زمان بازگشایی سفارت ها مشخص شد

زمان بازگشایی سفارت ها مشخص شد

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 آذر ، 1402

زمان بازگشایی سفارت ها مشخص شد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قطعا خیلی ها به دنبال این هستند که در این شرایط کرونا، زمان بازگشایی سفارت‌ها چه تاریخی است و در این اوضاع چه بر سر وقت سفارت و یا درخواست ویزای خواهد آمد؟ و این که مهم تر از همه، سفارتخانه ها کی باز می شوند؟
شیوع ویروس کرونا موجب بسته شدن سفارتخانه های کشورهای زیادی شد. علاوه بر تعطیلی سفارت ها شیوع کرونا و تعطیلی دفاتر خدمات ویزای کشورهای اروپایی و کانادا، قوانین سختگیرانه ‌ی مسافرتی نیز در راس این اقدامات پیشگیرانه قرار گرفت. از آنجایی که کرونا در ایران نسبت به بسیاری از کشورها زودتر مشاهده شد، تعداد زیادی از سفارتخانه‌ها از جمله سفارت‌های شینگن، تا اطلاع ثانوی از ارائه خدمات مرتبط به اخذ ویزای شینگن و اخذ ویزای کانادا به ایرانیان خودداری کردند. این مشکل همچنین برای ویزای انگلیس، ویزای آمریکا و … نیز به وجود آمده و باعث بروز نگرانی ومشکلاتی نزد بسیاری از ایرانیانی که قصد سفر به این کشورها را داشته‌اند گردید. از طرفی در روزهای اخیر بعد از آن که کشورها با بستن مرزهای خود با سقوط گردشگری و در نتیجه بحران اقتصادی مواجه شده اند. حال تصمیم گرفتن به صورت گام به گام سفارت ها و مرزهای خود را باز کنند تا به مرور روند سفر ها همچون گذشته شود.

در این بخش آژانس هواپیمایی الفبای سفر به تاریخ بازگشایی سفارتخانه ها  تا تاریخ 1 دی 99 پرداخته است:

اطلاعیه سفارت ایتالیا 

متقاضیانی که قصد دیدار با خانواده خود در ایتالیا (همسر، پدر، مادر، برادر، خواهر، فرزند و نامزد) به مدت کوتاهی را دارند می توانند جهت رزرو نوبت ویزا توریستی-دیدار با خانواده اقدام نمایند.

مطلب تکمیلی

🔍 تلفن و آدرس سفارت ها در تهران 

🔍 اطلاعات جامع وقت سفارت کانادا در ارمنستان

🔍 اطلاعات جامع وقت سفارت کانادا در استانبول

سفارت کانادا کی باز می شود؟

همانطور که می دانید سفارت کانادا در ایران از سال 91 دیگر هیچ فعالیتی ندارد و به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد دارند تا به هر بهانه ای از جمله برای انگشت نگاری به این سفات بروند می بایست راهی یکی از کشورهای همسایه همچون ترکیه، امارات، گرجستان، ارمنستان و آذربایجان شوند. نکته قابل ذکر این است که سفارت کانادا در باکو آذربایجان و دبی، اکنون باتوجه به شرایط ویروس کرونا، در حال فعالیت است و در ترکیه نیز از تیرماه فعالیت این سفارتخانه در ترکیه آغاز می شود. اما تنها مشکلی که برای هموطنان در حال حاضر وجود دارد این است که همچنان مرزهای هوایی و زمینی میان ایران و این کشورها باز نشده است و در نتیجه تا روز بازگشایی می بایست صبور ماند.

سفارت کانادا در امارات

سفارت کانادا در ابوظبی

سفارت کانادا در ترکیه

سفارت کانادا در ترکیه یکی از پر رجوع ترین سفارتخانه ها برای مردم ایران می باشد. ایرانیان می توانند به سفارت کانادا در دو شهر استانبول و آنکارا جهت انگشت نگاری، مصاحبه و دیگر کارها مراجعه نمایند. سفارت کانادا در استانبول در خیابان بویوک دره در منطقه لونت استانبول واقع شده است و ساعات کاری آن از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 12:30 می باشد. سفارت کانادا در آنکارا نیز در خیابان جیناح این شهر قرار دارد و ساعات کاری آن در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 12 و از ساعت 12:30 تا 16:45 است.

بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

با بازگشایی دفتر vfs انگلستان در تهران در مردادماه 1399، طی اعلامیه ای افرادی که قبلا ثبت نام ویزا انجام داده اند و انگشت نگاری نکرده اند میبایست مجدد از طریق وب سایت جدید ثبت نام خود را انجام دهند و درخواست ویزای جدید را ارسال نمایند.

تاریخ بازگشایی سفارت خانه ها

ایتالیا       14 خرداد

پرتغال     26 خرداد

آلمان       26 خرداد

فرانسه     26 خرداد

اتریش      26 خرداد

کرواسی    26 خرداد

اسپانیا      26 خرداد

لهستان     26 خرداد

اسلوونی    26 خرداد

نروژ       26 خرداد

ایسلند      26 خرداد

یونان       11 تیر


جهت مشاهده آنلاین و پیگیری پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه امام می توانید وارد لینک درج شده شوید و باتوجه به نام ایرلاین و شماره پرواز اطلاعات تکمیلی را بدست اورید.


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt