سفر به روسیه در ایام کرونا

سفر به روسیه در ایام کرونا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 22 خرداد ، 1400

سفر به روسیه در ایام کرونا|شرایط ورود+محدودیت ها و واکسن کرونا روسیه

سفر به روسیه در ایام کرونا | سفر به روسیه برای ایرانیان همیشه جذاب بوده. برای اطلاع از شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا و شرایط جدید ویزای روسیه 2021 با ما همراه باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

سفر به روسیه در شرایط کرونا مانند دیگر کشورهای جهان که درگیر کویید19 هستند با محدودیت های سفر همراه است. ورود گردشگر به روسیه تا حدی مجاز است (تنها گردشگران برخی کشورها مجاز به ورود به روسیه هستند) و آزمایش پی سی آر (PCR) با نتایج منفی برای همه کشورها لازم است. قرنطینه گردشگران بستگی به شرایط فرد دارد و در صورت بروز علائم COVID-19، فرد باید قرنطینه شود.

محدودیت های کرونایی در روسیه

در سفر به روسیه در ایام کرونا خواهید دید که اکثر محدودیت ها بخاطر کند شدن روند شیوع ویروس کرونا در روسیه لغو شده است. در حال حاضر در روسیه قرنطینه اجباری وجود ندارد و رویدادها تا حدی و با رعایت کامل پروتکل های بهراشتی مجاز هستند. حمل و نقل عمومی در روسیه نیز با رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی کرونا در جریان است.
در روسیه استفاده از ماسک در مکان های شلوغ عمومی، از جمله وسایل حمل و نقل عمومی، تاکسی، پارکینگ و آسانسور ضروری است و این دستور برای کل کشور اعمال می شود.

سفر به روسیه در کرونا

سفر به روسیه در کرونا

مراکز خرید و رستوران های روسیه در کرونا

مراکز خرید روسیه در حال حاضر باز بوده و در ساعات عادی فعالیت می کنند و اگر قصد خرید در سفر به روسیه را دارید می توانید از این مراکز خرید بهره ببرید. رستوران های روسیه در شرایط کرونا با محدودیت و رعایت پروتکل ها باز می باشند.

کدام گردشگران اجازه ورود به روسیه را دارند؟

ساکنان دائمی روسیه، اتباع انگلیس و اتباع ارمنستان، ایران، آذربایجان، بلاروس، کوبا، مصر، اتیوپی، فنلاند، آلمان، یونان، ایسلند، هند، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، مالت، مکزیک، کره شمالی و جنوبی، پرتغال، قطر، عربستان سعودی، صربستان، سیشل، سنگاپور، سریلانکا، سوئیس، سوریه، تاجیکستان، تانزانیا، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، ونزوئلا و ویتنام و همچنین گردشگران در صورت ورود به روسیه با پرواز مستقیم اجازه ورود آن ها صادر خواهد شد. علاوه بر آن، دانشجویان دارای تأییدیه کتبی توسط دانشگاه مربوطه نیز می توانند به این کشور وارد شوند.

این مطالب رو مطالعه کن تا سفر بهتری به روسیه داشته باشی

شرایط مسافران برای ورود به روسیه

مسافران باید آزمایش COVID-19 PCR منفی را حداکثر 3 روز قبل از ورود به روسیه انجام دهند. نتیجه تست باید به زبان انگلیسی یا روسی باشد اما ترجمه محضری به روسی نیز پذیرفته می شود. مسافرانی که از انگلستان وارد روسیه می شوند باید به مدت 14 روز در قرنطینه باشند. در مورد سایر مسافران نیز در صورت بروز هرگونه علائم COVID-19، باید در قرنطینه خانگی باشند. اگر آزمایش COVID-19 شما مثبت است، باید تا زمانی که بهبود پیدا نکرده و نتیجه منفی آزمایش PCR را بدست آورید، به قرنطینه ادامه دهید.

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

شرایط سفر به روسیه در دوران کرونا

دریافت واکسن کرونا در روسیه

مرحله اول واکسیناسیون کرونا در مسکو روسیه با واکسن اسپوتنیک وی از روز ۵ ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۵ آذر ماه 1399) و در سراسر روسیه از روز ۱۵ همان ماه (۲۵ آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک روی پزشکان و معلمان آغاز شد.
واکسیناسیون کرونا در روسیه رایگان بوده و افراد داوطلب واکسن کرونا دریافت می کنند. گروهی از گردشگران آلمانی نیز برای دریافت واکسن کرونا روسی اسپوتنیک وی به روسیه سفر کردند. در مسکو کلینیک هایی در سراسر شهر وجود دارند که در حال انجام واکسیناسیون هستند. از این رو مردم سایر کشور‌های اروپا در تلاش برای دریافت واکسن کووید-۱۹ خود را به روسیه می رسانند. اگر قصد سفر به روسیه جهت تزریق واکسن کرونا را دارید باید برنامه ریزی کنید که 15 روز در روسیه بمانید. زیرا فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا در روسیه 15 روز می باشد.

صدور ویزای روسیه برای ایرانیان

صدور ویزای الکترونیکی روسیه به حالت معلق در آمده و در حال حاضر صادر نمی شود. البته در نظر داشته باشید برای اخذ ویزای روسیه برای ایرانیان به شرایط خاصی نیاز نیست چرا که ویزای روسیه فقط به همراه تور روسیه صادر می شود و مدت اعتبار این ویزا مطابق با زمان تور است. هزینه ویزای روسیه نیز به همراه تور از شما اخذ خواهد شد. همچنین نیازی به انگشت نگاری و مصاحبه جهت گرفتن ویزای روسیه برای ایرانیان نیست و معمولا ویزای روسیه ریجکتی ندارد.

سفر به روسیه برای ایرانیان

سفر به روسیه همیشه برای ایرانی ها جذاب و شگفت انگیز بوده است. برخی ایرانیان برای دیدن شفق های قطبی روسیه در زمان مخصوص به خود به این کشور سفر می کنند و برخی نیز برای دیدن شب های سفید روسیه که در اواخر خرداد ماه 1400 می باشد به آنجا سفر می کنند. اما در ایام کرونا مقداری سفر به روسیه برای ایرانی ها مقداری دشوار بوده است. شما نیز اگر شرایط سفر بخ این کشور پهناور را با تور روسیه دارید، با الفبای سفر همراه باشید.

سفر به روسیه برای ایرانیان

سفر به روسیه برای ایرانیان

سوالات متداول سفر به روسیه در دوران کرونا

چند روز قبل از سفر به روسیه باید تست پی سی آر بدهیم؟

مسافران باید آزمایش  COVID-19 PCR را حداکثر 3 روز قبل از ورود به روسیه انجام دهند.

آیا با سفر به روسیه در دوران کرونا می توان به رستوران و مرکز خرید رفت؟

مراکز خرید روسیه در حال حاضر باز بوده و در ساعات عادی فعالیت می کنند. رستوران های روسیه در شرایط کرونا با محدودیت و رعایت پروتکل ها باز می باشند.

آیا می توان با سفر به روسیه واکس کرونا دریافت کرد؟

اگر قصد سفر به روسیه جهت تزریق واکسن کرونا را دارید باید برنامه ریزی کنید که 15 روز در روسیه بمانید. زیرا فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن کرونا در روسیه 15 روز می باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt