مرز ترکیه کی باز می شود؟

مرز ترکیه کی باز می شود؟

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1400

مرز ترکیه کی باز می شود؟

مرز ترکیه کی باز می شود؟ آخرین اخبار از زمان باز شدن مرز ایران و ترکیه و از سرگیری پروازهای ترکیش، پگاسوس، ماهان ایر و ایران ایر تور از تهران به استانبول

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مرز ترکیه کی باز می شود؟ آخرین اخبار از زمان باز شدن مرز ایران و ترکیه و از سرگیری پروازهای ترکیش، پگاسوس، ماهان ایر و ایران ایر تور از تهران به استانبول

باتوجه به اینکه امروزه خیلی ها به دنبال پاسخ کامل و صحیح درمورد باز شدن مرز ترکیه هستند ما در این بخش از وبسایت الفبای سفر برای شما کاربران عزیز سعی داریم تا اخبار به روز را در این مورد قرار دهیم. 

آیا فقط کارت واکسن برای ورود به ترکیه کافی است؟ 

به روز شده 1400.08.24 

آخرین خبر درباره تست PCR برای ورود به ترکیه
طبق آخرین بخشنامه‌های اعلام شده، در صورتی که مسافری با واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده باشد و حداقل 14 روز از دوز دوم آن گذشته باشد می توان بدون نیاز به تست PCR و با کارت واکسن وارد ترکیه شد. 

امّا در این رابطه به چند نکته مهم باید توجه کنید:

این موضوع فعلا برای مسافرانی است که با ایرلاین‌های ترک سفر میکنند.
 واکسن ایرانی برکت برای سفر به ترکیه مورد تایید نیست بنابراین افرادی که این واکسن را تزریق کردند میبایست تست PCR داشته باشند.
 افرادی که فقط فقط یک دوز زده باشند مشمول این قانون نمی شوند.
طبق بخشنامه وزارت بهداشت ایران، افرادی که وارد ایران میشوند، باید تست منفی PCR را همراه داشته باشند و این یعنی اینکه برای مسیر بازگشت، تست منفی PCR لازم است.

بازگشایی مرز زمینی ایران و ترکیه

(به روز شده در تاریخ 27 شهریور 1400) سرانجام بعد از ماه ها انتظار مرز زمینی ایران و ترکیه باز شد و مسافران ایرانی میتوانند از طریق مرز رازی سفر خود را آغاز نمایند.

فعالیت گذرگاه رازی که از سال قبل به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران بسته شده بود سرانجام مقرر گردید تا در 5 شنبه از سمت ایران مرز زمینی گشوده شود. در این مورد اخباری به گوش رسیده که مسافران ایرانی در تاریخ 17 سپتامبر که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده بودند توانستند عازم این کشور شوند. 

این موضوع حتی مورد تایید خبرگزاری آناتولی ترکیه هم قرار گرفته و در پی آن مسافران ایرانی که توانسته بودند بصورت زمینی وارد ترکیه شوند خرسندی خود را از این اتفاق نشان دادند.

قوانین جدید در ترکیه؛ یا تست PCR یا واکسن

(16 شهریور 1400) از امروز در سراسر ترکیه برای ورود به ‌سینما، کنسرت، تئاتر و انجام سفرهای بین شهری با وسایل حمل و نقل عمومی (قطار، کشتی، اتوبوس و هواپیما) همراه داشتن کارت واکسن یا تست PCR منفی الزامی است.در سفرهای بین شهری، تست PCR باید 48 ساعت قبل از سفر انجام گیرد. افرادی ‌که دوره بیماری خود را هنوز به پایان نرسانده اند، واکسینه نشده اند و یا تست PCR منفی نداشته باشند، از سوار شدنشان به وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری خواهد شد.

قوانین جدید در ترکیه؛ یا تست PCR یا واکسن


از امروز در سراسر ترکیه برای ورود به ‌سینما، کنسرت، تئاتر و انجام سفرهای بین شهری با وسایل حمل و نقل عمومی (قطار، کشتی، اتوبوس و هواپیما) همراه داشتن کارت واکسن یا تست PCR منفی الزامی است.در سفرهای بین شهری، تست PCR باید 48 ساعت قبل از سفر انجام گیرد. افرادی ‌که دوره بیماری خود را هنوز به پایان نرسانده اند، واکسینه نشده اند و یا تست PCR منفی نداشته باشند، از سوار شدنشان به وسایل حمل و نقل عمومی جلوگیری خواهد شد.

برگزاری هفته ای 45 پرواز بین ایران و ترکیه

(بروز رسانی 1400.03.18)شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز با انتشار عکسی که در پایین مشاهده می کنید باتوجه به فرارسیدن فصل تابستان تعداد پروازهای میان فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه های عدنان مندرس ازمیر، استانبول، آنکارا و فرودگاه صبیحه گوکچن را 45 تا اعلام کرد.

اطلاعیه پروازهای ترکیش

اطلاعیه پروازهای ترکیش

ممنوعیت فروش بلیط پروازهای تهران - استانبول هواپیمایی پگاسوس

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور در دستوری به دفاتر فروش بلیت هواپیما، فروش بلیت های شرکت هواپیمایی پگاسوس تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد.

افزایش پروازها از تهران و تبریز به استانبول از 25 اکتبر

به اطلاع می رساند از تاریخ 25 اکتبر پروازهای استانبول- تهران- استانبول شرکت هواپیمایی ترکیش به 11 فرکانس در هفته افزایش میابد و پروازهای استانبول- تبریز- استانبول نیز با هفته ای 3 پرواز آغاز به کار خواهد کرد.

DestSTA STDOrigFlNo
IKA22:5019:20IST874
IST04:5001:50IKA 875 
IKA04:4501:15IST 878
IST 11:3008:40IKA879 
DestSTASTDOrigFlNo
TBZ01:0521:00IST882
IST05:2004:05TBZ883

آزمایشگاه های مورد تایید ترکیش ایرلاینز

(به روز شده 20 مهر) به اطلاع می رساند آزمایشگاه های اعلام شده توسط ترکیش ایرلاینز به شرح زیر می باشند و لذا مسافران این شرکت می بایست باتوجه به الزام ارائه تست PCR در مقصد نهایی، به آزمایشگاه های زیر مراجعه کنید.

آزمایشگاه های مورد تایید ترکیش

ترکیه مقررات جدید ورود ایرانی به خاک این کشوررا اعلام کرد

سفارت ترکیه در ایران، درباره افراد واجد الشرایطی که می توانند از طریف مرز زمینی ترکیه وارد این کشور شوند اعلام کرده است که افراد دارای گذرنامه سیاسی و بستگان درجه 1 ان ها، افراد دارای مجوز اقامت در ترکیه، همسران و فرزندان آن ها می توانند از طریق مرز زمینی ترکیه وارد این کشور شوند. در این اطلاعیه تاکید شده است که حق ایرانی ها برای ورود به خاک ترکیه شامل شرکت در آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد محدود به ثبت نام و آزمون در دانشگاه های ترکیه می باشد و آزمون‌های بین‌المللی چون تافل و جی.آر.ای(GRE) را شامل نمی شود.

همچنین به اتباع ایرانی که ارتباطات تجاری در ترکیه دارند به الزام ارائه مدارک مبنی بر فعالیت های تجاری آنان می‌توانند به ترکیه سفر کنند اما دیگر افراد واجد شرایط اتباع خارجی که دارای همسر تبعه از ترکیه بوده و دارای مجوز اقامت در ترکیه نیستند به شرط ارائه سند ازدواج و یا رونوشت ثبت سجلی تائید شده، همسران اتباع جمهوری ترکیه که هنور ازدواج خود را در دفتر سجلی خود در ترکیه ثبت نکرده‌اند به شرط ثبت یا دریافت برگه تائیدیه ازدواجشان در نمایندگی‌های خارج از کشور جمهوری ترکیه و فرزندان تبعه خارجی آنان به شرط ارائه برگه‌ای که نشان دهد فرزند حاصل از این ازدواج بوده است، می باشند.

برقراری روزانه 2 پرواز میان ایران و ترکیه

با اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی با هماهنگی انجام شده میان سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه و صدور مجوز، پرواز بین ایران و ترکیه به صورت محدود برگزار می شود. همچنین قرار است روزانه یک پرواز از شرکت های هواپیمایی داخلی و یک پرواز توسط ترکیش انجام شود. 

راه اندازی مجدد پروازهای تهران - استانبول - تهران

باتوجه به شروع مجدد پروازهای ماهان ایر در مسیر تهران-استانبول-تهران از روز چهارشنبه 16 مهر 1399 انجام تست PCR توسط مسافران الزامی می باشد. توجه داشته باشید در زمان ورود به ترکیه، نباید از تست کرونا شما بیش از 72 ساعت گذشته باشد. ضمنا داشتن اصل گواهی تست منفی PCR به همراه کپی آن به مسئول پذیرش فرودگاه الزامی است. 

آزمایشگاه های مورد تایید برای انجام تست کرونا

  • آزمایشگاه ونک
  • آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش
  • آزمایشگاه بیمارستان پارس
  • آزمایشگاه انستیتو پاستور
  • آزمایشگاه بیمارستان رسالت
  • آزمایشگاه دکتر اکبرزاده مشهد
  • آزمایشگاه نیکان مشهد
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد کرج
  • آزمایشگاه نوبل اصفهان
  • آزمایشگاه راز شیراز
  • آزمایشگاه بیمارستان پارس رشت
  • آزمایشگاه فرزان همدان

بسته شدن پروازهای آنتالیا

با اعلام شرکت هواپیمایی سان اکسپرس باتوجه به یسته شدن مرزهای هوایی ایران ترکیه، پروازهای ایرلاین سان اکسپرس به مقصد آنتالیا نیز لغو می باشد. 

ابطال پروازهای تهران استانبول

(12 مهر 1399) با اعلام ماهان ایر، تا تاریخ شنبه 12 مهرماه، ادامه خواهد داشت و سپس به صورت یک طرفه از استانبول به تهران ادامه خواهد داشت. لذا پس از این تاریخ تا تاریخ 1 نوامبر کلیه پروازها از تهران به استانبول باطل می گردد و برنامه پروازهای برگشت متعاقبا اعلام خواهد شد.

اطلاعیه هواپیمایی آتا در خصوص پرواز به استانبول

باتوجه به باز شدن مرزترکیه، در حال حاضر شرایط پذیرش مسافران درمسیر تبریز-استانبول برنامه ریزی شده توسط این شرکت هواپیماییدر تاریخ های 1399/07/09 و 1399/07/11 صرفا همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) از آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ظرف مدت حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز می باشد.

  1. آزمایشگاه ونک تهران
  2. آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش تهران
  3. آزمایشگاه بیمارستان پارس تهران
  4. آزمایشگاه انستیتوپاستور
  5. آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد کرج
  6. آزمایشگاه پزشکی بوعلی قم
  7. آزمایشگاه آذرمهر اصفهان
  8. آزمایشگاه پزشکی نیلو شیراز
  9. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان در مشهد
  10. آزمایشگاه دانش(خیابان 17 شهریور تبریز)
شماره پروازمسیرساعت خروج
6601تبریز-استانبول15:00
6602تبریز-استانبول18:00

افزایش پروازها به ترکیه

با اعلام دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اضافه شدن ایرلاین های داخلی و تعدا پروازها در مسیرهای خارجی همچون ترکیه، قیمت بلیط ها کاهش پیدا خواهند کرد که این موضوع خبری خوب برای مسافرانی است که به دنبال تور ارزان ترکیه هستند.

اطلاعیه sun express درباره پروازهای تهران آنتالیا

به استحضار می رساند پروازهای سان اکسپرس از تاریخ 10 مهر 99 انجام خواهد گرفت و رعایت موارد زیر برای متقاضیان بهترین تور آنتالیا الزامی است:

  1. همراه داشتن تست منفی کرونا 96 ساعت قبل از پرواز
  2. همراه داشتن 3 عدد ماسک در پرواز
  3. تکمیل فرم تعهدنامه در هنگام صدور کارت پرواز
  4. تکمیل فرم تعهدنامه در داخل پرواز
  5. به همراه داشتن هرگونه بار در داخل کابین ممنوع بوده به جز (کیف دستی، کیف کودک و کیف لپتاب) با وزن حداکثر 4 کیلوگرم

سفر با مرز زمینی امکان پذیر نیست

بر اساس بخش نامه صادر شده از طریق سفارت ترکیه، فعلا تا اطلاع ثانوی گردشگران ایرانی قادر به سفر زمینی به ترکیه نخواهند بود.

شروع پروازهای تهران آنتالیا

با اعلام شرکت هواپیمایی سان اکسپرس ترکیه، پروازهای مستقیم بین فرودگاه امام خمینی و فرودگاه بین المللی آنتالیا از سه شنبه 11 مهر برقرار می شود. گفتنی است که فعلا این پروازها هفته ای یک مرتبه انجام می شود.

برنامه پروازهای تایید شده تهران استانبول تا این لحظه

هواپیمایی ترکیش5 مهر فرودگاه استانبول
هواپیمایی پگاسوس7 مهر فرودگاه صبیحا
هواپیمایی ایران ایر تور4 مهر از تهران - 7 مهر از تبریز
هواپیمایی ایران ایر4 مهر فرودگاه استانبول
هواپیمایی قشم ایر3 مهر فرودگاه استانبول
هواپیمایی ماهان1 مهر فرودگاه استانبول

آغاز پرواز استانبول

(30 شهریور) با اعلام ایران ایر تور پروازهای تهران-استانبول-تهران در تاریخ 4 و 7 مهر از سر گرفته می شود.

برگزاری تورهای آنتالیا

(غیر رسمی تاریخ 30 شهریور) : گفته می شود به احتمال زیاد تورهای آنتالیا از تاریخ 11 مهر توسط یکی از ایرلاین های ترک انجام خواهد گرفت در همین راستا اخبار تکمیلی در همین صفحه متعاقبا اعلام خواهند شد.

برقراری اولین پرواز توریستی تهران استانبول

باوجود اینکه 3 روز گذشته هواپیمایی ماهان اعلام کرده بود که فعلا خبری از سفر توریستی به استانبول نیست، اما امروز هواپیمایی ماهان اعلام نمود در روز 3 شنبه مصادف با 1 مهر اولین پرواز تهران استانبول برای سفر توریستی برگزار می شود. صرفا همراه داشتن جواب منفی تست کرونا (PCR) حداکثر 72 ساعت مانده به پرواز از آزمایشگاه های معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت که به شرح زیر است از شرایط الزامی آن می باشد. لازم به ذکر است که پروازهای بعدی متعاقبا اعلام می شوند.

  1. آزمایشگاه ونک
  2. آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش
  3. آزمایشگاه بیمارستان پارس
  4. آزمایشگاه انستیتوپاستور
  5. آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد در کرج
  6. آزمایشگاه پزشکی بوعلی در قم
  7. آزمایشگاه آذرمهر در اصفهان
  8. آزمایشگاه پزشکی نیلو در شیراز
  9. آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی واحد خراسان در مشهد

ادامه محدودیت پرواز تهران استانبول

خبر فوری (26 شهریور): بنابر اعلام مراجع رسمی محدودیت پروازهای تهران استانبول تا ابتدای ماه نوامبر (11 آبان) تمدید شده و صرفا مسافران از استانبول به تهران بازگشت خواهند داشت. 

آغاز پروازهای استانبول از 28 شهریور

فوری غیر رسمی (به روز رسانی در 22شهریور)- تورج دهقانی زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشور، در حاشیه بازدید از سفرهای هوایی، باتوجه به اینکه بلیط هواپیمایی تهران استانبول با قیمت بالایی توسط قطر ایرویز به فروش می رسند خبر داد که فعلا مردم بلیط هواپیما خریداری نکنند. وی افزود: در حال رایزنی هستیم تا پروازهای ایران ترکیه را راه اندازی کنیم. همچنین با اعلام یکی از مقامات آگاه در ایران ایر، قرار است از 28 شهریور هر جمعه یک پرواز به ترکیه انجام شود. وی ادامه داد اگر این پروازها صورت بگیرد فعلا برای مسافران خاص (مسافران کاری و دانشجویان) می باشد.

لغو پروازهای ایران ترکیه

با اعلام شرکت هواپیمایی ترکیش پرواز های این ایرلاین که قرار بود از شهریورماه از سر گرفته شود بار دیگر لغو شده و از تاریخ 1 اکتبر 2020 (10 مهر) از سر گرفته می شود.

لغو مجدد پروازهای ترکیه

غیر رسمی (به روز شده در 3 شهریور) : پروازهای بین ایران و ترکیه از 11 شهریور نیز برقرار نمیشوند. نکته جالب این است که برای چندمین است که برنامه اعلام شده از طرف هواپیمایی ترکیش لغو می شود. لازم به ذکر است که تاکنون هیچکدام از طرفین ایرانی و ترک توضیحی درباره دلیل اصلی کنسلی ها ارائه نمیدهند.

احتمال لغو پروارهای ترکیه

با اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، با وجود اینکه ترکیه اعلام کرد از تاریخ اول سپتامبر تمامی پروازهایش به ایران را از سر می گیرد اما این احتمال وجود دارد که بار دیگر پروازهای میان دو کشور لغو شوند. وی افزود مردم ترجیحا فعلا از خرید بلیط هواپیما ترکیه خودداری کنند زیرا اگر پروازها لغو شود امکان باز پس گیری وجه پرداخت شده دردسرهای خود را دارد.

وضعیت پروازهای ترکیه به ایران

(بروز رسانی در 28 مرداد) دبیرکل انجمن هواپیمایی ایران از آغاز مجدد پروازهای ایران و ترکیه از اول سپتامبر خبر داد. "مقصود اسعدی سامانی" در این مورد گفت: ایرلاین ترکیش و سایر خطوط هوایی ترکیه در جدیدترین برنامه زمان پرواز خود قصد دارند كه پروازها را از اوایل ماه سپتامبر به 5 شهر ایران انجام می دهند. برنامه پروازها به نحوه زیر است:

  • تهران: ۲۱ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر
  • تبریز: ۴ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر
  • شیراز: ۴ پرواز در هفته، شروع از ۱ سپتامبر
  • مشهد: ۲ پرواز در هفته، شروع از ۵ سپتامبر
  • اصفهان: ۲ پرواز در هفته، شروع از ۵ سپتامبر

پروازهای ترکیه ایران

پروازهای ترکیش در ایران

ترکیه مجوز پروازهای ایران به این کشور را لغو کرد

با اعلام دو شرکت هواپیمایی ماهان ایر و قشم ایر با توجه به محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت ترکیه، پروازهای تهران-استانبول-تهران تا اطلاع ثانوی باطل می گردد. ناگفته نماند که این محدودیت ها در همین تاریخ توسط ترکیه اجرایی شده است. این در حالیست که در روز قبل اعلام شده بود ایرلاین ترکیش، قرار است از تاریخ اول آگوست (11 مرداد) پروازهای خود را به سه شهر تهران، تبریز و شیراز به اجرا درآورد. گفتنی است که این تصمیم در پی تشدید ویروس کرونا در ایران اتخاذ شده است. (به روز رسانی شده در تاریخ 29 تیر 99)

از سرگیری پروازهای ترکیش به ایران 

در تاریخ 28 تیرماه 99، شرکت هواپیمایی ترکیش، در جدیدترین بروزرسانی مقاصد پروازی خود، سه شهر ایران را به شبکه پروازی خود اضافه نموده است. این شهرها شامل تهران، تبریز و شیراز می باشند و پروازها از اول آگوست مصادف با 11 مرداد و با باز شدن رسمی مرزهای هوایی ایران و ترکیه آغاز خواهد شد. همچنین پروازهای خارجی هواپیمایی پگاسوس به 17 کشور از جمله ایران از همین تاریخ یعنی اول آگوست شروع می شود. 

شروع پروازهای ترکیش از تهران

بازگشایی مرز ترکیه و ایران برای مسافران

در نشست خبری مشترک که میان محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور برگزار شد. با اعلام مولود چاوش اوغلو، پروازهای میان ایران و ترکیه که به دلیل شیوع ویروس کرونا با وقفه ای چندماهه همراه بود از ابتدای ماه آگوست میلادی (11 مرداد) از سرگرفته خواهند شد. 

از سرگیری پروازهای ایران و ترکیه موضوع نشست مشترک دو کشور

نشست مشترک سران ایران و ترکیه در آنکارا

همچنین در این نشست به اهمیت صنعت گردشگری به رشد اقتصادی و روابط میان دو کشور پرداخته شد زیرا سالانه گردشگران بسیاری از ایران و از طریق هوایی به ترکیه سفر می‌کنند. در این جلسه، هر دو طرف مذاکره اظهار امیدواری کردند که با برداشتن این قدم مهم، بتوان بخش ناچیزی از زیان‌هایی که صنعت گردشگری دو کشور در دوران پاندمی کرونا متحمل شدند را جبران کرد.

تا مطالب زیر را نخواندید از این صفحه خارج نشوید

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی

گواهی سلامت گردشگری ترکیه

سوالات متداول

سفر با تورهای استانبول از کی قابل انجام است؟

از مهرماه مسافران می توانند از تور استانبول استفاده نمایند

اینکه مقرر بود پروازها به ترکیه از اواخر تیر ماه مجددا راه اندازی شود، از چه قرار است؟

این سفر مخصوص افرادی است که دارای اقامت ترکیه هستند

پروتکل های بهداشتی در سفر به ترکیه به چه شکل است؟

مسافران می بایست جهت اخذ کارت سلامت گردشگری ترکیه اقدام نمایند. جهت اطلاعات بیشتر به لینک درج شده در بالا مراجعه نمایید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt