بررسی هزینه های زندگی در کانادا

بررسی هزینه های زندگی در کانادا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 مهر ، 1399

بررسی کامل هزینه های زندگی در کانادا

هزینه زندگی متوسط در کانادا بسته به شهر، استان و سبک زندگی شما متفاوت است. می توان با هزینه ای مقرون به صرفه زندگی متوسطی را گذراند. در این مطلب تمام هزینه ها را به طور کامل و به تفکیک شهرها بررسی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هزینه زندگی متوسط در کانادا بسته به شهر، استان و منطقه و همچنین سبک زندگی و خانواده شما متفاوت است. کانادا کشوری پیشرفته است که خدمات عمومی عالی در آن وجود دارد و امکان برخورداری از سطح بالای زندگی را فراهم می کند. به خاطر داشته باشید، اگر می خواهید یک سبک زندگی مجلل داشته باشید و از هر آنچه در دسترستان استفاده کنید، زندگی در کانادا گران خواهد بود. با این وجود می توان با هزینه ای مقرون به صرفه سبک زندگی متوسطی را سپری کرد. بستگی دارد که شما از این تجربه جدید چه می‌خواهید. در این مطلب تمام هزینه و قیمت های کانادا را به طور کامل و به تفکیک شهرها بررسی می کنیم.

هزینه های زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در کانادا

تورنتو گرانترین شهری است که می توان در آن زندگی کرد و پس از آن ونکوور و ویکتوریا قرار دارند.
کارگران باید در سیستم بهداشت و درمان با بودجه عمومی در کانادا مشارکت کنند. این خدمات بهداشت عمومی "رایگان" فقط برای افراد دارای اقامت دائم کانادا و شهروندان در دسترس است.
متوسط هزینه های دانشگاه های کانادا کمتر از ایالات متحده و انگلیس است.
قیمت اجاره بین شهرها بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، زندگی در یک ملک یک خوابه در تورنتو نسبت به کبک می تواند ماهیانه 1400 دلار کانادا هزینه بیشتر داشته باشد.
5٪ مالیات کالاها و خدمات برای خرید در سراسر کشور اخذ می شود، به استثنای مواردی که ضروری به نظر می رسند. این اقلام شامل مواد غذایی اساسی، داروهای تجویز شده و محصولات بهداشتی زنانه است.

آیا زندگی در کانادا گران است؟

زندگی در کانادا می تواند نسبتاً گران باشد. به عنوان مثال هزینه های اساسی زندگی می تواند نیمی از حقوق خانه شما را صرف کند. این موارد شامل مواردی مانند مسکن، آب و برق، غذا، لباس، بیمه درمانی و حمل و نقل است.
فرقی نمی کند در حال پرداخت وام خانه یا اجاره خانه باشید، در هر صورت بیشترین هزینه در کانادا معمولاً مسکن و آب و برق است. قیمت اجاره بسته به نوع خانه و محل زندگی متفاوت است. بهتر است قبل از نقل مکان، تحقیقات خود را انجام دهید و شهرها و محله های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.

گرانترین و ارزانترین شهرهای کانادا

از جمله گرانترین شهرهای کانادا می توان به ونکوور و تورنتو اشاره کرد، اگرچه هزینه زندگی در تورنتو به طور متوسط از همه شهرها بالاتر است. برخی از مقرون به صرفه ترین شهرهای کانادا، کبک، وینیپگ و مونترال هستند.

هزینه های زندگی در کانادا شامل مواردی مانند مراقبت های بهداشتی، تحصیلات، مسافرت و حمل و نقل، آب و برق، مسکن و غذا است. هزینه های مراقبت های بهداشتی مختلف هم برای مهاجران و هم برای اقامت دائم وجود دارد و هزینه های آب و برق برای هر استان متفاوت است.

هزینه سالانه زندگی در شهرهای مختلف کانادا

 شهر

متوسط هزینه زندگی

به دلار کانادا

 تورنتو

45400

 ونکوور

40700

 کلگری

33900

 اتاوا

33400

 کبک

25400

 ادمونتون

32600

 مونترال

 28600

 وینیپگ

 28100

 ویکتوریا 

34700

 هالیفاکس

 31200


هزینه های زندگی در تورنتو و انتاریو کانادا

انتاریو یکی از گرانترین استان های کانادا است. با این حال ، انتاریو نیز بزرگ است و شهرهای مختلف هزینه های زندگی کاملاً متفاوتی دارند. تورنتو، پرجمعیت ترین شهر کانادا، هزینه های زندگی بالایی دارد. اتاوا، علی رغم وضعیت سرمایه ملی در آن، نسبتاً مقرون به صرفه است. زندگی در شهرهای کوچکتر مانند لندن ، کینگستون ، ویندزور ، همیلتون و ... بسیار ارزان تر است.

هزینه های زندگی در مونترال و کبک کانادا

مونترال گرانترین شهر استان کبک است. اما هزینه زندگی در شهرهای کبک، گاتینو، لونگوئیل یا لاوال، در شربروک ، تروس-ریویرس ، ساگنای و غیره بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه های زندگی در ونکوور و بریتیش کلمبیا کانادا

دقیقاً مانند انتاریو، هزینه های زندگی در بریتیش کلمبیا زیاد است. ونکوور یکی از گران ترین شهرهای کانادا است، اما یکی از محبوب ترین آن ها با کیفیت بالای زندگی است که اغلب مورد تعریف و تمجید قرار می گیرد. ویکتوریا ، مرکز استان بریتیش کلمبیا، و کلونا در دره اوکاناگان، شهرهای ارزان تر و بسیار لذت بخشی هستند.

قیمت ها در کانادا

هزینه های بهداشت و درمان در کانادا

هزینه سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی کانادا توسط مودیان پرداخت می شود. به طور متوسط هر سال 6000 دلار کانادا برای حفظ بهداشت عمومی رایگان خود پرداخت می کند. به این ترتیب هزینه های مراقبت های بهداشتی مانند زایمان، ویزیت پزشک و معاینه رایگان است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سیستم مراقبت های بهداشتی رایگان کانادا فقط برای افراد دارای اقامت دائم و شهروندان کانادا در دسترس است. بنابراین، مهاجران تازه وارد باید مطمئن شوند که دارای نوعی پوشش پزشکی بین المللی و بیمه درمانی خصوصی هستند.

هزینه های تحصیل کانادا

در کانادا، تحصیلات از مقطع ابتدایی تا دبیرستان رایگان است و تحصیلات با کیفیت خوبی را به دانش آموزان خود ارائه می دهد. برخی هزینه ها ممکن است برای تأمین مالی خود داشته باشید، مانند اردوها، لوازم مدرسه، هزینه فعالیت های فوق برنامه و لباس فرم.
برای پیش دبستانی، مهد کودک و مراقبت از کودک هزینه در نظر گرفته شده است زیرا اکثر این موسسات خصوصی هستند. با توجه به هزینه های زندگی، هزینه های نگهداری از کودکان به طور متوسط 10،000  دلار کانادا در سال یا 830 دلار کانادا در ماه است. مراقبت از کودکان در تورنتو در بین تمام شهرها گران ترین است، با 1400 دلار کانادا در ماه، در حالی که ارزان ترین در مونترال با 175 دلار کانادا در ماه است.

اگر می خواهید فرزند خود را در مدرسه خصوصی ثبت نام کنید، هزینه آن ممکن است بین 4000 تا 26،000 دلار کانادا باشد. مدارس بین المللی نیز می توانند گران قیمت باشند. به عنوان مثال، در تورنتو، متوسط قیمت یک مدرسه بین المللی 2000 دلار کانادا در ماه است.

اگر فرزند شما مایل به تحصیل در دوره بعد از دبیرستان است، هزینه های شهریه اعمال می شود. دانشگاه های کانادا ارزان تر از دانشگاه های ایالات متحده آمریکا، انگلستان و استرالیا هستند. اما همچنین می‌توان گفت از کشورهای اروپایی گران تر هستند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی به طور متوسط برای دانشجویان بین المللی 27200 دلار کانادا است. دانشجویان بین المللی تحصیلات تکمیلی می توانند به طور متوسط 16،500 دلار کانادا پرداخت کنند.
دانشگاه کنکوردیا کانادا

دانشگاه کنکوردیا کانادا

هزینه های آموزشگاه زبان

اگر شما به آموزش زبان نیاز دارید، این مورد نیز برای شما هزینه دارد، مگر اینکه بخشی از برنامه بودجه دولت باشید که کلاس‌های رایگان زبان را برای اقامت دائم ارائه می دهد. قیمت بسته به سطح، نوع و طول کلاس شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک دوره دو هفته ای انگلیسی می تواند هزینه ای بین 600 تا 900 دلار کانادا برای دانشجو هزینه داشته باشد.

هزینه های خدمات در کانادا

هزینه خدمات شهری براساس هر استان متفاوت است. به عنوان مثال ساکنان انتاریو، بالاترین نرخ ها را برای برق می پردازند. برای آب، فاضلاب و زباله، هر خانه با یک نفر می تواند هزینه سالانه 700 دلار کانادا داشته باشد. دو نفر 1،100 دلار پرداخت خواهند کرد. یک خانواده سه نفره 1520 دلار کانادا پرداخت خواهد کرد. و چهار نفر 1930 دلار کانادا پرداخت می‌کنند.
صورتحساب اینترنت، تلفن همراه و تلویزیون در کانادا هزینه بر است. در واقع، برای بسیاری از مهاجران، این می تواند یکی از بزرگترین شگفتی ها باشد زیرا قیمت ها بسیار بالاتر از آن است که ممکن است در خانه پرداخت کرده باشند. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات بسته هایی را با همه این خدمات ارائه می دهند، اما شما باید آمادگی پرداخت بیش از 100 دلار کانادا (75 دلار) در ماه را داشته باشید.

هزینه های ماهیانه در کانادا

هزینه متوسط (دلار کانادا)
پایه (برق، گاز، آب) 75-250
اینترنت 50-100
صورتحساب تلفن همراه 25-210

قیمت اجاره خانه در کانادا

قیمت اجاره کانادا بسته به شهر و استانی که در آن زندگی می کنید متفاوت است. در سراسر کشور، متوسط قیمت اجاره یک خوابه در مرکز شهر 1200 دلار کانادا و در خارج از مرکز شهر 980 دلار کانادا است.

قیمت متوسط اجاره یک خوابه در برخی از شهرهای اصلی کانادا به شرح زیر است:

اجاره ماهانه متوسط شهری (دلار کانادا)

تورنتو 2،270
ونکوور 2،080
برنابی 1،570
مونترال 1،500
ویکتوریا 1،390
کلونا 1،340
باری 1،330
اتاوا 1،250
همیلتون 1،120
ادمونتون 950
رجینا 890
کبک 880
خانه ها در کانادا

خانه ها در کانادا

میانگین قیمت خرید خانه در کانادا

خرید خانه در کانادا نیز یک گزینه است. در حالی که قیمت خانه ها در سراسر کشور متفاوت است، متوسط هزینه خرید خانه در کانادا 495،000 دلار کانادا است. توجه داشته باشید که اگر قصد خرید خانه در انتاریو را دارید، ممکن است برای هر ملک خریداری شده، به دلیل شهروند نبودن با 15٪ مالیات احتمالی ساکن شوید.

در اینجا نگاهی می اندازیم به متوسط قیمت خرید ملک در کانادا، بر اساس استان و شهر بزرگ:

متوسط هزینه خانه شهری (دلار کانادا)

ونکوور 1،092،000
تورنتو 766،000
کلگری 431،000
اتاوا 382،000
مونترال 341،000
هالیفاکس 316،000
رجینا 276000

قیمت اقامت کوتاه مدت

اگر هنگام ورود به اجاره کوتاه مدت نیاز دارید، در اینجا قیمت متوسط هتل ها و سایر اقامتگاه های کوتاه مدت وجود دارد:

هزینه اقامت در هر شب(دلار کانادا)
موسسات مسیحی 24-45
تختخواب و صبحانه 35-105
هتل ها / متل ها 45-250

سایر هزینه های زندگی در کانادا

در زیر نگاهی می اندازیم به سایر قیمت ها و دامنه های متوسط هزینه های معمول در کانادا. مانند هزینه های رستوران و غذا.

قیمت مواد غذایی

هزینه متوسط (دلار کانادا)
کارتن شیر (1 لیتر) 1-4
نان سفید (500 گرم) 2-4
برنج سفید (1 کیلوگرم) 2-6
یک دوجین تخم مرغ 3-5
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 7-23
سینه مرغ (1 کیلوگرم) 9-20
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 9-22
سیگار (1 بسته) 12-16

یک فروشگاه مواد غذایی در کانادا

یک فروشگاه مواد غذایی در کانادا

بیرون غذا خوردن

 هزینه متوسط(دلار کانادا)
وعده غذایی ارزان در رستوران 12–21
وعده غذایی متوسط برای دو نفر 50-83

حمل و نقل

هزینه متوسط (دلار کانادا)
بلیط یک طرفه محلی 3-4
بلیط ماهانه 77-125
تاکسی گرفتن 3-5
تاکسی یک کیلومتر 2-3
تاکسی یک ساعت 27-45
بنزین (1 لیتر) 1-2


درباره کانادا بیشتر بخوانید:

راهنمای پرکردن فرم ویزای کانادا

اطلاعات جامع وقت سفارت کانادا در ارمنستان

زیباییهای پارک ملی کانادا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt