مهاجرت به کانادا از افغانستان پس از حمله طالبان

مهاجرت به کانادا از افغانستان پس از حمله طالبان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 شهریور ، 1400

مهاجرت به کانادا از افغانستان پس از حمله طالبان

مهاجرت به کانادا از افغانستان پس از حمله طالبان در پی آن است که کانادا قصد دارد 20 هزار مهاجر افغانی مخصوصا آن دسته از افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند را جذب کند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کانادا 20 هزار مهاجر افغانی را جذب می کند

با بدتر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان و تصرف پایتخت و مهم ترین شهر این کشور توسط طالبان ، مردم خانه های خود را ترک کرده تا به نقاط نسبتاً امن تری برسند. در همین راستا کانادا روز جمعه اعلام کرد که 20000 پناهنده آسیب پذیر از افغانستان را که با تهدید مستقیم حملات سریع طالبان در هفته های اخیر مواجه هستند ، پذیرش می کند.

مارکو مندچینو ، وزیر مهاجرت کانادا با توجه به این که مهاجرت به کانادا از افغانستان پس از حمله طالبان در دستور کار قرار گرفت گفت با اعلام تصمیم دولت فدرال برای گسترش برنامه اسکان پناهندگان ، تمرکز بر کسانی است که متعلق به گروه هایی که در معرض آزار و اذیت طالبان مانند رهبران زن ، کارگران حقوق بشر و خبرنگاران می باشد.
لازم به ذکر است این قانون مهاجرت از افغانستان به کانادا هم افرادی را که می خواهند افغانستان را ترک کنند و هم افرادی را که قبلاً در کشورهای همسایه قرار دارند ، تحت پوشش قرار می دهد. وزیر مهاجرت کانادا ، مارکو مندچینو ، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی از روند اسکان مجدد خبر داد و افزود که با تصرف طالبان بر شهرها و استانها ، کانادا 'نمی تواند بیکار بایستد'. این پیشرفت سریع باعث افزایش پناهندگان شده و ترس را در میان افرادی که با دولتها یا سازمانهای غربی یا با مقامات فعلی کار کرده اند برانگیخته است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد ، از اواخر ماه مه حدود 250،000 افغان مجبور به ترک خانه های خود شده اند که اکثر آنها زن و کودک هستند.

مهاجرت 20 هزار افغان به کانادا

کانادا آماده ی پذیرش 20 هزار افغان مهاجر

بازگشایی فرودگاه کابل زیر نظر آمریکا

پس از شلوغی در فرودگاه کابل،‌ پایتخت افغانستان، این فرودگاه در نخستین ساعات روز سه‌ شنبه زیر نظر نیروهای آمریکایی بازگشایی شد. این اتفاق در پی آن است که در روز دوشنبه 25 مرداددر پی هرج و مرجی که در این فرودگاه رخ داد، ارتش آمریکا تمام فعالیت‌ها در این فرودگاه را متوقف کرد.
با این حال خبرگزاری فرانسه به نقل از یک ژنرال آمریکایی می‌گوید که فرودگاه کابل بار دیگر باز شده و اکنون کنترل پروازها و حفظ امنیت در دست نیروهای آمریکایی است. در چند ساعت گذشته، دست‌کم دو هواپیمای ترابری آمریکایی حامل یک واحد ارتش و یک واحد تفنگداران دریایی آمریکا در این فرودگاه بر زمین نشسته‌اند. این نیروهای آمریکایی قرار است بر خروج ایمن شهروندان آمریکا و همین طور شهروندان افغانستان که برای آمریکایی‌ها کار می‌کردند، از جمله مترجمان ارتش، نظارت داشته باشند. ساعتی پیش سفارت آمریکا در کابل در پیامی که در توییتر نیز منتشر شد از متقاضیان خروج از افغانستان خواست در انتظار تماس این سفارتخانه بمانند

 مهم ترین مطالب در خصوص سفر و مهاجرت به کانادا

اطلاعات جامع وقت سفارت کانادا در استانبول

بررسی کامل هزینه های زندگی در کانادا

هزینه های سفر به کانادا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt