ویروس کرونا چگونه صنعت گردشگری و جهانگردی را تحت تأثیر قرار داد

ویروس کرونا چگونه صنعت گردشگری و جهانگردی را تحت تأثیر قرار داد

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 بهمن ، 1402

ویروس کرونا چگونه صنعت گردشگری و جهانگردی را تحت تأثیر قرار داد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شورای جهانی مسافرت و جهانگردی هشدار داده است که همه گیر COVID-19 می تواند 50 میلیون شغل در جهان در صنعت گردشگری و جهانگردی را کاهش دهد. همچنین اعلام کرده که انتظار می رود آسیا بیشترین آسیب را داشته باشد. پس از پایان شیوع بیماری، به حالت قبل برگشتن این صنعت می تواند 10 ماه طول بکشد. در حال حاضر صنعت گردشگری 10٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده است.
شورای جهانی گردشگری و جهانگردی اعلام كرده است كه اپیدمی ویروس کرونا 50 میلیون شغل در بخش جهانگردی و گردشگری را در معرض خطر قرار داده است و احتمالاً سفرهای امسال كاهش بیابند كه در سال جاری میلادی، آسیا تحت تأثیرترین قاره در جهان می باشد.

تاثیرات کرونا بر صنعت گردشگری و جهانگردی

مدیرعامل WTTC، ویرجینیا مسینا به رویترز گفت: این تأثیر بستگی به این دارد که اپیدمی تا چه مدت ادامه داشته باشد و هنوز هم می تواند با اقدامات محدود کننده اخیر، مانند اقدامات دولت آمریکا در سفر به اروپا تشدید شود.
مسینا با اشاره به تصمیم ایالات متحده گفت: "اقدامات خاصی كمک نمی كند و آنها می توانند تأثیر اقتصادی کرونا را از اهمیت بیشتری برخوردار كنند."
وی تصریح کرد که چنین سیاست هایی بسیار منحصربفرد هستند و برای مهار ویروس اثبات نشده اند. وی همچنین گفت که چنین محدودیت هایی می تواند سفر را برای متخصصان پزشکی و یا تحویل تجهیزات پزشکی بسیار پیچیده کند.

تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

مسینا گفت، حدود 850،000 با تورهای مسافرتی نفر هر ماه از اروپا به ایالات متحده سفر می کنند که معادل سهم 3.4 میلیارد دلاری ماهانه ورود به چرخه اقتصاد ایالات متحده است.
وی پیش بینی کرد از 50 میلیون شغل که با اپیدمی کرونا از بین می روند، حدود 30 میلیون نفر در آسیا، هفت میلیون نفر در اروپا، پنج میلیون نفر در آمریکا و بقیه در قاره های دیگر می باشند.
WTTC گفت، معادل با از بین رفتن سه ماه سفر جهانی در سال 2020 می تواند به کاهش اشتغال بین 12 تا 14 درصد منجر شود و همچنین از دولتها می خواهد كه ویزاها را در هر كجا ممكن است حذف یا نحوه دریافت آن را ساده كنند و مالیات سفر را كاهش دهند. هنگامی که اپیدمی تحت کنترل باشد انگیزه هایی نیز ایجاد می کند.
وی همچنین به انعطاف پذیری در این بخش تشویق کرد تا مسافران بتوانند برنامه های خود را به تعویق بیندازند و یا لغو کنند. این مقام افزود: براساس بخش بندی های انجام شده، خطوط هوایی و کشتی های کروز در حال حاضر بیشتر از هتل ها تحت تأثیر قرار می گیرند. صنعت گردشگری 10٪ از تولید ناخالص داخلی و مشاغل جهان را به خود اختصاص می دهد. مسینا تخمین زد هنگامی که شیوع بیماری تحت کنترل باشد، 10 ماه طول می کشد تا بخش گردشگری به سطح عادی خود بازگردد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt