تور ترکیه واکسن کرونا دروغ یا واقعیت

تور ترکیه واکسن کرونا دروغ یا واقعیت

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 مرداد ، 1400

تور ترکیه واکسن کرونا برای توریست ها

تور ترکیه واکسن کرونا از کی برگزار می شود؟ آمار، شرایط، ثبت نام و نوبت دهی واکسن کرونا در ترکیه به چه شکل است؟ کاملترین اطلاعات از واکسیناسیون ترکیه در این بخش

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تور واکسن کرونا ترکیه 

همه چیز از آن جایی شروع شد که دولت ارمنستان اعلام کرد گردشگران میتوانند برای تزریق واکسن به این کشور بیایند و بصورت رایگان آن را دریافت کنند. همین امر موجب شد تا در طی روزهای اخیر میزان سفر ایرانیان به ارمنستان هم به صورت زمینی و هم هوایی با افزایش چشمگیری همراه باشد. شما می توانید شرایط سفر با تور ارمنستان واکسن کرونا را در لینک درج شده مشاهده کنید تا کاملترین اطلاعات را در این زمینه بدست آورید.
اما بعد از این اقدام یکی از سوالات فراوانی که هم وطنان ما از سرتاسر ایران میپرسند این هست که آیا برای تزریق واکسن کرونا می توان به ترکیه رفت؟ یا اینکه آیا پکیجی با نام تور ترکیه واکسن کرونا وجود دارد؟
همراه ما باشید که میخواهیم به روزترین اطلاعات را در اختیارتان بگذاریم.

واکسن چینی سینوواک در ترکیه

واکسن چینی سینوواک در ترکیه

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در ترکیه

تاکنون در سرتاسر جهان بیش از 3 میلیارد و 192 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده و ترکیه در رتبه نهم بیشترین میزان واکسیناسیون است براساس  آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت ترکیه بیش از 52 میلیون و 600 هزار دوز واکسن تزریق شده. و در این بین بیش از 35 میلیون نفر دوز اول واکسیناسیون به آن ها رسیده است و بیش از 15 میلیون نفر نیز دوز دوم این واکسن را دریافت کرده‌اند. پیشروی ترکیه در تزریق واکسن کرونا به اندازی بوده که فیلم جالبی در فضای مجازی منتشر شده که مامور بهداشتی در ترکیه مانند دستفروش ها در خیابان تبلیغ می کند و از عابران پیاده می خواهد که برای تزریق واکسن به چادر بروند.

واکسن کرونا در ترکیه برای ایرانیان

در حال حاضر واکسن کرونا در ترکیه به صورت رایگانو برای افراد بالای 18 سال انجام می‌شود. در این میان شهروندان ایرانی دارای اقامت ترکیه و کیملیک کارت ترکیه فقط می‌توانند در این کشور واکسینه شوند و فعلا دولت ترکیه تصمیمی برای تزریق واکسن رایگان کرونا به توریست ها نگرفته است. با این حال ارمنستان تنها مقصدی است که ایرانیان میتوانند بصورت توریستی واکسن کرونا دریافت نمایند.

نکته: توجه داشته باشید عبارت سفر یا تور ترکیه واکسن کرونا فقط و فقط برای ایرانیانی که در این کشور اقامت دارند صدق می کند.

واکسیناسیون توریست ها در ترکیه

یا اعلام کارشناس گردشگری ترکیه، پرسنل هتل و مسافرانی که تعطیلات خود را در هتل‌های ساحلی چون آنتالیا، کوش آداسی سپری می‌کنند، در این هتل‌ها می‌توانند واکسینه شوند.لازم به ذکر است فعلا مسافران داخلی و فعالان حوزه گردشگری میتوانند از این مزایا بهرهه مند شوند . جالب است که بدانید ایستگاه‌های واکسیناسیون در برخی هتل‌ها تدارک دیده شده و پس از بررسی های نهایی واکسیناسیون آن‌هایی که در هتل ها یا سایر ارگان و در عین حال تاکید این برنامه به گردشگران و یا مسافران خارجی که موقت و کوتاه‌مدت به این کشور سفر کرده‌اند، اختصاص ندارد.

البته خبرهای ضد و نقیصی درباره شروع واکسن توریست در ترکیه در شهرهایی چون استانبول بزودی انجام میگیرد و مطمئنا از آن روز خیلی ها به دنبال تور واکسن فایزر ترکیه خواهند بود.

در ترکیه چه واکسن هایی تزریق می شود؟

ترکیه چه واکسنی میزند؟ در حال حاضر واکسن فایزر به صورت عمده و سینوواک به صورت انتخابی در ترکیه تزریق میشود. این در حالی است که قبل تر فقط واکسن پینی سینووک تزریق میشد اما در حال حاضر واکسن فایزر در ترکیه حرف نخست را می زند.

واکسیناسیون در ترکیه

توسعه واکسن کرونا در ترکیه

ایرانیان دارای اقامت در ترکیه چگونه برای واکسن کرونا ثبت نام کنند

  • از سامانه 2023 در ابتدا میبایست واجد شرایط بودن استعلام گرفته شود (پیش از هرچیری حتما نحوه دریافت کد هس ترکیه را مطالعه کنید )
  • دریافت رمز ای دولت از ptt (در صورت همراه داشتن کیملیک)
  • در سایت enabiz ثبت نام کرده و نوبت دریافت کنند.

نکته: باز هم لازم به ذکر است فعلا تا بدین لحظه تور واکسن ترکیه انجام نمیگیرد.

سوالات متداول

آیا ایرانی ها می‌توانند در ترکیه واکسن کرونا دریافت کنند؟
فقط ایرانیان دارای اقامت ترکیه می توانند از این امکان برخوردار شوند.

هزینه تزریق واکسن کرونا در ترکیه برای ایرانیان چقدر است؟
ایرانیانی که اقامت ترکیه را دارند می توانند بصورت رایگان واکسینه شوند.

آیا تور ترکیه با واکسن کرونا واقیت دارد ؟
در حال حاضر این امکان برای ایرانیان فقط در ارمنستان مهیا است و دولت ترکیه تصمیمی مبنی بر تزریق واکسن کرونا به گردشگران نگرفته است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt