واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان

واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 اسفند ، 1402

واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان | مهمترین نکات و شرایط واکسینه

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

تزریق واکسن کرونا در ارمنستان

در 15 ماه می، دولت ارمنستان در اقدامی تصمیم گرفت تا واکسیناسیون را برای عموم آزاد کند و همین تصمیم موجب شد تا از مردمان کشورهایی چون ایران، روسیه، لهستان و چین بخواهند برای واکسینه شدن به این کشور سفر کنند. نکته جالب این است که تزریق واکسن کرونا به صورت رایگان، بدون نیاز به ثبت‌نام قبلی است و تمامی مراحل در طی کمتر از 10 دقیقه زمان می‌برد.

جالب است که بدانید بسیاری از مردم این کشور معتقد هستند که واکسن ها از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نیستند و خیلی ها همچنان از انجام این کار خودداری کردند. با این حال دولت ارمنستان که تزریق رایگان واکسن را برای خارجی ها به شکل شبکه‌ای از کلنیک‌های سیار فراهم کرده است. دولت این کشور هدف از این کار را دسترسی آسان‌تر مردم به واکسن کرونا می داند.

غیررسمی(بروزرسانی 1400.04.16): با اعلام سفیر ایران در ارمنستان از تاریخ 15 جولای مسافران ایرانی که قصد دارند برای واکسن کرونا عازم ارمنستان شوند میبایست حداقل 10 شب را در این کشور اقامت داشته باشند.

وضعیت ویروس کرونا و واکسیناسیون در ارمنستان

تاکنون بیش از 225 هزار نفر در ارمنستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از 4 هزار نفر جان خود را از دست دادند و بدین صورت ارمنستان توانسته رتبه 77 را در میان کشورهای جهان از بابت ابتلا شهروندان خود به کرونا از آن خود کند. با این حال ارمنستان توانسته بیش از 74 هزار دز واکسن کووید 19 تزریق کند.

تور واکسن کرونا ارمنستان

به آگاهی می‌رساند که وزارت امور خارجه جمهوری ارمنستان بصورت رسمی اعلام کرده است که «بنا به دستور صادره در تاریخ 23 آوریل 2021 وزارت بهداشت ارمنستان، واکسیناسیون ویروس کرونا برای همه اتباع خارجی و اتباع بدون تابعیت ساکن در ارمنستان به صورت رایگان انجام می‌شود.

چه واکسن هایی در ارمنستان تزریق می شود؟

از ماه آوریل با سه واکسن آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوواک چین، واکسیناسیون در این کشور آغاز شد در این حین واکسن‌های آسترازنکا و سینوواک در دسترس عموم قرار دارد اما واکسن روسی اسپوتنیک به افراد 18 الی 54 ساله که آسیب پذیر هستند تزریق می گردد و همین امر موجب شده تا ایرانیان مشتاق خرید تور ارمنستان نیز شوند.

تور هوایی ارمنستان 1400 برای تزریق واکسن کرونا

سفر هوایی به ارمنستان

در طی روزهای اخیر سفر به ارمنستان کاملا رشد چشمگیری داشته اما جالب است که بدانید با اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی کشورهیچ شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مسیر ایران و ارمنستان فعالیت نداشته و تمامی پروازها با ایرلاین های ارمنی انجام می گیرد.
اکنون شرکت ارمنی ایرکمپانی دو پرواز بین ایروان-تهران و شرکت هواپیمایی ارمنیا ایرویز پنج پرواز در این مسیر بصورت هفتگی انجام می‌دهد. همچنین شرکت ارمنیا ایرویز دو پرواز نیز بین ایروان-تبریز دارد.
با این حال قرار است از هفته سوم تیرماه ایرلاین ارمنیا ایرویز پنج پرواز خود را به هفت پرواز در هفته افزایش می‌دهد و این به معنی انجام 11 پرواز میان دو کشور در طول هفته است.

قیمت تور ارمنستان هوایی

خیلی ها این سوال را پرسیدند تور واکسن کرونا به ارمنستان بصورت هوایی چگونه است که در حال حاضر در تیرماه تور هوایی ارمنستان هتل 3 ستاره هزینه ای نزدیک به 7 میلیون 300 هزار تومان دارد که مسافران قبل از خرید تور و سفر به آن جا می بایست علاوه بر گذرنامه، جواب تست PCR نیز همراه خود داشته باشند. با اعلام دولت ارمنستان و وزارت بهداشت این کشور اگر شخصی بیماری زمینه ای دارد می بایست مدارک ترجمه شده همراه خود داشته باشد. 

  • مدت زمان پرواز تهران تا ایروان : 1 ساعت 45 دقیقه

افزایش پروازهای ایران و ارمنستان

پروازهای بین ایران و ارمنستان با ایرلاین های ارمنی

سفر به ارمنستان با اتوبوس دربستی برای واکسن کرونا

پس از اینکه دولت ارمنستان اعلام کرد تزریق واکسن کرونا به گردشگران امکان پذیر است تقاضای بلیت اتوبوس و حتی اتوبوس دربستی به سمت نوردوز شهر مرزی ارمنستان افزایش یافته است.
جالب است بدانید در حال حاضر اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به خاک هیچ کشوری مخصوصا ارمنستان را ندارند اما کسانی که برای تزریق واکسن کرونا با اتوبوس‌های داخلی تا شهر نوردوز می‌روند بعد از آن در مرز با ناوگان ارمنی وارد خاک این کشور می‌شوند. نکته قابل توجه این است که اکنون قیمت دربستی اتوبوس‌ها تا شهر مرزی نوردوز از تهران بین 8 تا 10 میلیون تومان است که نهایتا هر اتوبوس می بایست 17 نفر را داشته باشد. لازم به ذکر است در روزهای گذشته روسیه و امارات وعده تزریق واکسن کووید 19 را داده بودند اما رایگان نبودن آن و شرایطی چون ویزا ایرانیان استقبال زیادی از ارمنستان کرده اند. قیمت سفر زمینی از مرز تا ایروان تقریبا 500 هزارتومان بوده و برگشت آن هم به 1 میلیون تومان نیز میرسد.

تزریق واکسن کرونا بصورت سیار

تزریق واکسن کرونا به صورت سیار در ایروان

چه واکسن هایی در ارمنستان تزریق می شود؟

از ماه آوریل با سه واکسن آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوواک چین، واکسیناسیون در این کشور آغاز شد در این حین واکسن‌های آسترازنکا و سینوواک در دسترس عموم قرار دارد اما واکسن روسی اسپوتنیک به افراد 18 الی 54 ساله که آسیب پذیر هستند تزریق می گردد

با این حال شاید یکی از دلایلی که می توان برای حضور جمعیت زیادی از مردم دنیا در ارمنستان برای واکسینه شدن بکار برد عدم استقبال فراوان از طرف مردم ارمنستان در واکسن باشد.

نکته1 : ارمنستان جز کشورهایی است که به خارجی‌ها بدون نوبت واکسن ارائه می‌دهد. قبل تر وعده واکسن واکسن برای سفر به دبی توسط مقامات امارات متحده داده شده بود اما فعلا اجرایی نشده و تنها شهری که در حال حاضر برای توریست ها واکسن میزند ابوظبی می باشد که در حال حاضر مسافران ایرانی نمی توانند از این شرایط استفاده کنند.

نکته 2: با این اوصاف اگر برای دریافت واکسن کرونا قصد دارید به این کشور سفر کنید حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید 

سفر به دیگر نقاط در ایام کرونا

سفر به ارمنستان در ایام کرونا

سفر به گرجستان در ایام کرونا

سفر به روسیه در ایام کرونا

تور ارمنستان و واکسن کرونا

❗ لازم به ذکر است تمامی مسئولیت واکسیناسیون به عهده مسافر بوده و آژانس مسافرتی و همچنین دولت ارمنستان هیچگونه مسوولیتی در قبال عواقب آن گردن می گیرد.

❗  هرگز پکیج تور خارجی با نام تور ارمنستان واکسن کرونا توسط الفبای سفر ارائه نمی شود و پکیج های مسافرتی در قالب سفرهای تفریحی و توریستی می باشند.

❗ بعد از تزریق دوز نخست واکسن کرونا، بعد از ۴۰ روز نیز میبایست برای دوز دوم آن اقدام شود اما اگر قصد همچین کاری را دارید در نظر داشته باشید که این امکان دارد حتی مرحله بعدی رایگان نباشد یا وضعیت عبور و مرور از ایران به ارمنستان حتی به چالش کشیده شود.

تلاش کادر پزشکی برای جلوگیری از شیوع کرونا در ارمنستان

شرایط سفر به ارمنستان در کرونا

مسافر برای سفر با تور واکسن ارمنستان در ایران 72 ساعت قبل از پرواز باید تست کرونا انجام دهد(مراکز تحت تایید ایرلاین) و در ضمن پاسپورت هر یک باید حداقل 7 ماه اعتبار داشته باشد. در ضمن سفر به ارمنستان نیازی به اخذ ویزا ندارد و تا 30 روز می توان به صورت توریستی در آن جا اقامت داشت.

چه تعداد ایرانی واکسن کرونا تزریق کردند؟ 

در حال حاضر آمار قطعی بدست نیامده اما چیزی که مشخص بوده این است که مسافران زیادی از طریق هوایی و زمینی در طی روزهای اخیر عازم ارمنستان شدند.

نکاتی از سفر به ارمنستان

  1. توجه داشته باشید که مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده شخص مسافر می باشد .
  2. وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد ، واکسیناسیون علیه COVID-19 برای تمام افراد بالای 18 سال در ارمنستان برای افراد محلی بدون در نظر گرفتن آدرس هایی که در آنها ثبت شده است ، رایگان است. واکسیناسیون برای شهروندان خارجی نیز رایگان است. "ساعت کاری پلی کلینیک ها تمدید شده و واکسیناسیون نیز در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 10:00 تا 16:00 انجام می شود. کسانی که مایل به واکسیناسیون هستند باید از قبل با پلیس تماس بگیرند و از قبل ثبت نام کنند.
  3. عوارض خروج از کشور برای اولین سفر در طول سال264 هزار تومان است. این مبلغ برای بار دوم که از کشور خارج می‌شوید 50درصد و برای بارهای سوم به بعد صد در صد افزایش پیدا می‌کند
  4. هزینه عوارض خروج از کشور به صورت زمینی: 250 هزار ریال
  5. فقط از طریق اتوبوس و شخصی می توانید زمینی به ارمنستان سفر کنید و امکان سفر به قطار وجود ندارد.
  6. عوارض حتمالی ناشی از تزریق واکسن به عهده مسافر است و تحت پوشش بیمه ایران قرار نخواهد گرفت.
  7. هر تزریق واکسن شامل دوز دوم میشود که 40 روز بعد از اولین تزریق میباشد و میبایست برای سفر مجدد به ارمنستان برنامه ریزی شود.
  8. هیچگونه تضمینی مبنی بر ادامه دار بودن تزریق رایگان واکسن کرونا در ارمنستان و یا وضعیت عبور و مرور مرزی وجود نخواهد داشت.

حضور ایرانیان در ارمنستان برای واکسیناسیون

عکس منتشر شده در فضای مجازی از حضور پر شمار ایرانیان در ارمنستان برای واکسیناسیون

سوالات متداول

آیا الفبای سفر مجری مستقیم تور ارمنستان واکسن کرونا است؟

همانگونه که گفته شد هیچ آژانسی از جمله الفبای سفر تور ارمنستان واکسن کرونا برگزار نمی کند.

برای سفر به ارمنستان باید چه چیزهایی داشته باشیم؟

جواب منفی تست کرونا به همراه پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

واکسن کرونا در ارمنستان چقدر هزینه بر ست؟

در حال حاضر واکسن کرونا در ارمنستان بصورت رایگان می باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt