شرایط قرنطینه در استانبول و سایر شهرهای ترکیه

شرایط قرنطینه در استانبول و سایر شهرهای ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 تیر ، 1400

شرایط سفر به ترکیه در ایام کرونا | قوانین و ساعات قرنطینه استانبول

شرایط جدید قرنطینه در ترکیه به همراه ساعت آن مخصوصا در شهرهای توریستی چون استانبول را که توسط دولت ترکیه اعمال شده است، را در این بخش بخوانید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

آخرین اخبار از قرنطینه در ترکیه

وزارت کشور ترکیه بخشنامه "اقدامات عادی سازی تدریجی" را به فرمانداریها ارسال کرد بر اساس این بخشنامه، اقدامات دوره عادی سازی تدریجی از ساعت ۵ روز دوشنبه ۱۷ می شروع شده و تا ساعت ۵ روز سه شنبه ۱ جون ادامه‌ خواهد یافت. ساعات قرنطینه استانبول ترکیه در ایام درون هفته از ساعت ۲۱ الی ۵ و در ایام آخر هفته (جمعه الی دوشنبه) بصورت کامل از ساعت ۲۱ الی ۵، قانون منع رفت و آمد و قرنطینه در استانبول و سایر شهرهای ترکیه وضع خواهد شد. برای شهروندان ۶۵ سال به بالا که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و افراد ۱۸ سال به پایین، قانون منع تردد برای آنها شامل نخواهد شد. سفرهای بین شهری برای وسایل نقلیه شخصی در ساعات غیرقرنطینه آزاد خواهد بود. از دیگر شرایط قرنطینه در استانبول ترکیه در ایام درون هفته از ساعت ۷ الی ۲۰ در رستوران ها بصورت بیرون بر و سفارش آنلاین وجود خواهد داشت و از ساعت ۲۰ الی ۲۴ فقط بصورت بیرون بر خدمات ارائه خواهند داد. شهروندان بالای ۶۵ سال علیرغم اینکه واکسن کرونا نزده اند، میتوانند فقط از ساعت ۱۰ الی ۱۴ در ایام درون هفته بیرون باشند. افرادی که با وسایل حمل و نقل عمومی به سفر میپردازند ایام و ساعات منع تردد و قوانین قرنطینه ترکیه شامل آنها نمیشود.

مکانهای زیر از ۱۷ می الی ۱ جون تعطیل خواهند بود

کازینو - سالن قلیان - قهوه خانه - چای خانه -  آبجو فروشی - کافه ها - سینما - کافی نت - مکانهای بازی های کامپیوتری - سالن بیلیارد - زمین های بازی - سالن های ورزشی - سالن های شنا - حمام، سونا و سالن ماساژ - پارک های بازی و تفریحی 

  • مراکز خرید در ایام درون هفته از ساعت ۱۰ الی ۲۰ باز خواهند بود ولی در ایام آخر هفته تعطیل هستند
  • همانند ایام قرنطینه کامل که فروش برخی محصولات در مارکت ها ممنوع بود، در این‌ دوره نیز ممنوعیت فروششان‌ ادامه خواهد یافت
  • بازارها از ساعت ۷ الی ۱۹ در ایام درون هفته فعالیت خواهند داشت ولی در ایام‌ آخر هفته بازاری برپا نخواهد شد
  • شرکت های سفارش آنلاین غذا و سوپرمارکت های آنلاین از ساعت ۷ الی ۲۴ به ارسال غذا یا موادغذایی به آدرس/خانه ها خواهند پرداخت
  • مراکز دولتی زمان فعالیتشان از ساعت ۱۰ الی ۱۶ خواهد بود
  • مهدکودک ها میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. بقیه مدارس و کلاس ها مطابق بیانیه ای که وزارت آموزش ملی اعلام خواهد کرد، فعالیت میکنند
  • رستورانهای بین راهی شهرها باز خواهند بود و با شرط هر میز فقط ۲ نفر خدمات ارائه خواهند داد
  • قانون ظرفیت ۵۰‌ درصدی هم برای سفرهای داخلی شهری و هم برای سفرهای بین شهری برپا خواهد ماند
  • افراد ۶۵ سال و بالای آن و زیر ۱۸ سال اجازه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند
  • افراد توریست از تمام محدودیت هایی که در این بازه زمانی جدید اعمال خواهند شد، معاف میباشند

ساعات قرنطینه در ترکیه

در تاریخ 26 آوریل 2021، قرنطینه سراسری در ترکیه برای جلوگیری از گسترش مجدد COVID-19 توسط دولت این کشور اعلام شد که این قانون شامل منع رفت و آمد تمام وقت در سراسر ترکیه تا ساعت 05:00 عصر دوشنبه، 17 مه 2021 (27 اردیبهشت) می باشد.
سفارت ایالات متحده در آنکارا، سرکنسولگری ایالات متحده در استانبول، کنسولگری ایالات متحده در آدانا و آژانس کنسولی در ازمیر برای خدمات کنسولی معمول در این مدت بسته می شوند. تنها خدمات اورژانس ارائه می شود.
لازم به ذکر است که محدودیت های مربوط به COVID-19 در مورد همه شهروندان و ساکنان ترکیه اعمال می شود و این شرایط جدید سفر به ترکیه فعلا گردشگران تور ترکیه نسبت به این قوانین معاف هستند. در این قانون ذکر شده تبعه خارجی که به عنوان اقامت، تحت شرایط محافظت شده یا وضعیت بین المللی در این کشور هستند، تحت محدودیت های مقررات منع رفت و آمد نیز هستند.

روزهای سوت و کور استانبول باتوجه به قرنطینه سراسری ترکیه

شرایط استانبول در قرنطینه سراسری ترکیه

رنگبندی شهرهای ترکیه 

در تاریخ 1 مارس 2021 ، دولت ترکیه سیستم چهار لایه ای را در مورد محدودیت های محلی مربوط به COVID-19 اعلام کرد. اکنون استانها به 4 گروه خطر مختلف تقسیم می شوند: کم (آبی) ، متوسط ​​(زرد) ، زیاد (نارنجی) و بسیار زیاد (قرمز) بر اساس میزان عفونت و واکسیناسیون تقسیم می شوند که می توانید نقشه آن را در پایین مشاهده نمایید. 

نقشه رنگ بندی شهرهای ترکیه

نقشه رنگبندی شهرهای ترکیه

پروازهای ورودی بین المللی به ترکیه و شرایط سفر به استانبول در کرونا

از 22 آوریل 2021، کلیه مسافرانی که با تور استانبول یا سایر تورهای ترکیه به این کشور سفر کرده اند و طی 10 روز گذشته از هند بازدید کرده اند، به مدت 14 روز در مکان هایی که مقامات رسمی ترکیه پس از ورود آنها انتخاب کرده اند، قرنطینه می شوند. در روز چهاردهم نیز مسافران باید آزمایش PCR دوم را انجام دهند و اگر نتیجه آزمایش منفی باشد، دوره انزوا پایان می یابد.

همچنین مسافران 6 سال به بالا که طی 10 روز گذشته به هند رفته اند، لازم است قبل از سفر با هواپیما به ترکیه، نتیجه آزمایش PCR منفی را در 72 ساعت گذشته قبل از عزیمت ارسال کنند.

لازم به ذکر است از 15 مه 2021، آزمایش PCR از مسافرانی که از هنگ کنگ، چین، تایوان، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، اسرائیل، ژاپن، انگلستان، لتونی، لوکزامبورگ، اوکراین و استونی به ترکیه وارد می شوند.

اخبار و اطلاعات تکمیلی

مرز ترکیه کی باز می شود؟

اطلاعات پرواز مستقیم به استانبول در کرونا

فینال لیگ قهرمانان اروپا 2021 استانبول در هاله ای از ابهام

محدودیت های مربوط به خرید و فروش کالاهای خاص در ترکیه

در تاریخ 4 مه سال 2020 ، دولت ترکیه اعلام کرد که از 7 مه 2021 به بعد فقط مواد غذایی ضروری، مواد تمیز کننده، غذای حیوانات خانگی و محصولات بهداشتی (به استثنای عطر و آرایشی) مجاز به فروش در بازارها از جمله فروشگاه های مواد غذایی زنجیره ای هستند.

غربالگری در استانبول

غربالگری در روزهای قرنطینه ای استانبول

سفر به کوش آداسی در ایام کرونا

در کوش آداسی نیز مانند سایر شهرهای توریستی ترکیه با توجه به اینکه روند شیوع کرونا نزولی بوده و به کندی پیش می رود، هتل های کوش آداسی، مراکز خرید، تفریحگاه ها و سواحل با رعایت کردن فاصله اجتماعی و پروتکل ها باز شده و رستوران ها به صورت بیرون بر در حال فعالیت می باشند. اقدامات احتیاطی علیه بیماری همه گیر ویروس کرونا انجام خواهد شد.

سفر به آلانیا در ایام کرونا

سفر به آلانیا در ایام کرونا را از دست ندهید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که آلانیا نیز مانند سایر نقاط، قوانین کرونایی سفر به ترکیه و پروتکل های بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع کرونا را لازم الاجرا می داند. رستوران های آلانیا در این ایام به صورت تهیه غذا و بیرون بر در حال فعالیت هستند و سایر مراکز خرید و مراکز تفریحی با رعایت قوانین کووید-19 مشغول خدمات دهی به گردشگران تور آلانیا می باشند.

سفر به ازمیر در ایام کرونا

شهر زیبا ازمیر دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و توریستی خاص خود می باشد. شهر ازمیر به نام "مروارید دریای اژه" نیز شناخته می شود که طرفدارانش سفر به ازمیر در دوران کرونا را در برنامه های مسافرت خود گنجانده اند.. شهر ازمیر ترکیه با طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافرانی است ک حتی در ایام کرونا نیز آن را فراموش نکرده اند. شهر ازمیر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای گردش می باشد. در ازمیر نیز مانند سایر شهرهای توریستی ترکیه با رعایت پروتکل های بهداشتی، سواحل باز و رستوران ها نیز به صورت بیرون بر کار می کنند.

سفر به قونیه در ایام کرونا

اگر کشور ترکیه دارای شهرهای تاریخی است بی شک قونیه از بهترین شهرهای توریستی ترکیه می باشد. قونیه دارای تعداد بی شماری آثار تاریخی، موزه و اماکن باستانی خیره کننده ای است که سالانه توریست ها و گردشگران بسیار زیادی را حتی در ایام کرونا از اقصی نقاط دنیا به سمت خود جذب می کنند. در سفر به قونیه در دوران کرونا با قوانین کرونایی که در ترکیه حاکم است مواجه خواهید شد.

سفر به آنکارا در ایام کرونا

آنکارا ترکیه چندین جاذبه گردشگری و ساختمان تاریخی را که بیشتر آنها در اطراف منطقه Ulus قرار دارند، در خود جای داده است. در سفر به آنکارا در دوران کرونا می توانید در یک روز از تمام اماکن تاریخی مهم آنکارا البته با رعایت قوانین بهداشتی و پروتکل های تصویب شده در کشور ترکیه بازدید کنید. در آنکارا هم مثل سایر شهرهای ترکیه اماکن و رستوران ها طبق قوانین کرونایی مشغول به فعالیت هستند.

سفر به ترکیه در روزهای کرونا

سفر به ترکیه در روزهای کرونا

سفر به بدروم در ایام کرونا

بدروم ترکیه با جو و ساختار شهری متفاوتی که دارد در روزهای کرونا هم گردشگران را به سمت خود جذب می کند. این شهر بیشتر به جزایر یونانی شباهت دارد. تور بدورم به یکی از گزینه های جذاب برای مسافرانی تبدیل شده که نمی خواهند سفر به بدروم در دوران کرونا را از دست بدهند. البته سفر به این شهر باید با رعایت قوانین و پروتکل ها همراه باشد.

سفر به مارماریس در ایام کرونا

مارماریس در مقابل با سایر شهرهای توریستی ترکیه گردشگران بیشتری را به خود جذب می کند و طرفداران بیشتری دارد. از جمله جاذبه های گردشگری مارماریس می توان به ساحل زیبای مارماریس، قایقرانی، ورزش های آبی، رستوران های لوکس مارماریس، شب های زنده پر شور و شوق و یا گذراندن یک روز خوب و به یاد ماندنی در سواحل مارماریس و دیدن تابش آفتاب بر دریای مدیترانه اشاره کرد. سواحل مارماریس در دوران کرونا با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باز می باشند و رستوران ها نیز به صورت بیرون بر به فعالیت خود ادامه می دهند.

سفر به ترابزون در ایام کرونا

سفر به ترابزون در دوران کرونا، استراحتگاه های جذاب، جاذبه های تاریخی و صدها منظره خیره کننده و طبیعی را پیش روی شما قرار می دهد. در سفر به ترابزون رعایت قوانین کرونایی و پروتکل ها را فراموش نکنید.

سفر به وان در ایام کرونا

سفر به وان در دوران کرونا باتوجه به اینکه شهر مرزی ترکیه بوده و به ایران بسیار نزدیک است، مقصدی ایده آل برای مسافرت به خارج از کشور می باشد. اگر وان را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را تجربه خواهید کرد. در شهر وان نیز مانند سایر شهرهای توریستی ترکیه قوانین کرونایی حکمفرماست که گردشگران در این سفر ملزم به رعایت آن ها می باشند.

سوالات متداول

تعداد روزهای قرنطینه در ترکیه چقدر است؟

فعلا دولت ترکیه 3 هفته را برای قرنطینه سراسری در نظر گرفته است.

آیا کافه ها، رستوران ها و جاذبه های توریستی باز هستند؟

خیر تنها ارگانی که اجازه فعالیت را دارند خدمات درمانی و فروشگاه های مواد غذایی هستند.

قرنطینه از چه ساعت و تا کی اعمال شده؟

قرنطینه از ساعت 7 تاریخ 26 آوریل تا ساعت 5 مورخ 17 می است

پس از سفر و هنگام بازگشت به ایران باید تست بدهیم؟

در مورد این موضوع هر شرکت هواپیمایی مقررات مخصوص به خود را دارد. البته بعضی از شرکت های هواپیمایی همان تستی که از ایران دادید را قبول میکنند و برخی بعد از 72 ساعت تست را قبول نمی کنند و برای بعضی نیز تست مجدد در ترکیه نیاز است.

آیا می توانیم تست ندهیم؟

در صورت عدم تست دادن اجازه سوار شدن به هواپیما را به شما نخواهند داد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt