خسارت 84 میلیارد دلاری ایرلاین ها در سال 2020

خسارت 84 میلیارد دلاری ایرلاین ها در سال 2020

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1402

خسارت 84 میلیارد دلاری ایرلاین ها در سال 2020

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پیش بینی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر از خسارت 84 میلیارد دلاری شرکت های هواپیمایی در سال جاری میلادی در پی کاهش چشمگیر سفرهای هوایی می دهد. این سازمان همچنین سال 2020 را بدترین سال صنعت هوانوردی در تاریخ توصیف کرد.

خسارت 84 میلیارد دلاری ایرلاین ها در سال 2020 با اعلام یاتا

کاهش تعداد پروازها در دنیا بر اثر شیوع کووید_19

شیوع ویروس کرونا در جهان باعث شد به دلیل بسته شدن مرزها و کاهش سفرها، صنعت هوانوردی با افت چشمگیری مواجه شود. در پی این اتفاقات برخی از شرکت‌های هواپیمایی در آستانه ورشکستگی، و تعدادی از شرکتهای بزرگ همچون لوفت هانزا هم با کمکهای دولتی سرپا ماندند. از آغاز سال نوی میلادی تا پایان ماه می تعداد پروازهای روزانه به ۸۰٪‌ کاهش یافته و در بعضی مناطق تمام پروازها به حالت تعلیق درآمده است. با کاهش محدودیتهای مرتبط با کرونا، شرکت‌های هواپیمایی خود را کم کم آماده از سرگیری انتقال مسافران می‌کنند اما کماکان به دلیل نگرانی از سفر به کشورهای دیگر و همچنین مقررات کشورها درباره مسافران ورودی، شرایط با گذشته به کلی متفاوت است. با زمین‌گیر شدن ناوگان بسیاری از شرکتهای هواپیمایی از ماه مارس، امید آنها به این بود که با از سرگیری پروازها بخشی از خسارت آنها جبران شود که حالا محاسبات این شرکتها طبق برنامه پیش نرفته است.

چالش جدی لوفتهانزا در دوران کرونا

به عنوان مثال دولت آلمان در ازای کمکی معادل ۹ میلیارد یورو به شرکت لوفت‌هانزا مالکیت ۲۰ درصد از سهام این شرکت را تا سال ۲۰۲۳ میلادی در اختیار گرفت. 

تعدیل کارکنان ایرلاین امارات

شرکت هواپیمایی امارات یکی دیگر از غول های صنعت هوانوردی در پی رکود بوجود آمده در دوران کرونا، صدها نفر از خلبانان و کارکنان کادر پروازی خود را تعدیل کرد. این پیش بینی می شود که در طی روزهای آینده حداقل یک سوم نیروهای ایرلاین امارات(4300 خلبان و 22 هزار کادر پروازی) تعدیل خواهند شد. 

کاهش 35 درصدی قیمت بلیط هواپیما 

کارشناسان موسسه تحقیقاتی Dollar Flight Club پیش بینی کرده اند که کاهش 35 درصدی قیمت بلیط هواپیما به منظور جلب توجه مسافران و کسب درآمدزایی و همچنین جبران خسارات ناشی از شیوع کووید_19 انجام گرفته است. از طرفی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) حدود یک ماه پیش گفته بود اگر شرکت های هواپیمایی مجبور شوند صندلی‌های وسط را خالی بگذارند مجبور خواهد شد قیمت بلیط را افزایش دهند. با اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکتهای هواپیمایی ممکن است صندلی‌های وسط را خالی بگذارند که بر سودآوری آنها تاثیرگذار خواهد بود.

مشاهده مطالب مهم

آخرین وضعیت عبور و مرور از مرزهای ایران به کشورهای خارجی

بازگشایی مرز روسیه از تابستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt