورزشگاه‌های تازه‌ساخت با ظرفیت 40000 نفر بود و به یک ورزشگاه دائمی در الوکره تبدیل شد.

مسابقات جام جهانی

ورزشگاه الجنوب میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

محل قرارگیری استادیوم

این ورزشگاه در شهر الوکره، شهری در بخش جنوبی قطر قرار دارد. منطقه اطراف یکی از قدیمی ترین جوامع قطر است و برای قرن ها مرکز ماهیگیری و غواصی مروارید بوده است.

طرح استادیوم 

طراحی شده توسط AECOM در همکاری با معماران زاها حدید که طراحی منحنی های روان و منحنی های زیبا، نمادی از قایق های سنتی شناور در خلیج است.

این طراحی به خنک نگه داشتن استادیوم به روشی سازگار با محیط زیست از طریق سبک آیرودینامیکی آن، با سایه ارائه شده توسط سقف کمک می کند و انرژی مورد نیاز برای سیستم های خنک کننده اضافی را کاهش می دهد.

3. ورزشگاه راس ابو عبود

استادیوم راس ابو عبود یک استادیوم 40000 نفری با اهداف طراحی هوشمندانه است که امکان ساخت سریع‌تر را نسبت به سایر استادیوم‌هایی که برای جام جهانی ساخته می‌شوند، فراهم می‌کند.

مسابقات جام جهانی

ورزشگاه راس ابوعود میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

محل قرارگیری استادیوم 

واقع در مقابل خط افق خلیج غربی دوحه در امتداد خط ساحلی خلیج فارس و حدود 1.5 کیلومتر (1 مایل) تا فرودگاه بین‌المللی اصلی قطر، فرودگاه بین‌المللی حامد دوحه. یک توقف جدید در خط طلایی قطر ریلز، با اضافه شدن یک ایستگاه تاکسی آبی بالقوه، استادیوم را به راحتی قابل دسترسی خواهد کرد.

طرح استادیوم 

طراحی این استادیوم توسط معماران Fenwick Iribarren انجام شد و تمرکز آن بر ساخت آسان استادیوم راس ابو عبود و سپس برچیدن آن پس از جام جهانی بود.
با در نظر گرفتن این موضوع، این طرح از یک سری کانتینرهای حمل و نقل تغییر یافته ساخته شد که در یک چارچوب فولادی قرار داشتند و به استادیوم اجازه می داد تا به سرعت مونتاژ، جداسازی و سپس در مکانی جدید پس از پایان رویداد سرهم شود.
طراحی مدولار از بلوک های ساختمانی پیش ساخته در ساخت خود استفاده می کند که برابر با مواد کمتر استفاده شده است، در نتیجه ضایعات و زباله ها را به حداقل می رساند.
موقعیت استادیوم در امتداد خط ساحلی خلیج فارس نسیم خنک کننده طبیعی را برای کاهش هزینه های سیستم های خنک کننده پیشرفته استادیوم فراهم می کند.

4. ورزشگاه لوسیل

ورزشگاه Lusail که درست خارج از پایتخت دوحه در شهر Lusail قرار دارد، میزبان مراسم افتتاحیه، بازی افتتاحیه و فینال جام جهانی خواهد بود. ورزشگاه Lusail با ظرفیت 80000 صندلی، بزرگترین محل برگزاری جام جهانی قطر خواهد بود.

مسابقات جام جهانی

ورزشگاه لوسل میزبان بازی فینال جام جهانی و همچنین میزبانی مراسم افتتاحیه و افتتاحیه خواهد بود.

محل قرارگیری استادیوم 

این استادیوم در حومه دوحه و در 15 کیلومتری شمال دوحه واقع شده است.

طرح استادیوم 

طراحی این استادیوم باشکوه از تداخل نور خورشید و سایه که مشخصه فانوس فنار است الهام گرفته شده است. شکل و نمای آن منعکس کننده نقوش تزئینی پیچیده روی کاسه ها، ظروف و سایر آثار هنری است که در سراسر جهان عرب و اسلام در طول افزایش تمدن در منطقه یافت می شود.

5.ورزشگاه الریان

ورزشگاه الریان در محل استادیوم قدیمی احمد بن علی، محل قبلی باشگاه ورزشی الریان قطر ساخته شده است و ظرفیت 40000 صندلی دارد.

مسابقات جام جهانی

ورزشگاه الریان میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

محل قرارگیری استادیوم 

ورزشگاه الریان در حومه شهر دوحه در شهر الریان قرار دارد.

طرح استادیوم 

ورزشگاه الریان نمادهای فرهنگ قطر را در نمای تماشایی خود گنجانده است. امکانات اطراف محل برگزاری نیز آینه ای از کشور است، با سازه های تپه شنی شکل که یادآور سرزمین های زیبای وحشی در غرب است.
در ساخت مکان ها از مصالح و شیوه های ساختمانی سازگار با محیط زیست استفاده شد. برخی از مصالح مورد استفاده در ساخت و ساز از استادیوم قدیمی احمد بن علی است و بقیه بقایای استادیوم قدیمی در صورت امکان بازیافت می شوند (تا 80 درصد).
این استادیوم از فناوری‌های خنک‌کننده خلاقانه استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که تماشاگران محیطی راحت برای تماشای مسابقات فوتبال فراهم می‌کنند.

6. ورزشگاه الثومه

استادیوم الثومه یک استادیوم 40000 نفری با طراحی مبتنی بر کلاه سنتی مردان عرب است.

مسابقات جام جهانی

ورزشگاه الثومه میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود.

محل قرارگیری استادیوم 

ورزشگاه Al Thumama در حومه دوحه در حدود 12 کیلومتری (7 مایلی) جنوب واقع شده است.

طرح استادیوم 

این استادیوم یک تصویر معماری از گاهفیا، کلاه استانداردی است که مردان عرب بر سر می‌گذارند. طراحی منحصر به فرد مکان برنده جایزه پروژه های آینده بررسی معماری در سال 2019 شد. گاهفیا لایه ای اساسی از لباس های معمولی منطقه را تشکیل می دهد. این همچنین نشانی از عزت و استقلال است، یک قیاس ایده آل برای قطر و در نتیجه منطقه اطراف.

ورزشگاه آل بیت

ورزشگاه آل بیت در شهر الخور یکی از شهرهای شمالی قطر با ظرفیت 60000 نفر و سقف جمع شونده واقع شده است.

مسابقات جام جهانی

ورزشگاه آل بیت میزبان مسابقات جام جهانی تا مرحله نیمه نهایی خواهد بود.

محل قرارگیری استادیوم 

شهر الخور 35 کیلومتر (21 مایل) از شهر دوحه فاصله دارد و به دلیل غواصی و ماهیگیری مروارید معروف است.

طرح استادیوم 

نمای بیرونی استادیوم به گونه ای طراحی شده است که شبیه چادرهای مورد استفاده در بیابان های قطر باشد و این سازه غول پیکر چادری کل استادیوم را پوشانده است. ساخت استادیوم در راستای توسعه سازگار با محیط زیست برای به حداقل رساندن تأثیر بر محیط زیست است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt