ده شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2020

ده شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2020

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 دی ، 1399

ده شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2020

بهترین شهر دنیا برای زندگی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ محیط پویا، سطح بالای رفاه، امنیت شهر، تکنولوژی و بسیاری موارد دیگر میتواند یک شهر را به بهشتی برای زندگی تبدیل کند. وین امسال نیز توانست برای دومین سال پیاپی عنوان بهترین شهر برای زندگی را به خود اختصاص دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بهترین شهر دنیا برای زندگی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ محیط پویا، سطح بالای رفاه، امنیت شهر، تکنولوژی و بسیاری موارد دیگر میتواند یک شهر را به بهشتی برای زندگی تبدیل کند. هر ساله از میان شهرهای مختلف 10 شهر انتخاب میشوند تا عنوان ده شهر برتر دنیا برای زندگی را به دوش بکشند. وین امسال نیز توانست برای دومین سال پیاپی عنوان بهترین شهر برای زندگی را به خود اختصاص دهد. در ادامه به معرفی ده شهر برتر دنیا برای زندگی خواهیم پرداخت.

فهرست ده شهر برتر دنیا برای زندگی هر ساله در حال تغییر است. در این مقاله قصد داریم شهرهایی را که در سال 2020 در این فهرست قرار گرفته اند را بررسی کنیم. آخرین بروز رسانی این فهرست در اردیبهشت ماه سال 1399 انجام شده است.

وین اتریش

وین پایتخت کشور اتریش برای دومین سال پیاپی توانسته است رتبه نخست از فهرست ده شهر برتر دنیا برای زندگی را به خود اختصاص دهد. وقتی شهری برای زندگی مناسب باشد یعنی از لحاظ رفاه اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژی، تفریحی و ... حرفی برای گفتن دارد. این مهم باعث میشود این شهر ها مقصد مناسبی برای گردشگران نیز باشند.

وین شهری برای زندگی

وین شهری برای زندگی

در واقع سبک معماری باروک در شهر وین، سیستم های مراقبت بهداشتی، فرهنگ، محیط زیست، گشت و گذار در رود دانوب و بسیاری موارد دیگر باعث شده وین به عنوان بهترین شهر برای زندگی و همینطور مقصدی جذاب برای مسافران و گردشگران انتخاب شود.

ملبورن استرالیا

ملبورن یکی از زیباترین شهرهای استرالیا به حساب می آید. این شهر برای 7 سال پیاپی در رتبه نخست لیست قرار داشت اما در سال 2019 وینِ اتریش موفق شد گوی سبقت را از ملبورن برباید. ملبورن نیز مانند رقیب اتریشی خود از سطح بالای کیفیت زندگی برخوردار است. این شهر هر ساله میزبان مسافران بسیاری از سراسر جهان است.

ملبورن شهری برای زندگی

ملبورن دومین شهر برتر دنیا برای زندگی

سیدنی استرالیا

باز هم نام شهری از کشور استرالیا در لیست ده شهر برتر برای زندگی در سال 2020 به چشم میخورد. استراتژی مدیریتی شهر سیدنی به صورتی است که قصد دارد تا سال 2030 شهری سازگار با محیط زیست شود. این هدف بزرگی برای یک شهر محسوب شده و حتی میتواند سیدنی را در آینده به صدر لیست ده شهر برتر برای زندگی منتقل کند.

سیدنی شهری برای زندگی

سیدنی شهری زیبا برای زندگی

اوزاکا ژاپن

حالا نوبت شهری از آسیا است که در این لیست خوش بدرخشد. بله شهر اوزاکا سومین شهر بزرگ ژاپن است که در ردیف چهارم از لیست ده شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته است. در این شهر محله هایی پر از چراغ های نئونی با رستوران هایی ناب و خاص وجود دارد که میتواند هر مسافری را به خود جذب کند. پس اگر نمیخواهید در جای دیگری از این کره خاکی زندگی کنید، سفری چند روزه به این شهر جذاب و دیدنی را از دست ندهید.

اوزاکا شهری برای زندگی

اوزاکا چهارمین شهر برتر برای زندگی

کلگری کانادا

میدانید که کانادا کشور صلح و دوستی است پس جای تعجبی نیست که سه شهر از این کشور در لیست ده شهر برتر دنیا برای زندگی وجود داشته باشد. اولین شهر از کشور کانادا، کلگری (Calgary) است که در امتداد کوه های راکی قرار گرفته است. در این شهر سالانه مسابقات اسب دوانی برگزار میشود. اگر به این شهر سفر کردید، از دیدن دریاچه لوئیس و پارک ملی بانف غافل نشوید.

کلگری کانادا شهری برای زندگی

کلگری شهری در امتداد کوه های راکی

ونکوور کانادا

ونکوور مقصد جذابی در کانادا برای اکثر ایرانی هاست. در واقع رقابتی بین ونکوور و تورنتو برای مهاجران ایرانی برقرار است. این شهر بین سال های 2002 تا 2010 بهترین شهر دنیا برای زندگی بوده است. ونکوور توانست در سال 2015 دوباره این عنوان را بدست آورد. ونکوور توانست رتبه ششم را لیست ده شهر برتر دنیا برای زندگی در سال 2020 بدست آورد.

ونکوور شهری برای زندگی

ونکوور از لیست بهترین شهرها برای زندگی

تورنتو کانادا

تورنتو در کشور کانادا خانه بسیاری از مردم گوشه و کنار جهان شده است، بطوریکه 46 درصد از جمعیت آن در خارج از کانادا متولد شده اند. جالب است بدانید که در شهر تورنتو خیابان یا محله ای به نام تهران کوچک وجود دارد که به تهرانتو نیز مشهور است. تورنتو سومین شهر از کانادا است که در این لیست جای دارد و نشان میدهد که کشور کانادا مقصد جذابی برای مهاجران است.

تورنتو شهری برای زندگی

تورنتو شهری برتر برای زندگی

توکیو ژاپن

توکیو شهر آسیایی دیگری از کشور ژاپن که توانسته در این لیست حضور داشته باشد. این شهر به دلیل برگزاری مسابقات المپیک تابستانی 2020 توسعه های بسیاری انجام داده است. البته این مسابقات به دلیل پاندمی به سال 2021 موکول شده است.

توکیو شهری برای زندگی

توکیو شهری آسیایی برای زندگی

کپنهاگ دانمارک

کپنهاگ زیر ساخت های بسیاری عالی دارد بطوری که از این نظر امتیاز 100 را دریافت کرده است. در واقع این امتیاز را برای اجرای طرح کمربند شهر، پل ها و ساخت خط مترویی جدید با 17 ایستگاه دریافت کرده است. اجرای طرح کمربند شهری باعث شده است که بیشتر مردم از دوچرخه برای رفت و آمد در شهر استفاده کنند. با این حال هزینه های زندگی در پایتخت دانمارک به قدری بالا است.

کپنهاگ شهری برای زندگی

کپنهاگ پایتختی گران اما زیبا برای زندگی

آدلاید استرالیا

این شهر ساحلی در جنوب استرالیا قرار دارد و دارای سواحل بکری در سطح جهانی است. این شهر به دلیل داشتن امتیاز 100 در بخش آموزش و بهداشت و درمان توانسته است در این لیست جای بگیرد.

آدلاید شهری برای زندگی

شهر ساحلی آدلاید در استرالیا

درباره اتریش، ژاپن و استرالیا بیشتر بخوانید:

جاذبه های پنهان و مخفی اتریش را کشف کنیدنمایش جذاب و دیدنی نورها در ژاپنبیشترین مقاصد محبوب در استرالیا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt