چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنید

چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 فروردین ، 1403

چگونه از مسکو به سن پترزبورگ سفر کنید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رفتن به روسیه برای بسیاری از مسافران یک سفر رویایی است. اگر شما به این کشور سفر می کنید و از شهر مسکو بازدید می کنید، نباید بازدید از سن پترزبورگ را از دست بدهید. این دو شهر که به راحتی به هم می رسند را چگونه باید دید؟ با الفبای سفر همراه باشید.

چرا باید از سن پترزبورگ بازدید کنید؟

مسکو شاید پایتخت معاصر و امروزی روسیه باشد، اما از نظر تاریخی، سنت پترزبورگ در قرن 18 و 19 پایتخت روسیه بوده است. در این دو قرن، حکومت امپراتوری روسیه در اوج قدرت و ثروت بود.به همین دلیل قصرها، موزها و آثار معماری زیبایی از آن دوران به یادگار مانده است که هر توریست تور مسکو سن پترزبورگ باید از آن بازدید کند. مسکو پایتخت مدرن روسیه، زیبایهای زیادی در خود نهفته است اما اگر از تماشای آن خسته شدید، برای دیدن جذابیتهای متفاوت به اکتشاف سن پترزبورگ بپردازید.

سفر به سن پترزبورگ

با قطار از مسکو حرکت کنید

قطارها به صورت منظم در طول شبانه روز از سمت ایستگاه Leningrad در مسکو به سمت ایستگاه Moskovsky سن پترزبورگ حرکت می کنند. سریعترین مسیر سفر به سن پترزبورگ استفاده از قطار Sapsan است که قطار راحت و مدرنی است که در عرض کمتر از چهار ساعت شما را به این شهر می رساند.هزینه بلیط های قطار از مسکو به پترزبورگ حدود 300-2500 روبل روسیه (39-47 دلار آمریکا)( هر روبل حدود 200 تومان و هر دلار حدود 13000 تومان) است. گزینه دیگر، استفاده از قطارهای شب رو هستند که اگرچه هزینه کمتری دارند ولی زیاد لوکس و مدرن نیستند.

کپه های قطار برای خواب و استراحت وجود دارد که حدود 2500-1500 روبل (24 تا 39 دلار) هزینه دارد، همچنین قطارهای لوکس نیز برای رسیدن به سنت پترزبورگ وجود دارد: مانند Grand Express و Arrow Red که هزینه استفاده از آنها بیشتر از 15000 تا 300 روبل (55 تا 235 دلار) است. برای رزرو بلیط قطار در تور مسکو نیز، از وب سایت رسمی راه آهن روسیه استفاده کنید که به زبان انگلیسی است. همچنین می توانید از هزینه سفر به روسیه نیز مطلع شوید.

قطار در راه آهن مسکو

بهترین گردش را در روسیه تجربه کنید

از طریق هواپیما به سن پترزبورگ برسید

با وجود فاصله کوتاه بین این دو شهر، پرواز های مکرر بین مسکو و سن پترزبورگ وجود دارد که زمان سفر حدود یک ساعت و نیم طول می کشد.هزینه رزرو بلیط هواپیما سن پترزبورگ بسته به نوع شرکت هواپیمایی متفاوت است ولی محدوده قیمت بلیط هواپیما بین 65 تا 200 دلار است. زمان سفر با هواپیما از مسکو به سن پترزبورگ با احتساب رفتن به فرودگاه، احتمالا طولانی تر از سفر با قطار های سریع السیر خواهد بود. اما مسلما سفر با هواپیما در شب که قطارهای سریع السیری در آن موقع حرکت نمی کنند گزینه بهتری خواهد بود.

شهر سن پترزبورگ از پنجره هواپیما

ماجراجویی و رسیدن به سن پترزبورگ با اجاره خودرو

یکی دیگر از گزینه های رفتن از مسکو به شهر سن پترزبورگ و بازدید از جاذبه های گردشگری روسیه، اجاره خودور است. با توجه به مسیری که انتخاب می کنید، فاصله بین این دو شهر حدود 700-650 کیلومتر است. زمان سفر شما نیز بستگی به ترافیک بین دو شهر و یا مدت زمانهای که بین راه توقف می کنید متغییر است.اگر می خواهید که برای رسیدن به سن پترزبورگ از راه اجاره خودرو اقدام کنید، حتما از قوانین رانندگی کشور روسیه مطلع شوید و اینکه آیا واجد شرایط رانندگی در این کشور هستید یا خیر.  برای اطلاع از قیمت تور روسیه شبهای سفید با الفبای سفر همراه باشید.

جاده برفی و زیبای مسکو به سن پترزبورگ

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt