هزینه های سفر به سن پترزبورگ

هزینه های سفر به سن پترزبورگ

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1400

هزینه های سفر به سن پترزبورگ

سفر به کشور روسیه با فرهنگ غنی و جاذبه های جذاب و تاریخی ممکن است مقصد خیلی از شما باشد. همراه با الفبای سفر از هزینه های سفر به سن پترزبورگ مطلع شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به کشور روسیه با فرهنگ غنی و جاذبه های جذاب و تاریخی ممکن است مقصد خیلی از شما باشد. همراه با الفبای سفر از هزینه های سفر به سن پترزبورگ مطلع شوید.

واحد پول روسیه، سطح قیمت سن پترزبورگ

روبل، واحد پول کشور روسیه است که نماد آن ₽ و حروف اختصاصی آن RUB می باشد. در حال حاضر هر ۱ روبل روسیه (معادل 200 تومان) است. اسکانس های رایج روبل شامل ۵۰ روبل (آبی)، ۱۰۰ روبل (صورتی)، ۵۰۰ روبل (بنفش)، ۱۰۰۰ روبل (سبز) و ۵۰۰۰ روبل (نارنجی) بوده و واحد کوچکتر پول روسیه، کوپک نام دارد که هر روبل برابر با ۱۰۰ کوپک است. از جمله سکه های رایج روسیه می توان به ۱ و ۲ روبل و ۱۰ و ۵۰ کوپک اشاره کرد. 

برای تهیه روبل دو راه  پیش رو دارید: 

۱-  خرید دلار در ایران و تبدیل آن در صرافیهای سن پترزبورگ به روبل 
۲-   تبدیل روبل در شعب بانک‌ِ ملی 

سطح قیمت شهر سن پترزبورگ

روسیه نسبت به تهران کشور گرانی محسوب می شود و هزینه ها در سن پترزبورگ در مواردی مانند مواد خوراکی، پوشاک و اجاره اقامتگاه ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد از تهران بیشتر است. 

مدارک و هزینه های قبل از سفر 

قبل از سفر نیاز به تهیه پاسپورت و یا گذرنامه دارید که باید هزینه های برای آن بپردازید از جمله:

++ هزینه های گذرنامه عبارت اند از:
۱- هزینه ۱۰۰۰ تومان بابت شناسه
۲- هزینه ۳,۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
۳- هزینه ۷۵,۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه
۴- هزینه ۲۹,۳۰۰ تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست
+  مدرک مورد نیاز ویزا است که هزینه ویزا توریستی روسیه در حدود ۲۲۶ هزار تا ۱ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان می باشد.

ویزا برای سفر به روسیه

برای درخواست ویزای روسیه باید از راه فرم جدید و ویزای الکترونیکی روسیه اقدام کنید و به سایت سفارت این کشور رجوع کنید. البته این در صورتی است که قصد داشته باشید به صورت شخصی سفر کنید، اما برای سفر به این کشور با تور روسیه و یا سفر گروهی به دریافت ویزا نیازی ندارید.کشور روسیه دارای چند نوع ویزای گردشگری، تجاری، کاری و ... است که برای سفر تفریحی باید جهت دریافت ویزای توریستی یا گردشگری اقدام کنید. 

 ویزای گردشگری روسیه برای افراد متقاضی، حداکثر تا ۱ ماه اعتبار دارد که فقط می تواند به شکل یک بار ورود و یا دو بار ورود صادر گردد.برای انجام بخشی از فرآیند ویزای گردشگری روسیه باید به بعضی از آژانس های مسافرتی رجوع کنید. برای درخواست این ویزا مدارکی باید داشته باشید از جمله:

تاییدیه گردشگری: از آژانس های مسافرتی می توانید مدارک مورد تایید سفارت روسیه و آن هایی که در وزارت امور خارجه روسیه ثبت شده اند را دریافت کنید. در این تاییدیه لازم است که نام کامل شما، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ ورود و خروج، برنامه سفر، شماره ارجاع آژانس، مهر رسمی و امضای مسوول قانونی مربوط درج شده باشد. بهتر است بدانید که برای اخذ ویزای گردشگری روسیه نیازی به داشتن رزرونامه هتل ندارید. 

بلیت رفت و برگشت روسیه: تاریخ بلیط رفت و برگشت به روسیه باید با تاریخ درج شده در تاییدیه گردشگری و البته با تاریخ رزرو هتل تان مغایرت داشته باشد.
پاسپورت معتبر: پاسپورت شما باید اصل بوده و حداقل دو صفحه خالی داشته و اعتبار آن باید بیشتر از ۶ ماه باشد.
فرم درخواست ویزا : باید فرم درخواست ویزا را با دقت به زبان انگلیسی پر کنید و انتها آن امضا کنید.
یک قطعه عکس ۳ × ۴

نکته اول: توجه کنید که هنگام ورود به کشور روسیه در هنگام کنترل ویزا، ممکن است تاییدیه گردشگری و بلیط برگشت با تاریخ مشخص را از شما درخواست کنند. بنابراین نیاز است تا از تاییدیه گردشگری خود یک نسخه کپی تهیه کنید و بلیت برگشت خود را نیز همراهتان داشته باشید. 
نکته دوم: باید تمامی مدارک خواسته شده را تا ۵ روز کاری قبل از ورود به روسیه، به سفارت ارسال کنید.

راه های سفر به سن پترزبورگ و هزینه های آن

 برای سفر به سن پترزبورگ دو راه پیش روی دارید: اول از راه تورها و آژانس های مسافرتی و دوم از راه سفر شخصی که هر کدام نیز هزینه های مختلفی دارد. در سفر شخصی برای دریافت ویزا باید مدارک، بلیط رفت و برگشت خود را همراه داشته باشید. سفر به این کشور تنها از راه هوایی امکان پذیر است و همچنین پرواز مستقیم به سن پترزبورگ وجود ندارد و اینکه چگونه قصد دارید این مسیر را ادامه دهید به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. در ادامه به راه های سفر به سن پترزبورگ و هزینه های آن می پردازیم.

۱- تورهای سن پترزبورگ

۲- شخصی: 
1(هواپیما
2(ترکیبی

۱- تورهای سن پترزبورگ
تورهای مختلف با هزینه های متفاوت برای سفر به سن پترزبورگ وجود دارد که عبارتند از:

تورهای ترکیبی سن پترزبورگ
معمولا تور سن پترزبورگ به صورت ترکیبی با مسکو ارایه می شود به این شکل که در تور به مدت 7 شب، ۳ شب در مسکو و ۴ شب را در سن پترزبورگ سپری خواهید کرد. هزینه این تورها با توجه به زمان سفر، نوع آژانس هواپیمایی، کلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت می باشد.

هزینه تورهای ترکیبی مسکو + سن پترزبورگ: بین 8 تا ۱3 میلیون تومان

۲- سفر شخصی 
برای سفر به سن پترزبورگ به صورت شخصی می توانید از راه هوایی و یا از راه های ترکیبی اقدام کنید:

۱- هواپیما
برای سفر به این شهر پرواز مستقیمی از ایران وجود ندارد و باید از راه پروازهای غیر مستقیم اقدام کنید به این شکل که ابتدا به مسکو رفته و بعد با پروازی دیگر به شهر سن پتربورگ برسید. 
هزینه بلیط هواپیما سن پترزبورگ به صورت رفت و برگشت عبارت اند از:
هزینه پرواز غیرمستقیم تهران سن پترزبورگ: بین 10 تا 24 میلیون
هزینه پروازهای زیر به صورت یک طرفه گفته شده اند:
هزینه پروازهای ایرانی تهران - مسکو: ۸۵۰,۰۰۰ تا ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان
پرواز مسکو سن پترزبورگ: بین ۱۸ دلار تا ۳۰۰ دلار (هر دلار 13000 تومان)

۲- راه های ترکیبی
 اگر از راه تور سن پترزبورگ اقدام نکردید راه دیگر این است که پس از اینکه به مسکو رسیدید می توانید با قطار یا اتوبوس به سن پترزبورگ بروید. 

*هواپیما + قطار
در مجموع 7 قطار با هزینه های مختلفی از مسکو به مقصد سن پترزبورگ حرکت می کنند که بین ۸ تا ۱۰ ساعت فاصله بین دو شهر را طی می کنند. البته قطارهای فوق سریع و برقی مسکو به نام ساسپا  (Sapsan) نیز وجود دارد که در طی ۳:۳۰ تا ۴ ساعت مسیر مسکو به سن پترزبورگ را طی میکنند. 

هزینه های مسیر یک طرفه عبارت اند از:
 هزینه پروازهای ایرانی تهران - مسکو: ۸۵۰,۰۰۰ تا ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان
هزینه قطارهای معمولی مسکو - سن پترزبورگ: ۲۰ دلار تا ۱۶۰ دلار 
هزینه قطارهای فوق سریع مسکو - سن پترزبورگ: ۷۰ دلار تا ۱۰۰ دلار 

*هواپیما + اتوبوس
فاصله مسکو تا سن پترزبورگ با اتوبوس در حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان می برد. در زیر هزینه مسیرهای یک طرفه گفته شده اند:
هزینه پروازهای ایرانی تهران - مسکو: ۸۵۰,۰۰۰ تا ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان

هزینه بلیط اتوبوس مسکو سن پترزبورگ: بین ۷۵۰ روبل تا ۱۶۰۰ روبل روسیه 

هزینه‌ های حمل و نقل درون شهری سن پترزبورگ

تاکسی و وسایلی مانند مترو، اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموا، اتوبوس آبی و قطار از گزینه های حمل و نقل در سن پترزبورگ هستند در ادامه با جزییات بیشتر آنها را بررسی می کنیم:

*بلیط الکترونیک سن پترزبورگ

بلیت های هوشمند به نام پودوروزنیک (Podorozhnik) برای پرداخت هزینه های حمل و نقل در سن پترزبورگ وجود دارد که می توانید آن را از ایستگاه های مترو و پایانه های فروش بلیت تهیه و شارژ کنید. هزینه خرید بلیط الکترونیک برابر با ۵۵ روبل روسیه (معادل ۱۱,۰۵۵ تومان) است و تا حد دلخواه می توانید آن ها را شارژ کنید. برای پرداخت هزینه های حمل و نقل عمومی سن پترزبورگ می توانید از کارت های گردشگری نیز استفاده کنید و با آن هزینه های مترو، اتوبوس، تراموا و ... را بپردازید. هزینه این کارت ها از ۳۲۰۰ روبل روسیه (معادل ۶۴۳,۲۰۰ تومان) شروع می شود.

برای همه وسایل حمل و نقل عمومی سن پترزبورگ، هزینه استفاده بچه های بالای ۳ سال برابر با سایر افراد بوده و برای کودکان زیر ۳ سال نیز رایگان است. توجه داشته باشید در صورتی که در موقع استفاده از خطوط مترو، تراموا، اتوبوس و اتوبوس برقی، چمدان و وسایلی به همراه خود دارید، به ازای این وسایل با توجه به مسافتی که طی می کنید باید هزینه بپردازید. به این صورت که برای ۲۵ کیلومتر ۳۰ روبل روسیه (معادل ۶,۰۳۰ تومان) ، بین ۲۵ تا ۵۰ کیلومتر ۵۴ روبل روسیه (معادل ۱۰,۸۵۴ تومان) و بیش از ۵۰ کیلومتر هزینه ای برابر با ۸۳ روبل روسیه (معادل ۱۶,۶۸۳ تومان) از شما دریافت می گردد. 

هزینه های حمل و نقل سن پترزبورگ به صورت خلاصه عبارت اند از:

  • خرید بلیت الکترونیک شهر: ۵۵ روبل روسیه (معادل ۱۱,۰۵۵ تومان)
  • مترو: ۴۵ روبل روسیه (معادل ۹,۰۴۵ تومان)
  • اتوبوس: بین ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) تا ۱۲۰ روبل روسیه (معادل ۲۴,۱۲۰ تومان)
  • اتوبوس برقی و تراموا: ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان)
  • اتوبوس آبی: بین ۲۰۰ روبل روسیه (معادل ۴۰,۲۰۰ تومان) تا ۳۲۰ روبل روسیه (معادل ۶۴,۳۲۰ تومان)
  • قطار: ۵۵ روبل روسیه (معادل ۱۱,۰۵۵ تومان)
  • تاکسی: از ۱۵۰ روبل روسیه (معادل ۳۰,۱۵۰ تومان)  به بالا

آشنایی با حمل و نقل عمومی سن پترزبورگ

در ادامه با گزینه های حمل و نقل درون شهری با تور سن پترزبورگ آشنا شوید:

مترو: ساعت کاری متروی سن پترزبورگ از ۵:۴۵ صبح تا ۰:۳۰ بامداد است و هزینه استفاده از مترو برابر با ۴۵ روبل روسیه (معادل ۹,۰۴۵ تومان) است که می توانید برای پرداخت آن از ژتون ها یا سکه های تک سفره و یا از کارت های چند سفره یا بلیت هوشمند سن پترزبورگ استفاده کنید. کارت های چند سفره متروی این شهر به این شکل هستند:

۱- کارت های ۱۰ سفره با اعتبار ۱ هفته: ۳۳۰ روبل روسیه (معادل ۶۶,۳۳۰ تومان)
۲- کارت های ۲۰ سفره با اعتبار ۲ هفته: ۶۶۰ روبل روسیه (معادل ۱۳۲,۶۶۰ تومان)

تراموا: هزینه سواری تراموا برابر با ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) بوده  که به صورت نقد و یا با کارت می توانید آن را بپردازید.

 +  سن پترزبورگ دارای ۳ نوع اتوبوس است: اتوبوس عمومی، اتوبوس برقی و اتوبوس های کوچک و معروف به مارشروتکا. میتوانید هزینه اتوبوس را نقدی پرداخت کنید و یا با استفاده از کارت الکترونیکی هنگام ورود به اتوبوس بر روی دستگاه کارتخوان، هزینه آن را بپردازید. 

اتوبوس ها: استفاده از اتوبوس برای طی کردن مسیرهای مورد نظر دارای چالشهای مانند مشکل در خواندن ایستگاه های اتوبوس و یافتن مسیر هستند که البته برای حل آن می توانید از نقشه های آنلاین مانند مپ کارناوال یا گوگل مپ استفاده کنید. اتوبوس های عمومی شهر، سفید و سبز و یا زرد رنگ هستند. هزینه هر مسیر با توجه به خط اتوبوس، بین ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) تا ۱۲۰ روبل روسیه (معادل ۲۴,۱۲۰ تومان) بوده که با استفاده از پول نقد و یا کارت های پودوروزنیک می توانید هزینه آن را بپردازید.

اتوبوس برقی: نام اتوبوس های برقی سن پترزبورگ با استفاده از یک k قبل از عدد مشخص می شوند. این اتوبوس ها برای هر مسیر هزینه ای معادل با ۴۰ روبل روسیه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) دارند که برای پرداخت از پول نقد یا کارت های پودوروزنیک می توانید استفاده کنید.

مارشروتکا (Marshrutka): اتوبوس هایی کوچک و وَن مانندی هستند که هزینه این ون ها برای مسیرهای درون شهری کمی بیش تر از اتوبوس ها است. برای پیاده شدن از آنها تنها کافی است که به راننده مقصد خود را اعلام کنید. 
اتوبوس آبی: در حال حاضر این قایق ها یا اتوبوس های آبی، فقط در یک مسیر درون شهر سن پترزبورگ مسافران را جا به جا می کنند. هزینه این قایق ها در روزهای هفته برابر با ۲۰۰ روبل روسیه (معادل ۴۰,۲۰۰ تومان) و در آخر هفته ۳۲۰ روبل روسیه (معادل ۶۴,۳۲۰ تومان) هستند. 

تاکسی: تاکسی ها گران ترین گزینه های حمل و نقل در سن پترزبورگ هستند.ورودی تاکسی های سن پترزبورگ حدود ۱۵۰ روبل روسیه (معادل ۳۰,۱۵۰ تومان) بوده و به ازای هر کیلومتر در حدود ۱۲ روبل روسیه (معادل ۲,۴۱۲ تومان) تا ۳۸ روبل روسیه (معادل ۷,۶۳۸ تومان) به کرایه اضافه می شود. بهتر است بدانید راننده تاکسی های سن پترزبورگ به زبان انگلیسی تسلط ندارند و برای استفاده از تاکسی خوب است چند کلمه کاربردی به زبان روسی یاد بگیرید.

قطار: هزینه ها استفاده از قطارها با توجه به خط قطار و فاصله ای که طی میکنید بین ۱۰۰ روبل روسیه (معادل ۲۰,۱۰۰ تومان) تا ۴۰۰ روبل روسیه (معادل ۸۰,۴۰۰ تومان) متفاوت است. 


حمل و نقل در سن پترزبورگ-الفبای سفر

هزینه های اقامت در سن پترزبورگ

گزینه های متفاوت با هزینه های مختلف برای اقامت در سن پترزبورگ وجود دارد از جمله:

 هرینه اقامت در هتل های سن پترزبورگ: 

  • هتل های ۱ ستاره سنت پترزبورگ: بین ۱۰۰۰ روبل تا ۴۰۰۰ روبل روسیه 
  • هتل های ۲ ستاره سنت پترزبورگ: بین ۵۰۰ روبل تا ۵۴۰۰ روبل روسیه 
  • هتل های ۳ ستاره سن پترزبورگ: بین ۱۲۰۰ روبل تا ۱۴۰۰۰ روبل روسیه 
  • هتل های ۴ ستاره سن پترزبورگ: بین ۲۰۰۰ روبل تا ۱۴۰۰۰۰ روبل روسیه 
  • هتل های ۵ ستاره سن پترزبورگ: بین ۴۹۰۰ روبل تا ۲۵۰۰۰۰ روبل روسیه 

هزینه اقامت در آپارتمان و خانه های سن پترزبورگ: هزینه ‌ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات متفاوت است. در سن پترزبورگ بیش از ۹۰۰ سوییت و آپارتمان وجود دارد که از اقامتگاه هایی لوکس تا محلی متفاوت هستند.

هزینه آپارتمان و خانه های ویلایی سن پترزبورگ:از شبی ۹۰۰ روبل تا ۵۰۰۰ روبل روسیه متفاوت است. 

هزینه اقامت در هاستل های سن پترزبورگ:بیش از ۳۰۰ هاستل مختلف در شهر سن پترزبورگ وجود دارد که هزینه آن ها بین ۲۲۴ روبل روسیه (معادل ۴۵,۰۲۴ تومان) تا  ۷۰ روبل روسیه (معادل ۱۴۰,۷۰۰ تومان)  متفاوت است.


هتل های سن پترزبورگ-الفبای سفر

 هزینه‌های غذا در سن پترزبورگ

هزینه غذا در رستورانهای مختلف سن پترزبوگ متفاوت است مانند:

رستورانها:

  • هزینه رستوران های ارزان قیمت سن پترزبوگ: حدود ۳۹۰ روبل تا ۷۰۰ روبل روسیه 
  • هزینه رستوران متوسط قیمت سن پترزبوگ: حدود ۷۰۰ روبل تا ۱۵۰۰ روبل روسیه 
  • هزینه رستوران لوکس سن پترزبوگ: در حدود ۸۰۰ روبل تا ۲۸۰۰ روبل روسیه 
  • هزینه فست فودهای زنجیره ای سن پترزبوگ  مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه: حدود ۲۵۰ روبل تا ۳۵۰ روبل روسیه 

خوراکی های لازم: 
نان (۵۰۰ گرمی): حدود ۶۰ روبل روسیه 
شیر (۱ لیتر): ۴۴.۵ روبل روسیه 
برنج سفید (کیلویی): حدود ۷۲ روبل روسیه 
جوجه بی استخوان (۱ کیلو): حدود ۲۵۰ روبل روسیه 
گوشت قرمز (۱ کیلو): حدود ۴۴۵ روبل روسیه 
تخم مرغ ۱۲ عددی: ۷۶ روبل روسیه 
یک بطری آب ۱.۵ لیتری: حدود ۴۰۰ روبل روسیه
میوه و سبزیجات (۱ کیلوگرم): 
گوجه فرنگی: حدود ۱۵۸ روبل روسیه 
پیاز: حدود ۳۰ روبل روسیه 
سیب زمینی: حدود ۳۶ روبل روسیه 
کاهو: حدود ۶۳.۵ روبل روسیه 
سیب: حدود ۸۰ روبل روسیه 
موز: حدود ۶۲ روبل روسیه 
پرتقال: حدود ۷۴.۵ روبل روسیه 

غذاهای روسیه-الفبای سفر

 هزینه های تفریح در سن پترزبورگ

هزینه برخی از جاهای دیدنی سن پترزبورگ عبارتند از:

۱) کلیسای معروف ناجی در خون: ۲۵۰ روبل روسیه 
۲) ورودی موزه آرمیتاژ و بخش های آن مانند کاخ زمستانی: ۷۰۰ روبل روسیه 
۳) ورودی کاخ پترهوف: ۱۰۰۰ روبل روسیه 
۴) کلیسای سنت ایزاک: ۲۵۰ روبل روسیه 
۵) ورودی کاخ و پارک کاترین: ۳۹۰ روبل روسیه 
۶) ورودی کلیسای پل و پیتر: ۴۵۰ روبل روسیه 
۷) ورودی قلعه سنت مایکل: ۴۵۰ روبل روسیه 
۸) ورودی کاخ استراگانوف: ۳۰۰ روبل روسیه 
۹) کاخ مویکا: ۷۰۰ روبل روسیه 
۱۰) تور گشت شهری در سن پترزبورگ: از ۳۰ دلار 

 هزینه‌ پوشاک در سن پترزبورگ

هزینه پوشاکِ برند و غیر برند سن پترزبورگ در بیشتر موارد بسیار گران تر از موارد مشابه در تهران است و تفاوت قیمتی بین ۲۰ تا ۹۰ درصدی دارند مانند:

  • هزینه یک شلوار جین برند در سن پترزبورگ: حدود ۵۳۰۰ روبل روسیه 
  • یک پیراهن زنانه با برند زارا یا اچ اند ام: حدود ۱۵۰۰ روبل روسیه 
  • یک جفت کفش نایک: حدود ۳۰۰۰ روبل روسیه 
  • یک جفت کفش چرم مردانه: حدود ۴۴۰۰ روبل روسیه 

هزینه سرویس موبایل در روسیه

هزینه مکالمه با موبایل در روسیه قدری از ایران گران تر است به طوری که هزینه هر یک دقیقه مکالمه با اپراتورهای این کشور، در حدود ۱.۴۷ روبل روسیه (معادل ۲۹۵ تومان) خواهد بود. در کشور روسیه ۴ اپراتور معروف وجود دارد که عبارت اند از: ام تی اس (MTS)، مگافون (Megafon)، بی لاین (Beeline) و تله ۲ (Tele). ام تی اس و مگافون محبوب ترین اپراتورهای روسیه بوده و دارای کاربران بیشتری است. 

برای تهیه این سیم کارتها باید پاسپورت خود را همراه داشته باشید. البته هزینه خرید سیمکارت ها گران بوده و بیش از ۱۰۰۰ روبل روسیه (معادل ۲۰۱,۰۰۰ تومان) می باشد. سیمکارت های روسی را می توانید از مغازه های موبایل فروشی، نمایندگی های اپراتورها در مراکز خرید و فرودگاه ها تهیه کنید. 


6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt