لغو ویزای ایران و روسیه

لغو ویزای ایران و روسیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 خرداد ، 1400

لغو ویزای ایران و روسیه به تصویب رسید

لغو ویزای گروهی میان ایران و روسیه موضوعی است که جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در صفحه شخصی خود خبر از آن داد. مشروح خبر را در اینجا بخوانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با اعلام سفیر ایران در روسیه در سفر آتی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مسکو توفق نامه لغو ویزای گروهی میان دو کشور به امضا خواهد رسید. براین اساس گردشگران دوکشور از طریق شرکتهای معتبر گردشگری و با ویزای گروهی به ایران و روسیه سفر خواهند کرد. در همین مورد سفیر ایران گفت: در این سفر همچنین تفاهمنامه همکاری بین موزه نیاوران ایران و موزه پوشکین روسیه به امضا خواهد رسید.

جلالی با بیان اینکه گردشگری عامل مهمی در شناخت مردم دوکشور و پشتوانه ای محکم برای گسترش مناسبات ایران و روسیه بشمار می رود تصریح کرد: سفرهای گروهی میان دو کشور بدون نیاز به اخذ روادید انجام میشود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: فاصله نزدیک، زمان کوتاه سفر، موزه‌های فراوان موجود در کشور روسیه، طبیعت و جذابیت‌های شهرهای این کشور و در زمینه گردشگران روسیه تنوع آب و هوایی فراوان کشور ایران، آفتاب زیاد که در کشور روسیه کم است، جزایر و سواحل بسیار خوب ایران، کویرهای مشهور ایران که کویر لوت جزو میراث جهانی یونسکو است، همراه با تورهای کویرنوردی فعال، کوه‌ها و جنگل‌های کشور ایران که همراه با فرهنگ و تاریخ کشورمان یک مجموعه قوی برای سفر گردشگران میان دو کشور ایجاد می‌کند.

با این اوصاف کسانی که در خرید تور روسیه مردد بودند حال به راحتی می تواند به این کشور مخصوصا شهرهای معروف آن چون مسکو و سنت پترزبورگ سفر نمایند.

لغو روادید ایران و روسیه

همکاری ایران در زمینه لغو ویزای گروهی میان دو کشور

سفیر ایران تصریح کرد: موضوع گردشگری امری بسیار مهم در اقتصاد جهانی است و تولید ناخالص ملی بالایی را تشکیل می‌دهد، دو کشور ایران و روسیه هر دو پر جمعیت و پر گردشگر هستند، قطعاً در شرایط فعلی که هر دو کشور در تحریم هستند گردشگری می‌تواند یک محرک عالی برای چرخش مالی میان ایران و روسیه باشد و نقش مهمی در پویایی اقتصاد ایفا کند؛ همچنین می‌تواند شغل‌های پایدار فراوانی را نیز به وجود بیاورد.

مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشترگفته بود فعلاً برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور وجود ندارد. طبیعی است که ابتدا منتظر نتیجه تجربه لغو روادید گروهی باشیم و پس از آن اگر نیازی احساس شد به فکر روادید انفرادی نیز خواهیم بود.

بر اساس اعلام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  با لغو روادید گروهی پروازهای میان دو کشور افزایش می یابد. اعتبار زمانی اجرای این تفاهم‌نامه تا ۲۰۲۳ تعیین شده است. بر این اساس شهروندان دو کشور به صورت گروهی از ۵ تا ۵۰ نفر از طریق آژانس مسافرتی و بدون ویزا می‌توانند به ایران و روسیه سفر کنند.

برای مشاهده تور مسکو سنت پترزبورگ به لینک درج شده مراجعه نمایید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt