سفر به ارمنستان در ایام کرونا

سفر به ارمنستان در ایام کرونا

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 تیر ، 1400

شرایط سفر به ارمنستان در ایام کرونا

سفر به ارمنستان در ایام کرونا|مرزهای زمینی ارمنستان با ایران و گرجستان بسته است، اما شهروندان ایران یا گرجستان مجاز به بازگشت به کشورهای متبوع خود هستند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

نزدیک به 2 سال است که اپیدمی کووید 19 جهان را با مشکلات و البته محدودیت های بسیاری رو برو کرده است. هر کدام از کشورهای دنیا برای اینکه وضعیت کرونا را در خود به حد ایمن برسانند تلاش های بسیاری کرده و محدودیت های گوناگونی را اعمال می کنند. کشور ارمنستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای قطع زنجیره انتقال قوانینی را وضع کرده است. در ادامه شما را از تازه ترین قوانین کرونایی و وضعیت و شرایط سفر به ارمنستان در کرونا مطلع خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سفر به ارمنستان در کرونا

محدودیت های ورود شهروندان غیر ارمنی به جمهوری ارمنستان برداشته شده است. گردشگران تور زمینی و مسافرانی که قصد ورود به ارمنستان را دارند، در صورتی که واکسن کرونا دریافت کرده باشند می توانند با ارائه گواهی واکسیناسیون معتبر وارد این کشور شوند. در صورت داشتن گواهینامه واکسن کرونا، نیازی به ارائه تست PCR نیست. اما در غیر اینصورت باید تست کرونا برای ارمنستان را انجام دهند.

شرایط سفر به ارمنستان در روزهای کرونا

شرایط سفر به ارمنستان در روزهای کرونا

وضعیت مرز ایران و ارمنستان و سفر زمینی به ارمنستان در کرونا

مرزهای زمینی ارمنستان با ایران و گرجستان بسته است، اما شهروندان ایران یا گرجستان مجاز به بازگشت به کشورهای متبوع خود هستند. در نظر داشته باشید برای سفر به ارمنستان از مرزهای هوایی و تورهای ارمنستان استفاده کنید.

شرایط ورود به ارمنستان در کرونا | چه کسانی باید هنگام ورود به ارمنستان تست کرونا دهند؟

تست PCR برای همه گردشگرانی که با تور وارد این کشور می شوند مورد نیاز است و قانون گواهی واکسیناسیون COVID-19 که نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود کاملا واکسینه شده اند، برای گردشگران تور ارمنستان از تمامی کشورها پابرجاست. مسافران ورودی به ارمنستان باید توجه داشته باشند که بهتر است تست پی سی آر خود را به زبان های ارمنی، انگلیسی یا روسی حداکثر 72 ساعت قبل از ورود به ارمنستان انجام داده و هنگام ورود آن را ارائه دهند. مسافران تور ارمنستان که گواهی واکسیناسیون کامل در برابر COVID-19 را دارند، مجبور نیستند با ورود به ارمنستان آزمایش PCR اضافی انجام دهند. در نظر داشته باشید اگر بدون گواهی وارد شوید و علائمی از کرونا نداشته باشید، می توانید هزینه آزمایش PCR را در فرودگاه پرداخت کنید و تا زمانی که نتیجه منفی دریافت می شود باید در قرنطینه بمانید.

مطالب بیشتری را برای آمادگی سفر مطالعه کنید

قرنطینه گردشگران در ارمنستان

هر کسی که وارد ارمنستان شود و دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد و همچنین کسانی که در ارتباط با فرد مبتلا به COVID-19 بوده اند، باید به مدت 14 روز در قرنطینه بمانند و سپس به سفر خود ادامه دهند.

محدودیت های کرونایی محلی و وضعیت کرونا در ارمنستان

در ارمنستان قرنطینه خانگی در حال حاضر برقرار نیست و جشن ها و مهمانی ها با رعایت تمامی نکات بهداشتی و پروتکل های جلوگیری از شیوع کرونا تا حدی مجاز می باشد. سرویس های حمل و نقل عمومی ارمنستان مشغول به فعالیت می باشند. البته توصیه می شود با سفر به ارمنستان، به هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نکات بهداشتی و فاصله فیزیکی را رعایت نمایید. استفاده از ماسک صورت نیز در فضاهای عمومی و حمل و نقل عمومی ضروری است. کودکان زیر شش سال، افرادی که در حال ورزش یا دوچرخه سواری هستند، افرادی که از نظر سلامتی و عدم ابتلا به کرونا وضعیت مشخصی دارند، از این شرایط مستثنی می باشند. ضمنا در حال حاضر تجمعات تا حداکثر 40 نفر نیز مجاز و بلامانع است.

سفر به ارمنستان با شرایط کرونا

سفر به ارمنستان با شرایط کرونا

مراکز خرید ارمنستان در ایام کرونا

مراکز خرید ارمنستان نیز در این روزهای کرونایی باز بوده و مشغول خدمات رسانی به شهروندان ارمنستانی و گردشگرانی هستند که با تور ارمنستان برای تفریح و گردش و البته خرید به این کشور وارد شده اند. البته باید در نظر داشته باشید هنگام ورود به مراکز خرید در ارمنستان از ماسک استفاده نمایید، چراکه زدن ماسک در اماکن عمومی الزامی می باشد.

رستوران ها و کافه های ارمنستان در شرایط کرونا

رستوران ها و کافه های ارمنستان در شرایط کرونا کاملاً باز بوده و سرویس دهی های خود را انجام می دهند. برای ورود به رستوران ها و کافه های ارمنستان و صرف کردن وعده های غذایی تا جایی که ممکن است از ماسک استفاده کرده و میز ها و صندلی ها را نیز با الکل ضدعفونی نمایید.

سوالات متداول سفر به کرونا در ایام کرونا

  • آیا می توان به صورت زمینی به ارمنستان سفر کرد؟

مرزهای زمینی ارمنستان با ایران و گرجستان بسته است، اما شهروندان ایران یا گرجستان مجاز به بازگشت به کشورهای متبوع خود هستند.

  • آیا برای ورود به ارمنستان باید تست پی سی آر بدهیم؟

تست PCR برای همه گردشگرانی که وارد ارمنستان می شوند مورد نیاز است و قانون گواهی واکسیناسیون COVID-19 که نشان می دهد حداقل 14 روز قبل از ورود کاملا واکسینه شده اند، برای گردشگران تور ارمنستان از تمامی کشورها پابرجاست.

  • چه موقع می توانیم بدون تست PCR وارد ارمنستان شویم؟

در صورت داشتن گواهینامه واکسن کرونا، نیازی به ارائه تست PCR نیست.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt