جشن آب ارمنستان

جشن آب ارمنستان 140۳؛ یکی از هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های دنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 فروردین ، 1403

جشن آب ارمنستان ۱۴۰۳ | زمان برگزاری + تصاویر

جشنواره آب ارمنستان از هیجان‌انگیزترین فستیوال‌های ارمنستان است. تاریخ جشن آب ارمنستان 140۳ + عکس و اطلاعات کامل را اینجا بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

احتمالاً بسیاری از شما تمایل دارید در ماه جولای به ارمنستان بروید، اما تصور هوای گرم و طاقت‌فرسای این کشور شما را کلافه می‌کند. برخلاف این تصور، ارمنستان در ماه جولای یکی از محبوب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تعطیلات تابستانی خود را سپری می‌کند. تابه‌حال نام جشن وارداوار ارمنستان یا جشن آب ارمنستان را شنیده‌اید؟ جشنواره آب وارداوار، یکی از معروف‌ترین و دیدنی‌ترین جشنواره‌های آب ارمنستان است که در آن مردم روی یکدیگر آب می‌ریزند. مردم ارمنستان در جشن آب پاشان در کنار آب‌بازی، به رقص و پای‌کوبی و شادی می‌پردازند. در این مقاله از سری مقاله‌های مجله الفبای سفر شما را با جشن آب ارمنستان ۱۴۰۳ آشنا می‌کنیم تا علاقه‌مندان به تور ارمنستان تابستان از این فستیوال اطلاعات کامل داشته باشند. خواندن این متن 5 دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد، اما شما را به‌طور کامل با فستیوال آب‌پاشان ارمنستان آشنا می‌کند.

جشن آب پاشان ایروان ارمنستان

جشن آب پاشان ایروان ارمنستان

تاریخچه جشن آب‌پاشان ارمنستان؛ سنتی مسیحی سرشار از هیجان و شادی

اگر برای شما نیز این سؤال پیش آمده است که «جشن اب ارمنستان چیست» باید بدانید که این فستیوال ریشه‌ی سنتی و مذهبی دارد. جشن وارداوار یک سنت مسیحی است و تاریخ وارداوار به دوران بت‌پرستی برمی‌گردد. جشنواره باستانی آب‌پاشان ارمنستان به‌طور سنتی با خدای Astghik همراه است که الهه آب، زیبایی، عشق و باروری بود. جشن‌های مربوط به برگزاری مراسم مذهبی آستقیک در اصل Vartavar نام‌گذاری شد؛ چراکه ارامنه گل‌های رز او را به‌عنوان یک جشن تقدیم می‌کردند.

کلمه‌ی vart در ارمنی به معنای «گل سرخ» و var به معنای «برخاستن» است؛ به همین دلیل این رویداد در زمان برداشت جشن گرفته شد. در حال حاضر، وارداور 98 روز (14 هفته) بعد از عید پاک جشن گرفته می‌شود. اوج هیجان جشن آب‌پاشان ارمنستان آنجاست که مردم سطل آب را از بالکن‌ها به سمت عابران پیاده می‌ریزند. بسیاری از ایرانیان تور جشن آب ارمنستان را خریداری می‌کنند تا به این جشن وصف‌نشدنی برسند. اگر به‌دنبال کارگزار تور ارمنستان ویژه جشن آب می‌گردید، آژانس مسافرتی الفبای سفر این تور را برگزار می‌کند.

تور جشن آب بازی ارمنستان

هیجان و تفریح در ایروان با تور جشن آب بازی ارمنستان

تاریخ جشن آب ارمنستان ۱۴۰۳؛ 98 روز بعد از عید پاک

قرار است به سؤال پرتکرار شما مبنی‌بر اینکه «جشن آب ارمنستان چه تاریخی است» در این بخش پاسخ دهیم. جشن وارداوار 98 روز بعد از عید پاک برگزار می‌شود، اما جشن آب ارمنستان تاریخ و زمان گوناگونی در برخی مناطق و استان‌ها دارد. در ادامه، تاریخ برگزاری جشن آب‌پاشان را در سال‌های مختلف را برای شما لیست کرده‌ایم.  

سالروز
20247 ژوئیه
202316 ژوئیه
202224 ژوئیه
202111 ژوئیه
202019 ژوئیه

جشن وارتاوار ارمنستان ۲۰۲۴ در تاریخ ۷ جولای برگزار می‌شود و تور ارمنستان ویژه جشن آب طرفداران پروپاقرص و فراوانی دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید زمینی به ارمنستان بروید، تور زمینی ارمنستان جشن آب بهترین پیشنهاد برای شماست.

نحوه برگزاری جشنواره آب وارداوار ارمنستان ۱۴۰۳

در روز وارداوار در ارمنستان، كودكان و نوجوانان در کوچه‌ها و خیابان‌ها به‌طرز جالبی سطل‌های پر از آب دستشان را روی یکدیگر می‌ریزند. نکته‌ی جالب اینجاست که اغلب بزرگسالان نیز به این سرگرمی می‌پیوندند. در این روز هیچ‌کس مجاز نیست احساس آزار و ناراحتی کند و همه باید در این جشن به شادی و خوشحالی بپردازند. جشن آب‌پاشان نمادی از خلوص است و مردم در این جشن به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند. همچنین اجرای آواز محلی، بازی‌های سنتی و آزاد کردن کبوترها در کنار اجرای نمایش بومی جزئی فعالیت‌هایی است که مردم ارمنستان در جشن آب‌پاشان انجام می‌دهند.

برخی از فستیوال‌ها و جشنواره‌های معروف ارمنستان

ماهیت برگزاری فستیوال آب پاشان؛ نماد پاکی  وشفابخشی

در روز جشن آب‌بازی ارمنستان، ریختن آب نوعی تقسیم حس خوب خنکی در یک روز گرم تابستان است. در حال حاضر، فستیوال وارداوار نماد پاکی و شفابخشی است؛ بنابراین اگر کسی یک سطل آب خنک را روی سر شما ریخت، احساس آسیب و ناامیدی نکنید.

اگر بعد از یک سال کاری سخت و خسته‌کننده به‌دنبال تفریح و شادی هستید، تور ارمنستان جشن اب را خریداری کنید و با خرید یک سطل آب در ایروان، با مردم این شهر همراه شوید و از تعطیلات و هیجان این روز به‌خوبی استفاده کنید. تعطیلات تابستانی در کنار خانواده با تور ارمنستان تابستان بیشتر خوش می‌گذرد.

فستیوال تابستانی وارداوار

لذت و شادی مسافران تور ارمنستان و مردم این کشور در فستیوال وارداوار

آژانس الفبای سفر؛ مجری مستقیم تور جشن آب بازی ارمنستان ۱۴۰۳

در این مقاله از مجله الفبای سفر، برای شما درباره جشن آب ارمنستان صحبت کردیم. اگر به‌دنبال بهانه‌ای برای رفتن به ارمنستان هستید، تور جشن آب بازی ارمنستان یکی از بهانه‌های خوب برای آمدن به ارمنستان است. با خرید تور جشن آب ارمنستان علاوه‌بر اینکه از فرهنگ غنی و بناهای دیدنی ارمنستان دیدن می‌کنید، روزی پر از هیجان را در ایروان همراه با آژانس مسافرتی الفبای سفر و تور ارمنستان سپری خواهید کرد.

برای خرید تور جشن اب ارمنستان می‌توانید به بخش تور ارمنستان در سایت الفبای سفر مراجعه کنید. همچنین کارشناسان الفبای سفر پاسخگوی سؤالات شما در ارتباط با تور وارداوار هستند.


سوالات متداول:

ـ جشن وارداوار ارمنستان چیست؟

وارداوار یا وارتاوار یک جشنواره در کشور ارمنستان است که مردم در این فستیوال با سطل روی یکدیگر آب می‌ریزند. همچنین مردم همشین ترکیه، که یک گروه اکثریت مسلمان و ارمنی‌تبار هستند، این جشنواره را برگزار می‌کنند.

ـ جشن آب ارمنستان در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

جشن آب‌پاشان ارمنستان 98 روز (14 هفته) بعد از عید پاک جشن برگزار می‌شود. در سال 2023، جشن آب در 16 جولای انجام می‌شود.

ـ در جشن وارداوار چه برنامه‌هایی انجام می‌شود؟

در جشن آب ارمنستان مردم در کنار آب‌بازی، به رقص و پای‌کوبی می‌پردازند و بازی‌های سنتی و نمایش محلی انجام می‌دهند. همچنین مردم در این روز کبوترها را آزاد می‌کنند.  

ـ آیا با تور تابستانی ارمنستان امکان شرکت در فستیوال وارداوار وجود دارد؟

بله؛ شما می‌توانید با تور ارمنستان به ایروان بروید و در این جشنواره شرکت کنید.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt