واکسن کرونا برای توریست های امارات

واکسن کرونا برای توریست های امارات

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 تیر ، 1400

واکسن کرونا برای توریستهای امارات + شرایط سفر و اقامت

واکسن کرونا در دبی و ابوظبی برای ساکنین و مسافران که قصد دارند در طی روزهای آتی تور دبی را خریداری کنند به یک موضوع پردغدغه تبدیل شده. پس حتما با ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

واکسن کرونا در ابوظبی

در حال حاضر امکان واکسینه شدن برای توریست ها در ابوظبی وجود دارد اما متاسفانه در حال حاضر مردم ایران دریاره این شرایط استثنا هستند و نمی توانند برای دریافت واکسن کرونا به ابوظبی بروند.

شرایط سفر به دبی در ایام کرونا

امارات برای راه اندازی صنعت گردشگری و برگزاری بیشتر تور دبی تلاش فراوانی می کند. از اقداماتی که در این راستا انجام می‌گیرد، افزایش واکسیناسیون و آزمایش کرونا و در نتیجه کاهش محدودیت ها برای رستوران و هتل ها می باشد و در روزهای اخیر رستوران‌ها، بارها، سالن‌های ورزشی و کافه ها بدون هیچ محدودیتی به فعالیت خود ادامه می دهند. با آژانس مسافرتی الفبای سفر برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد سفر به دبی در کرونا همراه باشید.

قوانین و شرایط سفر به دبی در کرونا

در حال حاضر فقط برگه آزمایش منفی کرونا است که مسافر بسیاری از کشورهای دنیا می بایست همراه خود داشته باشند. البته هنوز هم قوانین و محدودیت های سختگیرانه مثل عدم برگزاری جشن های زنده هم وجود دارد اما هتل‌ها اجازه دارند تا ۷۰ درصد ظرفیت خود مسافر بپذیرند. کلیه مسافرانی که از هر مبدا به دبی سفر می کنند (شامل کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) باید تست کرونا 72 ساعت قبل از پرواز ارائه دهند.
لازم به ذکر است این گواهی باید آزمایش (PCR) باشد. سایر گواهینامه های آزمایش از جمله آزمایش آنتی بادی و کیت آزمایش خانگی در دبی پذیرفته نمی شوند. مسافران برای ورود به سیستم باید گواهی چاپ شده به زبان انگلیسی یا عربی به همراه داشته باشند و توجه کنید پیامک و گواهی دیجیتال پذیرفته نمی شوند. گواهینامه های PCR به زبانهای دیگر در صورت تأیید در ایستگاه مبدا قابل قبول هستند.
برای مسافرانی که از کشورهای زیر وارد می شوند ، اجباری است که گزارش COVID ‑ 19 PCR شامل کد QR مرتبط با گزارش اصلی برای تأیید باشد. کد QR باید هنگام ورود به سیستم و به نمایندگان اداره بهداشت دبی (DHA) هنگام ورود به فرودگاه های دبی ارائه شود

شرایط واکسن در دبی

آیا در دبی امکان واکسینه شدن وجود دارد؟

واکسیناسیون در دبی

باتوجه به این که دبی درآمد بیشتری را از طریق صنعت گردشگری بدست می آورد به همین دلیل در گام اول سعی کرد با قیمت ارزان و سرویس با کیفیت مسافران زیادی را سمت خود جذب کند. اکنون برنامه مراقبت های بهداشتی امارات تسهیلاتی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است که می توانند آنها را در آزمایشگاه Pfizer / BioNTech - واکسن ساخت چین - سینوفارم ثبت کنند. این برنامه دارای دو زبانه جداگانه است - یکی برای اماراتی ها و ساکنان، و دیگری برای بازدید کنندگان.

بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از اطلاعات گذرنامه خود در برنامه که در آن آمده است که کسانی که ویزای صادره از امارات دارند یا دارای گذرنامه های واجد شرایط ویزا هنگام ورود هستند برای واکسیناسیون ثبت نام کنند.
کمیته اضطراری ، بحران ابوظبی در بیانیه 11 ژوئن اعلام کرد که واکسیناسیون افرادی را که دارای ویزای ورودی منقضی شده یا اجازه اقامت هستند "برای ایمنی و سلامتی آنها و با در نظر گرفتن شرایط استثنایی همه گیر" تأیید کرده است. 

 در حال حاضر در دبی امکان دریافت واکسن کرونا برای توریست ها وجود ندارد و فقط شهروندان و مقیمان آنجا میتوانند از دریافت واکسن برخوردار شوند.

چطور می توان واکسن کرونا در دبی دریافت کرد؟

  1. به وب‌سایت ای-سرویس مراجعه کنید و برای خود اکانت بسازید.
  2. در ساماانه ای-سرویس مرکز درمان و زمان مورد نظر را تعیین کنید و در ضمن حتما در زمان رزرو شده حضور داشته باشیدو
  3. برای صدور کارت واکسیناسیون بین‌المللی اقدام به پرداخت هزینه کنید.
  4. وضعیت پزشکیتان(سوابق بیماری)، واکسیناسیون‌های قبلی و مدارک مربوط را به پزشک ارائه دهید.
  5. مطابق با مدارک ارائه شده پزشک مشاور واکسن مورد نیاز را به شما پیشنهاد می دهد.
  6. واکسن با نظارت پزشک تزریق شده و کارت واکسیناسیون به‌روز می‌شود.

نحوه واکسینه شدن در دبی

راهنما و اماکن واکسیناسیون در دبی

در مراکز واکسیناسیون دبی همه چیز منظم است: ثبت نام، مشاوره، معاینه پزشکی و حتی سرنگ. همچنین در حال حاضر نوبت به ساکنان بالای ۴۰ سال رسیده است.  کسانی که در هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها با مشتری سروکار دارند در اولویت هستند، زیرا گردشگران باید احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

امارات مقادیر زیادی واکسن از شرکت‌های بیون‌تک/فایزر، سینوفارم و آسترازنکا خریده است و احتمال می‌رود که به زودی پیشنهاد واکسیناسیون برای گردشگران در دبی نیز ارائه شود. با این حال به مسافران چندین کشور از جمله ایران توصیه شده است: در زمان ورود به کشور امارات، نباید از زمان صدور گواهی تست منفی PCR بیش از ۹۶ ساعت گذشته باشد و داشتن اصل گواهی تست منفی کرونا و ارایه کپی آن به مسؤول پذیرش در فرودگاه و همچنین تکمیل فرم خوداظهاری و دارا بودن بیمه نامه مسافرتی معتبر نیز الزامی است. 

نکته: پذیرش مسافران تنها با ویزای توریستی و یا اقامت انجام می شود و پذیرش مسافران به صورت ترانزیت امکان پذیر نیست.

مهم ترین مطالب روز را در اینجا بخوانید

وضعیت عبور و مرور از مرز ایران به کشورهای خارجی

واکسن کرونا برای سفر به ارمنستان

سفر به ارمنستان در ایام کرونا


شرایط واکسن کرونا در دبی

در فرودگاه دبی به صورت موردی (Random) از مسافران تست PCR گرفته می شود و مبلغ ۳۶۰ درهم از مسافر دریافت می شود. مسافران مقیم در امارات باید از طریق سایت معرفی شده کشور امارات، تائیدیه کد اقامت ICA را دریافت و در زمان پذیرش در فرودگاه به همراه داشته باشند و به مسؤول کانتر ارائه دهند.
به دلیل اینکه قبل از پرواز، فهرست مسافران (اعم از اقامتی و دارای ویزای توریستی) به امارات ارسال می شود، احتمال این که حتی با داشتن تائیدیه کد اقامت ICA برای مسافران اقامتی از سوار شدن مسافر ممانعت شود، وجود دارد که تمام خسارات پذیرفته نشدن مسافر توسط کشور مقصد به عهده مسافران است.

نکته: تست‌هایی که به طور سریع انجام می‌شوند قابل قبول نیستند و پاسخ ایمیلی تست هم مورد پذیرش نیست و مسافران زیر ۱۲ سال از ارائه تست معاف هستند.
 

سوالات متداول

آیا تور دبی واکسن کرونا برگزار میشود؟

خیر، به جز تورهای مسافرتی دبی پکیجی با نام تور ویروس کرونا عرضه نمی شود.

آیا ایرانیان در ابوظبی می توانند واکسن بزنند؟

خیر شرایط دریافت واکسن برای ایرانیان در ابوظیی وجود ندارد

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt