سفر به گرجستان در ایام کرونا

سفر به گرجستان در ایام کرونا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 تیر ، 1400

شرایط سفر به گرجستان در ایام کرونا

سفر به گرجستان در ایام کرونا دارای شرایطی است که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. اما محدودیت سفر به گرجستان شامل حال چه افرادی است. همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در طول پاندمی کرونا، گرجستان از آن دسته کشورهایی می باشد که از آن با نام مقصدی با امنیت بالا برای گردشگری یاد می شود. با پیدا شدن علائم کرونا در گرجستان، دولت این کشور برای حفظ سلامت مردم و گردشگران، سریعا اقدام به بستن مرزها کرد. با بسته شدن مرزهای گرجستان به روی مسافران در مقابله با ویروس کرونا، گرجستان در هر میلیون از شهروندان خود، تا ۲ برابر مرگ و میر کمتری را نسبت به بقیه کشورها شاهد بود. برای اطلاع از شرایط سفر به گرجستان در دوران کرونا  و قوانین ورود به گرجستان در دوران کرونا با ما همراه باشید.

شرایط سفر به گرجستان در کرونا

خرید خوراک در گرجستان

محدودیت های کرونایی در گرجستان

در گرجستان کافه ها، مراکز خرید و رستوران ها از صبح تا ساعت ۹ شب در فضای باز به کار خود ادامه می دهند. رستوران ها و کافه ها باید با استفاده از اقدامات احتیاطی ذکر شده در قوانین جلوگیری از شیوع کرونا را به مشتری های خود خدمات را ارائه دهند. قانون منع رفت و آمد برای آن ها نیز اعمال خواهد شد و  به جز شنبه و یکشنبه فقط در طول هفته می توانند کار کنند.

کدام گردشگران مجاز به ورود به گرجستان می باشند؟

در حال حاضر برای مسافرانی که واکسن کرونا را دریافت کرده، هیچ گونه محدودیت ورودی به کشور گرجستان وجود ندارد و تنها مسافران واکسینه نشده ملزم به ارائه تست PCR می باشند و این تست یکی از شرایط رفتن به گرجستان می باشد.

مطالب بیشتری را مطالعه کنید

چگونه در گرجستان واکسن کرونا بزنیم؟

واکسیناسیون در گرجستان و در بسیاری از نقاط مختلف انجام می شود. این مکان ها شامل بخش های بهداشت عمومی شهرستان ها، سایت های واکسیناسیون گسترده، داروخانه ها و مطب های پزشکی می باشد. ممکن است ارائه دهندگان خدمات واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا در گرجستان برای شما وقت تعیین کنند که برای تعیین وقت قبلی هیچ گونه پرداختی لازم نیست.

شرایط افرادی که در گرجستان واکسینه شده اند چگونه است؟

افراد کاملاً واکسینه شده می توانند بدون استفاده از ماسک یا فاصله فیزیکی فعالیت خود را از سر بگیرند، مگر در مواردی که قوانین و مقررات دولتی و محلی تعیین می کنند.

صدور ویزای گرجستان برای ایرانیان

ایرانیانی که با تور گرجستان قصد سفر به تفلیس و یا باتومی را دارند، نیازی به اخذ ویزا نداشته و بدون نیاز به ویزا می توانند تا 45 روز در گرجستان اقامت داشته باشند. ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند یک مرتبه مهر خروج از فرودگاه مبدا بر روی پاسپورت آن ها خورده و در زمان ورود به یکی از فرودگاه های گرجستان، مهر ورود بر روی پاسپورت زده می شود. هنگام خروج از گرجستان هم مهر خروج بر روی پاسپورتشان زده می شود. ویزای گرجستان در حالت کلی، یا یکبار ورود یا چند بار ورود می باشد. ویزای یکبار ورود گرجستان 30 روز اعتبار دارد ولی ویزای چندبار ورود تا 5 سال معتبر بوده و شخص می تواند در هر بازه 180 روزه، 90 روز در خاک گرجستان اقامت داشته باشد.

کرونا در گرجستان

بازگشت به زندگی عادی در گرجستان

سوالات متداول سفر به گرجستان در ایام کرونا

در چه صورت مجاز به ورود به گرجستان هستیم؟

مسافرانی که واکسن کرونا را دریافت کرده، هیچ گونه محدودیت ورودی به کشور گرجستان وجود ندارد و تنها مسافران واکسینه نشده تور گرجستان ملزم به ارائه تست PCR می باشند.

آیا سفر به گرجستان نیاز به ویزا دارد؟

ایرانیانی که قصد سفر به گرجستان را دارند، نیازی به اخذ ویزا نداشته و بدون نیاز به ویزا می توانند تا 45 روز در گرجستان اقامت داشته باشند.

آیا در ایام کرونا، کافه ها و رستوران های گرجستان باز هستند؟

در گرجستان کافه ها، مراکز خرید و رستوران ها از صبح تا ساعت ۹ شب در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی به کار خود ادامه می دهند.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt