مهم ترین اخبار گردشگری در هفته ای که گذشت

مهم ترین اخبار گردشگری در هفته ای که گذشت

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 خرداد ، 1399

مهم ترین اخبار گردشگری در هفته ای که گذشت

مروری بر مهم ترین اتفاقات و اخبار گردشگری در ایران و جهان در هفته ای که گذشت.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در این بخش از مجلات گردشگری الفبای سفر قصد داریم تا امروز به بررسی مهم ترین اخبار گردشگری ایران و جهان در هفته ای که گذشت بپردازیم. با ما همراه باشید.

بازگشایی مرز بازرگان پس از 3 ماه

از مهم ترین اخباری که در هفته گذشته اعلام شد، می توان به بازگشایی مرز بازرگان پس از سه ماه و نیم وقفه اشاره کرد. بازگشایی مرز ایران و ترکیه می تواند همچون سابق زمینه افزایش تجارت مرزی دو کشور و البته کشورهای اروپایی را فراهم کند؛ که این موضوع  فرصتی برای رونق تجارت خارجی و افزایش صادرات غیرنفتی ایران باشد. همچنین قرار است با رعایت پروتکل های بهداشتی کامیون ها بدون هیچ محدودیتی از مرز عبور کنند. البته لازم به ذکر است که بازگشایی مرز بازرگان(ایران و ترکیه) تنها مخصوص کامیون ها است و وضعیت تردد مسافر در مرز بازرگان به زودی اعلام خواهد شد.

بازگشایی مرز بازرگان از نیمه خردادماه

بازگشایی جاذبه های گردشگری ایتالیا 

برج پیزا، کولوسئوم، موزه ها، گالری هنری فلورنیس اوفیتزی و کلیسای جامع شهر میلان از جمله مکان های فرهنگی و گردشگری هستند که پس از 3 ماه بازگشایی و بار دیگر میزبان گردشگران شدند. همه محوطه ها و موزه های ایتالیا با رعایت سختگیرانه قوانین مراقبتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مجوز فعالیت مجدد را دریافت کرده اند. برج پیزا که سالانه پذیرای پنج میلیون گردشگر است تنها اجازه ورود همزمان 15 بازدیدکننده را می دهد و همه بازدیدکنندگان ملزم به استفاده از ماسک و یک قطعه الکترونیکی هشدار دهنده در صورت کم شدن فاصله اجتماعی کمتر از یک متر هستند. همچنین بازدیدکنندگان آمفی تئاتر کلوسئوم باید بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کرده و ضمن استفاده از ماسک، پیش از ورود مورد تب سنجی قرار بگیرند. سقف بازدید گروهی از کولوسئوم 14 نفر است.

بازگشایی مجموعه های گردشگری ایتالیا تیتر مهم ترین اخبار گردشگری

عدم وجود محدودیت برای اجرای تورهای گردشگری

با اعلام ولی تیموری، معاون گردشگری کشور در حال حاضر تمام حلقه های زنجیره خدمات گردشگری کشور اعم از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی، سایت ها و مراکز فرهنگی ـ تاریخی و طبیعت گردی فعال بوده و محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری در داخل کشور وجود ندارد. برقراری کلیه فرآیندهای حوزه گردشگری براساس پروتکل های تعریف شده در قالب سفر هوشمند و رعایت ضوابط بهداشتی انجام می شود.

اخبار و مطالب مرتبط

 قبرس:گردشگرانی که کرونا بگیرند هزینه سفرشان با ماست

 شهروندان سوئد اجازه ورود به دانمارک و نروژ را ندارند

چه کشورهایی کرونا ندارند

بازگشایی درهای اروپا بر روی گردشگران

باتوجه به اینکه بیشتر کشورهای اروپایی پیشرفت خود را مدیون صنعت گردشگری هستند و از طرفی در ماه های اخیر با شیوع کرونا، سفر در کشورهای قاره سبز با کاهش چشمگیری مواجه شدند با فرارسیدن تابستان این کشورها مصمم‌ شده‌اند تا محدودیت‌های مسافرتی‌شان را بردارند  اتحادیه اروپا هفته گذشته یک برنامه عملی را مطرح کرد تا به‌ وسیله آن مرزهای داخلی این قاره را بازگشایی کند، به ‌طور ایمن بخش گردشگری‌ را شروع کند و از طرفی به حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی آن پس از مدت‌ها تحت‌فشار بودن به دلیل کرونا جان تازه‌ای ببخشد. اتحادیه اروپا در حال حاضر توصیه‌هایی را به کشورهای عضو خود ابلاغ کرده است تا آن‌ها جلوی ورود همه بازدیدهای خارجی غیرضروری از کشورشان را بگیرند. ولی با پایین آمدن نرخ آلودگی به ویروس در برخی کشورها، به نظر می‌رسد اوضاع تغییر کند.

اجرای تورهای داخلی بدون محدودیت و ورود گردشگران خارجی به کشور

پیش بینی ورود گردشگران خارجی به کشور از تیرماه

با توجه به رصد کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا، در برنامه بازاریابی گردشگری ایران، پیش‌بینی می شود که مرزهای زمینی با کشورهای همسایه از ۱۵ تیرماه بازگشایی شده و یکسری از مرزهای هوایی نیز از اول مردادماه باز شوند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt