کشورهای پرطرفدار درحال تلاش برای رفع محدودیت های سفر

کشورهای پرطرفدار درحال تلاش برای رفع محدودیت های سفر

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 فروردین ، 1399

کشورهای پرطرفدار درحال تلاش برای رفع محدودیت های سفر

دولت ها و صاحب نظران صنعت گردشگری در مقاصد محبوب و مشهور گردشگران پیش بینی می کنند که گردشگری پس از بحران کرونا دوباره چگونه می تواند آغاز شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دولت ها و صاحب نظران صنعت گردشگری در مقاصد محبوب و مشهور گردشگران پیش بینی می کنند که گردشگری پس از بحران کرونا دوباره چگونه می تواند آغاز شود. ویروس کرونا علاوه بر اینکه هزاران زندگی را در بر گرفته و کشورها را به حالت تعطیل در آورده و تجارت را به هرج و مرج کشیده است، جلوی برنامه های سفر و گردش بسیاری از خانواده ها را نیز گرفت. با این حال، مسئولین برخی از مقصدهایی که مورد علاقه توریست ها قرار گرفته اند بحث و گفتگو را در مورد زمان بازگشت به حالت قبلی آغاز کرده اند. کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا، یونان و ترکیه میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان بوده اند که با تورهای مسافرتی مانند تور ترکیه و یا تور اسپانیا به این کشورها سفر می کردند.

بیانات دولت اسپانیا برای بازگشت گردشگری به حالت قبل

وزیر گردشگری و جهانگردی اسپانیا گفت: شمار تلفات اسپانیا بر اثر ویروس کرونا در حال کاهش است. در گفتگو با روزنامه ای اسپانیایی نیز گفته است که ما وقتی گردشگری بین المللی را باز می کنیم باید تضمین کنیم که فردی که به اسپانیا می آید در امنیت کامل است و مسئله مرزها با تحول بحران بهداشت همراه خواهد بود و در مورد اینکه چگونه می توانید از سواحل ما لذت ببرید، سناریوهای مختلفی را تعریف می کنیم. این بسیار مهم است که توصیه های بهداشتی حفظ شود و شستشوی دست، فاصله گذاری اجتماعی و ... حتی در سواحل نیز رعایت شوند.

گردشگری اسپانیا

بیانات دولت ترکیه برای بازگشت گردشگری به حالت قبل

ترکیه هنوز در هفته های بحرانی شیوع Covid-19 قرار دارد، اما این کشور هنوز امیدوار است که گردشگران تور ترکیه بتوانند قبل از پایان بهار به آنجا سفر کنند. Çelik می گوید زندگی عادی به احتمال زیاد تا پایان ماه رمضان، که یک ماه روزه گرفتن برای مسلمانان است و از اواخر ماه آوریل آغاز می شود. به گفته Çelik، عضو هیئت علمی Coronavirus Science وزارت بهداشت، احتمال بروز روند نزولی بعد از پیک آن در هفته سوم آوریل وجود دارد. وی در گفتگو با روزنامه ترکی صباح گفت که هرچه رعایت عموم بیشتر شود، روال عادی زودتر به ترکیه باز خواهد گشت. ikelik می گوید مردم برای دستیابی سریعتر به وضعیت عادی، باید هشدارهای دولت را رعایت کنند. وی بیان کرد که اگر این کارها را انجام دهیم و همچنین دما نیز افزایش یابد، معتقدم زندگی به موقع برای ماه رمضان حالت عادی باز می گردد. من امیدوارم.
وزیر فرهنگ و جهانگردی ترکیه نیز گفت: پیش بینی می شود فصل گردشگری ترکیه تا پایان ماه مه برگزار شود. مفتح نوری ارسوی اظهار داشت: امیدوارم شاهد این باشیم که فعالیتهای گردشگری دوباره در ماه رمضان آغاز می شود.
او همچنین خاطرنشان کرد: پس از لغو خطوط هوایی بیشتر پروازها برای جلوگیری از شیوع کرونا، برنامه پرواز ها تا پایان ماه ژوئن به حالت عادی باز خواهد گشت. وی گفت که احتمالاً ابتدا حمل و نقل هوایی از آسیا آغاز خواهد شد و پس از آن روسیه، سپس اروپا در اولویت هستند. او بیان کرد پروازهای داخلی نیز از سر گرفته می شوند.

گردشگری آنتالیا

بیانات دولت ایتالیا برای بازگشت گردشگری به حالت قبل

ایتالیا با شیوع ویروس کرونا که جان هزاران ایتالیایی را گرفته، به زانو درآمده است. در صنعت گردشگری این کشور 4.2 میلیون نفر مشغول به کار هستند و این بخش بدترین بحران در تاریخ اخیر خود را در پایان ماه فوریه، اعلام کرده بود.
دبیر گردشگری ایتالیا، لورنزا بناکوری به AFP گفت: "یک یا دو سال طول می کشد تا به جایی که در آن بودیم بازگردیم. وی گفت: هنوز هم غیرممکن است که بگوییم کی ایتالیا از وضعیت اضطراری بهداشتی بیرون خواهد آمد. انجمن گردشگری Confturismo ایتالیا تخمین زده است که این بحران منجر به از دست رفتن درآمد 22 میلیارد یورویی می شود. هنوز مشخص نیست چه زمانی اقداماتی از جمله محدودیت های عبور و مرور، برداشته می شود. برخی از کارشناسان پزشکی توصیه می کنند که فاصله گذاری اجتماعی باید تا پایان سال ادامه یابد.

گردشگری ایتالیا

بیانات دولت یونان برای بازگشت گردشگری به حالت قبل

پیش بینی می شود یونان میلیاردها یورو را در بخش جهانگردی از دست بدهد و 65 درصد هتل های این کشور با ورشکستگی روبرو می شوند. طی یک تحقیق که از هتل های یونان انجام شده 65٪ هتلداران می گویند احتمالا ورشکسته شوند و 18.3٪ نیز گفته اند که احتمال ورشکستگی آن ها بسیار زیاد است. در حالی که امیدها وجود دارد بسیاری از شرکت ها و اپراتورهای تور نیز امیدوارند صنعت گردشگری می تواند دوباره از ماه ژوئیه از سر گرفته شود.
رئیس اتاق گردشگری، الكساندروس وسیلیكوس گفت بازار گردشگری به آرامی باز خواهد شد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt